Poll

Beoordeel Molpunten.

Er zijn te veel acties.
Er zijn genoeg acties.
Er zijn te weinig acties.
De formulering van acties is te exact.
De formulering van acties is vaag.
De formulering van acties is goed.
De acties zijn sturend.
De acties zijn niet sturend.
Mensen vullen toch op hun eigen tunnel in.
Mensen vullen niet op hun eigen tunnel in.
Ik wil de berekening zien van de kandidaatscores.
Ik wil de berekening zien die de poll-stemmen omzet in de grafiekjes.
Ik hoef geen berekening te zien.
Meer acties over geld.
Meer acties over de test.
Meer acties over bondjes.
Meer acties over andere dingen in het spel.
Ook acties die niet over opdrachten gaan.
Ook acties over Moltalk of andere "extra's".
Er is genoeg variatie aan acties.
1 poll-optie per actie is genoeg. Een Mols-keuze én een Onmols-keuze is overbodig..
2 poll-opties per actie is nodig. Een Mols-keuze én een Onmols-keuze is juist goed..
Ik wil acties kunnen wegen als "belangrijk" of "niet belangrijk".
Ik hoef acties niet te wegen als "belangrijk" of "niet belangrijk".

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2019 - uitslag bekend  (gelezen 29914 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2019, 14:12:46 »
Daar zou ik me niet teveel op blindstaren. Zie de grafiek van vorig jaar na aflevering 4.

Simone en Stine megaverdacht. We weten allemaal hoe dat afliep.  ::rofl::

Het verschil is hier dat Sarah, in tegenstelling tot Simone en Stine, helemaal niet zo verdacht wordt. Het hoofdargument tegen is dat ze weinig molse dingen doet, maar bij de molpunten wordt hier toch anders over beslist.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #81 Gepost op: 1-02-2019, 14:13:35 »
Ik vind het wel een leuk seizoen ::rofl::

[knip]

Ik neem de afvaller ook nog mee, want dat ik hoe ik de molpunten ook heb ingericht. Maar misschien wil Pac het zonder afvaller?
Prachtig ::bravo:: Dank voor het uitzoeken! Inderdaad neem ik de afvaller niet mee in de taart dus die komt bij alle factoren op '0' te staan.
In je voorbeeldje zou de verhouding 1:2:5 het meest logische zijn. Maar zoals ik het begrijp is er niet echt een logische 'basis' om aan degene met de minste punten te geven?

Ik zal m'n taart eens afbakken ::jaja::

Daar zou ik me niet teveel op blindstaren. Zie de grafiek van vorig jaar na aflevering 4.

Simone en Stine megaverdacht. We weten allemaal hoe dat afliep.  ::rofl::
Bedenk dat vorig jaar wel een uitzondering op de regel was hè ;) Toch knap dat Jan nog op 3 stond toen ::ok:: Je zou verwachten dat de Molpunten min of meer de verdenkingen zouden moeten representeren, maar hij behaalde toch maar mooi een podiumplek nog :)
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2019, 16:30:26 »
Foto's
Een inwoner de weg vragen
Een juiste patio vinden

Lingo
Een auto besturen
Bovenin de toren staan
Veel communiceren met de portofoon
Een mogelijk woord opperen
Voor lange woorden willen gaan

Waterval
Als een van de eerste abseilen
Iemand anders' koker vinden
Een cijfer geven voor het slot dat opengaat

Iemand nog suggesties/aanvullingen? Met name voor de foto's en de waterval?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2019, 16:49:33 »
Misschien bij het abseilen nog iets als: geen kokers voelen. Dat past dan bij zowel Sinan en Niels.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2019, 17:22:39 »
Hier mijn suggesties:

Fotos:
lang over doen voordat je er een vind
Verkeerde foto vinden
Andere straat gaan zoeken dan is afgesproken
Foto van een ander team vinden
Heel vaak de weg vragen

Abseilen:
Niet naar beneden durven/gaan
Duidelijk laten merken aan de anderen hoe eng het is

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2019, 17:32:12 »
Foto's
Een inwoner de weg vragen
Een juiste patio vinden

Lingo
Een auto besturen
Bovenin de toren staan
Veel communiceren met de portofoon
Een mogelijk woord opperen
Voor lange woorden willen gaan

Waterval
Als een van de eerste abseilen
Iemand anders' koker vinden
Een cijfer geven voor het slot dat opengaat

Iemand nog suggesties/aanvullingen? Met name voor de foto's en de waterval?

(Even een gedachtespinsel, het ene idee zal nuttiger zijn dan het andere):

Waterval:

Als laatste abseilen
Kokers missen
Überhaupt niet meedoen ( ;))

Foto's:

Zoveel mogelijk mensen bevragen
De foto('s) van een andere groep meenemen
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2019, 18:22:39 »
Foto’s: vroeg klaar zijn met het vinden van je foto’s

Waterval: vroeg/laat abseilen, in een groepje zitten dat een slot openmaakt, aan het slot zelf zitten

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2019, 22:55:24 »
Aflevering 5 staat klaar! :) Dank voor de suggesties. Een heel aantal heb ik toegevoegd, maar niet alles. Maar ik denk dat we weer een aardig lijstje hebben. Overigens ga ik voor de abseil-opdracht Sinan helemaal niet meenemen, behalve bij "niet meedoen" (laatste pollkeuze). Dan kun je dus dáár stemmen of niet meedoen mols of onmols is, en voor de rest kan Sinan bij deze opdracht geen molpunten verdienen of verliezen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #88 Gepost op: 8-02-2019, 20:35:34 »
We zijn over de helft. Dus de resultaten worden redelijk stabiel.



  • Sarah blijft maar verdacht, en bereikt zelfs nieuwe hoogten.
  • Merel onmols in de foto-opdracht, wel verdacht bij het woorden maken.
Verdachtst in aflevering 5: Sarah, Niels
Minst verdacht in aflevering 5: Jamie, Rick-Paul, Sinan

De tussenstand:
Verdachtst na 5 afleveringen: Sarah, Merel
Minst verdacht na 5 afleveringen: Niels, Rick-Paul

De percentages voor Alles Combineren tot en met aflevering 5 (nu zonder afvaller) met wegingsfactor 0.5:

Jamie     15.186493%
Merel     21.568278%
Niels      8.333333%
Rick-Paul  9.245401%
Sarah     28.402812%
Sinan     17.263684%

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2019, 22:46:48 »
Hm.. terwijl op het forum steeds meer mensen naar de rick paul tunnel gaan vinden we hem hier nog niet interessant. Ik ga nog niet volledig over naar hem geloof ik

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #90 Gepost op: 8-02-2019, 22:57:26 »
Hm.. terwijl op het forum steeds meer mensen naar de rick paul tunnel gaan vinden we hem hier nog niet interessant. Ik ga nog niet volledig over naar hem geloof ik
Dit vind ik juist een bevestiging. De echte mol komt nu echt nog niet als meest mollig naar voren in de afleveringen, wordt juist in de luwte gehouden in de montage.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #91 Gepost op: 8-02-2019, 23:14:56 »
Zou heel goed kunnen ja. Maar ik heb bij niemand nog iets gezien waarvan ik echt een tunnel induik.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #92 Gepost op: 9-02-2019, 00:59:07 »
De echte mol komt nu echt nog niet als meest mollig naar voren in de afleveringen, wordt juist in de luwte gehouden in de montage.
(vetdrukking van mij) Heb je door dat we inmiddels over de helft zijn? Die mol moet nu toch inmiddels wel een keertje echt als verdacht naar boven gaan komen. Ik denk dat dit programma ook 4 miljoen kijkers trekt omdat die kijkers toch wel ieder jaar achteraf zien dat ze het gewoon hadden kunnen zien. En dat kan niet als de mol 5 van de 9 afleveringen in de luwte wordt gehouden door de montage.

Oude molpunten bevestigen dit. 2013, 2014, 2016 en 2017 wezen na aflevering 5 de juiste mol aan. Nou wil ik best geloven dat het ons iets moeilijker wordt gemaakt, en ik verklaar de theorie niet heilig (ik verdenk Sarah niet), dus ik gok dat 2019 niet in dat rijtje zal aansluiten, maar ik zou Niels en Rick-Paul toch langzamerhand wel willen afstrepen.

Maar goed, misschien loopt het wel helemaal anders dit jaar :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2019, 01:57:45 »
(vetdrukking van mij) Heb je door dat we inmiddels over de helft zijn? Die mol moet nu toch inmiddels wel een keertje echt als verdacht naar boven gaan komen. Ik denk dat dit programma ook 4 miljoen kijkers trekt omdat die kijkers toch wel ieder jaar achteraf zien dat ze het gewoon hadden kunnen zien. En dat kan niet als de mol 5 van de 9 afleveringen in de luwte wordt gehouden door de montage.

Oude molpunten bevestigen dit. 2013, 2014, 2016 en 2017 wezen na aflevering 5 de juiste mol aan. Nou wil ik best geloven dat het ons iets moeilijker wordt gemaakt, en ik verklaar de theorie niet heilig (ik verdenk Sarah niet), dus ik gok dat 2019 niet in dat rijtje zal aansluiten, maar ik zou Niels en Rick-Paul toch langzamerhand wel willen afstrepen.

Maar goed, misschien loopt het wel helemaal anders dit jaar :)
Nee, ik geloof daar niet in. Sarah staat hoog door opzichtige nepmolacties die absoluut als kandidaats te typeren zijn. Daarnaast is de tendens dat de mol elk jaar meer buiten de schijnwerpers wordt gehouden, zover zelfs dat kandidaten steeds meer verdacht worden gemaakt. Dus de mol zal, zeker na pas de helft van het seizoen, niet bij de hoogsten staan qua molscores. Daar staan met name kandidaten die verdacht willen lijken of door de montage verdacht worden gemaakt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #94 Gepost op: 9-02-2019, 10:55:33 »
(vetdrukking van mij) Heb je door dat we inmiddels over de helft zijn? Die mol moet nu toch inmiddels wel een keertje echt als verdacht naar boven gaan komen.
(knip)
Oude molpunten bevestigen dit. 2013, 2014, 2016 en 2017 wezen na aflevering 5 de juiste mol aan.

Ik blijf het subjectief vinden. De vragen bedenken en het invullen gebeurt
grotendeels op wat  we verdacht vinden en wie  we verdenken.

De jaren die je hierboven noemt was de mol grotendeels bekend door hints of  omdat we hier al vroeg op de goede mol zaten.
Ter vergelijk het resultaat van " molpunten' na aflevering 5 vorig jaar:

Meest verdacht: Simone, daarna Stine
Minst verdacht: Loes, met op grote afstand daarna Ruben en Jan

Het geeft dus een beeld van wat we hier op het forum denken maar niet wie nu de mol is.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 10:59:42 door Moedermol »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #95 Gepost op: 9-02-2019, 11:10:08 »
Gezien Rick-Paul samen met Merel hier bovenaan staat in de poll, heb ik juist het idee dat het dit jaar minder is dan andere jaren. Mede door het 'debacle' van vorig jaar, dat we er zo massaal naast zaten. Ik heb er dit jaar echt bewust op gelet objectief de antwoorden in de poll aan te klikken, en niet standaard het gene wat bij mijn mol past. Vorig jaar bij Simone vaak (soms onbewust) wel gedaan.

Aangezien ik zelf in de Rick-Paul tunnel zit, vind ik het juist heel opvallend dat ie onderaan staat hier.  ;D Er vanuitgaande dat ie er na vanavond nog in zit, ben ik benieuwd wat er volgende week gebeurt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #96 Gepost op: 9-02-2019, 11:18:38 »
Nu ik het allemaal heb teruggekeken verbazen vooral de balkjes van aflevering 4 me.

Het zou de aflevering geweest moeten zijn waar Rick Paul het minst verdacht was van alle 5 de afleveringen, maar met de Serenade-opdracht vind ik hem net heel verdacht die aflevering.
Hetzelfde eigenlijk met Niels die bijna niet op het plaatje past na aflevering 4, maar wel aanwezig is bij elk scherm in de Koffiepedia pagina wanneer het foute antwoord wordt ingevoerd.
Jamie wordt dan heel zwaar aangerekend dat hij hyper is bij de Min of Meer opdracht, want bij Serenade of Koffiepedia steekt hij er absoluut niet mols bovenuit.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2019, 11:40:52 »
(vetdrukking van mij) Heb je door dat we inmiddels over de helft zijn? Die mol moet nu toch inmiddels wel een keertje echt als verdacht naar boven gaan komen. Ik denk dat dit programma ook 4 miljoen kijkers trekt omdat die kijkers toch wel ieder jaar achteraf zien dat ze het gewoon hadden kunnen zien. En dat kan niet als de mol 5 van de 9 afleveringen in de luwte wordt gehouden door de montage.


Ik ga akkoord met deze opvatting. De mol gaat misschien iets meer in de luwte gehouden zijn, maar de mol is zeker al meerdere keren verdacht in beeld geweest.

En Sarah toch weer op nummer 1.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2019, 12:13:17 »
Sarah is de enige constante in de grafiek. Ik geloof erin  ::jaja::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2019
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2019, 14:35:13 »
Sarah is de enige constante in de grafiek. Ik geloof erin  ::jaja::
Ja, goede mollende kandidaat die ook zo door de regie wordt neergezet :D