Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172334 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #820 Gepost op: 1-03-2019, 20:24:16 »
Rupsje nooit genoeg, een verwijzing naar Merel als mol, die als mol heel veel geld binnen haalt. Vandaar ook de opmerking van Rik een keer over follow the money. Dat is iets dat we blijkbaar dit jaar niet kunnen toepassen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #821 Gepost op: 2-03-2019, 14:06:56 »
Als de rups al een verwijzing is naar iemand dan kan dat in mijn ogen alleen maar op Merel slaan.
Die van Niels (van MartinJ) is wel extreem ver gezocht... Ik zie de combinatie tussen een plan (en bedenkingen) met een rups niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #822 Gepost op: 2-03-2019, 14:10:18 »
Vandaar ook de opmerking van Rik een keer over follow the money. Dat is iets dat we blijkbaar dit jaar niet kunnen toepassen.

Ik denk het ook. Die opmerking van Rik viel me ook op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #823 Gepost op: 2-03-2019, 22:23:14 »
Zo, we hebben nog een week de tijd om de hints in de titels allemaal naar de Mol uit te leggen:

1. Op sleeptouw
2. Uitgerekend
3. Niet gered
4. Drukker worden
5. Verblindend
6. Uithalen
7. Inhalen
8. Met zand strooien
9. Drijfveer

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #824 Gepost op: 2-03-2019, 22:24:38 »
Zo, we hebben nog een week de tijd om de hints in de titels allemaal naar de Mol uit te leggen:

1. Op sleeptouw
2. Uitgerekend
3. Niet gered
4. Drukker worden
5. Verblindend
6. Uithalen
7. Inhalen
8. Met zand strooien
9. Drijfveer

Afleveringstitels:

Alf. 1. Op sleeptouw :
  • Tijdens de aflevering  is er een shot met twee vogels die op een sleeptouw zitten, wat verwijst naar de naam van de mol Merel.

Afl 2. Uitgerekend:
  • Uitgerekend stond centraal bij mol Merel deze aflevering. Bij Ver Tellen heeft de mol verkeerd uitgerekend hoeveel huisdieren ze heeft. Bij Uit Stralen heeft de mol geld verduistert en uitgerekend de mol komt met het meeste geld aan. Als klap op de vuurpijl zit uitgerekend in de joker die de mol heeft gewonnen bij de wachtkamer? opdracht een vrijstelling.

Afl 3. Niet gered:
  • Bij de vlag uithangen opdracht krijgt Merel de kleur rood als woord, wat de kleur is van de mensen die de volgende aflevering niet redden.

    Bovendien voordat de excecutie begint zien we bij Niels, Nikkie, Robert, Rick-Paul, Jamie, Evelien en Sinan een rode gloed/kleur. Dit zijn de afvallers en verliezende finalist van dit jaar. We zien uiteindelijk Sarah in de lift zitten (om naar boven te gaan) als winnares en mol Merel zien we voor het eerst boven op het gebouw.

Afl 4. Drukker worden:
  • Merel ziet iedereen één bij één met de lift de kamer binnen komen. Het wordt dus steeds drukker.

Afl. 5. Verblindend:
  • Met dank aan @Heinz “Merel ging verblindend te werk door het samen met Robèrt zo goed te doen (bij de foto's en met het abseilen). Hierdoor werd hij de afvaller: hij stapte van zijn Mol Merel af.”

Alf. 6. Uithalen
  • Rick-Paul haalt een joker uit de letter “M” van het mol logo. Merel haar naam begint met een M.

Afl 7. Inhalen:
  • Merel haalt het kandidaten aantal in door voor twee rode schermen te kiezen.

Afl 8. Met zand strooien
  • Merel strooit met zand in de ogen van de andere kandidaten om tijdens het ontbijt dezelfde kleren aan te doen als Sarah. Zo lijkt ze meer op een kandidaat

Afl 9. Drijfveer
  • Correct me if I'm wrong. Merel haar guilty pleasure gaat over geld. De mol zijn drijfveer is zo veel mogelijk geld uit de pot te halen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 22:46:15 door Sanmol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #825 Gepost op: 2-03-2019, 22:25:04 »
1. Op sleeptouw

Deze titel is eigenlijk

           Op
Sleeptouw

Ik denk dat de lay out op zichzelf nog een hintje is.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #826 Gepost op: 2-03-2019, 22:26:55 »
Deze titel is eigenlijk

           Op
Sleeptouw

Ik denk dat de lay out op zichzelf nog een hintje is.
Vorig jaar zat er geen betekenis achter de lay out

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #827 Gepost op: 2-03-2019, 22:27:16 »
@Hulpmol: Dat denk ik niet want er hebben wel vaker titels zo vreemd gestaan of dat er rare hoofdletters in zaten zonder dat het iets betekende.

@Sanmol: Neem je tijd, we hebben dus nog een week. Ik zal er ook nog eens goed over nadenken. (Sommige zoals "verblindend" vind ik al overtuigend naar Merel wijzen maar een aantal zijn ook echt nog raadsels.)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #828 Gepost op: 2-03-2019, 22:29:07 »
Drijfveer als verwijzing naar het hoedje van Merel dat weg dreef?

Nog iets: de mannetjes die de kisten openden in afl 1 hadden ook die hoedjes
en de mensen op het feest achter de DJ's hadden ook die hoedjes op

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #829 Gepost op: 2-03-2019, 22:30:13 »
Vorig jaar zat er geen betekenis achter de lay out

Vorig jaar hadden we ook een Mol die niet het meest van alle kandidaten had binnen gehaald. Tijden veranderen blijkbaar. ;D

Even serieus: Het woord 'Op' staat op het woord 'sleeptouw'. Ik denk dat het een hint is dat je ook effectief naar iets moet verwijzen dat op een touw is.

Voor de Merel verdenkers: Ja, dat is waarschijnlijk die vogel (die geen merel is) op dat touw dan.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #830 Gepost op: 2-03-2019, 22:35:36 »
@Hulpmol: Dat denk ik niet want er hebben wel vaker titels zo vreemd gestaan of dat er rare hoofdletters in zaten zonder dat het iets betekende.

@Sanmol: Neem je tijd, we hebben dus nog een week. Ik zal er ook nog eens goed over nadenken. (Sommige zoals "verblindend" vind ik al overtuigend naar Merel wijzen maar een aantal zijn ook echt nog raadsels.)

Zie mijn aangepaste post hier boven. Een paar had ik vorige weken al gepost, maar ik ben inderdaad nog niet helemaal overtuigd van verblindend. Kan die nog niet helemaal koppelen aan Merel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #831 Gepost op: 2-03-2019, 22:37:40 »
Zie mijn aangepaste post hier boven. Een paar had ik vorige weken al gepost, maar ik ben inderdaad nog niet helemaal overtuigd van verblindend. Kan die nog niet helemaal koppelen aan Merel.

Die vind ik juist het duidelijkst. Merel ging verblindend te werk door het samen met Robèrt zo goed te doen (bij de foto's en met het abseilen). Hierdoor werd hij de afvaller: hij stapte van zijn Mol Merel af.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #832 Gepost op: 2-03-2019, 22:43:41 »
Die vind ik juist het duidelijkst. Merel ging verblindend te werk door het samen met Robèrt zo goed te doen (bij de foto's en met het abseilen). Hierdoor werd hij de afvaller: hij stapte van zijn Mol Merel af.

Die is inderdaad beter! Zal hem toevoegen  ::tandpastasmiley::.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #833 Gepost op: 2-03-2019, 22:53:11 »
    <snip>
    [/list]
    Mooie list Sanmol!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

    Nog een suggestie m.b.t. aflevering 1. Merel verontschuldigt zich aan haar danspartner over haar dans skills. Ze wordt door hem op sleeptouw genomen.  :-\\

    Offline Heinz

    • Forumlid
    • Proost, Heinz!
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #834 Gepost op: 2-03-2019, 22:54:39 »
    En ze wordt door Jamie op sleeptouw genomen in hun bondje. (Als in de betekenis "iemand gebruiken voor eigen belang zonder dat die het doorheeft" of "iemand verleiden". Jamie nam het initiatief tot een bondje en sleepte Merel hierin mee.)
    « Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 22:56:52 door Heinz »

    Offline xania

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    • We are all acting through this thing called life
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #835 Gepost op: 2-03-2019, 23:50:13 »
      Zie mijn lijst die ik hiervan gemaakt heb aantal paginas terug.

      De afleveringstitels wezen vorige seizoenen allemaal naar de Mol.

      In principe zouden we op deze manier ook kandidaten moeten kunnen afschrijven.
      Laten we eens even op een rijtje zetten op wie de afleveringen kunnen slaan als we kijken naar die van seizoen 18. Aanvullingen of verbeteringen zijn welkom.

      Afl 1 Op Sleeptouw


      Merel liet een kist juist vallen. Touw slipte weg. Nam de kist niet op sleeptouw. Nam Evi op sleeptouw in deze scene.


      Sarah ging met evi mee op sleeptouw terwijl ze daar niet moest zijn.

      Jamie Merel bondje. Elkaar voor eigen belangen gebruiken (op sleeptouw)

      Niels en RP zijn bij Nikki op sleeptouw (halen perongeluk de opdracht is discutable zou een mol perongeluk op sleeptouw worden genomen en daarmee perongeluk geld binnen halen?)

      Merel haar kist wordt op sleeptouw genomen. Vrijstelling

      Iemand nog andere kandidaten die iets met sleeptouw hadden in deze aflevering?


      Afl 2 Uitgerekend


      Uitgerekend Merel rende van vraag naar vraag was snel uitgerekend?

      Uitgerekend Merel nam het meeste geld mee in de laser opdracht


      Uitgerekend Niels Sarah gingen af bij de laser opdracht.


      Uitgerekend Merel ging voor een joker en niet voor geld.

      Aanvullingen?

      Aflevering 3 niet gered


      Merel heeft het niet gered met stapelen.

      Niet gered is drie tegen. Merel kreeg 3 jokers tegen.



      Aflevering 4 drukker worden



      Niels wordt drukker met beschuldigingen na de balkonopdracht

      Niels Sarah en Merel worden drukker met een bedrukt pak aan.

      Merel wordt drukker omdat ze in de koffieopdracht de meeste keren bij een fout op enter drukt.

      Niels wordt drukker omdat hij zijn joker weer mooi dichtgedrukt heeft als nieuw zijnde.

      Afl 5 verblindend
      Sarah en Merel halen geld op bij abseilen verblindend?
      Niels wordt verblind door het water abseilen.


      Afl6 uithalen
      Is er door iemand geld uit de enveloppen gehaald bij links rechts?




      Afl 7 inhalen

      Merel wordt dacht ik ingehaald bij de bananenopdracht.

      Afl 8


      Afl9

      Aanvullingen?

      Merel afl1 afl2 afl3 afl4 afl5

      Sarah afl1 afl2 en afl4 afl5
      Niels afl1 afl2 en afl4 afl 5

      Als iemand de andere kandidaten nog goed kan herleiden naar afl waar ze nog ontbreken dan hoor ik het graag.
      Op dit moment lukt het mij alleen om Merel naar elke titel te herleiden op deze manier.
      Als we een bepaalde kandidaat absoluut niet naar een van de titels kunnen herleiden dan zouden we die in principe kunnen afstrepen.
    Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

    Offline Lorey

    • Forumlid
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #836 Gepost op: 3-03-2019, 00:21:41 »
    Ik heb nog wel wat aanvullingen. Vooral Sarah en Merel omdat ik eerlijk gezegd niet zoveel op Niels heb gelet. Verdacht hem simpelweg niet :P.

    Aflevering 1: Op sleeptouw
    Sarah neemt de groep op sleeptouw bij de eerste opdracht door meteen een goede tactiek te opperen om de kisten uit het water te halen. De groep gaat hierin mee.
    Voor Merel: die vogels op dat touw.

    Aflevering 2: Uitgerekend
    Sarah is bij Ver Tellen nog bezig met het uitrekenen van een som als de tijd op is. Letterlijk uitgerekend dus.
    Uitgerekend Sarah pakt haar naambordje bij de laseropdracht.

    Aflevering 5: Verblindend
    Sarah wordt verblind door groen licht in haar biecht. Het reflecteert in haar bril.
    Sarah verblindt Niels en RP door een bondje met ze aan te gaan.

    Bij aflevering 6: Uithalen
    Sarah leidt Sinan uit het doolhof
    Sarah moet de rode draad uit de knoop halen en haalt het touw uit de stenen
    Sarah moet geld uit de pot halen bij de tuktuk opdracht.

    Aflevering 7: Inhalen
    Merel pakt de 2 rode schermen envelop. Ze heeft hiermee het aantal kandidaten ingehaald.
    Sarah pakte het mingeld. Ze had al aardig wat geld verdiend, maar heeft dat nu rechtgetrokken, oftewel ingehaald.

    Aflevering 8: Met zand strooien
    Sarah strooit met zand door tegenover Niels te ontkennen dat ze de mol is en dat ze ''toch best veel geld heeft verdiend''
    Niels strooit met zand door iedereen de vraag te stellen of hij/zij de mol is.

    Aflevering 9: Drijfveer
    Sarah neemt de leiding bij de eerste opdracht. Ze is hier dus de drijfveer. Ook is ze de eerste op de boot en drijft weg bij de anderen.
    Iets met Merel haar hoedje dat wegdrijft? Weet niet precies hoe.
    Kan deze titel misschien ook verwijzen naar de puzzel in de leader die op het water drijft?

    « Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 17:49:38 door Lorey »

    Offline Gadoesja

    • Forumlid
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #837 Gepost op: 3-03-2019, 00:57:48 »
    Knap gedaan! Hier vallen toch wel de verwijzingen naar Sarah op.

    Offline Gadoesja

    • Forumlid
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #838 Gepost op: 3-03-2019, 00:59:15 »
    En niet te vergeten de muurschildering die naar Sarah verwijst als MOL, tenminste dat zou de hint kunnen zijn. Sarah staat als enige met haar voeten in de grond.

    Offline cinner

    • Forumlid
    Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
    « Reactie #839 Gepost op: 3-03-2019, 04:03:45 »
    Om voor Niels toch wat aan te vullen (op het bericht van Lorey hierboven en andere berichten mbt Merel en Sarah).
    1. Op sleeptouw nemen. Niels stelt voor om met zijn allen tegelijk aan een kant te starten, probeert iedereen op sleeptouw te nemen. Niels kan normaal sexy dansen maar nu even niet, hij moet zich op sleeptouw laten nemen. Ook bij de fietsopdracht kan hij niet veel anders dan op sleeptouw genomen worden.
    2. uitgerekend: Niels is 'uitgerekend' de enige verbinding tussen Nikki en RP op de steiger en de deelnemers die vragen beantwoorden. Niels is uitgerekend degene die binnen anderhalve minuut af is. Niels heeft uitgerekend dat hij 250 pakt maar dmv Evelien en RP er weer 500 uit speelt.
    3. Niet gered: Niels is de enige die het Jenga spel 'niet heeft gered'. Niels heeft bij de rap opdracht geprobeerd te mollen maar heeft dat niet gered (ver gezocht, ik weet het).
    4. Drukker worden: Niels is alle opdrachten drukker dan anderen met praten, discussiëren en beschuldigen. Vind die van Xania ook wel erg mooi, Niels wordt drukker omdat hij de geopende joker dicht drukt.
    5. Verblindend Niels gaat verblind door hoogtevrees en water van de waterval naar beneden en ziet geen enkele koker hangen.
    6. Uithalen Niels haalt het touw los zodat het tussen de blokken uitgehaald kan worden. Niels is uit het zipline spel gehaald.
    7. inhalen Niels haalt drie jokers in. (beetje ver gezocht)
    8 met zand strooien: Niels strooit iedereen zand in de ogen door de anderen de in vizier opdracht verkeerd door te geven en zo bovendien heel actief te handelen op wat niet de opdracht/de taak van de motorrijders is.
    9. Drijfveer: Niels doet zich gedreven voor maar helpt eigenlijk niet erg mee. Muziek is de drijfveer van Niels. Ik moet toegeven dat de veer op de hoed van Merel stukken beter klinkt  ;D