Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?  (gelezen 28554 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #100 Gepost op: 14-01-2019, 22:08:33 »
Sterker nog, hij zei tegen de andere 2 kandidaten (Rick Paul en Evi): alle informatie onthouden voor mij!! Hou kun je nu alle informatie onthouden? Precies, door te blijven zitten tot het eind. Dat zou briljant zijn voor een Mol, zelf voor het geld gaan en 2 andere kandidaten het dubbele laten stelen uit de pot. Wat nog gebeurde ook.

Het kan zeker een sluwe molactie van Niels geweest zijn maar dan heeft hij wel geluk gehad dat het goed uitpakte dat de andere twee (al dan niet tot twee keer toe) niet voor een joker gezwicht zijn. Je geeft de controle toch uit handen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 22:14:43 door Heinz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2019, 22:13:35 »
Bedankt voor de nieuwe inzichten. Update schema:
Dit lijkt me sterk. Dan heeft iedereen toch meteen in de gaten dat de eerste cyclus zich herhaalt. Dan pak je toch zeker de joker op het moment dat die voor de tweede keer voorbij komt?
Ik geloof wel dat er meer rondes zijn geweest dan wij gezien hebben, maar niet veel en niet op die manier.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 22:15:32 door MartinJ »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2019, 22:22:59 »
Beetje ruw geschat op welke vragen we antwoorden krijgen in het uitgebreide filmpje:

1. Hier is een joker. Vertel eens wat.
2. Als je moet kiezen tussen geld voor de pot en een joker. Wat doe je dan?
3. Zou je geld uit de pot halen voor een joker?
4. Zou je het begrijpen als een medekandidaat geld uit de pot haalt voor een joker?
5. Als je moet kiezen tussen 4 jokers of een vrijstelling. Wat kies je dan?
6. Hier is een vrijstelling. Vertel eens wat.
7. Zou je geld uit de pot halen voor een vrijstelling?
8. Hier is een zwarte vrijstelling. Vertel eens wat.
9. Zou je met geld uit de pot voor een groepsvrijstelling betalen?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2019, 22:42:46 »
Wie kan zien wat hier staat? Dit is te zien bij Sinan, Robert en Evelien die naar het scherm kijken. Briefje hangt linksonder bij het scherm.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2019, 22:45:11 »
Wie kan zien wat hier staat? Dit is te zien bij Sinan, Robert en Evelien die naar het scherm kijken. Briefje hangt linksonder bij het scherm.

Je afbeelding komt niet door, maar ik neem aan dat het gaat om de discussie die een pagina eerder in dit topic al gevoerd werd?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2019, 22:47:09 »
Ja ik zie het gaat inderdaad om de discussie die eerder gevoerd is, excuus

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2019, 22:53:30 »
Ja ik zie het gaat inderdaad om de discussie die eerder gevoerd is, excuus

Geen probleem. Je kan niet alles lezen he. ;)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2019, 23:03:41 »
Net de aflevering nog eens gezien en als ik naar TimvanW's schema kijk valt mij 1 ding op:

Sinan en Robert staan op als voor de 2de maal de joker verschijnt.
Bi Evi en RP verschijnt dan het scherm voor 250 euro.

Biecht RP: ok, de pot wordt gespekt, dan pak ik de joker die hopelijk zo komt.

Volgende ronde krijgen ze de joker en hij staat niet recht daarvoor.
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2019, 23:37:43 »
Beetje ruw geschat op welke vragen we antwoorden krijgen in het uitgebreide filmpje:

1. Hier is een joker. Vertel eens wat.
2. Als je moet kiezen tussen geld voor de pot en een joker. Wat doe je dan?
3. Zou je geld uit de pot halen voor een joker?
4. Zou je het begrijpen als een medekandidaat geld uit de pot haalt voor een joker?
5. Als je moet kiezen tussen 4 jokers of een vrijstelling. Wat kies je dan?
6. Hier is een vrijstelling. Vertel eens wat.
7. Zou je geld uit de pot halen voor een vrijstelling?
8. Hier is een zwarte vrijstelling. Vertel eens wat.
9. Zou je met geld uit de pot voor een groepsvrijstelling betalen?
Ik betwijfel of het zoveel vragen waren, maar in ieder geval komen alle onderwerpen uit de uitgebreide opname terug in de opdracht op één na: hoeveel geld heb je over voor een groepsvrijstelling.
Dus ik denk dat er precies één ronde is geweest die de uitzending niet heeft gehaald. Zoals ik ook al eerder heb opgemerkt, als je de hele serie 2 keer laat zien dan hoef je niet slim te zijn om in te zien dat één joker het meest haalbare is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2019, 23:56:31 »
Ik betwijfel of het zoveel vragen waren, maar in ieder geval komen alle onderwerpen uit de uitgebreide opname terug in de opdracht op één na: hoeveel geld heb je over voor een groepsvrijstelling.
Dus ik denk dat er precies één ronde is geweest die de uitzending niet heeft gehaald. Zoals ik ook al eerder heb opgemerkt, als je de hele serie 2 keer laat zien dan hoef je niet slim te zijn om in te zien dat één joker het meest haalbare is.

Nochtans wordt ieder van mijn voorgestelde vragen afgesloten door een fade out van een kandidaat. Iedere keer een kandidaat wit wordt alvorens er een nieuwe verschijnt, lijkt het me echt over een nieuwe vraag te gaan.

Hier mijn lijstje opnieuw, maar met de tijden van het Youtube filmpje:

1. Hier is een joker. Vertel eens wat. (0:00 - 0:35) (1e filmpje)
2. Als je moet kiezen tussen geld voor de pot en een joker. Wat doe je dan? (0:36 - 1:18) (2e filmpje)
3. Zou je geld uit de pot halen voor een joker? (1:19 - 2:11) (3e filmpje)
4. Zou je het begrijpen als een medekandidaat geld uit de pot haalt voor een joker? (2:11 - 2:57) (-)
5. Als je moet kiezen tussen 4 jokers of een vrijstelling. Wat kies je dan? (2:58 - 3:28) (4e filmpje)
6. Hier is een vrijstelling. Vertel eens wat. (3:29 - 4:06) (Begin 5e filmpje)
7. Zou je geld uit de pot halen voor een vrijstelling? (4:06 - 4:50) (Einde 5e filmpje)
8. Hier is een zwarte vrijstelling. Vertel eens wat. (4:51 - 5:43) (6e en ook laatste filmpje)
9. Zou je met geld uit de pot voor een groepsvrijstelling betalen? (5:44 - 7:20)

We zien zeker 2 thema's niet en 6 en 7 zijn in de uitzending aan elkaar gemonteerd als zijnde 1 filmpje.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2019, 00:22:32 »
Ik mag hopen dat de mol hier is blijven zitten. Ik hou wel van 'in your face'-mollen. Ik zou een mol die 250 euro pakt in de hoop dat anderen blijven zitten niet de jaren na het seizoen blijven prijzen; ik vind dat namelijk wat te zwak. Ook een joker zou ik nog wel accepteren, maar een molbiecht in aflevering 10 met de uitleg 'ik pakte 250 euro want ik dacht dat Evi en RP wel zouden blijven zitten' gaat er bij mij niet in. Het leukste zou zijn dat in de molbiecht wordt verteld dat er gewoon lekker geld uit de pot is gepakt en dat de mol anderen mee heeft gekregen.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2019, 11:18:10 »
De kandidaten die bleven zitten werden ook steeds lekkerder gemaakt met de tussenfilmpjes. Vanaf vraag 5 gaat het over vrijstellingen en zelfs de zwarte vrijstelling. Niet vreemd als je dan als kandidaat hoopt dat er een vrijstelling voorbij gaat komen....die je natuurlijk meteen pakt.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2019, 13:08:20 »
Even een hele andere vraag: dit jaar is er "iets" met de jokers, namelijk dat er een vrijstelling in kan zitten. Kan het zijn dat de Mol de opdracht had om er met een joker uit te gaan? Voor de pot betekent dat 250 euro minder dan zou kunnen en voor de productie dat ze op dat moment het verhaal van de jokers uit de doeken kunnen doen. Merel, Robert en Sinan kiezen voor een joker, Merel doet dat nadat alle kamers al een joker aanbod hebben gehad en laten liggen.

m0ll0m

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2019, 13:35:00 »
Jazeker m0ll0m, dat ik eerder ook al geopperd. De mol als taak om een joker het spel in te brengen zodat het extra component van dit seizoen wordt belicht. Mede hierom is mijn vizier wederom terug naar Merel ondanks haar geld verdienen bij de laseropdracht.
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2019, 13:49:35 »
Over uitstralen gesproken, De blik van Merel op het moment dat zij de joker in ontvangst neemt van Rik is op zijn minst opvallend te noemen..... En vooral ook de lange duur waarmee zijn Rik aankijkt, alsof er een afgesproken signaal wordt gegeven. Zou Rik vanaf nu dus wel weten wie de mol is?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 13:52:13 door foxhunter »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2019, 13:54:55 »
Over uitstralen gesproken, De blik van Merel op het moment dat zij de joker in ontvangst neemt van Rik is op zijn minst opvallend te noemen..... En vooral ook de lange duur waarmee zijn Rik aankijkt, alsof er een afgesproken signaal wordt gegeven. Zou Rik vanaf nu dus wel weten wie de mol is?

Of de mol wist op dat moment nog niet dat Rik onwetend was over haar identiteit    >:D

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2019, 14:21:58 »
Een nieuw element in WIDM is de 'gevulde koek': een joker met een vrijstelling erin. Ik vermoed dat de productie zo vroeg mogelijk in het seizoen aan de kandidaten duidelijk wil maken dat dit onderdeel van het spel is. De kijker is al min of meer op de hoogte door de intro met de houtbewerker aan het begin van aflevering 1. De mol zal in dat geval zeker willen weten dat er iemand met een joker naar buiten gaat. Die gaat dus niet als eerste (Niels) de kamer uit.

Het lijkt mij dat de mol hier met een joker naar buiten wil komen, om er zeker van te zijn dat Rik dit nieuwe spelelement z.s.m. kan introduceren. Misschien had Rik dit ook gedaan als niemand een joker had gepakt, maar daar heb ik mijn twijfels bij. Merel, Robèrt en Sinan zijn dan verdacht. Merel haar tweede en laatste jokerkans kwam echter het vroegst van alle kamers. Het lijkt me dat de mol hier nog iets langer wil blijven zitten om te kijken wat de anderen doen en om nog invloed op het spel te kunnen uitoefenen. De kamer van Robèrt, Sinan en Evelien is dan de beste van de vier, omdat de tweede jokerkans daar als laatste kwam. Vlak voor het minbedrag. De verder nogal passief ogende Robèrt is ineens erg assertief en probeert de andere twee ervan te overtuigen om ook een joker te pakken. Hij loopt meteen weg zonder op ze te wachten; hij wil immers niet buiten de tijd en zonder joker komen te zitten.

Robèrt voor mij hier daarom het meest verdacht. Zat m.i. in de beste kamer en nam opvallend het voortouw. Kon vaststellen dat er genoeg mensen bleven zitten voor een leuk minbedrag en er zelf vandoor gaan met een joker. Blijft dus zelf onverdacht en stelt Rik in de gelegenheid om de noviteit uit te leggen.

Maar Merel had toch ook een joker gekozen? De mol kan dan toch tot het eind blijven zitten? Klopt, maar ik denk dat het voor een mol al lastig genoeg is om de schermvolgorde van zijn eigen kamer te onthouden. Ongeacht wie de mol is, denk ik niet dat diegene wist wat de kandidaten in de andere kamers op elk moment op hun scherm zagen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2019, 14:23:54 »
Over uitstralen gesproken, De blik van Merel op het moment dat zij de joker in ontvangst neemt van Rik is op zijn minst opvallend te noemen..... En vooral ook de lange duur waarmee zijn Rik aankijkt, alsof er een afgesproken signaal wordt gegeven. Zou Rik vanaf nu dus wel weten wie de mol is?
Ja, ze lacht heel lief. (Jamie is de weg kwijt, maar zit in de juiste tunnel?)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2019, 14:47:29 »
Ik volg je gedachtegang Blip, het biedt een interessanter moment bij Rik wanneer er ten minste 1 kandidaat met een joker naar buiten komt. Ik denk alleen niet dat je zo ver kan gaan dat de mol er voor móét zorgen dat er iemand met een joker naar buiten komt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Wachtkamer?
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2019, 14:52:23 »
De blik van Merel is er 1 die we vaker hebben gezien van kandidaten die een joker ophalen. Ik denk dat dit vaak een blik is van ‘is deze echt voor mij?’ ‘Zit er nog een addertje onder het gras?’ Niet per se verdacht.