Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 194769 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2019, 14:02:32 »
Die graffiti-werken zijn zeker niet letterlijk hetzelfde, maar wel heel erg dezelfde stijl, in die richting kan zeker een hint gezocht worden, goed gevonden!

EDIT: Ik heb de hele instagram van Chota_13 afgespeurd, maar niks komt overeen met dit stukje op het vlot. Kan goed zijn dat hij iets speciaal voor WIDM geschilderd heeft dat hij niet op social media heeft gezet en dat we uiteindelijk een mural te zien krijgen met een werk van hem en een hint oid. Hij is behoorlijk bekend, dus niet gek als de crew bij hem uitkomt voor een werk in opdracht.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 14:23:21 door Theovv »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2019, 15:59:39 »
Volgwns mij is dit gewoon een opdracht uiteen van de volgende afleveringen. De deelnemers moeten waarschijnlijk een puzzel op hwt water maken. Dit lijkt mij geen hint naar de mol.


Dankzij 2 filmpjes op YouTube denk ik nu de M en L te hebben herkend. De vloggers zelf hebben het over E E & L. Ik tel 5 letters.

https://www.youtube.com/watch?v=1yXTXdcuzb8

https://www.youtube.com/watch?v=YpMCPB28xJk

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2019, 16:07:43 »
Maar dat het als nieuwe stukjes in een veranderende leader geplaatst is kan wel een gelaagde aanwijzing bevatten.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2019, 16:17:17 »
Die @Chota_13 is goed gevonden! 👍

Bij het bekijken van zijn werk kwam ik op Tripadvisor terecht waar veel toeristen hun mening geven over Comuna 13 als uitstapje. Ook enorm veel foto’s die ze erbij plaatsen. In januari 2019 staat de MOL muurschildering ook gepost bij een toerist. 😊

Overigens echt prachtig, die hele wijk en het verhaal erachter. Geweldige muurschilderingen, het moet nog moeite hebben gekost een leeg muurtje te vinden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2019, 16:21:21 »
Die @Chota_13 is goed gevonden! 👍

Bij het bekijken van zijn werk kwam ik op Tripadvisor terecht waar veel toeristen hun mening geven over Comuna 13 als uitstapje. Ook enorm veel foto’s die ze erbij plaatsen. In januari 2019 staat de MOL muurschildering ook gepost bij een toerist. 😊

Overigens echt prachtig, die hele wijk en het verhaal erachter. Geweldige muurschilderingen, het moet nog moeite hebben gekost een leeg muurtje te vinden.

Zeker prachtig. En als het uiteindeijk niets met Chota-13 te maken heeft, dan was het in elk geval dubbel en dwars de moeite waard om me eens te verdiepen in het bijzonder kleurrijke verhaal van comuna 13.  ::regenboog::

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2019, 17:53:48 »
Gaaf! Dat wordt puzzelen ::bravo::
Ook bij het jokers verbranden (+/-seconde 15) lijkt er net een flard anders te zijn ::vergroot:: (Of is dat het vertraginkje tussen de video's?)

dit stukje van de jokers.
schijf met 300 staat ook achterin het officiële molboekje.
er lijkt iets tussen door te komen. je hebt brandende schijf, iets met groen en het getal 40 en dan weer brandende schijf.

verder worden verschillende shots veranderen.
de brug en het tillen van RP en de rest is eruit.  (afl 2)
de band en het salsadansen is ook verdwenen.  (afl 3)
daarvoor in de plaats zijn shot gezet van mannen in het water met vlotten.
ik neem aan dat er mee shots gaan verdwijnen vanavond en meer mannen met vlotten.

hopelijk krijgen we dan een nog beter beeld van die afbeelding.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2019, 19:15:49 »
Volgwns mij is dit gewoon een opdracht uiteen van de volgende afleveringen. De deelnemers moeten waarschijnlijk een puzzel op hwt water maken. Dit lijkt mij geen hint naar de mol.
Ja, maar het gaat erom dat de puzzelstukken één voor één in de nieuwe aflevering zijn gestopt. In combinatie met de letters die tot nu toe zichtbaar zijn geweest: E, E & L. (Ik denk zelf nog een M te hebben gezien.)
Maar dat het als nieuwe stukjes in een veranderende leader geplaatst is kan wel een gelaagde aanwijzing bevatten.
::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2019, 20:21:44 »
Lieverd?

Lieverd aka Nikkie....

Maar de @chota-13 link is erg overtuigend. Goed speurwerk!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2019, 22:35:36 »
Ja hoor. Het stukje tussen Nikkie en Robert is vervangen deze keer.
 ::vergroot::

Het leek er even op alsof het stukje voor de afvaller verandert in een deel van de opdracht met de beschilderde panelen. Dat klopt voor EVi, Voor Nikkie...
maar niet voor Evelien...  :-\\
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 22:42:18 door annebeestje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2019, 22:55:16 »
Ja hoor. Het stukje tussen Nikkie en Robert is vervangen deze keer.
 ::vergroot::

Het leek er even op alsof het stukje voor de afvaller verandert in een deel van de opdracht met de beschilderde panelen. Dat klopt voor EVi, Voor Nikkie...
maar niet voor Evelien...  :-\\

Ik zou er ook geen afvallershint in zoeken. Vooral omdat het gaat om de leader van de aflevering waar de kandidaat afvalt.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #50 Gepost op: 29-01-2019, 16:47:41 »

Met de extra beelden van deze week kom ik nog niet verder omdat de resolutie op het 2e stuk erg laag is. 1 van de 2 stukken die in het 2e fragment zitten is hetzelfde stuk als in het eerste fragment.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #51 Gepost op: 29-01-2019, 18:05:35 »
Dat lijkt wel op het werk van één van de graffiti artists in communa 13.
@chota-13 bijvoorbeeld.

Ja dat is het ook. Hij heeft heel veel werken in die stijl.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #52 Gepost op: 29-01-2019, 18:06:20 »
O nee, dit is vast die duikboot opdracht waar Rick het over had.  ::ohno::
Die ging niet door omdat er te weinig water stond... of zoiets...
Mzahk hr cd lnk !

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #53 Gepost op: 29-01-2019, 18:07:13 »
Overigens denk ik dat het de mol of wie is de mol spelt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2019, 18:19:13 »
Overigens denk ik dat het de mol of wie is de mol spelt.

Dat lijkt me wel erg vergezocht. :P ;)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2019, 21:28:58 »
Even een snel overzichtje van de leader en hoe die verandert.

Er is echt nog geen duidelijk patroon in te zien.

of wel?
<vage zone, neem deze theorette met een korreltje zout. Voor het gemak uitklapbaar>
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
</vage zone>

« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 21:44:07 door annebeestje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2019, 21:40:21 »
Bedankt voor het overzicht, annebeestje ::ok::

Ik kan me er momenteel niet toe bewegen om er meer in te zien dan dat we van een puzzel iedere week een extra stukje krijgen. Ik wil maar zeggen dat ik nog niet echt iets overtuigend gelezen heb waarom de positie van het nieuwe puzzelstukje ook van belang zou zijn.

Is er ergens een soort van bekendmakingsvolgorde van de kandidaten die ik gemist heb en waar Evi nummer 5 was, Nikkie nummer 2 en Evelien nummer 6? In dat geval zou het wel een afvallershint kunnen zijn die ook daadwerkelijk een voorspellende gave heeft (want dan zou nummer 3 deze week afvallen en kunnen we iedere keer de afvaller van de week erna al bepalen).

Moest iemand 5,2 en 6 logisch kunnen koppelen aan die 3 afvallers, dan zou ik er wel in geloven dat ook volgorde een rol speelt.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2019, 22:51:44 »

Er is ook een wide shot met meer puzzelstukjes. Te klein om de tekening te kunnen zien maar net genoeg om een paar vormen te kunnen zien. Ik ben niet zeker over de vorm van de stukjes die ver weg liggen dus er zitten wel een paar aannames in.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2019, 23:06:11 »
Mooi in elkaar gezet, Tim!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2019, 23:19:10 »

Er is ook een wide shot met meer puzzelstukjes. Te klein om de tekening te kunnen zien maar net genoeg om een paar vormen te kunnen zien. Ik ben niet zeker over de vorm van de stukjes die ver weg liggen dus er zitten wel een paar aannames in.
Super mooi gemaakt! ::ok:: Als sommige vormen niet kloppen, zit je er in elk geval niet heel ver naast.  Ik verwacht wel dat det uiteindelijke afbeelding breder is dan hoog, omdat dat beter werkt met de verhoudingen van tv. (Moeten nog wel twee vakjes bij om een puzzel van 6x5 te krijgen.)