Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174069 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #880 Gepost op: 9-03-2019, 23:40:46 »
Is er nog iets uitgelegd over het album naast de muurschildering?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #881 Gepost op: 9-03-2019, 23:43:24 »
Is er nog iets uitgelegd over het album naast de muurschildering?

Helemaal niks  ::niet-ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #882 Gepost op: 9-03-2019, 23:44:10 »
Is er nog iets uitgelegd over het album naast de muurschildering?
Ik heb dat altijd gezien als een creatieve manier om de kandidaten te onthullen. Er is geen aandacht aan besteed in het tv programma, dus is er geen reden om er in hint richting de mol in te zoeken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #883 Gepost op: 9-03-2019, 23:50:29 »
[...] Alles multi interpretabel.  ::ok:: Ik wil geen mol ontdekken door een hint.

Hm ... is toch wel de reden voor een aantal molloten om dit platform op te zoeken... Het is in ieder geval wel wat ik wil; op basis van een hint die alleen naar de mol kan wijzen wijzer worden...

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #884 Gepost op: 10-03-2019, 00:07:19 »
Ik vond het een heerlijk jaar dit jaar qua hints. Een beetje meer zoals de Belgische mol waar de focus niet ligt op hints voor de kijkers. Dat wij er van alles achter zoeken is logisch maar ik vind dit zo veel leuker dan sommige andere jaren

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #885 Gepost op: 10-03-2019, 01:13:11 »
Als je de aanwijzingen in de afleveringstitels uit gaat leggen op de site, leg ze dan allemaal uit, niet maar een deel.
Er zijn toch weer meerdere dingen gewoon niet uitgelegd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #886 Gepost op: 10-03-2019, 09:53:47 »
Wij zien soms meer hints dan er zijn  ::tandpastasmiley::

Ik vind het wel verfrissend, niet zoveel hints. Als we nu weer de gelaagde opdrachten en spontaniteit terugkrijgen in het programma, dan helemaal blij.

Ik snap dat het nu lijkt of niet alle hints worden uitgelegd, maar denk echt dat dit het gewoon is vanuit productie. Wel helemaal eens met het feit dat de nadruk veel meer mag liggen op molacties en eventuele hints, daar kijk je natuurlijk het hele seizoen naar uit. Ik in ieder geval wel  ::ok::
Meer L

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #887 Gepost op: 10-03-2019, 09:59:48 »
Dit is de volledige afbeelding, 25 min geleden geplaatst door Rick op Instagram.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #888 Gepost op: 10-03-2019, 10:19:07 »
Dit is de volledige afbeelding, 25 min geleden geplaatst door Rick op Instagram.
Rick laat in die post de afbeelding zien die als input heeft gediend voor de puzzel. Ik heb ze even naast elkaar gelegd. Lijkt er op dat Merels gezicht scherper te zien is op de puzzel dan de bedoeling was.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #889 Gepost op: 10-03-2019, 11:35:01 »
Dat denk ik ook.

Ik hoop dat de kunstenaar iets fijns voor zijn inspanningen heeft gekregen. De (naar ik vermoed van de still in de leader nageschilderde) puzzel-stukken-afbeelding ziet er wel heel anders uit dan de andere schilderwerken die Chota13 maakt. Of misschien heeft een andere artiest het portret van Merel geschilderd.

In ieder geval is er nu nog wat meer naamsbekendheid voor hem, zijn werk en zijn wijk in dit deel van de wereld.


Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #890 Gepost op: 10-03-2019, 13:52:07 »
Alles multi interpretabel.  ::ok:: Ik wil geen mol ontdekken door een hint.
Vind ik niet. Als de hints multi interpretabel zijn kun je er net zo goed geen hints in stoppen. Want dan heb je er dus niks aan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #891 Gepost op: 10-03-2019, 17:17:53 »
“Uitgerekend”, de titel van aflevering 2, refereert aan de Mol die er tijdens de opdrachten op uit is om zelf het beste te krijgen.  ::rofl::

De afleveringstitel “Drukker Worden” verwijst naar de Mol die het in het hotel steeds drukker ziet worden na de executie op de daken.  ::rofl::

De titel van aflevering 5 was “Verblindend”. De Mol verblindt Robèrt door samen met hem de opdrachten “Straatbeeld” en “Sleutelhanger” goed uit te voeren.  ::rofl::

Aflevering 6 heeft als titel “Uithalen”. Het is een verwijzing naar het uithalen van een Mollenstreek tijdens de opdracht “Links/Rechts”.  ::rofl::

Conclusie: om te huilen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #892 Gepost op: 10-03-2019, 17:30:18 »
“Uitgerekend”, de titel van aflevering 2, refereert aan de Mol die er tijdens de opdrachten op uit is om zelf het beste te krijgen.  ::rofl::

De afleveringstitel “Drukker Worden” verwijst naar de Mol die het in het hotel steeds drukker ziet worden na de executie op de daken.  ::rofl::

De titel van aflevering 5 was “Verblindend”. De Mol verblindt Robèrt door samen met hem de opdrachten “Straatbeeld” en “Sleutelhanger” goed uit te voeren.  ::rofl::

Aflevering 6 heeft als titel “Uithalen”. Het is een verwijzing naar het uithalen van een Mollenstreek tijdens de opdracht “Links/Rechts”.  ::rofl::

Conclusie: om te huilen.

Naar mijn idee heeft naar hints zoeken weinig zin meer. De afleveringstitels proberen te koppelen aan de kandidaten lijkt nu de beste strategie te zijn om de mol te vinden op basis van hints.. maar aangezien die titels naar meerdere kandidaten kunnen wijzen, is het alsnog een uitdaging om zo de mol op het spoor te komen. Zeker aan het begin van het spel. De makers worden steeds voorzichtiger met hints in het programma stoppen.

Ik vraag me toch eigenlijk vooral af nu of die albumcover toevallig naast de muurschildering van de kandidatengroep geschilderd was, of dat die er bewust naast is geschilderd...

Anders hebben we een heel seizoen lang voor niets hierover gediscussieerd. Dan hebben de makers zich dood gelachen om ons. xD

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #893 Gepost op: 10-03-2019, 17:44:02 »
Naar mijn idee heeft naar hints zoeken weinig zin meer. De afleveringstitels proberen te koppelen aan de kandidaten lijkt nu de beste strategie te zijn om de mol te vinden op basis van hints.. maar aangezien die titels naar meerdere kandidaten kunnen wijzen, is het alsnog een uitdaging om zo de mol op het spoor te komen. Zeker aan het begin van het spel. De makers worden steeds voorzichtiger met hints in het programma stoppen.

Ik vraag me toch eigenlijk vooral af nu of die albumcover toevallig naast de muurschildering van de kandidatengroep geschilderd was, of dat die er bewust naast is geschilderd...

Anders hebben we een heel seizoen lang voor niets hierover gediscussieerd. Dan hebben de makers zich dood gelachen om ons. xD
Ik zou het erg waarderen als ze nu eens eindelijk stoppen met al de (flauwe) hints. Echte hints kunnen ze toch niet geven want zij willen de Mol niet prijsgeven en wij willen de Mol ook niet op die manier ontdekken. Dus stop met die onzin en steek de energie in de opdrachten en het programma zelf.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #894 Gepost op: 10-03-2019, 22:53:17 »
Dat denk ik ook.
Ik hoop dat de kunstenaar iets fijns voor zijn inspanningen heeft gekregen. De (naar ik vermoed van de still in de leader nageschilderde) puzzel-stukken-afbeelding ziet er wel heel anders uit dan de andere schilderwerken die Chota13 maakt.

Ik denk dat ze dit gewoon gephotoshopt hebben hoor. Gewoon de foto van Merel overtrekken in een graphics-programma als Illustrator of Photoshop en componeren met een foto van de muurschildering uit Chota13, al dan niet bewerkt. Die kun je vervolgens in Nederland of lokaal bij een printshop of drukker laten drukken op grote vellen en plak je zo op een puzzelstuk. Dat is zo gepiept en kost maar weinig.

[edit] Ik snap nu wat je bedoelt Marisa. Sorry, had je verkeerd begrepen. Begrijp nu dat je bedoelt dat het uiteindelijke resultaat misschien toch te duidelijk zichtbaar Merel is geworden omdat de 'kunstenaar' merel te duidelijk had gemaakt en minder vaag en de hint daardoor uiteindelijk misschien niet meer echt bruikbaar was, want te duidelijk.
Ja, dat zou wel het e.e.a. verklaren. Misschien dat ze eenmaal bij de montage hebben besloten dat niet alle stukjes al bruikbaar waren als leaderhint, want te snel te raden.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 23:58:46 door chocomol »