Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht  (gelezen 13962 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2019, 23:12:01 »
Waarom? Lijkt me toch makkelijk om te weten met wie je net gedanst hebt?

Wie zei het van de kandidaten... Al die Colombiaanse dansers zagen er hetzelfde uit zo op het oog en dat gold ook voor de danseressen. Verder valt 100 euro per kandidaat in het niets qua molactie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lientje_x

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2019, 23:22:36 »
Wel een leuke opdracht voor Nielson met zijn hit Ik voel me sexy als ik dans.. Zou het een hint zijn?

Ik ga zn songteksten en de opdrachten in de gaten houden. :-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2019, 23:25:14 »
Salsa  ::bravo::

Grappig dat alle dames gelijk mee beginnen te dansen  ::tandpastasmiley::
De sneer van Syllie. ;D

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2019, 23:36:05 »
Voordat Rik de opdracht aan de kandidaten uitlegde, hoor en zie je Nikkie tegen Sinan zeggen: "We moeten toch ergens opletten?" en Sinan daarop: "Ja."

Vervolgens zie je Sinan tellen.

Vind dit van Nikkie erg kandidaats en van Sinan eventueel ook. Hoewel dit ook een Mol kan zijn die kandidaats over wil komen omdat hij zelf niet met het voorschot kwam.

Edit: Tijdens de uitleg van Rik zie je Sinan nog steeds 'tellen' of in ieder geval nadenken → hand op z'n kin.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2019, 23:39:40 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2019, 23:43:15 »
Een opdracht waar je weinig aan hebt. Een heerlijke sfeermaker, maar inhoudelijk simpel en hier mollen zou te veel opvallen. Hooguit kun je als Mol inderdaad jezelf kandidaats neerzetten door goed op te letten (of juist kandidaten afstrepen omdat ze op de verkeerde dingen letten, het is maar hoe je het wil zien.)
...óf niet!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2019, 23:46:05 »
pas bij de tweede slipper die uitging...
Nee hoor, zat dik een seconde (misschien zelfs meer) tussen voordat de eerste slipper uitging  ???
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2019, 23:57:38 »
100 euro is waarschijnlijk te weinig voor de mol, maar als toch....

Mol zal afwachten wat de anderen doen. Als iedereen de juiste partner kiest, dan doet de mol dat ook. Anders kan de mol er nog voor kiezen om 100 euro extra te verspelen.

Maar, veel risico voor weing
Dat ben ik met je eens.

https://www.npostart.nl/wie-is-de-mol/05-01-2019/AT_2111641

Na 28:45 zie je Sinan nog even zoekend rondlopen terwijl de nadruk wordt gelegd op Robèrt.

Als ze moeten gaan zoeken (rond 28:15 in de video) lijkt Sinan ook afwachtend te reageren, maar dat wordt natuurlijk maar kort in beeld gebracht.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2019, 00:31:24 »
Het was ook mijn eerste gedachte dat de mol.zou afwachten wat de andere kandidaten zouden doen om vervolgens mee te liften op de foute keuzes van de anderen.

Bij nader inzien lijkt het me lastig uitvoerbaar omdat de mol dan inzicht moet hebben wie met wie danst en alle combinaties moet onthouden.

Het enige wat de mol kan doen is is inderdaad afwachten, hopen dat de anderen fouten maken en dat er voor de mol een verkeerde partner overblijft.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 01:29:53 door Moedermol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2019, 01:29:27 »
Jaaa leuke opdracht, maar voor het molspeuren niet zo interessant.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2019, 01:43:28 »
Kan er inderdaad weinig uit halen. Een mol kan maximaal 100 euro uit de pot halen hier, denk ik. Wat weer niet kan als je de enige zou zijn natuurlijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2019, 09:33:56 »
Het zelf als Mol perfect doen en iemand anders proberen een fout te laten maken (door in te fluisteren vooral op andere dingen te letten) lijkt me hier een ideale molstrategie.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2019, 09:52:11 »
hier kon de mol bijna niets zonder teveel op te vallen denk ik

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2019, 16:06:30 »
Het zelf als Mol perfect doen en iemand anders proberen een fout te laten maken (door in te fluisteren vooral op andere dingen te letten) lijkt me hier een ideale molstrategie.
Zoals Rick Paul: We moeten niet op de dansers letten, maar op al het andere  ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2019, 16:11:20 »
Zoals Rick Paul: We moeten niet op de dansers letten, maar op al het andere  ::rofl::
Maar dat had voor het verloop van de opdracht alsnog geen zin. De mol kan de opdracht alleen écht laten mislukken als hij/zij niemand naar hun eigen danspartner laat kijken. Alleen dat is belangrijk.

Mollen in deze opdracht is heel moeilijk, en bijna onmogelijk als je dat subtiel wilt doen. Maar daarom kon er ook maar €1.000 worden verdiend.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2019, 22:07:34 »
Het enige watje als mol kan doen is een klein beetje afwachten en meeliften in een fout, dan is het -€200. Dan moet wel al iemand van hetzelfde geslacht de fout maken. Sinan, Niels en Robert hier dus mols, maar voor €200 blijft het relatief.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2019, 22:21:12 »
Het enige watje als mol kan doen is een klein beetje afwachten en meeliften in een fout, dan is het -€200. Dan moet wel al iemand van hetzelfde geslacht de fout maken. Sinan, Niels en Robert hier dus mols, maar voor €200 blijft het relatief.
Da's niet helemaal waar. Zo gauw je als mol ziet dat iemand een fout maakt (wat met een beetje mazzel gelijk -200 euro is, omdat een ander dan ook zijn/haar partner niet meer kan aftikken), kan je dat ook doen (weer -200). Maar om dat als enige te doen valt te veel op. Voor zover het te achterhalen valt: de mol lijkt me een van de latere aftikkers.

m0ll0m

Offline sarafouk1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2019, 23:01:13 »
Ik zit een beetje te broeden op de titel. Waarom is de opdracht: In zicht genoemd.

Wat is in zicht? Normaal zeg je: In het zicht of inzicht.
Maar in zicht? Ik vind het niet helemaal Nederlands geschreven. Of zijn jullie het daar niet mee eens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2019, 23:10:57 »
Degene die de titels maakt houdt al een tijdje van woordgrapjes. In zicht kan je ook als inzicht lezen, net als Over bruggen -> overbruggen. (Dat het verder niet altijd hout snijdt lijkt niet uit te maken. :P)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2019, 23:13:03 »
Degene die de titels maakt houdt al een tijdje van woordgrapjes. In zicht kan je ook als inzicht lezen, net als Over bruggen -> overbruggen. (Dat het verder niet altijd hout snijdt lijkt niet uit te maken. :P)

Dan is het zeker niet de man uit het begin van de aflevering, want die snijdt zeker hout.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: In zicht
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2019, 23:40:02 »
Maar dat had voor het verloop van de opdracht alsnog geen zin. De mol kan de opdracht alleen écht laten mislukken als hij/zij niemand naar hun eigen danspartner laat kijken. Alleen dat is belangrijk.

Mollen in deze opdracht is heel moeilijk, en bijna onmogelijk als je dat subtiel wilt doen. Maar daarom kon er ook maar €1.000 worden verdiend.

De mol had wat subtiele paranoia kunnen zaaien door kandidaten erop te wijzen dat er van alles achter je rug en om je heen kan plaatsvinden - zoals vorig jaar in het park met de mol die langsliep. Als je dat in je achterhoofd houdt en meer om je heen kijkt tijdens het dansen dan naar je danspartner, kan dat de opdracht nog doen mislukken. In theorie