Auteur Topic: De Wie is de Mol? Podcast  (gelezen 143910 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2019, 21:33:49 »
Maar hij zegt op een ander moment dat hij niet het spel wil gaan sturen, dat de kandidaten het spel maken en hij zich daar niet in wil mengen. Ik heb door deze rode schermen envelop juist de neiging om voor Sarah te kiezen, als ze het Merel wel ingefluisterd hebben is het hele idee achter widm toch weg? De mol moet zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.


Daarom versterkt het ook het argument dat de Mol de regisseur bij de bakjes geholpen heeft. Als de Mol dat niet had gedaan had Rick nog met een probleem in aflevering 8 gezeten. Wat ook kan hoor, want problemen kunnen opgelost worden en ik hou er ook niet van dat de Mol een soort productieassistente wordt. Maar met de informatie uit de podcast vond ik het wel een leuke redenering van mezelf. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2019, 21:43:06 »
Mij lijkt een seizoen met 1e afvallers wel leuk, soort van 2e kans of zo.

Dan krijg je een super 1e afvaller. Die ene kandidaat die zelfs de 2e keer gewoon totaal niet door heeft wie de Mol is. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #82 Gepost op: 20-02-2019, 21:44:01 »
Maar hij zegt op een ander moment dat hij niet het spel wil gaan sturen, dat de kandidaten het spel maken en hij zich daar niet in wil mengen. Ik heb door deze rode schermen envelop juist de neiging om voor Sarah te kiezen, als ze het Merel wel ingefluisterd hebben is het hele idee achter widm toch weg? De mol moet zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt.

Het ligt er maar net aan hoe je er tegenaan kijkt wat een Mol precies moet doen of is. In de oorspronkelijke Vlaamse series was de Mol soms wat meer een verlengstuk van wat wij hier altijd "de productie" noemen. Denk aan de geheime briefings die we de Mol zagen krijgen in de laatste aflevering."Deze opdracht moet mislukken, deze mag slagen, hier moet je dit en dat doen en daar krijg je dit hulpmiddel voor." Iets wat ook in de derde Nederlandse WIDM en ook af en toe nog later terugkwam met "wat u niet wist...". Tegenwoordig zien we dat niet veel meer maar dat wil niet zeggen dat het niet nog af en toe gebeurt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #83 Gepost op: 20-02-2019, 22:03:11 »
We zagen de mol wel bij Art komen vooraf, dat was een briefing, Art gaf allemaal inside information ;). En nu zag je aan het begin die jokerbakker, het geeft allemaal wel het sfeertje van 'mol hoort bij productie'. Ongetwijfeld gaat het zo wel door tijdens de biechten enzo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #84 Gepost op: 20-02-2019, 22:08:08 »
Van mij mag het weer wat meer dat sfeertje uitstralen. Volgend jaar Rik die a la Angela in serie 4 steeds aan het begin van de aflevering de Mol een (video)boodschap geeft lijkt me bijvoorbeeld erg gaaf. :D (Moet ie dus wel weten wie het is maar in de podcast gaf hij al aan dat hij dat de volgende keer misschien ook wel wil.)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #85 Gepost op: 21-02-2019, 00:01:11 »
Dan krijg je een super 1e afvaller. Die ene kandidaat die zelfs de 2e keer gewoon totaal niet door heeft wie de Mol is. ::rofl::

 :P Ron

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #86 Gepost op: 21-02-2019, 20:49:59 »
Dan krijg je een super 1e afvaller. Die ene kandidaat die zelfs de 2e keer gewoon totaal niet door heeft wie de Mol is. ::rofl::

Die is dan inderdaad dubbel de Sjaak  ::rofl::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2019, 16:10:54 »
De podcast van deze week is er weer.

Gaat over seriemoordenaars en massaslachtingen deze keer. ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2019, 16:54:49 »
Haha, prachtig hoe Rick vertelt over zijn molmuseum thuis. Ik ben benieuwd wat de openingstijden zijn. ;D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2019, 16:56:08 »
Leuk weer, vooral ook om te horen hoe die fakkels aan moesten! ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2019, 22:40:54 »
Een mengsel van koemest en olie   :P
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2019, 23:31:34 »
Interessante Podcast. Mooi ook, om Sinan nog steeds en weer helemaal zichzelf te horen zijn.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #92 Gepost op: 25-02-2019, 13:54:33 »
Herinner ik me nou goed, dat Rick in één van de eerste podcasts nog een enorme twist heeft aangekondigd?
Iets met woorden van de strekking "ik verklap nu niets maar als dit moment geweest is dan zegt iedereen...ooooh dat bedoelde je, wow!"

Ik heb die sensatie nog niet gehad haha!
Jullie wel?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #93 Gepost op: 25-02-2019, 13:55:46 »
Ik denk dat die twist vorig week was: twee rode schermen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 30784

  • Gast
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2019, 13:56:46 »
Herinner ik me nou goed, dat Rick in één van de eerste podcasts nog een enorme twist heeft aangekondigd?
Iets met woorden van de strekking "ik verklap nu niets maar als dit moment geweest is dan zegt iedereen...ooooh dat bedoelde je, wow!"

Ik heb die sensatie nog niet gehad haha!
Jullie wel?

Dat gevoel heb ik ook nog niet gehad nee. Het kan dat hij de 2 rode schermen bedoelde maar dit zagen wij molloten in ieder geval allang aankomen. Misschien bedoelt hij dat Niels toch de mol blijkt te zijn?  :P

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2019, 13:57:46 »
Was idd al bang dat het de twee rode schermen zou betreffen maar dacht bij een mega twist aan niveautje "Kiev, vriend..."  ;D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2019, 14:07:21 »
Was idd al bang dat het de twee rode schermen zou betreffen maar dacht bij een mega twist aan niveautje "Kiev, vriend..."  ;D

Ik denk dat hij ook bedoelde dat twee "enorm" verdachte kandidaten tegelijk eruitvlogen.

Toch lijkt het een beetje alsof ze dit seizoen wat minder spectaculair hebben gemaakt dan vorig jaar - of ligt dat aan mij? Misschien willen ze nu hun kruit niet verschieten omdat volgend jaar een jubileumjaar is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2019, 15:05:37 »
Laatste aflevering: https://podcast.npo.nl/file/de-wie-is-de-mol-podcast/4514/npo-1_de-wie-is-de-mol-podcast_20190303_widm-s19-9-finale_K1RH7B.mp3

Ik ga er weer met plezier naar luisteren. Leuke toevoeging dit jaar. ::ok::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #98 Gepost op: 3-03-2019, 15:39:45 »
Ja ik vind het ook super! Leuk om al die behind-the-scenes dingen te horen!

Enige minpuntje is dat de podcasts niet op Spotify verschijnen. Is toch wel zo ongeveer een van de meest gebruikte muziekapps (al dan niet de meestgebruikte muziekapp) die sinds kort ook podcasts ondersteunt. Mag volgend jaar van mij best ook op Spotify verschijnen dus!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Wie is de Mol? Podcast
« Reactie #99 Gepost op: 3-03-2019, 15:43:27 »
Ook deze is weer leuk om te horen; toch weer wat extra inkijkjes achter de schermen. Vind het inderdaad een mooie toevoeging.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis