Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 167718 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 20-02-2019, 08:43:51 »
Ik heb Sarah ook verdacht, maar ik zie inmiddels toch een kandidaat.

Ik heb dat vaker met actrices die meedoen dat ik het idee krijg dat ze zich dommer voordoen (Sigrid in 2017, Sanne in 2010 bijvoorbeeld) dan dat ze zijn, maar dat dit uiteindelijk geen rol blijkt de zijn. In interviews komt Sarah naar mijn idee ook niet bijster intelligent over, maar dat is puur mijn mening

Dat het getal 9 in 5 van de 21 opdrachten voorkomt vind ik niet opvallend vaak, en dat het dan een hint zou zijn naar Sarah vergezocht.

Daarnaast snap ik niet dat mensen zo sterk geloven in de tijd-hints, chronis betekent niet tijd. De uitleg zou dan zijn; in de afleveringen kwamen veel klokken voor. Chronos is de god van tijd en dat scheelt maar 1 letter met chronis dus de klokken verwijzen naar Sarah. Lijkt me niet erg sterk.
Sarahs achternaam zou van Chronos afgeleid zijn, of dezelfde oorsprong hebben. Ook in deze tweet kwam een klok voor:

https://twitter.com/WieIsDeMol/status/1079047975115128843

Ik vind 'em niet heel mooi, maar als mogelijke hint zou hij prima kunnen ...want erg makkelijk uit te leggen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 20-02-2019, 09:48:59 »
Bij het roulette spel is het voor een kandidaat sowieso raar dat je maar voor één joker kiest in deze fase van het spel.

Ik las dit op het WIDM.nl forum alle credits voor Rogier76 maar het zou zomaar een hint kunnen zijn:

Sarah:
Ik ga dan denk ik voor EEN envelop.   EEN joker. Ik wil dat de kans groter is dat ik iets pak.  Dus ik dacht: Ik ga voor EEN joker.Dan heb ik 50 procent kans dat ik de goede envelop pak.
In het EEN na laatste bakje lag de laatste envelop. En die heb ik gepakt. Zal ik deze envelop dan maar gewoon pakken?  50 procent kans dat er een joker in zat.

Het getal 50 is aan Sarah gelinkt immers als je 50 jaar wordt heb je Abraham of Sarah gezien. Voor de feestmutsen onder ons horen daar versieringen en verkleedpartijen met oude dames bij.

We hebben regelmatig in de sfeershots oude dames voorbij zien komen soms compleet met wandelstok exact volgens afbeeldingen die bij een 50 jarige verjaardag horen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 20-02-2019, 09:58:17 »
Sarah bereikte bij de tuktuk- en de bananentrossen opdracht hetzelfde kinderachtige niveau als Olcay bij de Lada Niva opdracht. Daarom een definitieve streep van mijn kant. Hier kan ik geen mol in zien. Het beeld dat opgebouwd is rond Sarah spat hierdoor uiteen.

Het verschil is dat Olcay de laatste afleveringen stevige bedragen begon binnen te halen en Sarah dit niet doet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 20-02-2019, 10:45:00 »
Ik kan en wil Sarah ook nog steeds niet afschrijven als mogelijke mol. Ik heb weliswaar Merel als hoofdmol, maar Sarah staat nog steeds op korte afstand op 2. Tuurlijk, ze heeft best wel geld binnen gehaald, maar meermaals is dat niet alleen aan haar toe te schrijven (zoals de 250 Euro dankzij Jamie) maar verder doet ze ook erg weinig goed.
Ik zou in ieder geval niet vreemd opkijken als zij toch de mol zou blijken te zijn! (bij Sinan en vooral Niels zou ik dat dus wel doen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 20-02-2019, 10:48:57 »
(bij Sinan en vooral Niels zou ik dat dus wel doen)

Ik zit ook op de twee dames (maar dan omgekeerd) ook met de hoofdreden dat Sinan en Niels het gewoon niet kunnen zijn.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 20-02-2019, 10:53:47 »
Ik kan en wil Sarah ook nog steeds niet afschrijven als mogelijke mol. Ik heb weliswaar Merel als hoofdmol, maar Sarah staat nog steeds op korte afstand op 2. Tuurlijk, ze heeft best wel geld binnen gehaald, maar meermaals is dat niet alleen aan haar toe te schrijven (zoals de 250 Euro dankzij Jamie) maar verder doet ze ook erg weinig goed.
Ik zou in ieder geval niet vreemd opkijken als zij toch de mol zou blijken te zijn! (bij Sinan en vooral Niels zou ik dat dus wel doen)

Ik heb laatst die wachtkameropdracht teruggekeken en Jamie sleurt Sarah helemaal niet mee.
Ze zegt zelfs nog 'zullen we dan gaan?' of iets in die trant, dus ze lijkt zelf ook wel te willen gaan. Als ze de mol is had ze hier echt wel wat meer weerstand kunnen bieden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 20-02-2019, 10:57:00 »
Ik heb laatst die wachtkameropdracht teruggekeken en Jamie sleurt Sarah helemaal niet mee.
Ze zegt zelfs nog 'zullen we dan gaan?' of iets in die trant, dus ze lijkt zelf ook wel te willen gaan. Als ze de mol is had ze hier echt wel wat meer weerstand kunnen bieden.
Idd... dat zag ik ook toen ik die opdracht een paar dagen geleden terugkeek.

Sarah kan nog steeds makkelijk de mol zijn, maar dat meegaan met Jamie was haar eigen beslissing. Ze werd op geen enkele manier onder druk gezet in de beelden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 20-02-2019, 10:59:39 »
Idd... dat zag ik ook toen ik die opdracht een paar dagen geleden terugkeek.

Sarah kan nog steeds makkelijk de mol zijn, maar dat meegaan met Jamie was haar eigen beslissing. Ze werd op geen enkele manier onder druk gezet in de beelden.

Sarah zegt 'zullen we dan gaan' op een vragende toon met de weerklank van toch niet te willen gaan. Als vorens ze gaat kijkt ze toch nog even op het scherm of er nog genoeg kandidaten zitten, wat het geval was.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 20-02-2019, 11:02:10 »
Verschil van interpretatie dus...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 20-02-2019, 11:04:19 »
Die weerstand heeft ze eerder al geboden.
Jamie wilde al veel eerder in het spel gaan voor het geld. Sarah hield dit tegen. Toen ze uiteindelijk gingen waren de meeste biedingen al geweest en zat iedereen , behalve Niels, er nog.

Toen Jamie en Sarah weggingen kregen Nikkie en Merel had aanbod voor een joker. Merel ging, grote kans dat Sarah door haar vertrek Merel  en later Sinan en Robèrt voor zichzelf zou laten kiezen omdat door de verleidingen gesuggereerd werd dat iedereen voor jokers of een vrijstelling ging.
 
De mol maakt goede sier door voor de groep te kiezen en weet dat er later nog veel opties zijn om geld uit de pot te spelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 20-02-2019, 11:26:46 »
Die weerstand heeft ze eerder al geboden.
Jamie wilde al veel eerder in het spel gaan voor het geld. Sarah hield dit tegen. Toen ze uiteindelijk gingen waren de meeste biedingen al geweest en zat iedereen , behalve Niels, er nog.


Sarah en Jamie zaten vijf seconden in de kamer en Jamie wilde alweer weg. Zoals ik al veel heb aangehaald, dit was niet houdbaar voor Sarah.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 20-02-2019, 11:27:52 »
Sarah zat ook in een wachtkamer waar er maar 2 in zaten (zij en Jamie). Volgens mij zou de Mol altijd in een wachtkamer van 3 personen gaan zitten om zoveel mogelijk kandidaten te beïnvloeden. Merel zat ook in een kamer van 2.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 20-02-2019, 11:50:02 »
Hebben we gezien hoe die verdeling tot stand is gekomen? Volgens mij niet... We weten dus niet hoe iedereen in zijn kamer terecht is gekomen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #393 Gepost op: 20-02-2019, 12:03:36 »
Sarah zat ook in een wachtkamer waar er maar 2 in zaten (zij en Jamie). Volgens mij zou de Mol altijd in een wachtkamer van 3 personen gaan zitten om zoveel mogelijk kandidaten te beïnvloeden. Merel zat ook in een kamer van 2.

Dat is volgens mij een mythe. Dat de mol altijd op de ideale positie staat geldt al vanaf het seizoen van Patrick helemaal niet meer. Die zette eerste trend hierin.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 20-02-2019, 12:22:10 »
Sarah en Jamie zaten vijf seconden in de kamer en Jamie wilde alweer weg. Zoals ik al veel heb aangehaald, dit was niet houdbaar voor Sarah.
Ze had het als Niels kunnen spelen, maar dan andersom. Zo van, "ga jij maar alvast, Jamie, dan hebben we de 250 al binnen. Blijf ik wachten op een beter aanbod".

Dat had prima gekund.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #395 Gepost op: 20-02-2019, 12:27:05 »
Sarah zat ook in een wachtkamer waar er maar 2 in zaten (zij en Jamie). Volgens mij zou de Mol altijd in een wachtkamer van 3 personen gaan zitten om zoveel mogelijk kandidaten te beïnvloeden. Merel zat ook in een kamer van 2.

Inderdaad! Sarah zat in een groepje van +500 euro. De andere groepjes hadden -250 euro.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #396 Gepost op: 20-02-2019, 15:19:38 »
Volgens mij was de beïnvloeding  van elkaar in de kamers ook niet zo groot. De beïnvloeding vond plaats via de schermen. Door de  getoonde verleidingen en op je scherm zien dat medekandidaten wegliepen  kozen anderen ook voor zichzelf waarbij de meest hebberigen het deksel op hun  neus kregen.    ::rofl::

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #397 Gepost op: 22-02-2019, 18:15:25 »
Klaas van Kruistum heeft mij met dit fragment wel behoorlijk overtuigd dat Sarah de mol wel eens heel goed zou kunnen zijn (en Merel de winnaar): Sarah lijkt echt haar best te doen om enorme emotie te acteren (want je moet toch enorme opluchting tonen bij zo'n dubbele executie), maar lukt haar niet goed en Merel lijkt dat (ineens) door te hebben.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 23-02-2019, 01:04:08 »
Kun je ook op Sarah stemmen zonder in haar tunnel te gaan bivakkeren? Ik heb gewoon ja, nee, ja, nee, ja, nee, ja gedaan op de knopen van mijn vest.
Zo moeilijk vind ik het dit jaar.
Het zou mij dus helemaal niet verbazen als ik verkeerd heb gegokt.
Maar er zijn wel degelijk aanwijzingen, daar houd ik mij dan maar aan vast.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 23-02-2019, 08:15:06 »
Kun je ook op Sarah stemmen zonder in haar tunnel te gaan bivakkeren? Ik heb gewoon ja, nee, ja, nee, ja, nee, ja gedaan op de knopen van mijn vest.
Zo moeilijk vind ik het dit jaar.
Het zou mij dus helemaal niet verbazen als ik verkeerd heb gegokt.
Maar er zijn wel degelijk aanwijzingen, daar houd ik mij dan maar aan vast.

Je mag aan de ingang van de tunnel staan  ;)