Auteur Topic: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is niet de Mol!  (gelezen 40452 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2019, 17:01:25 »
Geen idee of iemand deze hier al geplaatst had, maar vond hem zelf heel erg grappig:

https://twitter.com/EvelienBerkie/status/1084172864755064835

 ::rofl:: Haha.

Als Robert de mol is eet ik Niels zijn gitaar op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2019, 17:14:10 »
Heel leuk die tweet! Deze vond ik zelf nóg leuker: https://twitter.com/Dennboss/status/1081641610687987714

Maar on-topic: een Mol zie ik sinds aflevering 2 (de wachtkamer) niet meer in Robčrt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2019, 18:36:13 »
Dat kwam bij mij iets later, na 'Op treden'. Hij heeft er bijna eigenhandig voor gezorgd dat die opdracht slaagde. Robčrt als mol had ik leuk gevonden, maar ik zie het niet terug in zijn acties.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2019, 21:30:56 »

Maar on-topic: een Mol zie ik sinds aflevering 2 (de wachtkamer) niet meer in Robčrt.

Dit.

Waar ik wel benieuwd naar ben.. en dan vooral naar hoe de NIET Robčrt verdenkers er over denken:

Hoe gaan ze die prachtige widm hint verklaren van de ambachtelijke jokerbakker met vulling bij de intro. Want een mooiere hint naar iemand heb ik nog niet gezien.
Dat in combi met de 10M op de lift..

Of zijn ze ons expres aan t mindfucken? Want die jokerbakker kan bijna geen toeval zijn
 ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2019, 21:46:19 »
Dit.

Ik ben in de war. In de rest van je post lijkt het over je net wél Robčrt verdenkt.

Hoe gaan ze die prachtige widm hint verklaren van de ambachtelijke jokerbakker met vulling bij de intro. Want een mooiere hint naar iemand heb ik nog niet gezien.

Of zijn ze ons expres aan t mindfucken? Want die jokerbakker kan bijna geen toeval zijn
 ???

Ik vind het zo'n gevalletje "er meer in willen zien dan er is". Ik zie die openingsscene nog steeds als een lange introductie van een nieuw spelelement: De verborgen vrijstelling. Dus we zien niet meer dan een houtbewerker die jokers maakt en er enkele uitholt in mijn optiek.
Ik zie wel wat mensen er in willen zien (taarten zijn rond, die vul je ook op...) maar ik voel het niet zo aan als hint.

Je zou kunnen zeggen dat de opening in 2016 leek op een politieverhoor met de Mol, maar Ellie Lust was de Mol niet. Althans toch niet alleen, want Marja Lust zat mee in het complot, maar er is nog wel wat te puzzelen. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2019, 21:53:28 »
Ik ben in de war. In de rest van je post lijkt het over je net wél Robčrt verdenkt.


Daarom post ik m ook  ;)
want verdenk m dus niet wanwege zn acties
(Zit nog steeds op Merel)

Maar die hint blijft me steken

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2019, 06:28:53 »
Nog al bij al weinig in de biechten voorgekomen. Zou hij ver geraken? Hij verdenkt momenteel al RP of Sarah, dus dat kan in de goede richting zijn.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2019, 11:05:24 »
Daarom post ik m ook  ;)
want verdenk m dus niet wanwege zn acties
(Zit nog steeds op Merel)

Maar die hint blijft me steken

Ja, alle mooie hints zijn richting Robčrt, die suikerkistjes, bakkersdozijn, 10M.

Montage? zou hij er lang in blijven? Of juist snel er uit vliegen? Want de mol is hij niet. Of

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2019, 11:17:05 »
Ik weet niet meer wie dit vond, maar iemand had als hint naar Robčrt dat Rik het woord geraffineerd zei. Die vond ik wel mooi

Suiker wordt geraffineerd, in taarten zit veel suiker, Robčrt bakt taarten dus Robčrt is de mol.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2019, 12:30:23 »
Ik weet niet meer wie dit vond, maar iemand had als hint naar Robčrt dat Rik het woord geraffineerd zei. Die vond ik wel mooi

Suiker wordt geraffineerd, in taarten zit veel suiker, Robčrt bakt taarten dus Robčrt is de mol.
Rik weet niet wie de mol is, dus dan zou de productie hem al gevraagd moeten hebben om het woord geraffineerd te gebruiken.  ???

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2019, 18:46:31 »
Opmerkelijk genoeg ben ik deze nog niet tegen gekomen.

Tijdens de koffie-opdracht, had Robert de categorie: productie.
Nu gaat dat in de opdracht om de productie van koffie,
maar is hij onderdeel van de productie? ofwel de mol?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #171 Gepost op: 31-01-2019, 10:00:19 »
Rik weet niet wie de mol is, dus dan zou de productie hem al gevraagd moeten hebben om het woord geraffineerd te gebruiken.  ???
Ik denk niet dat Rik zijn teksten zelf verzint. Waarom denk jij van wel?

Het kan ook op een toevalligheid berusten (denk het niet want het is een opmerkelijke keuze), of een dwaalspoor van de productie zijn.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2019, 10:35:12 »
Ik denk niet dat Rik zijn teksten zelf verzint. Waarom denk jij van wel?
Het lijkt mij dat je als presentator toch wel vrijheid hebt over wat je gaat zeggen, maar ik heb geen idee hoe dat gaat in de televisiewereld. We zullen zien, als Robčrt het blijkt te zijn is dat mysterie ook opgelost.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2019, 10:45:40 »
Ik meende dat ik Art vaak hoorde zeggen dat hij zijn teksten zelf schreef. Het lijkt me raar dat ze Rik die vrijheid niet zouden geven.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #174 Gepost op: 31-01-2019, 11:05:11 »
Zonet heb ik Op Treden terug bekeken. Het is Robčrt die opmerkt dat de buizen niet lijken te kloppen, maar het is Evelien die ontdekt dat er ergens 'buiten' nog een andere buis ligt. Dat moet toch iemand hebben gedaan...

Dat moet sowieso iemand zijn geweest die met de buizen aan het slepen/draaien was, denk ik. In die groep zat Robčrt ook, dus is hij toch niet uit te sluiten op basis van deze opdracht, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #175 Gepost op: 31-01-2019, 11:08:19 »
Maar die buis was super slecht verstopt. Dat weegt niet op tegen Robčrts geniale ingeving (waarvan hij anderen moest overtuigen).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #176 Gepost op: 31-01-2019, 11:18:04 »
Het is inderdaad wel typisch...

Misschien had hij bedacht dat mensen het 10 minuten later zelf ook hadden opgelost waardoor de opdracht in bijvoorbeeld 36 minuten was geslaagd in plaats van binnen dat half uur. Nu blijft het beeld dat de groep beter voor dat half uur had kunnen kiezen.

Maar misschien wel vergezocht. Dat maakt ook wel dat ik niet volledig ben ingemetseld in deze tunnel (Sinan en RP zijn ook mensen om in de gaten te blijven houden). Nog geen reden om Robčrt uit te sluiten.

Blijft toch de vraag wat er nou met die buis aan de hand was. Die had wel wat beter verstopt kunnen zijn inderdaad.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2019, 11:21:24 »
Het kan natuurlijk dat de Mol 'm beter wilde verstoppen maar die kans niet zag en 'm maar snel liet vallen om niet betrapt te worden. (Andere optie is nepmolactie.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2019, 11:24:46 »
Ik neig toch naar een (beetje mislukte) mollenactie. Jammer dat we dat pas over 5 weken weten..  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2019, 13:26:44 »
Ik denk echt dat we dan kostelijk moeten lachen om deze nepmolactie. Niels ofzo heeft het dan gedaan, om te geinen, zich verdacht te maken wellicht mocht iemand het zien. Voor de echte mol is het veel te risicovol en te slecht uitgevoerd om uberhaupt indruk te maken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)