Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen  (gelezen 35895 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #180 Gepost op: 18-01-2019, 12:45:13 »
Qua taal kan je daar nog wel van mening over verschillen. Die humorvraag was "Als je het het gemiddelde neemt van het gevoel voor humor van de mannen. En je doet hetzelfde met het gevoel voor humor van de vrouwen. Wat is dan de hoogste score?". Die drie zinnen zijn gek, netter zou al zijn:

Neem het gemiddelde van het gevoel voor humor van de mannen en dat van de vrouwen. Wat is de hoogste waarde?

Voor die hoedenvraag geldt, naast de totaal nutteloze toevoeging van dat feestje, ook nog dat we aannemen dat je die maten eerst moet optellen en die sommen dan van elkaar moet aftrekken, maar dat staat nergens: 'Als je de hoedenmaten van alle vrouwen aftrekt van de hoedenmaten van alle mannen, wat houd je dan over', netter zou zijn:

Tel de hoedenmaten van alle vrouwen bij elkaar op, doe dat ook met de hoedenmaten van de mannen. Wat is het verschil tussen beide getallen?

Waarom ze er voor gekozen hebben om zulke wolkerige vragen te stellen is mij een raadsel. Ook met "nette" vragen was het rekenen nog een groot genoege uitdaging geweest  ;D

Die humor is vrij duidelijk voor mij, dat is gewoon max{gemiddelde(humor mannen), gemiddelde(humor vrouwen)}.

Die hoeden is inderdaad onmogelijk, daar hadden ze toch echt iets realistischer voor kunnen vinden? Het blijft opvallend dat Sarah en Evelien hun hoedenmaat kennen.



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #181 Gepost op: 18-01-2019, 12:55:43 »
Waarom is dat opvallend? Ze weten gewoon nog wat ze ingevuld hebben op hun kandidatenformulier.

De rest loopt te mollen of weten t oprecht niet meer.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #182 Gepost op: 18-01-2019, 14:24:03 »
Waarom is dat opvallend? Ze weten gewoon nog wat ze ingevuld hebben op hun kandidatenformulier.

De rest loopt te mollen of weten t oprecht niet meer.

Een hoedenmaat is iets wat je zelden in je leven gebruikt en dat formulier is maanden geleden ingevuld. Misschien omdat het zoiets ongebruikelijk is, hebben ze het net wel onthouden.

Offline MakJaad

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #183 Gepost op: 18-01-2019, 14:59:07 »
Een hoedenmaat is iets wat je zelden in je leven gebruikt en dat formulier is maanden geleden ingevuld. Misschien omdat het zoiets ongebruikelijk is, hebben ze het net wel onthouden.

Of ze doen aan paardrijden en weten hun capmaat? Of wielrennen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #184 Gepost op: 18-01-2019, 15:02:44 »
Of ze doen aan paardrijden en weten hun capmaat? Of wielrennen...

Ze hebben op hun vragenlijst allemaal een getal geschreven en dat moeten ze nu nog weten en delen met de groep. Ik kan me voorstellen dat velen daar niet hun werkelijke lengte, schoenmaat, hoedenmaat,... geschreven hebben, maar hebben opgeschreven wat ze dachten dat het zou zijn.
Voor hetzelfde geld schrijf je dat je hoedenmaat 2018 is om het makkelijker te onthouden. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #185 Gepost op: 18-01-2019, 15:55:40 »
Of ze doen aan paardrijden en weten hun capmaat? Of wielrennen...

Ik had even cupmaat gelezen, dat telt niet zo makkelijk op... Bij de kandidaten zie ik niet bepaald paardrijders of wielrenners. Jamie misschien in zijn vrije tijd, maar denk dat helmen perfect op maat enkel voor profs zijn weggelegd. De meeste hebben wel vrij veel speling.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #186 Gepost op: 18-01-2019, 17:24:13 »
Een hoedenmaat is iets wat je zelden in je leven gebruikt en dat formulier is maanden geleden ingevuld. Misschien omdat het zoiets ongebruikelijk is, hebben ze het net wel onthouden.

Nou, tegenwoordig heb je die toch al vrij snel nodig als je sportief bent: skiën/snowboarden, paardrijden, skaten, stuntsteppen, fietssport, etc. etc.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #187 Gepost op: 18-01-2019, 19:44:19 »
Haha, zou mooi zijn als Niels de Mol is en dat ie helemaal niet op zijn rug slaapt zoals ie zei. Want dan is het stukje in aflevering 1 dat Robèrt zegt dat ie Niels 's nachts nog heeft ingestopt (omdat ie zo lekker lag te spinnen) ineens extra leuk. :D
Ik kijk uit naar de biecht van de Mol waarin 'ie vertelt over zijn slapeloze nachten nadat hij niet meer normaal durfde te gaan liggen ;D
...óf niet!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #188 Gepost op: 19-01-2019, 12:45:45 »
Ze hebben op hun vragenlijst allemaal een getal geschreven en dat moeten ze nu nog weten en delen met de groep. Ik kan me voorstellen dat velen daar niet hun werkelijke lengte, schoenmaat, hoedenmaat,... geschreven hebben, maar hebben opgeschreven wat ze dachten dat het zou zijn.
Voor hetzelfde geld schrijf je dat je hoedenmaat 2018 is om het makkelijker te onthouden. ;)

plus schoenmaat wisselt ook wel bij veel mensen, in de ene schoen heb je maat X en de andere maat Y. Dan moet je nog maar net weten wat je hebt opgeschreven...
Als ik voor mezelf kijk naar lengte, geef ik meestal ook 2 antwoorden.
Ik denk dat het met die vragen dus heel gemakkelijk is om een fout te maken.

Niels(on) was de enige die geen zwemdiploma had, zei hij dat nu?
(Ik zit nog beetje te harrewarren met uitzonderingsposities.
Vorige aflevering was er een muziekje dat verwees naar 2006, het seizoen met Milouska als mol, waarin alle kandidaten een uitzonderingspositie hadden gehad als andere kleur helm bijvoorbeeld, behalve de mol, die veranderde nooit van kleur)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #189 Gepost op: 19-01-2019, 12:48:14 »

Niels(on) was de enige die geen zwemdiploma had, zei hij dat nu?
(Ik zit nog beetje te harrewarren met uitzonderingsposities.
Vorige aflevering was er een muziekje dat verwees naar 2006, het seizoen met Milouska als mol, waarin alle kandidaten een uitzonderingspositie hadden gehad als andere kleur helm bijvoorbeeld, behalve de mol, die veranderde nooit van kleur)

Dat op en af hebben is inderdaad een uitzonderingspositie, maar die heeft de productie niet in de hand.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #190 Gepost op: 19-01-2019, 13:15:19 »
Niels(on) was de enige die geen zwemdiploma had, zei hij dat nu?

Volgens mij gaf hij aan dat hij er één had. De meesten geloof ik twee (A en B) of drie (A, B, C) . Evi wist het niet te zeggen, volgens mij telden ze die voor nul.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 13:22:25 door Avogadro »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #191 Gepost op: 19-01-2019, 13:23:46 »
ik vond het raar dat Niels alleen zwemdiploma A zegt te hebben ( "Één diploma"). Zijn generatie heeft vrijwel altijd minstens AB, en tegenwoordig gaat vrijwel elk kind door voor B en een deel C...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #192 Gepost op: 19-01-2019, 13:40:34 »
ik vond het raar dat Niels alleen zwemdiploma A zegt te hebben ( "Één diploma"). Zijn generatie heeft vrijwel altijd minstens AB, en tegenwoordig gaat vrijwel elk kind door voor B en een deel C...

Toch maar even research gedaan naar de Nederlandse zwemdiploma's, en die zien er toch relatief advanced uit in vergelijking tot België. Hier krijg je er al één als 25 meter kan zwemmen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2019, 13:45:37 »
 ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2019, 13:46:33 »
Ik heb op meerdere plekken in het buitenland gewoond en NL is nogal bijzonder op dit gebied. Mijn kinderen hebben zwemles in het buitenland gekregen en daar deden ze niet aan diploma's. In het ene land krijg je een pinnetje, en mag je door naar het volgende niveau, in een ander land krijg je een soort embleem dat je op jouw zwembroek moet naaien, bij de ander is het helemaal niks. Daar is vaak het doel dat je leert zwemmen (eerst de borstcrawl), of dat je het meer echt doet als sport.

Verder, het blijft een typische soort vragen bij deze opdracht. Het is misschien meer dat het ons iets wilt 'vertellen'....
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #195 Gepost op: 19-01-2019, 13:50:34 »
Ik weet niet of het eerder genoemd is, maar bij de eerste vraag is me iets opgevallen.

Er werd gevraagd hoeveel huisdieren de kandidaten hadden. Robert gaf aan dat hij 2 katten had. In totaal ging het om 7 huisdieren. Dit getal moest vermenigvuldigd worden met het aantal huisdieren dat uitgelaten moest worden (de honden). De groep kwam op 6, maar dit kunnen er toch max 5 zijn, aangezien Robert 2 katten heeft? ???

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #196 Gepost op: 19-01-2019, 14:37:16 »
Ik heb op meerdere plekken in het buitenland gewoond en NL is nogal bijzonder op dit gebied. Mijn kinderen hebben zwemles in het buitenland gekregen en daar deden ze niet aan diploma's. In het ene land krijg je een pinnetje, en mag je door naar het volgende niveau, in een ander land krijg je een soort embleem dat je op jouw zwembroek moet naaien, bij de ander is het helemaal niks. Daar is vaak het doel dat je leert zwemmen (eerst de borstcrawl), of dat je het meer echt doet als sport.

Verder, het blijft een typische soort vragen bij deze opdracht. Het is misschien meer dat het ons iets wilt 'vertellen'....
Als kind kreeg ik een diploma én een badge.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #197 Gepost op: 19-01-2019, 14:51:05 »
Ik weet niet of het eerder genoemd is, maar bij de eerste vraag is me iets opgevallen.

Er werd gevraagd hoeveel huisdieren de kandidaten hadden. Robert gaf aan dat hij 2 katten had. In totaal ging het om 7 huisdieren. Dit getal moest vermenigvuldigd worden met het aantal huisdieren dat uitgelaten moest worden (de honden). De groep kwam op 6, maar dit kunnen er toch max 5 zijn, aangezien Robert 2 katten heeft? ???

Robèrt ZEI twee katten, maar hij stak één vinger op en die is geteld.
Als ze twee katten hadden gerekend was het totaal op 8 gekomen, waarvan 6 honden. Die uitkomst (48) staat niet op het bord en is dus sowieso fout.
Waarom Robèrt 'twee' zei zal altijd wel een raadsel blijven, tenzij hij het uitlegt in de laatste aflevering.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #198 Gepost op: 19-01-2019, 15:27:04 »
Robèrt ZEI twee katten, maar hij stak één vinger op en die is geteld.
Als ze twee katten hadden gerekend was het totaal op 8 gekomen, waarvan 6 honden. Die uitkomst (48) staat niet op het bord en is dus sowieso fout.
Waarom Robèrt 'twee' zei zal altijd wel een raadsel blijven, tenzij hij het uitlegt in de laatste aflevering.

Wellicht gewoon een vergissing in de hectiek van de opdracht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Ver tellen
« Reactie #199 Gepost op: 19-01-2019, 17:07:52 »
Ik zie het als een vorm van zelfcorrectie door Robèrt. Ik schreef al eerder, dat het geen doorslaggevende fout was, in het geval twee het goede antwoord was. De uitkomst was dan inderdaad eentje geweest die niet op het bord stond. Door te corrigeren ontstond mogelijk (!) de goede oplossing. Of hij moet heel snel gerekend hebben, uit zijn hoofd hebben geweten welke opties er waren en gedacht hebben dat een onmogelijk antwoord teveel zou opvallen. Ik vind dat zelf te ver gezocht overigens.

De vergissing van Merel had, als die niet was gecorrigeerd door Sarah, wel geleid tot iets onmogelijks en was dus meer Mols.