Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek  (gelezen 25406 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2019, 22:39:41 »
Misschien werd de mol ook wel overvallen door de snelle move van kandidaat Niels en wat daarop volgde. En als je als Mol tekeer gaat om perse die 2000euro uit de pot te krijgen, ergo de pot leeg, zet je jezelf wel heel erg in het licht denk ik ... -te opvallend zou dat zijn.

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2019, 22:42:46 »
ze hadden moeilijk met negen mensen het vervolgspel kunnen spelen toch?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2019, 22:43:13 »
Wie heeft de stenen op de achtergond opgestapeld?
Is een van de deelnemers een STAPEL-GEK en verwijst dit naar de titel van deze opdracht?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2019, 22:43:48 »
Misschien werd de mol ook wel overvallen door de snelle move van kandidaat Niels en wat daarop volgde. En als je als Mol tekeer gaat om perse die 2000euro uit de pot te krijgen, ergo de pot leeg, zet je jezelf wel heel erg in het licht denk ik ... -te opvallend zou dat zijn.

Mee eens, ik zou als Mol ook zeker niet (teveel) tegenstribbelen. Maar ik denk dat we de Mol ook niet moeten zoeken in de personen die makkelijk met de keuze voor Niels meegaan. (Rick Paul en Robèrt die snel Sinan volgen.)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2019, 22:52:06 »
Wie heeft de stenen op de achtergond opgestapeld?
Is een van de deelnemers een STAPEL-GEK en verwijst dit naar de titel van deze opdracht?

Je hebt iets bij Robert op de tafel omcirkeld. Maar volgens mij zie je ook Merel heel duidelijk haar buit aan het stapelen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2019, 22:55:57 »
Of gewoon de non verbale uitdrukking van stapel gek .. met t molbordje op haar voorhoofd

Maar ik zit nogal in de Mereltunnel  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2019, 22:57:02 »
Of gewoon de non verbale uitdrukking van stapel gek

Maar ik zit nogal in de Mereltunnel  ::rofl::
Nóg een briljant optreden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2019, 22:58:14 »
Het meest interessant voor mij aan deze matige opdracht is de intro en de groepsdynamiek bij de verdeling van de 1e joker. Alleen daar kan er geld uit de pot. Als je daar snel met een idee komt voor de verdeling is dat in mijn boek niet mols. Robert geeft eerst commentaar, dan komt ik geloof Jamie met de opmerking de kandidaten die bij wachtkamer geld opleverden (Jamie, Niels en sarah). En vervolgens zien we de stemming, waarbij we enkel robert nog iets horen mompelen in zin van ik gun t iedereen. Er zijn een paar mensen opvallend afwezig in deze discussie . Geen mening als aanzet tot twijfel en tijdsverlies...?

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2019, 23:01:16 »
Volgens mij hoorde ik Jaime "Niels heeft de eerste joker" zeggen, nog voordat Rick de rest van het spel had uitgelegd. Voorkennis..? :-X

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2019, 00:01:47 »
Wat betreft de stemming omtrent de eerste joker

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2019, 09:00:35 »
Wie heeft de stenen op de achtergond opgestapeld?
Is een van de deelnemers een STAPEL-GEK en verwijst dit naar de titel van deze opdracht?

Het lijkt erop dat Sinan ze heeft opgestapeld.. Maar het vreemde is dat later de bovenste laag weg is.. Terwijl Merel en Evelien aan het spelen zijn zie je Robert regelmatig achterom kijken naar zijn tafel..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 09:02:09 door kwarkje »

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2019, 09:34:46 »
kan iemand mij misschien uitleggen hoe ze het Jenga spel met 9 deelnemers hadden gespeeld wanneer het de mol gelukt was om het geld uit de pot te spelen. mis ik iets.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2019, 09:38:01 »
misschien had dan random iemand een joker gekregen? (via loting)
Wit is ook een kleur!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2019, 09:38:57 »
kan iemand mij misschien uitleggen hoe ze het Jenga spel met 9 deelnemers hadden gespeeld wanneer het de mol gelukt was om het geld uit de pot te spelen. mis ik iets.
Drie drietallen?

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2019, 09:46:19 »
aanzienlijk minder kans om jokers in het spel te brengen hetgeen duidelijk de enige bedoeling was van deze opdracht. Maar is inderdaad een optie bedankt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2019, 10:00:44 »
Bamboe.

Jenga is van fabrikant Milton Brandley Company uit Springfield.

In dit stadje was ooit een wapenfabriek. Dat is nu een museum in beheer van National Park Service.

Springfield is ook bekend door James Naismith, de uitvinder van het basketball, de basketball hall of fame en van Mike Scully, de maker van de Simpsons.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2019, 11:48:17 »
Ik vond dit een beetje saai. Er had wel iets meer mogen gebeuren.
Frankje Lapi

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2019, 12:18:29 »
Er zat geen echt dilemma in dit spel, behalve voor het spel, waar Niels dus van profiteert. Als er ook iets was van of joker(s) of geld, dan was het interessanter geweest. Nu had de mol even pauze, denk ik.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2019, 13:23:49 »
Het enige wat de mol eventueel zou kunnen doen om relatief onopvallend het overleg te vertragen, is niet stemmen op Niels en hopen dat er geen meerderheid is bereikt. Als er dan voor de volgende kandidaat wordt gestemd zal die ook geen meerderheid halen, enz.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #39 Gepost op: 20-01-2019, 15:00:33 »
Misschien werd de mol ook wel overvallen door de snelle move van kandidaat Niels en wat daarop volgde. En als je als Mol tekeer gaat om perse die 2000euro uit de pot te krijgen, ergo de pot leeg, zet je jezelf wel heel erg in het licht denk ik ... -te opvallend zou dat zijn.
Stel dat Niels de MOL is en dus weet wat er gaat gebeuren en daarom snel zichzelf naar voren schuift. In ieder geval heeft een ander dan die joker niet. Weet dat hier veel tegen in te brengen is maar hij weet dan ook dat er een lastig spel achteraan komt waar  het niet zeker is dat anderen ook één of meer jokers zullen verdienen. Geld uit het spel spelen valt hier te veel op dus dan maar de joker uit het spel halen?