Auteur Topic: De Wie is de Mol? Podcast  (gelezen 143805 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #100 Gepost op: 3-03-2019, 16:02:38 »
Met iedereen eens hier. Echt een goede toevoeging en ik vind dat zij het ook leuk presenteert.

Te bizar overigens om zojuist te horen dat (sommige?) mollen pas 1,5 week vooraf aan de mol horen dat zij de mol zijn en maar 1 vergadering krijgen met Rick en de presentator... Dat maakt het wel des te knapper voor een mol.


[edit] Zojuist spreekt Rick in de podcast over hoe enorm moeilijk het tegenwoordig is om de juiste balans te vinden in verstoppen van hints en hoe duidelijk of verstopt ze te maken in de afleveringen. Lijkt me inderdaad onderhand ook niet meer te doen met zoveel gespeur en slimme molloten. Want als hij zou besluiten er helemaal geen hints meer in te stoppen, wat ik zelf niet eens zo erg zou vinden, omdat we dan meer het spel kunnen spelen mijns inziens en het toch nog spannend genoeg is zonder misleiding en manipulatie door montage, haken er ook een hoop molloten af die dat wel heel erg leuk vinden en dat is ook weer niet wat ze willen. Dus waar leg je die balans. Echt een dilemma lijkt me. Misschien moeten wij ons dat ook wel wat meer realiseren en zien hoe knap het is dat het toch nog lukt om interessante uitzendingen te maken waar veel mensen wekenlang naar kijken.   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 16:16:58 door chocomol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #101 Gepost op: 3-03-2019, 16:25:22 »
En we krijgen kennelijk nog een aantal WHAT!? momenten in de ontknoping.

Benieuwd  ::hyper::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #102 Gepost op: 3-03-2019, 16:28:25 »
En we krijgen kennelijk nog een aantal WHAT!? momenten in de ontknoping.

Benieuwd  ::hyper::

Dat zal wel moeten want voor alledrie de kandidaten zijn er genoeg redenen te bedenken waarom ze eigenlijk de mol niet kunnen zijn. Dus ze zullen toch met een hoop dingen komen die we niet hebben gezien.

Ik vind het erg leuk dat er een hoop dingen door Rick worden toegelicht; zo zijn er toch weer een hoop vragen die ik had over het maken van de seizoenen beantwoord.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #103 Gepost op: 3-03-2019, 16:29:24 »
Leuke podcast weer!! ::bravo:: Mooi om dat dit seizoen toe te voegen, zou inderdaad fijn zijn als ze ook op Spotify kunnen komen volgend jaar. ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline bananana

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #104 Gepost op: 3-03-2019, 18:59:41 »
En nog even bevestigd door Rik dat de leader een hint bevat

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #105 Gepost op: 3-03-2019, 21:02:19 »
Wauw, Thomas heeft maar 5 opdrachten uitgelegd gekregen  ::oink::

En dat Anne-Marie aan het touren was lijkt me vreselijk, dan heb je ook totaal geen tijd om je voor te bereiden. Jammer!
Frankje Lapi

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #106 Gepost op: 3-03-2019, 21:19:05 »
Podcast mag van mij ook blijven! Mooie en nuttige aanvulling! Fijn om een inkijk te krijgen in hoe het programma gemaakt wordt. Heel verhelderend.

Herinner ik me nou goed, dat Rick in één van de eerste podcasts nog een enorme twist heeft aangekondigd?
Iets met woorden van de strekking "ik verklap nu niets maar als dit moment geweest is dan zegt iedereen...ooooh dat bedoelde je, wow!"
Ik dacht eigenlijk de executie met de lichten op de gebouwen.

.. maar dacht bij een mega twist aan niveautje "Kiev, vriend..."  ;D
Zal moeilijk zijn om 'Kiev' te overtreffen.

Ik vond het erg verfrissend om te horen van Rik dat 99% van de gevonden hints onzin is. En dat er een paar speurders goed bezig waren.  ;D
Dat dan weer wel

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #107 Gepost op: 3-03-2019, 21:20:46 »
Een paar, leuk nieuws voor de Sarah of de Niels-tunnel  ::trots::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #108 Gepost op: 3-03-2019, 22:09:53 »
Een paar, leuk nieuws voor de Sarah of de Niels-tunnel  ::trots::
Het zou zo maar een hint kunnen zijn  ;) ;D
Dat dan weer wel

anoniem 30784

  • Gast
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #109 Gepost op: 3-03-2019, 22:17:24 »
En we krijgen kennelijk nog een aantal WHAT!? momenten in de ontknoping.

Benieuwd  ::hyper::

Ik ben heel benieuwd of de theorieën over de laseropdracht, tuktukopdracht, bananenopdracht en al die andere 'aannames' werkelijkheid blijken te worden.  ;D Dat suggereert dit toch wel een beetje.  ::hypocriet::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #110 Gepost op: 3-03-2019, 23:17:03 »
Ik ben heel benieuwd of de theorieën over de laseropdracht, tuktukopdracht, bananenopdracht en al die andere 'aannames' werkelijkheid blijken te worden.  ;D Dat suggereert dit toch wel een beetje.  ::hypocriet::

Je bedoelt dat in de ontknopingsaflevering gewoon de puzzelstukjes van de 'leaderhint' worden omgedraaid en er op de achterkant staat: 'gefopt molloten, laaaateeeerz!'  ::zwaai::

En dat Rick in beeld komt en zegt dat er in het seizoen voor het eerst ooit geen enkele hint is verwerkt. Om een statement te maken dat we overal iets achter zoeken... en we als molloten zo zijn 'doorgedraaid' dat we zelf al onze hints bedenken... terwijl ze er helemaal niet zijn... (uh... zand in de ogen strooien)

Lijkt me een te gekke twist en dan kun je me opvegen  :P ::ok:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 23:20:36 door chocomol »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #111 Gepost op: 4-03-2019, 00:05:16 »
Ik ben ook benieuwd naar de leaderhint.

Maar in feite waren het er twee, toch? De Molvision-hint, om hem voor het gemak zo te noemen, en de drijvende puzzelstukken.

Die laatste, ik heb me zitten afvragen waar die nou voor dienden. Het lijkt me  namelijk sterk dat die alleen als hint bedoeld waren. Zoveel werk erin steken, en dan alleen bedoeld als hint?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #112 Gepost op: 4-03-2019, 15:52:34 »
Het was wel fijn dat Rick hier zo diep op in ging. Inderdaad wordt het met het jaar lastiger die fijne lijn te vinden tussen wat een te makkelijke Klaashint is en een te moeilijke die niet gevonden wordt. Ik ben toch benieuwd want er zijn weer ontzettend veel hints gevonden, dat er een Leaderhint in zit is dan wel zeker, maar o.a. ook Merel met haar handgebaren en de 4, wat opeens ophield als een soort dood spoor, of de rode/groene kleuren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #113 Gepost op: 4-03-2019, 15:56:52 »
Vraag me ook af wat Sarah de hele tijd met haar hand in haar zak deed bij iedere executie en er zelfs met haar hand in haar zak heenliep een keer. Zat ze onder haar jurk soms stiekem mol-gebaren te maken?  ;)
Maar die was zo overduidelijk als dat een hint naar haar als mol is, te overduidelijk gewoon. Anyway, dit heeft niets meer met de podcast te maken en ik moet echt eens m'n computer uit gaan zetten want dit forum is veel te verslavend, ik kom nergens meer aan toe, damn...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2019, 18:21:37 »
Vraag me ook af wat Sarah de hele tijd met haar hand in haar zak deed bij iedere executie en er zelfs met haar hand in haar zak heenliep een keer.

Staat allemaal oa in het Sarah topic  ;)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #115 Gepost op: 7-04-2019, 14:35:57 »
Er is vandaag nog een 10e aflevering uitgezonden van de De Wie is de Mol? Podcast:

WIDM S19 #10: Uitgevogeld

"De Mol is bekend en de finale is geweest. Maar er zijn nog zoveel vragen! Hoe zit het met "het stokje"? Hielp Sarah met het stelen van de joker? Wat is de guilty pleasure van Merel? Annemieke spreek De Mol en de winnaar en vogelt alles uit."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #116 Gepost op: 7-04-2019, 15:13:33 »
Wat een geweldige verrassing! ::oink::

Ik ga meteen lekker luisteren: https://podcast.npo.nl/file/de-wie-is-de-mol-podcast/5046/npo-1_de-wie-is-de-mol-podcast_20190407_widm-s19-10-uitgevogeld_HNXQM3.mp3

 ::bravo::

Edit: Leuk om weer wat nieuwe dingen van Merel en Sarah te horen. Geen extra molacties gehoord (behalve het cadeautje van Jamie en Sinan bij de bootjes) dus kennelijk waren die er gewoon niet. Behalve dan dat Merel na de opdrachtuitleg zich vaak van de domme hield en om veel extra uitleg vroeg waardoor ze juist verwarring zaaide. Heel slim en volgens mij een beetje zoals Thomas het ook deed.

Heel mooi dat Annemieke en haar team geluisterd hebben naar de vraag naar deze podcast. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2019, 16:57:18 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #117 Gepost op: 7-04-2019, 17:49:55 »
Ik weet het niet hoor Heinz. Ik ben nu TOCH geneigd haar te geloven over 'productieassistentschap'. Ze wist werkelijk niet wat ze pakte, 2 rode schermen. MAAR wel geen geld. OK. I can buy this.

Dan de vrijstelling voor Niels. Ik wil nu best geloven dat ze een blunder maakte. Aan het tellen, steeds. Onderbewust weten dat het allemaal geen sikkepit uitmaakt. Dan die blunder, met grote upset. Ja, ik geloof haar nu toch.

En dan de kooi. DE KOOI. Niet gehoord, Heinz? Zo mooi :):). Ze vertelt gewoon hoe het verliep, en we hebben die prachtactie allemaal gezien. Ik was toch wel erg blij dit stukje nog even mee te hebben gekregen ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #118 Gepost op: 7-04-2019, 18:01:16 »
Ik hoorde het van de kooi. Dat was het cadeautje van Sinan en Jamie. Ik dacht ook meteen dat jij er heel blij mee zou zijn. ;D ::ok::

Dat van de vrijstelling geloofde ik al. Dat van de rode schermen geloofde ik niet omdat ik Merel ongemakkelijk zag worden bij de chat vanaf de RTL-redactie. Ik twijfel nog steeds maar wie weet spreekt ze gewoon de waarheid. Ik kan er mee leven dat ik het misschien nooit zal weten. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #119 Gepost op: 7-04-2019, 19:15:25 »
Heel blij  :-* :-* ::ok::

Het was inderdaad een mooie podcast, ook met Sarah.

Zo typisch hoe je blijkbaar over-obvious kunt mollen zoals met de 30min-45min balkenpuzzel, maar nog niet gespot wordt.

De kooi had daar zeker ook wat van weg, ze ging zo vooruitstrevend te werk!

Ik blijf zeker letten op de Obvious-kandidaten, en heb in Belgie denk ik ook wel de juiste te pakken  8) ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)