Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172335 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 30-12-2018, 09:52:52 »
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

De hints begonnen als bescheiden extraatje maar gingen door de jaren heen een steeds grotere rol spelen. Toch lijkt het tij wat gekeerd en lijken de makers sinds het KLAAS-debacle wat terughoudender te zijn geworden met verborgen aanwijzingen.

Vorig jaar wezen voornamelijk de afleveringstitels naar de Mol, zie hier: https://www.wieisdemol.com/forum/2018/?topic=62567.msg2111531#msg2111531

Zal het dit jaar weer zo zijn dat er alleen (vage) hints in met name de afleveringstitels zitten of durven de makers er weer iets groots en duidelijkers in te stoppen? In dit topic kunnen we erop los speuren. Niks is te gek. ::vergroot:: ;D

-----------------
Afleveringstitels:

1. Op sleeptouw (met: over bruggen, in zicht, rondje om de kerk)
2. Uitgerekend (met: ver tellen, uit stralen, wachtkamer?)
3. Niet gered (met: vlag uithangen, stapelgek, optreden)
4. Drukker worden (met: min of meer, serenade, koffiepedia)
5. Verblindend (met: straatbeeld, parkeergeld, sleutelhanger)
6. Uithalen (met: steentje bijdragen, links/rechts, reddingslijn)
7. Inhalen (met: getouwtrek, roulette, geld oogsten)
8. Met zand strooien (met: vuurproef, in het vizier, ten val brengen)
9. Drijfveer (met: stamhoofd, doordraaien)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 22:21:53 door Heinz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2018, 19:21:26 »
Deze zag ik op het forum van Fok.nl en vond ik heel interessant, ondanks dat ik me niet kan voorstellen dat ze het zo makkelijk zouden weggeven.

https://forum.fok.nl/topic/2474626/1/25#p184085155

"Ik weet nog niet wat ik er mee moet, maar er is iets dat me opvalt aan de voorstelpagina's van de deelnemers op de officiële WIDM site.
De video-pagina's van de deelnemers zijn onderling gelinkt, elke pagina linkt 6 video's van andere deelnemers. Er zijn dus in totaal 60 profiel-linkjes, en bij een "eerlijke" verdeling zou iedereen 6 keer gelinkt worden. Dit is echter niet het geval. De links lijken niet 'random' te zijn.
Ik heb een overzicht gemaakt van welke profiel pagina naar welke andere profielpagina's linkt, en aangegeven hoe vaak er naar die pagina zelf gelinkt wordt. Volgen jullie het nog? :+
Opvallend is dat 1 deelnemer slechts 1 keer gelinkt wordt, en dat een andere deelnemer 9 keer gelinkt wordt (dus die staat gelinkt op alle andere profielen). Verliezer/eerste afvaller en Winnaar/Mol?

Voor de volledigheid maar even in een spoiler:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
" /quote
« Laatst bewerkt op: 30-12-2018, 19:28:10 door Amethyst »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 30-12-2018, 19:43:12 »
Ik kan zelf geen linkjes vinden naar andere kandidaten, maar ik ga er sowieso niet vanuit dat de makers van de website (of de app) weten wie de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 30-12-2018, 20:03:36 »
Ik kan zelf geen linkjes vinden naar andere kandidaten
Hier bijvoorbeeld die van Nikkie. De linkjes naar de video's van de 6 andere kandidaten staan eronder onder "ook interessant"

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/dit-is-nikkie-de-jager/

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 30-12-2018, 20:19:57 »
nou, in dat geval gaan we eens kijken hoe het vorig jaar in elkaar zat:
Spoiler: ruimtebesparing (klik om te tonen/verbergen)

Ik ga er dus vanuit dat het niets betekent.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2019, 12:15:01 »


Naast de muurschildering hebben de makers nog een extra plaat gemaakt. Onderdeel van een opdracht, of een verborgen aanwijzing? Iemand die herkent waar de afbeelding van is, lijkt uit een film te komen.

Edit: Inmiddels gevonden:


Favoriete muziek van de Mol?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2019, 13:00:35 door Erphon »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2019, 13:17:14 »
lijkt wel van die film ''the shining'' here's johnny

hmm
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2019, 13:40:17 »
"Get your rocks off" is geen titel van een nummer van de genoemde band...

Echter wel van Primal Scream. Misschien een link naar degene die het eerste "schreeuwt" in de eerste aflevering?

 ;D ;D ;D

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2019, 14:31:49 »
"Get your rocks off" is geen titel van een nummer van de genoemde band...

Echter wel van Primal Scream. Misschien een link naar degene die het eerste "schreeuwt" in de eerste aflevering?

 ;D ;D ;D
  zal ik op letten dan  8)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2019, 16:06:07 »
Sarah draagt in haar voorstelfilmpje een ketting met het oneindigheidsteken aan. Is dit omdat ze altijd in het spel blijft en de mol is?  ???
#teamamaimiljaarde

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2019, 16:18:33 »
Sarah draagt in haar voorstelfilmpje een ketting met het oneindigheidsteken aan. Is dit omdat ze altijd in het spel blijft en de mol is?  ???
Dat zou zo maar kunnen, ja.

Kan iemand een foto of video van haar vinden waar ze dat kettinkje ook draagt? (het liefst van voor 2018) Ik vooralsnog niet.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2019, 19:47:14 »

Staat er hier een M in het T-shirt van Sarah?^^

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2019, 04:55:52 »
Het ligt nogal voor de hand dus het zal wel niks zijn behalve dat de weg krom loopt: Sarah heeft als enige geen voeten in de muurschildering. (Aan de andere kant kan de tekening niet echt hoger, dan valt er een stukje van iemand's hoofd af.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2019, 09:57:32 »
Het ligt nogal voor de hand dus het zal wel niks zijn behalve dat de weg krom loopt: Sarah heeft als enige geen voeten in de muurschildering. (Aan de andere kant kan de tekening niet echt hoger, dan valt er een stukje van iemand's hoofd af.)
Ja klopt, dat heeft toen zelfs de papieren versie van het AD gehaald als mega hint. Het zou kunnen dat het niks betekent, maar aan de andere kant had de mural prima iets kleiner gekund.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2019, 11:48:20 »
Leuk! Nieuw seizoen!

Gisteren is een filmpje getweet waarin die muurschildering wordt gemaakt. De basis lijkt een tekening op vellen die naast en onder elkaar worden opgeplakt. Wat opvalt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Geen idee of het wat is, maar die muurschildering is wel een goeie bron van hints.

m0ll0m

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 3-01-2019, 16:22:28 »
Leuk! Nieuw seizoen!

Gisteren is een filmpje getweet waarin die muurschildering wordt gemaakt. De basis lijkt een tekening op vellen die naast en onder elkaar worden opgeplakt. Wat opvalt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Geen idee of het wat is, maar die muurschildering is wel een goeie bron van hints.

m0ll0m
Bedankt, die had ik nog niet gezien.

De video:

https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/954418058100922/

mogelijke sterke hints naar Sinan in de reacties onder deze posts:

https://www.wieisdemolhints.nl/2019/verborgen-aanwijzing-ontdekt-naast-muurschildering-colombia/

https://www.wieisdemolhints.nl/2019/albumcover-is-geheime-aanwijzing-naast-muurschildering/

inderdaad trilt de naam van Sinan als enige niet.

en inderdaad is de 6e track van het album Get Your Rocks Off "Writing on The Wall", en staat Sinan 6e van links afgebeeld op de muur. 

En is hij geboren in 1977 toen Eddy & The Hot Rods de single "I Might Be Lying" uitbrachten, volgens Wikipedia (deze vind ik veel minder sterk)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 3-01-2019, 18:18:08 »
mogelijke sterke hints naar Sinan in de reacties onder deze posts:

https://www.wieisdemolhints.nl/2019/verborgen-aanwijzing-ontdekt-naast-muurschildering-colombia/

en inderdaad is de 6e track van het album Get Your Rocks Off "Writing on The Wall", en staat Sinan 6e van links afgebeeld op de muur. 
Oei, sterke! In ieder geval kan het zomaar wat zijn. Het is inderdaad in de video te zien dat het plaatje van het album gelijktijdig wordt gemaakt als de WIDM-mural. Nu weet ik niet hoe vaak die muren worden overgeschilderd (voor hetzelfde geld is er altijd wel iemand bezig daar), maar opvallend is het wel, zeker met 'writing on the wall' op die titel ::vergroot::

PS: Het lukt me niet om een bijlage toe te voegen ???
« Laatst bewerkt op: 3-01-2019, 18:19:41 door Pac »
...óf niet!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 3-01-2019, 20:34:53 »
Bedankt, die had ik nog niet gezien.

De video:

https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/954418058100922/

mogelijke sterke hints naar Sinan in de reacties onder deze posts:

https://www.wieisdemolhints.nl/2019/verborgen-aanwijzing-ontdekt-naast-muurschildering-colombia/

https://www.wieisdemolhints.nl/2019/albumcover-is-geheime-aanwijzing-naast-muurschildering/

inderdaad trilt de naam van Sinan als enige niet.

en inderdaad is de 6e track van het album Get Your Rocks Off "Writing on The Wall", en staat Sinan 6e van links afgebeeld op de muur. 

En is hij geboren in 1977 toen Eddy & The Hot Rods de single "I Might Be Lying" uitbrachten, volgens Wikipedia (deze vind ik veel minder sterk)


Ik had al onder dit artikel gereageerd op de betreffende website. In het 'Making Of'-filmpje van de muurschildering kun je zien dat er aan het begin van de video geen 'extra afbeelding' geschilderd is. Aan het einde zie je deze ter hoogte van het trappetje staan op de muur. Het is dus doelbewust erbij geschilderd! Dit maakt me des te banger dat we hier te maken gaan hebben met een "Klaas cf Mol"-scenario... Maar dan voordat het seizoen überhaupt start.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2019, 20:51:45 »

PS: Het lukt me niet om een bijlage toe te voegen ???
Dat had ik gisteren ook, en toen heb ik de bestanden verkleind. Toen lukte het wel.  ;D

Ik had al onder dit artikel gereageerd op de betreffende website. In het 'Making Of'-filmpje van de muurschildering kun je zien dat er aan het begin van de video geen 'extra afbeelding' geschilderd is. Aan het einde zie je deze ter hoogte van het trappetje staan op de muur. Het is dus doelbewust erbij geschilderd! Dit maakt me des te banger dat we hier te maken gaan hebben met een "Klaas cf Mol"-scenario... Maar dan voordat het seizoen überhaupt start.
Laten we hopen van niet, zeg. Rick weet inmiddels dat hij de kijkers niet moet onderschatten. Maar ik ben er ook een beetje bang voor, ja.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 4-01-2019, 00:25:46 »
Het is natuurlijk nog vreselijk koffiedik kijken en voorbarig... Het viel mij op dat de 'edits'/'cuts' in de voorstellingsvideo's verschillen, de een een paar de anders heel veel. Op basis daarvan zou je een rangorde kunnen maken en dan komt het volgende rijtje eruit:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

't zou leuk zijn als t iets zegt over de volgorde van afvallen, natuurlijk, de dubbele aantallen zijn niet overtuigend... (aantal finalisten in afl. 8?). Toch staan mijn wensmollen onderaan...

m0ll0m