Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129478 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 4-03-2019, 22:35:36 »
De moltalk peiling vind ik ook niet echt representatief, ik kan nergens op stemmen, aangezien ik in de pool ben uitgeschakeld - dus mijn verdenking en die van vele anderen zie je niet.

Tot zover mijn off-topic bijdrage. On topic zou ik het stiekem wel leuk vinden als we een niet ondenkte mol krijgen. ::jaja::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 4-03-2019, 23:00:26 »
De moltalk peiling vind ik ook niet echt representatief, ik kan nergens op stemmen, aangezien ik in de pool ben uitgeschakeld - dus mijn verdenking en die van vele anderen zie je niet.

Tot zover mijn off-topic bijdrage. On topic zou ik het stiekem wel leuk vinden als we een niet ondenkte mol krijgen. ::jaja::

Sowieso is die peiling niet representatief, want ik merk dat heel veel mensen ook vooral veel punten op hun winnaar zetten om hun punten niet te verliezen. Heb ik zelf ook heel lang gedaan; veel punten op Merel zetten hoewel ik ervan overtuigd ben dat zij het niet is.

Ik hoop gewoon dat het Niels is en ben dan heel benieuwd naar alle acties die we niet hebben gezien. Zijn blik aan het eind van de 9e aflevering toen ze voor Rik stonden vond ik in ieder geval alvast lekker stoïcijns.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 5-03-2019, 00:14:14 »
Ik zou een onontdekte mol ook leuk vinden maar dan liever een olcay dan een niels ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 5-03-2019, 00:17:01 »
Molcay zou ook leuk zijn geweest.  ::tandpastasmiley::

Niels heeft toch wel wat acties gedaan die ik niet helemaal tof vind.  >:( Maar ik vrees dat hij het toch zou kunnen zijn!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 5-03-2019, 02:27:24 »
Toevoeging: omdat ik over de joker actie aan het denken was, kwam ik op het volgende idee. Waarom zijn de jokers zo gemaakt dat ze weer terug in elkaar gezet kunnen worden zonder dat je kan zien dat hij open gebroken is? Ze hadden prima gelijmd kunnen worden zonder de duvels, de duvels inzetten is alleen maar extra werk. De duvels zijn wel de reden dat je de joker terug in elkaar kan zetten. Is dat zo gedaan opdat de mol Niels de joker terug in elkaar zou kunnen zetten en om zou kunnen wisselen met iemand? En voelde hij zich daarom niet echt schuldig?

De bonus is dat het hem onverdacht heeft gemaakt bij zowel de kijker als mede kandidaten. Onder het idee 'dat zou een mol nooit doen'.

Nog een toevoeging: Bij Jinek vertelt Rock dat hij de mol niet wilde weten en de productie op Rick heeft getest hoe goed verborgen de mol zat. Rick had het telkens verkeerd. Is Niels daarom beter verborgen gebleven dan voorgaande mollen, omdat de presentator er ook niet achter wilde komen? En is dat de reden dat 9 deelnemers vroeger of later verdacht in beeld zijn gezet behalve Niels?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 03:30:43 door cinner »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 5-03-2019, 08:19:45 »
Ik hoop het Cinner. Niels zou een leuke mol zijn.

Maar onverdacht in de finale?  ::ohno::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 5-03-2019, 09:32:31 »
Waarom staat ie dan onderaan in de peilingen?

Goed lezen wat ik schrijf: Voordat aflevering 9 begon, stond hij bovenaan. Aflevering 9 is nu echter geweest en het gewone publiek heeft in die aflvering gezien dat Niels door niemand verdacht wordt en dus geven ze hem op en lopen ze over naar Sarah of Merel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 5-03-2019, 10:22:45 »
Beetje ver gezocht mss, maar Niels zingt bij het lopen met de stammetjes:
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...

Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.
En de componist daarvan? His name is Frank Churchill  :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 5-03-2019, 10:32:07 »
De moltalk peiling vind ik ook niet echt representatief, ik kan nergens op stemmen, aangezien ik in de pool ben uitgeschakeld - dus mijn verdenking en die van vele anderen zie je niet.

Tot zover mijn off-topic bijdrage. On topic zou ik het stiekem wel leuk vinden als we een niet ondenkte mol krijgen. ::jaja::
Niet ontdekt hoop ik dan  ;D

Beetje ver gezocht mss, maar Niels zingt bij het lopen met de stammetjes:
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...

Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.
En de componist daarvan? His name is Frank Churchill  :)

Dus Frank is de Mol?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 10:35:34 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 5-03-2019, 10:46:31 »
Beetje ver gezocht mss, maar Niels zingt bij het lopen met de stammetjes:
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...

Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.
En de componist daarvan? His name is Frank Churchill  :)

Vroeger zongen ze altijd: “Hei ho, hei ho, het werk is weer gedaan... 't Is tijd om weer naar huis te gaan, hei ho, zie zo!”

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 5-03-2019, 12:42:51 »
Vroeger zongen ze altijd: “Hei ho, hei ho, het werk is weer gedaan... 't Is tijd om weer naar huis te gaan, hei ho, zie zo!”

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl:: ::rofl::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 5-03-2019, 12:48:43 »
De moltalk peiling vind ik ook niet echt representatief, ik kan nergens op stemmen, aangezien ik in de pool ben uitgeschakeld - dus mijn verdenking en die van vele anderen zie je niet.

Tot zover mijn off-topic bijdrage. On topic zou ik het stiekem wel leuk vinden als we een niet ondenkte mol krijgen. ::jaja::

Probeer je wat aan de topic te houden Daisy. Het is niet de bedoeling dat we te hard off-topic gaan ;). Je hebt wel een punt met die app verdenkingen, maar daarover zullen we het verder hebben in het desbetreffende topic.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 5-03-2019, 12:58:56 »
Beetje ver gezocht mss, maar Niels zingt bij het lopen met de stammetjes:
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...

Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.
En de componist daarvan? His name is Frank Churchill  :)
Absoluut niet vergezocht. 7 dwergen. Je mag 3 keer raden op welke plek Niels in de leader zit! Toeval?
Ik begin er steeds (weer) meer in te geloven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 5-03-2019, 13:10:05 »
Beetje ver gezocht mss, maar Niels zingt bij het lopen met de stammetjes:
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...

Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.
En de componist daarvan? His name is Frank Churchill  :)
hmmm... weer Niels met zo'n quote. Had ik helemaal gemist. Mooi speurwerk.

Die eerdere quote van hem waar Blip een tijdje geleden over postte ben ik ook nog niet vergeten.

maar ja, een onontdekte mol ..hoe logisch is dat als de regisseur dat niet wil. Had Niels dan niet één van de twee andere finalisten op het goede spoor kunnen (of "moeten") zetten?



Dus Frank is de Mol?
Niels zong 'His name is Frank' in dezelfde aflevering.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 5-03-2019, 13:20:57 »
Had Niels dan niet één van de twee andere finalisten op het goede spoor kunnen (of "moeten") zetten?
??? Begrijp ik nou dat de Mol ervoor moet zorgen dat tenminste één kandidaat hem verdenkt??? Nee toch? Het lijkt mij het ultieme doel dat je als makers ooit wil bereiken. Nog nooit gehaald in 18 seizoenen. Nog mooier als de Mol dan niet een acteur of actrice blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 13:26:44 door MartinJ »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 5-03-2019, 13:23:40 »
hi ho hi ho je krijgt het niet kado...
Uit sneeuwittje en de 7 dwergen.

Zoek de zevende dwerg!


Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 5-03-2019, 13:44:35 »
??? Begrijp ik nou dat de Mol ervoor moet zorgen dat tenminste één kandidaat hem verdenkt??? Nee toch? Het lijkt mij het ultieme doel dat je als makers ooit wil bereiken. Nog nooit gehaald in 18 seizoenen. Nog mooier als de Mol dan niet een acteur of actrice blijkt te zijn.
Ja, dit vind ik ook vreemd. Natuurlijk kan het wenselijk zijn dat er tenminste een iemand de mol verdenkt om een bepaald verhaal te creëren, maar om te zeggen dat dit vermijden moet worden, snap ik ook niet. In principe behaal je hier een effect waardoor er weer super lang doorgepraat gaat worden over het seizoen van 2019.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 5-03-2019, 13:48:39 »
Zoek de zevende dwerg!
https://doorzonwoning.files.wordpress.com/2012/04/dwergprobleempje.gif[/img]
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
OT: na het opnieuw bekijken van opdr. 9.1. sta ik weer voor hetzelfde probleem. Merel mols, Sarah verdacht gemaakt door de montage, en Niels... gewoon kandidaats gelaten. En dat zint me nog steeds niet. Ik zou bijna rebels voor Niels gaan stemmen, maar waar is toch die ene actie die me over de streep kan trekken? Wat dat betreft vind ik je wel on topic met je speurpuzzel, Avogadro. ;D Edit: typo.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 14:03:56 door Newbie2 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 5-03-2019, 14:56:22 »
Goed lezen wat ik schrijf: Voordat aflevering 9 begon, stond hij bovenaan. Aflevering 9 is nu echter geweest en het gewone publiek heeft in die aflvering gezien dat Niels door niemand verdacht wordt en dus geven ze hem op en lopen ze over naar Sarah of Merel.
Op een ander forum is dit aardig aan het kenteren. Niels staat daar nummer 1 met 37%.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 5-03-2019, 15:15:56 »
Op een ander forum is dit aardig aan het kenteren. Niels staat daar nummer 1 met 37%.

De grote vraag is dan: heeft dat forum het in het verleden ook vaak bij het juiste eind gehad?
In de afgelopen jaren is dat bij dit forum namelijk iedere keer wel zo geweest. ;)