Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129818 keer)

Offline mol92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #460 Gepost op: 4-03-2019, 09:00:07 »
Ik denk dat dit montage is. De dames verdenken elkaar en een van hen is de Mol. Om het toch spannend te houden, zal de montage dus aansturen om ook nog ruimte te houden voor Niels tunnelaars. Dat is m.i. wat er nu gebeurt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #461 Gepost op: 4-03-2019, 10:06:07 »
Ik denk dat dit montage is. De dames verdenken elkaar en een van hen is de Mol. Om het toch spannend te houden, zal de montage dus aansturen om ook nog ruimte te houden voor Niels tunnelaars. Dat is m.i. wat er nu gebeurt.

Inderdaad. Als Niels de mol was, dan had de productie wel hun best gedaan om een iemand op het goede spoor te laten zitten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #462 Gepost op: 4-03-2019, 10:13:04 »
Ik denk dat dit montage is. De dames verdenken elkaar en een van hen is de Mol. Om het toch spannend te houden, zal de montage dus aansturen om ook nog ruimte te houden voor Niels tunnelaars. Dat is m.i. wat er nu gebeurt.
Als je doelt op de laser-opdracht, moet ik het toch opnemen voor cinner. Daarin worden Merel en Sarah m.i. een stuk verdachter gemonteerd dan Niels. Van Niels zien we gewoon nauwelijks iets. Ook bij andere opdrachten wordt hij vaak sec neergezet, we zien gewoon wat hij zegt of doet. Weinig suggestie of knip- en plakwerk, voor zover we hebben kunnen ontdekken, terwijl dat bij Sarah en Merel wel vaak het geval bleek. Het enige serieuze montage-moment dat ik me kan herinneren was het weggooien van de stang in Op Treden, wat op het eerste gezicht moest suggereren dat Niels dit deed. Wat niemand eigenlijk echt geloofde, of wat in elk geval geen invloed had op hoe hij werd verdacht. En nu op het laatst dan, zijn zgn. Oost-Indische doofheid bij de rivier.

Grote vraag dus waar ik ook mee zit: Waarom hebben ze Niels, onverdacht in de finale, niet structureel door het hele seizoen wat verdachter gemonteerd? Als we ervan uitgaan dat hij kandidaat is (maar misschien is mijn geheugen selectief nu) was dat al minder dan bij de Mol zelf, wie van de andere twee het ook zou zijn. Zowel bij Merel als Sarah heb ik af en toe gedacht: maar wordt hier de Mol nu verdacht gemaakt door de montage? Waarom dan?
Had kandidaat Niels zich al verdacht genoeg gemaakt met zijn rare acties? Dat blijkt niet uit de verdenkingen op het forum of in het land, laat staan die van de andere kandidaten. Het lijkt er bijna op of er bewust wordt toegewerkt naar een grote verrassing.

Zo. En nu weer terug naar de ingang van de Merel-tunnel.

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #463 Gepost op: 4-03-2019, 10:55:45 »
Bij de dj opdracht zijn er lampjes opgehangen. Deze zijn rood, geel, blauw en groen.

Niels staat precies onder een groen lampje met zijn dj tafel. Bij Merel en Sarah zijn er andere kleuren te zien.

Hij staat er echt midden onder. Het kan toeval zijn, maar misschien is het een hint.
Ik hoop het van harte, het lijkt me namelijk geweldig als hij het is  :)


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #464 Gepost op: 4-03-2019, 11:15:17 »
Grote vraag dus waar ik ook mee zit: Waarom hebben ze Niels, onverdacht in de finale, niet structureel door het hele seizoen wat verdachter gemonteerd?

Omdat het niet nodig was: Niels stond voor aflevering 9 het hoogste genoteerd als verdachte.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #465 Gepost op: 4-03-2019, 11:37:24 »
Maar nu valt hij wel in een erg groot gat. Overal helemaal onderaan. Niet helemaal goed op geanticipeerd, dan toch.. Iemand die in eerdere afleveringen mogelijk door veel mensen zal worden verdacht en in de finale komt, die moet je toch gewoon verdacht zien te houden?

Nog even ter verduidelijking van mijn punt, in het geval van de laser-opdracht:
- Sarah gaat rechts kijken, terwijl Sinan zei dat haar naam links lag. Dit komt heel verdacht over. Maar het blijkt montagewerk. (Deze vind ik persoonlijk erg tegen Sarah als Mol spreken).
- Merel zou mogelijk geld hebben weggekaapt bij de bordjes. Niet door het grote publiek te constateren, maar wel als er wat beter naar de beelden gekeken wordt. Bij nader inzien kan het bij het bordje van Evi echter hooguit om 25 euro gaan. Is dus wellicht gewoon een controle-actie van Merel, om haar verdachte Evi in de gaten te houden. Hoe dan ook: weer montage-werk.
- Meest opvallende actie van Niels is dat hij in de portofoon van Sinan tettert. Sinan verdacht omdat hij niets terugzegt. Maar Sinan was de Mol niet, en Niels' actie was niet fijn voor zijn concentratie. Hoe dan ook: de actie van Niels is sec wat het was. Geen montage-werk.

We zien dus 2x montage-werk bij de dames in deze opdracht, en niets bij Niels. En zo is het voor mijn gevoel bij de andere opdrachten ook vaak. Als mensen voorbeelden hebben waarbij er bij Niels wel degelijk montage-werk aan te pas kwam om hem verdacht uit een opdracht te laten komen, dan zou ik dat graag horen om deze mist uit mijn hoofd te krijgen. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #466 Gepost op: 4-03-2019, 11:47:09 »
Omdat het niet nodig was: Niels stond voor aflevering 9 het hoogste genoteerd als verdachte.

Niels het hoogste genoteerd als verdachte? Toch niet op dit forum en ook niet bij de kijker. De reden dat Niels niet verdacht in beeld gemonteerd is, is simpelweg een gebrek aan verdachte zaken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #467 Gepost op: 4-03-2019, 12:30:09 »
De reden dat Niels niet verdacht in beeld gemonteerd is, is simpelweg een gebrek aan verdachte zaken.
Maar dat is mijn punt juist. Dat Sarah naar rechts ging bij de laser-opdracht was ook geen verdachte zaak. Maar doordat Sinan tegen haar had gezegd dat ze naar links moest, leek het dat wel. Alleen had Sinan dat niet tegen haar gezegd, maar knip en plak tegen iemand anders, zo bleek later hier op het forum. Sarah dus verdacht gemaakt door de montage. Als Mol? ???.

Zulke foefjes hadden ze met kandidaat Niels ook eenvoudig uit kunnen halen. Ik heb ze niet gezien. Het lijkt me dat je als maker de Mol niet extra verdacht gaat maken in de montage, en kandidaten juist wel, vandaar dat ik het zo vreemd vindt dat Niels die dans ontspringt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #468 Gepost op: 4-03-2019, 12:43:11 »
Zulke foefjes hadden ze met kandidaat Niels ook eenvoudig uit kunnen halen. Ik heb ze niet gezien. Het lijkt me dat je als maker de Mol niet extra verdacht gaat maken in de montage, en kandidaten juist wel, vandaar dat ik het zo vreemd vindt dat Niels die dans ontspringt.

Is bij Niels ook gebeurd hoor!
Bij Op Treden zag je dat iemand een buis in het gras had gegooid.. en wie had gezegd dat hij de buizen wel even ging versjouwen omdat hij de andere dingen niet zo goed kon? Niels! Jamie zegt zelfs aan het einde nog tegen Niels dat Niels dat dus gedaan heeft.  :P Verder zien we Niels een verkeerd antwoord invullen bij Koffiepedia, zien we hem opzichtig zicht vertellen bij Ver Tellen, en zien we hem kloten met zijn tuk tuk bij de tuktukopdracht.

Verder ben ik het ermee eens dat Niels ook zo weinig dingen deed die echt verdacht waren dat er ook niet zo veel was om te tonen. Niet alle molacties komen in beeld nee, maar het wordt je ook weer niet onmogelijk gemaakt om de mol te vinden op basis van wat je wel ziet.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #469 Gepost op: 4-03-2019, 12:43:58 »
De reden dat Niels niet verdacht in beeld gemonteerd is, is simpelweg een gebrek aan verdachte zaken.

Ik denk dat dat wel meevalt en je altijd zo kan monteren om iemand verdacht te maken. Je hoeft maar een enkel frame van een beeld van Niels in de montage 'zogenaamd fout' te monteren en ik weet zeker dat de wijzer naar niels hier uitslaat...
Zeg je gewoon achteraf dat het alleen een foutje was.

[edit] Maar ik denk dat dat veel te riskant zou zijn en helemaal niet eens nodig is als je iemand verdacht zou willen maken. Je kunt veel met lengtes van shots, maar ook met wel of niet inzoomen / op iemands gezicht blijven met een shot etc.
Door alleen al iets langer een shot op iemand te houden maak je iets al automatisch verdacht, omdat je er de focus op legt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 12:50:30 door chocomol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #470 Gepost op: 4-03-2019, 13:47:45 »
Is bij Niels ook gebeurd hoor!
Bij Op Treden zag je dat iemand een buis in het gras had gegooid.. en wie had gezegd dat hij de buizen wel even ging versjouwen omdat hij de andere dingen niet zo goed kon? Niels! Jamie zegt zelfs aan het einde nog tegen Niels dat Niels dat dus gedaan heeft.  :P
Klopt! Die had ik ook genoemd in een eerdere post. Plus de zgn. Oost-Indische doofheid in afl. 9, die denk ik ook zeker gemonteerd was. Maar verder kom ik niet. Terwijl ik bij Sarah bv. nog de montage in de Tuk-Tuk kan noemen (beelden van eerste naar tweede ronde verplaatst, waardoor ze ook weer verdacht leek). En bij Merel meende ik toch ook aardig wat van die montage-dingetjes te hebben gezien.

Verder zien we Niels een verkeerd antwoord invullen bij Koffiepedia, zien we hem opzichtig zicht vertellen bij Ver Tellen, en zien we hem kloten met zijn tuk tuk bij de tuktukopdracht.
Maar dit zijn dan weer gewone verdachte dingen, die hij daadwerkelijk heeft gedaan en waarmee niet gesjoemeld is. Ook niet gesuggereerd zijn door de montage. Dus die bedoel ik niet.

Ik denk dat dat wel meevalt en je altijd zo kan monteren om iemand verdacht te maken. Je hoeft maar een enkel frame van een beeld van Niels in de montage 'zogenaamd fout' te monteren en ik weet zeker dat de wijzer naar niels hier uitslaat...
Zeg je gewoon achteraf dat het alleen een foutje was.
[edit] Maar ik denk dat dat veel te riskant zou zijn en helemaal niet eens nodig is als je iemand verdacht zou willen maken. Je kunt veel met lengtes van shots, maar ook met wel of niet inzoomen / op iemands gezicht blijven met een shot etc.
Door alleen al iets langer een shot op iemand te houden maak je iets al automatisch verdacht, omdat je er de focus op legt.

Dit! ::ok:: En zo weinig van dat alles bij Niels, terwijl het wel makkelijk had gekund. En zoveel shots die Sarah en Merel weer wat extra verdacht lijken te maken. Dus ja, hij wordt wat dat betreft m.i. toch het meest buiten schot gehouden.

Dank voor jullie meedenken!  ::ok::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #471 Gepost op: 4-03-2019, 13:57:57 »
Dit! ::ok:: En zo weinig van dat alles bij Niels, terwijl het wel makkelijk had gekund. En zoveel shots die Sarah en Merel weer wat extra verdacht lijken te maken. Dus ja, hij wordt wat dat betreft m.i. toch het meest buiten schot gehouden.

Dank voor jullie meedenken!  ::ok::

Ja, ik ben dat volledig met je eens. Blijf het ook heel bijzonder en verdacht vinden want tot dusver (lees: andere seizoenen) zitten er normaliter steeds allerlei (soms superovermatige) hints in de montage naar alle kandidaten. De 'molvisie', die je kunt verbasteren tot 'nielson' vind ik ook wel een erg sterke en dat er een vrouw op de graffity op de puzzelstukjes staat zou ook een hele goede afleider kunnen zijn.
Ik vind de manier waarop Niels kijkt bij de bijna ontknoping in afl 9 ook erg opvallend. Hij staat stokstijf en lijkt tevredenheid en trotsheid in te houden en gespannen te zijn. Maar dat kan ook prima apart zijn opgenomen nog voordat ze het wisten door bijvoorbeeld alledrie even te vragen zich te gedragen alsof ze de mol of winnaar zijn voor het shot. Zonder te vertellen wie de mol daadwerkelijk is. Ze zijn alledrie performers, dus kunnen dat wel. En dan bepalen ze in de montage welk shot het handigst is om niets weg te geven en de grootste spanningsboog te houden voor kijkers.

Ik blijf zonder enige twijfel bij merel. Puur vanwege haar mimieken en het geheel van hoe ze zich gedraagt, wat ook goed klopt met haar introductie waarin ze volgens mij precies zegt hoe ze gaat mollen, en ook een aantal m.i. goede hints. Ik verdenk haar al vanaf aflevering 1 en vind haar steeds opvallend gedragen. Sarah is way too obvious zowel kwa gedrag als montage dat ik het niet leuk zou vinden als zij het is en Nielson had wel wat dingetjes en zou een hele leuke mol geweest zijn, maar als hij het is heeft de productie nog heel wat uit te leggen, hahaha  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:04:27 door chocomol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #472 Gepost op: 4-03-2019, 14:56:28 »
Bij de laseropdracht wordt imho Sarah verdacht neergezet, door de biecht van Rick Paul: dit was natuurlijk de ideale opdracht voor de Mol om alles uit te proberen, want we konden niks zien.
Merel doet het uitstekend.
Niels dekt zichzelf al in door te zeggen dat die paaltjes niet stabiel waren. Is vervolgens na anderhalve minuut al af in een opdracht waar hij zijn hele leven al naar uit heeft gekeken (sneu). Zegt dan een beetje sarcastisch: een goed begin is het halve werk. Was hij wel zo sarcastisch? We krijgen ook de reactie van de groep als hij terugkomt niet te zien.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #473 Gepost op: 4-03-2019, 15:03:33 »
Bij de laseropdracht wordt imho Sarah verdacht neergezet, door de biecht van Rick Paul: dit was natuurlijk de ideale opdracht voor de Mol om alles uit te proberen, want we konden niks zien.

En om het Nielson kamp een handje te helpen  ;): Hij lijkt zelfs z'n voet zo goed te mikken bij het rustig neerzetten dat die precies in een straal komt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:05:12 door chocomol »

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #474 Gepost op: 4-03-2019, 18:13:04 »
Nilson is de mol filmpje

https://m.youtube.com/watch?v=2rTRo5REjyA

Verwend als de winnaar of de mol of doekje als troost.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #475 Gepost op: 4-03-2019, 18:25:38 »
Niels het hoogste genoteerd als verdachte? Toch niet op dit forum en ook niet bij de kijker. De reden dat Niels niet verdacht in beeld gemonteerd is, is simpelweg een gebrek aan verdachte zaken.

Hier niet, maar hier zitten de echte molloten en daarvoor wordt het programma uiteindelijk niet gemaakt. Maar het grote publiek zat massaal op Niels hoor. Kijk je wel naar MolTalk?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #476 Gepost op: 4-03-2019, 19:48:54 »
Sorry dat ik niet citeer maar anders wordt het zo erg verknipt.

Het is inderdaad opvallend hoe Niels in vrijwel geen enkel opzicht verdacht is gemaakt en ieder andere (kandidaat wel). Dat hij voor aflevering 9 bij het publiek bovenaan stond (en dat was niet overweldigend trouwens Tunnelgraver) en het dus 'niet nodig' was, verklaart niet waarom hij het hele seizoen niet verdacht is neergezet. En de redenering dat er niets verdacht te maken viel met de beelden strookt niet met de algehele consensus hier dat alles en nog wat gescript wordt. Het zou juist übermakkelijk zijn Niels verdacht te maken her en der, daarom valt het juist op dat het niet is gebeurd en zelfs niet in de laatste aflevering.

En Chocomol, ik voel dat je toch een beetje aan het twijfelen bent geslagen  ::bravo:: ::bravo::

Ben van plan nog van elke aflevering en opdracht een overzichtje te maken  van verdachte acties van zowel Niels, Sarah en Merel (alles opnieuw kijken, dat kijkt toch hoewel anders als je maar op drie mensen hoeft te letten), zal dat hier ook wel posten.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #477 Gepost op: 4-03-2019, 19:52:16 »
Hier niet, maar hier zitten de echte molloten en daarvoor wordt het programma uiteindelijk niet gemaakt. Maar het grote publiek zat massaal op Niels hoor. Kijk je wel naar MolTalk?

Waarom staat ie dan onderaan in de peilingen?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #478 Gepost op: 4-03-2019, 20:01:17 »
Waarom staat ie dan onderaan in de peilingen?

Waarschijnlijk omdat niemand van de kandidaten hem verdenkt.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #479 Gepost op: 4-03-2019, 20:41:58 »
Niels stond toch alleen bovenaan bij het publiek toen Jamie en Rick Paul eruit waren gegaan? En een van de eerste afleveringen ook volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 21:55:10 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis