Auteur Topic: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw  (gelezen 29425 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2019, 22:08:23 »
Leuke eerste aflevering! Eerste indruk: heel sympathieke groep.
Prachtig land ook weer en de bescheiden opening zonder veel bombarie beviel ook prima. De fietsopdracht was gedoemd te mislukken vanaf het moment dat niemand doorhad dat er verschillende namen vermeld stonden bij de desbetreffende kerken. Evi zat wat te oekelen en tegendraads te doen bij de envelop maar als ze de mol is had ze geweten dat zonder de andere twee kandidaten die aanwezig moesten zijn - en afwezig waren - het toch al een vergooide kans was, dus goed mogelijk dat ze een kandidaat is die mols wil overkomen. Heb het gevoel dat een vrouw de mol is dit seizoen en eerste gok is Merel, (desondanks) Evi of Evelien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2019, 22:22:37 »
Prachtige opening van deze eerste aflevering  ::ok::








Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2019, 22:32:27 »
Citaat
Dus Evi, Eveline, Nikkie en/of Merel is NIET de mol.

Die stelling had ik voor de aflevering ook wel aangedurfd ;-)

1. De Mol krijgt altijd een groen scherm
2. Met deze montage kun je bij niemand een groen scherm uitsluiten
3. Op basis van alleen deze executie kan het iedereen nog zijn

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2019, 22:38:07 »
Zijn er al ergens linkjes naar de aflevering(en) ?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2019, 22:48:03 »
Dus Evi, Eveline, Nikkie en/of Merel is NIET de mol.
In een van de kisten zat toch ook een vrijstelling voor degene die de Mol is? Dus wat zegt het dan?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2019, 22:48:36 »
Leuke aflevering om er weer in te komen.

Eerste 2 opdrachten kunnen we weinig mee doen en de 3de opdracht is een wel heel moeilijke.
Ik vond het vooral verdacht dat Merel eerst voor de vrijstellingen gaat en als puntje bij paaltje komt (nadat ze wist dat er te weinig voor het geld gingen), dan gaat ze ook voor het geld en ze steekt dan nog als laatste haar hand in de lucht. Zo kom je over als een mol die eerst observeert en dan als het niet meer uitmaakt de fanatieke kandidaat gaat spelen die resoluut voor het geld gaat.  ::vergroot::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2019, 22:52:47 »
Dat viel mij ook op, Convans. Maar het viel Sarah óók op die er direct een opmerking over maakte. Iets te verdachte move dus misschien, maar verdacht is verdacht.

De biecht die we er bij hoorden was dat Merel geïrriteerd was na de opdracht en het liefst iemand zag vertrekken. Dit kan dus ook haar plotselinge wissel verklaren. (Of een excuus van de Mol zijn.)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2019, 23:02:02 »
Zo we zijn begonnen.  :). Zat veel vaart in de aflevering. Leuk ook die vrijstellingen op naam. De kans dat de groep voor geld zou gaan i.p.v. vrijstellingen was nihil dus dat maakte de executie wel spannend: de mogelijkheid dat er iemand weg zou moeten bleef open omdat lang niet iedereen een vrijstelling had

Er komt natuurlijk een keuzemoment waar de jokers gespleten gaan worden ten koste van de pot gok ik zo. Ik verheug me er al op.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2019, 23:19:00 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2019, 23:17:37 »
Hele mooie eerste aflevering, met genoeg humor, spanning en opdrachten! ::bravo:: En de groep komt ook erg spontaan op mij over: ben benieuwd of die sfeer ook zo blijft en hoe de kandidaten zich daarin gaan voelen en zich daarin gaan bewegen.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2019, 23:20:57 »
Yes, eindelijk zijn we weer begonnen  ::bravo::

Hoewel deze start minder spectaculair was dan die van vorig jaar, was het wel weer genieten geblazen! Ik moet wel even alles terugkijken wat nu precies verdacht was. Vooral bij de laatste opdracht  ::rofl:: Ik denk dat de mol hier de groep op een specifiek moment zou afleiden zodat informatie op de bordjes gemist wordt. Iets wat Evi zeker deed, maar too obvious denk ik

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2019, 23:30:52 »
Vrijstellingen in jokers. Ik vind het geniaal!
Even onthouden: We zien in de houtfabriek 3 vrijstellingen uit het kistje komen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2019, 01:02:38 »
Ik ben niet zo fan van de manier waarop de executie in beeld is gebracht nu; niet spannend omdat je plotseling moet wachten op een scherm, duidelijk dat iedereen door was, en in groepjes werken weet je dat alleen de laatste die zijn scherm te zien krijgt van het groepje eventueel rood krijgt. Ik heb liever gewoon schermen achter elkaar, maakt het voor mij veel spannender
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2019, 01:38:13 »
Mooie aflevering! Fijne groep en oh wat fijn dat we weer eens drie opdrachten hebben in de eerste aflevering ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2019, 02:00:55 »
Het wordt niet in beeld gebracht hoe de penningmeester gekozen wordt. Dat is dus Nikki geworden blijkbaar.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2019, 02:07:43 »
(...) duidelijk dat iedereen door was,

Ja, heel gek en eigenlijk ook weer niet: vanaf het moment dat die vrijstellingen erin kwamen wist je eigenlijk als kijker: er gaat nog niemand naar huis.
Het Ron Boszhard scenario is eigenlijk keihard aangekomen, en de productie wil dat niet nog eens iemand aandoen. Misschien dat ze e.e.a. bekokstoofd hebben.
Er zou slechts 44% kans zijn op niemand naar huis, maar ik had er wel op in durven zetten.

Verder heel aardige opening, lekker vlot gesneden, ik begrijp dat ze die voorstelfilmpjes nog eens toonden maar dat had voor de echte volgers niet gehoeven natuurlijk.

Jammer dat mijn tv-box even uitviel en traag moest herstarten bij het fietsonderdeel.
Nog maar eens terugkijken

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2019, 08:13:37 »
Dit is er met de kas gebeurd.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2019, 08:27:12 »
Even iets anders over deze aflevering, uit interesse; is dit de eerste keer dat er geen stukjes te zien/horen zijn omtrent het beroep van de kandidaten? Ik kan mij herinneren dat er eigenlijk altijd even een scène in beeld kwam bij het voorstellen waarin de desbetreffende persoon een rol speelt/een liedje zingt/presenteert. Hier zaten zelfs hints in gedurende de seizoenen.

Ontbrak dit vorig jaar ook al of is dit daadwerkelijk de eerste keer zonder?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2019, 08:41:49 »
Ik vond het een leuk begin. Inderdaad niet zo spectaculair als vorig jaar, maar dat lijkt me ook nauwelijks te overtreffen.
Ook vind ik de dynamiek van de groep nu al stukken beter dan hij ooit is geworden vorig jaar. Vorig jaar vond ik echt de minst leuke groep van alle seizoenen die ik gezien heb, maar gisteren was weer ouderwets leuk zoals ze met elkaar omgingen.
Dat er geen afvaller is in de eerste aflevering vind ik eigenlijk ook wel het leukst; even aan iedereen wennen en goed kijken hoe iedereen zich gedraagt voordat er iemand naar huis moet.
Ben heel benieuwd naar die vrijstellingen in de jokers....
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2019, 09:04:55 »
Even iets anders over deze aflevering, uit interesse; is dit de eerste keer dat er geen stukjes te zien/horen zijn omtrent het beroep van de kandidaten? Ik kan mij herinneren dat er eigenlijk altijd even een scène in beeld kwam bij het voorstellen waarin de desbetreffende persoon een rol speelt/een liedje zingt/presenteert. Hier zaten zelfs hints in gedurende de seizoenen.

Ontbrak dit vorig jaar ook al of is dit daadwerkelijk de eerste keer zonder?
Waren er wel hoor, alleen door de hele aflevering heen en soms alleen als voice over. ::vergroot::
🜃

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2019, 09:50:52 »
Ja, heel gek en eigenlijk ook weer niet: vanaf het moment dat die vrijstellingen erin kwamen wist je eigenlijk als kijker: er gaat nog niemand naar huis.
Het Ron Boszhard scenario is eigenlijk keihard aangekomen, en de productie wil dat niet nog eens iemand aandoen. Misschien dat ze e.e.a. bekokstoofd hebben.
Er zou slechts 44% kans zijn op niemand naar huis, maar ik had er wel op in durven zetten.

Verder heel aardige opening, lekker vlot gesneden, ik begrijp dat ze die voorstelfilmpjes nog eens toonden maar dat had voor de echte volgers niet gehoeven natuurlijk.

Jammer dat mijn tv-box even uitviel en traag moest herstarten bij het fietsonderdeel.
Nog maar eens terugkijken
Iemand met een slechte score had wellicht geen vrijstelling. Die mogelijkheid is besproken.