Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 170134 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 3-02-2019, 19:56:58 »
Zoals al schreef was ik al bang dat de context (expres) was weggelaten in de video. Ik kon het me niet meer herinneren uit de uitzending.

Oh ja dan kan ik me wel voorstellen dat je het verkeerd interpreteert. Ik kon me de biecht nog herinneren dus vandaar ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2019, 20:21:40 »
Ze ging t cijferslotje dubbelchecken...

Wel ook heel raar overigens, ze pakt t vast, kijkt naar de combinatie, roept de cijfers die erop staan en zegt dan heel resoluut: dat is fout!

Ze probeerde niet eens t slotje los te maken, hoe kun je dan checken of t idd fout is? (Of deed ze dat wel en heb ik niet goed gekeken)
Een hele goede reden hiervoor zou kunnen zijn dat ze maar één code mochten proberen. Lijkt me ook helemaal logisch. Anders kun je met bijvoorbeeld 2 cijfers die zeker goed zijn heel eenvoudig alle mogelijkheden van het derde cijfer uitproberen! Zowel Sarah als Merel hadden deze code heel makkelijk kunnen laten mislukken en uiteindelijk Sinan de schuld geven omdat hij niet meedeed.
Die hint van "jullie" zoals die gebracht werd door Gudo Graaft zie ik ook niet. Ze geeft gewoon de samenvatting van Rik.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 20:24:28 door MartinJ »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 3-02-2019, 20:34:58 »
Die hint van "jullie" zoals die gebracht werd door Gudo Graaft zie ik ook niet. Ze geeft gewoon de samenvatting van Rik.

Ja, inderdaad. Het lijkt erop dat dit stukje zonder context de aflevering heeft gehaald om Sarah verdacht te maken. Daarnaast werd ze verder ook wel erg verdacht neergezet. Niet de mol, dus!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 3-02-2019, 20:57:40 »
Nog een dubbel check: af te tasten (na de uitleg van de derde opdracht).

Ik denk dat we de superhint van het seizoen te pakken hebben. Al dat dubbel checken is geen toeval meer.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 3-02-2019, 21:48:50 »
er was een vlog hier geplaatst (en door mij zelfs in eerste instantie aangepast), maar vlogs graag in het daarvoor bestemde topic . Informatie uit vlogs graag gewoon opschrijven in de normale topics.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 3-02-2019, 21:55:58 »
Ik geloof toch, dat Sarah in hoofdzaak verantwoordelijk was voor de 750 bij de waterval. Ze herkent haar eigen en die van Sinan. Ze weet ook nog dat Merel A had. Of ze ook de koker van Merel had herkent, weet ik niet en ik betwijfel of Merel dat wist en daarom het goede cijfer heeft genoemd. Misschien (tsja...) met het idee beneden nog een kunstje te flikken met de volgorde.

De beslissing voor de volgorde is echter uitsluitend door Sarah en Sinan genomen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 3-02-2019, 22:03:20 »
Double checking woman is ze zeker. Maar dat schilderij kan net zo goed de winnaar aanwijzen ipv de mol.
Ze heeft ook wel enorm veel goede dingen gedaan in de afleveringen waar het totaal niet nodig was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 4-02-2019, 08:35:09 »
Double checking woman is ze zeker. Maar dat schilderij kan net zo goed de winnaar aanwijzen ipv de mol.
Ze heeft ook wel enorm veel goede dingen gedaan in de afleveringen waar het totaal niet nodig was.

Goede dingen?

De wachtkamer: dat was pech, Jamie gaf in zijn filmpjes heel stoer aan veel geld over te hebben voor ene joker, dus de productie zal niet verwacht hebben dat die ineens ging opstaan bij de 250 euro en Sarah meetrekken.

Op treden: even je best doen zodat je aantoont dat je het binnen het halfuur haalt. Toch 1000 euro uit de pot, plus het vertrouwen om misschien wel de Serenade-opdracht zonder molboekjes te doen.

Ver tellen: ze verbetert Merel, maar het is niet zeker dat dat voor het goede getal was. Als ze bv niet verbeterd had, dan stond het cijfer misschien niet op het bord, waren ze gaan hertellen en kwamen ze wel goed uit. Het kan ook gewoon een ongelukje zijn van de mol, die de info mogelijk weet. Al bij al toch weinig verdiend bij die opdracht, dus je kan niemand als onmols aanduiden daar.

Waslijnen: de mol gaat hier naar alle waarschijnlijkheid een teken krijgen (door bv een cameraman). Met een passieve Nikkie en Sinan moet de rest goed hun best doen om de lijnen vol te krijgen, dat doet Sarah zeker.

Waterval: de redenering die Tarballs voor Merel maakt geldt even goed voor Sarah. Doordat Sinan niet ging, was er voor beide dames geen optie om hier te mollen. Bij één fout cijfer wisten ze dat de andere het fout had doorgegeven.

Als je nog onverdachte zaken hebt, vuur ze maar af.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 08:36:40 door Belgian Mol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 4-02-2019, 10:54:25 »
Ik kan Sarah niet afschrijven als mol, zeker niet na zaterdag, maar als ze het is vraag ik me af waarom ze zich op de steiger zo verdacht maakte bij Merel, door ineens dyslexie voor te wenden. Ze had daar makkelijk veel subtieler kunnen mollen door gewoon alleen voor 5 letter woorden en verkeerde klinkers te gaan, etc. Je zag Merel gewoon verbaasd naar haar kijken.

Snap je dan als mol het spel wel? Of (ze lijkt me niet dom), geef je er dan niks om dat iemand je tot in de finale verdenkt?

Een tweede punt is dat Sarah er actief aan heeft meegeholpen om mogelijk een andere kandidaat te helpen elimineren, door Niels te helpen om een joker van haar roomie Evelien te stelen. Het is maar een spel, maar ik vind het raar dat je daar als mol voor zou kiezen. Ze kunnen dat na afloop anders spinnen, maar of je dat dan moet geloven?

Ik zou het bijvoorbeeld wél kunnen begrijpen als mol Sarah er dan ook voor had gezorgd dat Evelien een vrijstelling kon pakken o.i.d.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 4-02-2019, 11:03:11 »
Ik heb Sarah ook nog niet afgeschreven maar dat komt voornamelijk door de zwarte broek en de klok hints.
Zou haar wel een leuke mol vinden want ze komt op mij ook vaak wel kandidaats over juist.
Alhoewel ze soms ook zeker wel wat verdachte dingen doet. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 4-02-2019, 12:48:30 »
Ik schrijf Sarah af als MOL. Omdat, en dat vind ik het opvallendste, zij bij de traptreden nog een keer in het bakje voelde of zij wel al het geld er uit had gepakt. Dat was zo een natuurlijke reactie. Niet als actrice en als mogelijke MOL ingestudeerd.  Er zijn nog wat andere dingetjes, maar voor mij springt dat er uit.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 4-02-2019, 12:51:53 »
Ik schrijf Sarah af als MOL. Omdat, en dat vind ik het opvallendste, zij bij de traptreden nog een keer in het bakje voelde of zij wel al het geld er uit had gepakt. Dat was zo een natuurlijke reactie. Niet als actrice en als mogelijke MOL ingestudeerd.  Er zijn nog wat andere dingetjes, maar voor mij springt dat er uit.

Zij deed de opdracht ook uitstekend door de stukken te merken met cijfers zodat ze het weer snel in elkaar konden zetten.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 4-02-2019, 12:55:47 »
Ik schrijf Sarah af als MOL. Omdat, en dat vind ik het opvallendste, zij bij de traptreden nog een keer in het bakje voelde of zij wel al het geld er uit had gepakt. Dat was zo een natuurlijke reactie. Niet als actrice en als mogelijke MOL ingestudeerd.  Er zijn nog wat andere dingetjes, maar voor mij springt dat er uit.

Alhoewel dat weer heel goed past bij de Double checking woman hint natuurlijk.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 4-02-2019, 13:00:31 »
Deze aflevering was ze één opdracht verdacht in beeld, akkoord. Voor zover we weten wordt ze toch amper verdacht, door Nederland en door de kandidaten. Een beetje obvious mollen kan natuurlijk als nepmol, maar even goed als mol zelf als iedereen je toch al min of meer heeft uitgesloten.

Er is ook al kritiek geweest dat molgedrag niet in beeld komt dit seizoen, dus nu kan er al geen kritiek hierover worden gegeven als Sarah de mol is.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2019, 10:57:04 door Belgian Mol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 4-02-2019, 13:30:10 »
Double checking OK, maar voor mijn gevoel is het iets dat bij haar past. Het lijkt mij dat ze gewoon zo is. Dat had ik ook bij dat merken van de blokken. Kan er niet in geloven dat een MOL zoiets zou doen.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 5-02-2019, 09:05:05 »
Double checking OK, maar voor mijn gevoel is het iets dat bij haar past. Het lijkt mij dat ze gewoon zo is. Dat had ik ook bij dat merken van de blokken. Kan er niet in geloven dat een MOL zoiets zou doen.

Ja misschien is het gedrag dat bij haar past en dat ze daarom uitvergroot in het spel de fanatieke kandidaat te zijn.
De combinatie met de coverfoto op de muurschildering maakt het een sterke hint.
Maar niet zo onweerlegbaar als de klaas cf mol hint.

Ik vind m leuk! En ik duik nu echt graag in de tunnel.
Juist haar fanatisme en ergens geacteerde voorkomen geeft me al vanaf moment 1 een mol gevoel.
Maar de double checking women hint geeft mij de doorslag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 5-02-2019, 09:36:57 »
Ik kan Sarah niet afschrijven als mol, zeker niet na zaterdag, maar als ze het is vraag ik me af waarom ze zich op de steiger zo verdacht maakte bij Merel, door ineens dyslexie voor te wenden. Ze had daar makkelijk veel subtieler kunnen mollen door gewoon alleen voor 5 letter woorden en verkeerde klinkers te gaan, etc. Je zag Merel gewoon verbaasd naar haar kijken.


Misschien om zich bij Merel verdacht te maken?
Juist door dit gedrag heb ik Sarah afgeschreven als mol.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 09:39:28 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 5-02-2019, 11:55:01 »
Misschien om zich bij Merel verdacht te maken?
Juist door dit gedrag heb ik Sarah afgeschreven als mol.
Ja, dat denk ik ook. Al durf ik haar nog niet af te strepen.
 
Ze doet veel kandidaatse dingen. Zoals dat ze biecht dat sommige van haar medekandidaten (Robèrt, Merel) de mol niet kunnen zijn. Dat ze dat van Robèrt zei, oké, dat is nog weg te redeneren, maar Merel wordt op z'n minst redelijk veel verdacht in de groep.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 5-02-2019, 13:36:09 »
Ik schrijf haar volledig af, hoe kun je als mol bij die waterval opdracht als je twee staaftjes moet controleren (die van Sinan ook) dit goed doen, hier was het zo makkelijk om een fout te maken, kijk maar naar het andere team.

Als mol moet je mollen en niet ff 750 euro binnen halen om maar niet verdacht te worden door Merel, in mijn ogen is ze dus niet de mol of een hele slechte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 5-02-2019, 14:38:29 »
Ik schrijf haar volledig af, hoe kun je als mol bij die waterval opdracht als je twee staaftjes moet controleren (die van Sinan ook) dit goed doen, hier was het zo makkelijk om een fout te maken, kijk maar naar het andere team.

Als mol moet je mollen en niet ff 750 euro binnen halen om maar niet verdacht te worden door Merel, in mijn ogen is ze dus niet de mol of een hele slechte.

Al enorm veel gemeld in de opdracht topic en ook in deze, maar nu nog eens: omdat Sinan niet ging, hadden Merel en Sarah perfect van elkaar kunnen weten wie de fout had gemaakt. Er viel dus gewoon niet te mollen voor de dames.