Auteur Topic: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw  (gelezen 29426 keer)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2019, 10:02:29 »
leuk begin, ook Rik deed het niet slecht in zijn eerste aflevering als opvolger van Art

ik hou nu voor het eerst mijn eigen soort molboekje bij (waar ik wat hints en zo opschrijf)


die bondjes nu al vond ik ook vreemd


mijn molverdachten nu (met maar weinig hints, informatie kan ik nog niet veel) Sinan, Rick-Paul, Jamie


Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2019, 10:23:51 »
Goed bekeken aflevering: 2.986.000 kijkers ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2019, 10:43:51 »
Prachtige openingsscène met die jokermaker. Mooi hoe je helemaal gelooft dat het super waardevol spul is waar ie mee werkt. (Dat molkistje met drie vrijstellingen zo mooi in het houtgruis! :D)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2019, 11:11:55 »
Geweldig weer! Een heerlijk normale aflevering ::bravo::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2019, 11:52:33 »
Mooie aflevering! Fijne groep en oh wat fijn dat we weer eens drie opdrachten hebben in de eerste aflevering ::bravo::.
Helemaal eens met dit bericht! Ik was helemaal blij dat we een aflevering hebben gezien met 3 volwaardige opdrachten, en dat iedereen door is vind ik ook heel fijn. Nu hebben we in de eerste week 3 opdrachten en 10 verdachten. Beter kan niet. Top-aflevering. Qua spel beter dan vorig jaar - gewoon WIDM zoals het bedoeld is. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2019, 12:07:20 »
Volgens mij zie je aan het einde van het intro met het maken van de jokers De Mol weglopen in plaats van de maker van de jokers.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 12:29:13 door widmm1992 »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2019, 12:26:48 »
Vrijstellingen in jokers. Ik vind het geniaal!
Even onthouden: We zien in de houtfabriek 3 vrijstellingen uit het kistje komen.

Drie groene vrijstellingen... en één zwarte...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2019, 12:31:06 »
Ik zie alleen groene - die wat in de joker gaat is volgens mij ook groen. Alleen door de lichtinval iets donkerder.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2019, 12:33:25 »
Ik zie sowieso de kleuren niet ::rofl:: Ook bij executies. Ik moet altijd kijken naar de reacties van de kandidaten of met wie ik kijk om te weten welk kleur het scherm heeft. :-X

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2019, 13:22:30 »
Leuke eerste aflevering in een zo op het eerste gezicht fantastisch mooi land.
Ook de manier van executie beviel mij wel. Al was het nu wel duidelijk dat enkel de laatste zou moeten vrezen of hij rood of groen ging krijgen.
Het mooiste van de aflevering was voor mij in ieder geval het begin met die joker-maker! Wat mooi in beeld gebracht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2019, 13:38:15 »
In een van de kisten zat toch ook een vrijstelling voor degene die de Mol is? Dus wat zegt het dan?

Dat is zand in de ogen strooien. Voor de MOL maakt het niets uit, hij/zij krijgt altijd een groen scherm.
Volgens mijn idee heeft één van de vier, Merel, Evi, Nikki of Evelien de test het slechts gemaakt en heeft, deze keer, massel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2019, 13:51:55 »
10 vrijstellingen, 10 deelnemers. Dus de kans dat de mol een vrijstelling zou krijgen was aanwezig. Dat een van de vier de mol is, is ook mogelijk. Maar ... dat wanneer er slechts 1 vrijstelling zou zijn gepakt die persoon de mol is? Dat geloof ik niet.

Ja, een van de vier heeft deze aflevering geluk gehad. Wat niet betekent dat een van de anderen volgende week niet kan afvallen.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2019, 13:54:30 »
Volgens mijn idee heeft één van de vier, Merel, Evi, Nikki of Evelien de test het slechts gemaakt en heeft, deze keer, massel.

dat is sowieso het geval, anders was er iemand afgevallen...

Ik heb zelf nog steeds het idee dat 1 van deze 4 ook de mol is, maar een echte onderbouwing daarvoor heb ik nog niet. als ik iets vind, kom ik hier op terug
"niets is wat het lijkt"

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2019, 14:43:19 »
Ik vind het alleen wel altijd moeilijk met dit soort 'er is een kans dat niemand afvalt' executies, want voor m'n gevoel is het dan ook altijd zo dat er niemand afvalt. Ik vind het ondertussen een beetje verdacht worden van de integriteit hiervan, zeker met het Arjen-incidentje in Japan in gedachte.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2019, 14:50:22 »
Ik vind het alleen wel altijd moeilijk met dit soort 'er is een kans dat niemand afvalt' executies, want voor m'n gevoel is het dan ook altijd zo dat er niemand afvalt. Ik vind het ondertussen een beetje verdacht worden van de integriteit hiervan, zeker met het Arjen-incidentje in Japan in gedachte.

Eens, dit heb ik ook wel eigenlijk. Toen de kandidaten ervoor kozen om voor de vrijstellingen te gaan, dacht ik al: "ja, ze gaan allemaal door". Het is ze wel gegund hoor. Ik vind het juist heerlijk als de eerste aflevering iedereen doorgaat. Ik denk dat je bij twee afleveringen meer referentiekader hebt om de mol te vinden, en ik vind gewoon dat iedereen er langer in moet zitten dan 2 dagen eigenlijk. Voor ons kijkers ook leuker, of tenminste voor mij aangezien ik de kandidatengroep van dit jaar heel erg leuk vind.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2019, 14:52:15 »
Ik vind het top dat ze alle tien door zijn hoor, daar niet van, maar eerlijk gezegd geloof ik het gewoon niet meer zo dat dit helemaal eerlijk gaat. :-\\
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2019, 15:31:06 »
Ik heb de eerste aflevering net teruggezien.  ::bravo::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2019, 15:40:50 »
Ik vind het top dat ze alle tien door zijn hoor, daar niet van, maar eerlijk gezegd geloof ik het gewoon niet meer zo dat dit helemaal eerlijk gaat. :-\\

Waarom niet? De kans was 4 op 10. Kans is gewoon aanwezig. Zou voor het verloop van het spel niet eerlijk zijn als dit doorgestoken kaart is want nu denken de mensen die sowieso groen hadden dat ze deels goedzitten. En de mensen die nu weten ik had kans 1 op 4 om weg te gaan maar heb mazzel gehad kunnen nu evt voor een andere test gaan kiezen.

Bovendien verwacht ik dat de executie deze keer alleen op deze manier is geedit omdat er vrijstellingen in het spel waren. Verwacht de volgende keer weer gewoon 10 testen en daarna de schermen.

Hele mooie aflevering, wat chaotisch maar joh, dat is meestal zo de eerste.
Prachtige locaties ook! Is er weer iemand die ze uitzoekt want ik vind het altijd fantastich om te zien. Zowel de brug, sfeerbeelden, dorpje waar ze fietsen, als de executie locatie waren GEWELDIG.

Dat muziekje in het intro nam me even terug naar seizoen 6. Zat er meteen helemaal in.
Leuke groep ook, ben alleen bang dat ze het soms te gezellig gaan hebben en dat het daardoor niet zo hard gespeeld gaat worden als vorig jaar. Qua spel spelen/fanatiek gedrag vond ik vorig seizoen echt on top of the list van alle seizoenen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2019, 16:50:15 »
Ik heb de volgende vraag uit het vragenvuur-topic hier gezet om het daar strikt bij vragen te houden en ik er toch op wil inpikken.

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de kisten te laten openen zonder dat de kandidaten erbij waren? Zo hebben de kandidaten en de kijkers niet kunnen controleren of deze namen wel 'echt' in de betreffende kisten zaten.

Volgens mij is dit gedaan omdat het hele idee er op berust dat er mogelijk geen eerste afvaller is in aflevering 1 (waar vorig jaar bijzonder heftig op werd gereageerd).

Als je de kisten na de opdracht open maakt, dan hoeven die 4 kandidaten geen test meer te maken omdat het dan 'normale' vrijstellingen worden waardoor je de test niet hoeft te maken. Dan valt sowieso iemand van de andere 6 af en ze hebben liever alle kandidaten door in aflevering 1. Bovendien neemt het het hele dilemma weg of je gaat voor geld of voor vrijstellingen, want die 4 vrouwen kiezen dan resoluut voor vrijstellingen en die andere 6 voor geld.

En daarmee valt alle controle sowieso weg, want of ze nou 1 dag later een willekeurige kist open maken of Rik zegt een willekeurige naam. Je kan niet meer controleren of je inderdaad die 4 namen naar boven gehaald hebt.

Wat je wel had kunnen doen (en wat de opdracht ook al interessanter had gemaakt met het oog op molspeuren) is voor die eerste opdracht 10 blauwe en 10 oranje kisten hangen (en ze goed verdelen over de beide kanten van de brug uiteraard) en zeggen dat iedere blauwe kist 250 euro bevat en iedere oranje kist een vrijstelling op naam bevat.
Dan krijg je situaties waarbij sommigen wel erg graag vrijstellingen naar boven halen en anderen liever aan geldkisten trekken. Dan weet je in ieder geval of het aantal vrijstellingen klopt.

Offline egem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 5 januari: Op sleeptouw
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2019, 21:00:06 »
"Dus Evi, Eveline, Nikkie en/of Merel is NIET de mol."

Ik begrijp deze conclusie niet. Het is toch juist als mol fantastisch om opgelucht te doen dat je door een vrijstelling gered bent