Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk  (gelezen 102007 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Gepost op: 5-01-2019, 13:31:56 »
Plaats hier alles over de derde opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2019, 21:07:40 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2019, 21:12:04 »
Eerst doen, dan denken. Lekker achterover leunen, Molletje. ;)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2019, 21:16:31 »
Haha, lekker chaos   ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2019, 21:16:52 »
er ging iets niet helemaal goed
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2019, 21:19:17 »
er ging iets niet helemaal goed
Iets met #etherdiscipline ::rofl:: En er ging nog wel meer mis.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2019, 21:34:21 »
Kansloos, mol kan rustig rondpeddelen en afwachten hier.
Er werd (in de montage) in ieder geval weinig geroepen wat er op de schermen te zien was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2019, 21:43:15 »
Mmm Robert met een shirt met fietsers erop afgebeeld  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-01-2019, 21:55:09 door BurningHorizons »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2019, 21:45:24 »
Nederlanders (en een Vlaamse) kunnen wel fietsen, maar puzzelen en communiceren gaat ze niet goed af.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2019, 21:59:40 »
Kansloos, mol kan rustig rondpeddelen en afwachten hier.
Er werd (in de montage) in ieder geval weinig geroepen wat er op de schermen te zien was.

En de opdracht was van zichzelf ook al vaag.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2019, 23:14:57 »
En de opdracht was van zichzelf ook al vaag.
Wat is er vaag aan de opdracht dat kandidaat x, kandidaat y en kandidaat z om 11:15 een envelop op moeten halen bij een bepaalde kerk?
Verder was de opdracht eenvoudig uit te voeren. Degene die de klok kan zien wordt de leider van het spel. Hij of zij geeft de opdrachten, zodat alles op het juiste moment gebeurt.

Offline Crysus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2019, 23:23:02 »
Chaotische opdracht. Wat mij meteen opviel is dat Evelien, die tijd in de gaten moest houden, gelijk wist dat het om 11:00 UUR ging en niet om 11:00 MINUTEN. Ik dacht namelijk gelijk aan minuten omdat het in dit formaat altijd gaat over minuten.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2019, 23:23:47 »
Vind dit lastige opdrachten altijd, je ziet zo weinig van de hele opdracht dat er haast geen conclusies uit te trekken zijn.

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2019, 23:54:39 »
Opvallende polo van Robert met zijn fietsen erop. Lijken precies dezelfde kleuren als de fietsen in opdracht 3. Hmmmmm....

Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2019, 00:08:45 »
Chaotische opdracht. Wat mij meteen opviel is dat Evelien, die tijd in de gaten moest houden, gelijk wist dat het om 11:00 UUR ging en niet om 11:00 MINUTEN. Ik dacht namelijk gelijk aan minuten omdat het in dit formaat altijd gaat over minuten.

Inderdaad dat viel mij ook op! Ik dacht 'huh', 11 uur, wat zegt zij nou voor doms. Het kwartje viel bij mij niet meteen.  ::schaam::

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2019, 00:10:11 »
Als mol wil je of tijd in de gaten houden (Evelien) of iedereen van elkaar verwijderd hebben en verkeerd meefietsen

Ik ga Morgen ff terugkijken
- Sinan fietste voorop en fietste tegen 1 richtingsverkeer in volgens mij
- iemand zei tegen Evi dt ze moest gaan, tactiek groep uit elkaar
- Sarah die ff later aanbiedt om mee te gaan, tactiek groep uit elkaar.
- Jamie (?) kletst steeds in portofoon (verwarring, groep uit elkaar)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2019, 00:13:34 »
Is het écht handig voor een mol om voorop te fietsen? Lijkt mij dat je vrij weinig invloed hebt? Ja, de weg bepalen (in principe best cruciaal), maar als jij te hard fietst en de rest blijft bij elkaar heeft het niet zoveel zin lijkt me?

De tijd bijhouden lijkt mij inderdaad een sleutelpositie, maar zou er in zo'n opstelling nog een andere plek zijn waar je goed kan mollen of maakt dat niet uit? Lijkt mij dat je gewoon continu moet gaan scheeuwen zodat niemand op die schermen gaat letten?  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2019, 00:15:36 »
- iemand zei tegen Evi dt ze moest gaan, tactiek groep uit elkaar

Ik meen in Moltalk te hebben gehoord dat dat Sinan was. Maar ik moet 't ook nog terugkijken.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2019, 00:55:46 »
Rond minuut 45.30 (waar Nikkie haar enveloppe pakt), wordt door Nikkie gezegd zonder Evi en Sarah gaan we naar de Santa Barbara kerk. Na het pakmoment zie je de groep doorfietsen bij elkaar, maar 1 iemand ontbreekt... Evelien (minuut 45.45 voor wie het terug wil zien). Of die moet er nog verder achter zitten, maar wel apart. En daarna gaat het over blijf fietsen en zegt Evelien dat er iets niet klopt...

En er wordt op Nikkie gescholden dat ze stopt met fietsen (blijven fietsen!), maar naast haar gaat Sinan ook vrolijk stilstaan...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 00:58:17 door MollenvangR-Art »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2019, 02:06:27 »
Ik ben nog eens door deze opdracht gefietst (badum tsss) en heb geprobeerd om de droge feiten over deze opdracht mooi in tabelletjes te zetten.

De kleur van de fietsen is een testvraag. Dus laat me die er al meteen ingooien:



Oorspronkelijk had ik het idee om de route te reconstrueren om zo te kunnen achterhalen of iemand onnodige kilometers aan het doen was, maar ze zijn zowat elk punt in het centrum duizend keer gepasseerd.

Bij deze toch een kaartje met daarop de 4 kerken aangeduid:



Carmen is het start- en eindpunt van de opdracht. Ze volgen dan voornamelijk de hoofdstraat (Calle 10 voor wie het wil opzoeken) waarop ook Jesús ligt.

De twee uiteinden (Carmen en La Chinca) liggen op 1 km fietsafstand van elkaar en daar rijden de kandidaten op elk beeld altijd tussen. Zelfs als ze op hun slakkentempo 12 km/u fietsen hebben ze dus nooit meer dan 5 minuten nodig om ieder punt te bereiken.

Het rode pinnetje is het punt waarop we Sinan tegen Evi horen zeggen "Ik zie de kerk (La Chinca) al. Ga maar voorop." Sinan vergist zich daar van kerk, want La Chinca is op dat moment nog niet in zicht. De kerk die Sinan ziet is de kerk waar de kandidaten voor staan tijdens opdracht 2 (en die ook in deze opdracht een aantal keer voorbij komt, maar zonder envelop).

Er zijn ook 18 pop ups in beeld geweest die iedere keer een groepje van 3 kandidaten opdroegen om een envelop te gaan nemen aan een kerk en bij de laatste 2 enveloppen dus ook 6 kandidaten opdroegen om dat te doen. Iedere kandidaat met een gewone fiets kreeg 2 boodschappen aan zich gericht. Evelien moest nooit op een locatie een envelop ophalen.

Daarbij hoort dan het volgende overzicht:


Wie goed telt, ziet dat er voor de 4e envelop 4 mensen worden opgeroepen. De reden is dat er op een bepaald moment leesbaar is dat op Niels zijn fiets staat dat Robčrt naar de Carmen kerk moet om 11u25 terwijl dat nooit zo in beeld kwam.
De meest obvious uitleg is natuurlijk dat de pop ups die in beeld kwamen weer niet overeenstemmen met de werkelijkheid. Enkel de 6 pop ups die te maken hadden met de 2 gevonden enveloppen en de pop up die je kan lezen op Merel haar fiets over Sinan zijn 100% juist.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2019, 02:30:53 »
Ik meen in Moltalk te hebben gehoord dat dat Sinan was. Maar ik moet 't ook nog terugkijken.

Ik hoor inderdaad Sinan zeggen dat hij de kerk ziet, en dat Evi maar voorbij moet fietsen.

Mooi overzicht Hulpmol! Als het allemaal zo dicht bij elkaar is, hoe hebben ze dan zoveel tijd verloren?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 02:36:34 door Contraspion »