Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek  (gelezen 25405 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2019, 16:04:23 »
Het enige dat ik dan zou bedenken is dat Mol Niels erop heeft ingezet dat zijn suggestie voer voor een lange discussie zou worden, een deel die het oneerlijk zou vinden, een deel dat er misschien iets in kon vinden (in ieder geval minstens twee anderen -Sarah en Jamie -maar dus niet meteen een meerderheid) maar dat lijkt me niet iets dat mol Niels zou doen. Als je als Niels (wie weet als mol) zo goed in de groep ligt, heeft zo'n idee om binnen de tijd tot een besluit te komen grote kans. Mol Niels zou dat initiatief niet nemen denk ik.

Ik denk dat de Mol wel iets heeft geprobeerd, maar niet tegen de snelheid was opgewassen en maar weer snel ondergronds ging (Nikkie, Robert, Evelien)...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2019, 16:58:13 »
Ik kan qua mol ontmaskeren niet zoveel met deze opdracht. Ik vraag me af hoe ver de mol überhaupt zou gaan in deze opdracht om de pot leeg te spelen. Er zit nog helemaal niet zoveel in. Er wordt direct een goed idee geopperd, er dan nog tegenin gaan valt wellicht juist erg op. Kan me voorstellen dat de mol denkt, laat maar ik stem op Niels, nog genoeg kansen verderop in het spel. Ik ga zeker geen Niels stemmers afstrepen. ::ohno::

En daarnaast, de mol is ook maar een mens, niet in elke opdracht kan een (geslaagde) molactie zitten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2019, 17:04:25 »
Voor het ontmaskeren van de mol kan je deze opdracht inderdaad niet gebruiken. Als men al zo snel het eens is wie de joker zou kunnen krijgen kan je nog wel iets vertragen, maar te veel vertraging zou alleen maar opvallen. Wat mij betreft zou je wel degenen die echt meteen al met deze oplossing aankwamen zo langzamerhand kunnen schrappen van een eventueel molschap. Althans, ik mag toch hopen dat de mol niet binnen no time aan kwam zetten met zo'n voorstel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2019, 17:11:01 »
Stel dat Niels de MOL is en dus weet wat er gaat gebeuren en daarom snel zichzelf naar voren schuift. In ieder geval heeft een ander dan die joker niet. Weet dat hier veel tegen in te brengen is maar hij weet dan ook dat er een lastig spel achteraan komt waar  het niet zeker is dat anderen ook één of meer jokers zullen verdienen. Geld uit het spel spelen valt hier te veel op dus dan maar de joker uit het spel halen?

Niels als mol in deze situatie kan je niet verdediging. Hij alleen, met een beetje steun van Sinan, zorgt er voor dat er geen 2000 euro uit te pot gaat. Dat is er met zijn snelle 500 euro van vorige week echt te veel aan.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #44 Gepost op: 20-01-2019, 21:32:18 »
Het overleg uitgeschreven, na de uitleg van Rik:

?: "Oh shit"
Evelien: Ik stel voor dattie naar iemand gaat die nog niet heeft gehad.
Niels: Ik vind iedereen die geld heeft verdiend voor de pot in de laatste opdracht die maakt kans.
Jamie: "Ja deal"
Niels + Jamie handje klap
Niels + Sarah handje klap
Sarah: "Ja ja ja ja"
Jamie: "Het gaat tussen ons drieën
Niels: "En we mogen niet loten"
Jamie: "Ja ja ja"
Sinan duwt Niels wat naar achteren en zegt: "De 2 minuten gaan nu in en we gaan nu democratisch kiezen."
Sarah: Oké, Jongens kom op even nu een beslissing maken.
Evelien: Waarom.... (kan niet volgen)
Sinan: Wie is voor Jamie?
##: "Hè"
**: "Ik snap het niet"
##: Hè mag ik,
Jamie: Joehoe
Geen handen de lucht in
Sinan: Ik ben voor Niels
Rick Paul direct vinger in de lucht
Robèrt: ik ben voor iedereen maar ... ik ga voor Niels
Nikkie steekt hand op
?! "ja ook voor Niels"
Sarah: "Waarom niet op mij?"
Evelien zien we daarna ook hand omhoog steken
Jamie: "Oké, draait zich om naar Rik, Niels krijgt de eerste joker".

Sinan was hier ontzettend bepalend in, we gaan nu democratisch stemmen.
Een mol zal hier juist denk ik zijn/haar best doen om zoveel mogelijk tijd te rekken, verwarring, chaos te creëren. Sinan dus geen mol (wat jammer is want ik begon al bijna in de tunnel te zitten ;))
Nikkie lijkt aan het observeren te zijn.
Merel kan ik niet goed zien, maar doet niets, zoals hier al eerder werd gesteld.
De ## en ** doen ook irritant want probeert 'het democratische proces te verstoren', net als Evelien die nog begint met 'Waarom'.

Evelien of ## of ** de mol?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 21:37:01 door MissTinie »

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #45 Gepost op: 20-01-2019, 21:57:10 »
Weet niet of het al gemeld is.

Maar volgens mij lag er een twee op tafel bij sinan toen hij de toren omgooide. Dat zijn toch twee jokers?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2019, 22:03:42 »
Weet niet of het al gemeld is.

Maar volgens mij lag er een twee op tafel bij sinan toen hij de toren omgooide. Dat zijn toch twee jokers?

Alleen als je al een compleet setje van 3 blokjes had die een joker maakte
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2019, 22:10:53 »
Sinan was hier ontzettend bepalend in, we gaan nu democratisch stemmen.
Een mol zal hier juist denk ik zijn/haar best doen om zoveel mogelijk tijd te rekken, verwarring, chaos te creëren. Sinan dus geen mol (wat jammer is want ik begon al bijna in de tunnel te zitten ;))


Ik had eigenlijk verwacht dat hier veel reactie op zou komen. Dingen als 'we mogen niet stemmen, dat is hetzelfde als loten' en 'we zijn er nog niet over uitgepraat'. Misschien had Sinan dat ook wel verwacht en viel dit vertraagplannetje in het water.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2019, 10:56:48 »
Zou kunnen, had alleen het idee dat Sinan Niels onderbrak in zijn verhaal.
Als mol zou je Niels dan toch nog lekker laten doorpraten....
Alleen Evelien probeert nog beetje om discussie opnieuw op te starten.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2019, 12:12:21 »
Beetje OT en toch ook weer niet  ::)

Bij 37 seconden:

https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/462589/Nos_Jeugdjournaal.html

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2019, 13:51:21 »
Als ik mijn kandidatenschoenen aantrek :
1.Je weet dat je Jenga moet spelen en dus iets kan verdienen als je wint
2. Rik's gratis joker beperkt het aantal spelers en een snelle beslissing kan de pot redden.

Als kandidaat zou ik dan proberen de Mol uit het Jenga spel te isoleren want die kan mij/de groep saboteren.

Evelien start een mogelijk tijdrovende discussie en schuift zichzelf naar voren (mols of persoonlijk gewin). Probeert zij haar molverdachten Merel/Robert/Sinan uit het spel te houden?
Niels verlengt mogelijke discussie en herleidt het groepje jokerkandidaten verder tot zichzelf/Jamie/Sarah (mols of persoonlijk gewin). Of wil hij ook "zijn" mol aan de kant zetten (Evelien/RP/Nikkie)
Sinan remt af met democratische stemming. (onmols). Rest van groep gaat mee (onmols)

Jamie mag blijven en Sarah wordt "vergeten"

Hebben de kandidaten hier voor hun hoogst genoteerde mol gekozen in het trio Jamie Niels Sarah nadat de overigen de pas werd afgesneden?




Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2019, 18:04:41 »
Maar.. de kandidaten wisten toch niet dat ze jenga gingen spelen en dat de winnaar van de joker buiten het spel werd gezet ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2019, 19:30:12 »
Het overleg uitgeschreven, na de uitleg van Rik:

?: "Oh shit"

/ knip /


Evelien of ## of ** de mol?
Ik mis namen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 19:42:30 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2019, 20:01:41 »
klopt omdat ik niet weet wie dat zeggen, kon ik niet zien of herkennen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2019, 22:48:29 »
Als Sinan en Robèrt klaar zijn met hun potje Jenga gaan ze bij Merel en Evelien kijken. Op de achtergrond zien we Sinan (de 'stapelgek'?) ogenschijnlijk voor de lol steentjes stapelen. Voor de kijker heeft hij duidelijk zichtbaar '222' met onder elke twee een mollogo gestapeld. Drie keer raden wie er op 2:22 minuten in de leader voorbijkomt.



Kan natuurlijk gewoon een mindfuck van de productie zijn, maar opvallend is het wel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2019, 22:58:10 »
Zag m idd ergens anders voorbij komen. Op zich wel n leuke.

Maar de leader wordt later gemaakt dus hebben ze dan Sinan expres op 2:22 gemonteerd omdat ze beelden hebben van dat hij blokjes 222 neerlegt?

Kan hoor .. en nog niet eerder gedaan op die manier

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2019, 23:18:42 »
Na de hints over de geboortedatum van de mol in seizoen 4, zou me dit echt niks verbazen.
Maar ik kan Sinan op dit moment geen mol zien, misschien maakt de volgende aflevering meer duidelijk. Het is vaak zo dat je pas na 4 afleveringen echt mensen definitief kunt afstrepen, tenzij ze in de eerste 3 afleveringen een grote hint stoppen (alsjeblieft niet).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2019, 23:41:07 »
Merel pakte haar laatste blokje verkeerd. Als ze de middelste had gepakt was er alleen nog een skelet over. Nu gaf ze Evelien nog 1 kans.
En daarna een joker open maken. De bovenste uit de mand, weet je nog en daar zit toevallig een joker in? Drie tegen en mogelijk expres een verkeerde keuze.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2019, 08:33:04 »
Merel pakte haar laatste blokje verkeerd. Als ze de middelste had gepakt was er alleen nog een skelet over. Nu gaf ze Evelien nog 1 kans.
En daarna een joker open maken. De bovenste uit de mand, weet je nog en daar zit toevallig een joker in? Drie tegen en mogelijk expres een verkeerde keuze.
Ja.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stapelgek
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2019, 12:38:11 »
Merel pakte haar laatste blokje verkeerd. Als ze de middelste had gepakt was er alleen nog een skelet over. Nu gaf ze Evelien nog 1 kans.
En daarna een joker open maken. De bovenste uit de mand, weet je nog en daar zit toevallig een joker in? Drie tegen en mogelijk expres een verkeerde keuze.
Met evenveel recht kun je zeggen dat Evelien haar één na laatste blokje verkeerd pakte. Dat is het blokje van de eerste foto beneden.
Als ze in plaats van dit blokje het blokje had gepakt dat Merel in haar volgende beurt pakte (tweede foto) dan wint ze altijd. Er zijn dan namelijk nog 2 vrije blokjes over in verschillende lagen. Merel mag het ene pakken. Evelien pakt het andere en daarmee laatste blokje. Merel verliest. Het leuke van het spel is dat je niet alleen een vaste hand moet hebben maar ook vooruit moet denken.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 12:48:28 door MartinJ »