Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195967 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2019, 16:02:29 »
We weten toch al dat het een schilderij is van een Colombiaanse schilder. Staat ook op zijn instagram.
Ik zou graag de foto zien waar het exact hetzelfde schilderij op staat, want volgens mij is die nooit gevonden. Het is alleen dezelfde stijl.

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2019, 20:37:43 »
Ik zou graag de foto zien waar het exact hetzelfde schilderij op staat, want volgens mij is die nooit gevonden. Het is alleen dezelfde stijl.



Die?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2019, 20:42:48 »

Die?

Hmmm, ik zie toch afwijkingen hoor. Rechts van de neus zijn er aanpassingen, ook de mondhoeken lijken anders.

Maar de stijl voelt wel gelijk.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2019, 21:11:29 »
Het is dezelfde stijl. Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat er meer graffiti kunstanaars in colombia ongeveer dezelfde stijl hebben.
Het blijft een gok en geen feit.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2019, 21:43:42 »
De kunstenaar heeft talloze variaties op het betreffende gezicht gemaakt in het verleden. Kan me voorstellen dat het onderdeel gaat zijn van een opdracht waarbij de verschillende gezichten juist gecombineerd moeten gaan worden... En wie weet vormt één van deze gezichten uiteindelijk het gezicht van de Mol, of zijn de versieringen er omheen te linken aan de Mol.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2019, 23:17:15 »
Vind het toch aardig lijken. Het is ook maar net uit welke hoek de foto genomen is en schaduw en zo. Heb geprobeerd een vergelijking te maken. Misschien moeten ze zoeken waar dit is op comuna 13. Maar we zullen zien. Op dit moment kunnen we er niet veel mee. Behalve dat het niet de mol wordt...
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2019, 23:40:41 »
Ja ik vind het ook heel erg lijken. We kijken er bij het water schuin op met reflectie etc en eventuele groothoek lens wat een vertekend beeld kan geven. Maar zover ik heb gezien kan het naar mijn mening ook gewoon exact dat schilderij zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #107 Gepost op: 4-02-2019, 00:22:47 »
Het is ook wel leerzaam om eens te googelen op de betekenissen van 'Chota'.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #108 Gepost op: 4-02-2019, 08:04:02 »
Het is ook wel leerzaam om eens te googelen op de betekenissen van 'Chota'.
In het Surinaams, maar dan wel gespeld als chhota, betekent het minimaal.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #109 Gepost op: 4-02-2019, 12:44:05 »
Ja ik vind het ook heel erg lijken. We kijken er bij het water schuin op met reflectie etc en eventuele groothoek lens wat een vertekend beeld kan geven. Maar zover ik heb gezien kan het naar mijn mening ook gewoon exact dat schilderij zijn.

Ik denk toch niet dat het de exacte mural is hoor. Links bij de neus zou ik dan een lijn verwachten. Lippen op de mural zijn donkerder dan op het paneel... En ik zie wel meer verschillen.
Ik vermoed dat de panelen speciaal voor de mol gemaakt zijn.


Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #110 Gepost op: 4-02-2019, 13:19:35 »
Vind het toch aardig lijken. Het is ook maar net uit welke hoek de foto genomen is en schaduw en zo. Heb geprobeerd een vergelijking te maken. Misschien moeten ze zoeken waar dit is op comuna 13. Maar we zullen zien. Op dit moment kunnen we er niet veel mee. Behalve dat het niet de mol wordt...

En er staat een G-sleutel op. De sleutel staat op het dak. ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #111 Gepost op: 4-02-2019, 17:41:46 »
Vind het toch aardig lijken. Het is ook maar net uit welke hoek de foto genomen is en schaduw en zo. Heb geprobeerd een vergelijking te maken. Misschien moeten ze zoeken waar dit is op comuna 13. Maar we zullen zien. Op dit moment kunnen we er niet veel mee. Behalve dat het niet de mol wordt...
Wat mij betreft komt de L uit deze muurschildering. Het oogt precies hetzelfde ::ok:: ::joehoe::

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #112 Gepost op: 4-02-2019, 21:48:49 »
Zou de leader met al die letters L'en kunnen slaan op Rick Paul? Rick heeft namellijk ook veel l'en in zijn naam. rick pauL van muLLigen
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 21:53:57 door Daanmolfan »

Offline TOnii89

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2019, 17:04:30 »
Ik heb nog meer foto's van de muurtekening opgezocht en gekeken of het een kandidaat kan voorstellen. Ik vind op dit moment Merel er erg op lijken in het intro-shot. Betreft compositie is het vrijwel hetzelfde. Het hoofd is iets gedraaid waardoor er maar 1 oor te zien is. Wimpers zijn ook hetzelfde opgemaakt en de lijnen onder haar ogen komen ook overeen.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2019, 17:11:44 »
Ik heb nog meer foto's van de muurtekening opgezocht en gekeken of het een kandidaat kan voorstellen. Ik vind op dit moment Merel er erg op lijken in het intro-shot. Betreft compositie is het vrijwel hetzelfde. Het hoofd is iets gedraaid waardoor er maar 1 oor te zien is. Wimpers zijn ook hetzelfde opgemaakt en de lijnen onder haar ogen komen ook overeen.

Tja.... er staat ook Vida boven, wat "leven" in het spaans betekent oftewel Can in het Turks....
Nog maar even afwachten...
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2019, 17:36:25 »
Al eerder opgemerkt: de muurschilderingen bevatten elementen van wildlife. Merel heeft een film getiteld 'Amsterdam wildlife' gemaakt.

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2019, 19:12:57 »
van waar ik eerst dacht de lijn naast de neus te zien, zie ik er nu ik hem omdraai toch echt alleen nog maar een vinger in  :-\\

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2019, 22:07:45 »
En er staat een G-sleutel op. De sleutel staat op het dak. ;)

Die G-sleutel viel mij ook op. Moest meteen denken aan de mural van de bekendmaking in Medellín; daar stond een albumhoes van Eddie & The Hot Rods, dus ook muziek, naast.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2019, 22:09:06 »
Die muurschildering is al van voor 2018. Dus dat er een kandidaat nageschilderd is voor Wie is de Mol verwacht ik niet.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #119 Gepost op: 9-02-2019, 08:48:01 »
Ik gok dat de puzzelstukken in de laatste aflevering gaan onthullen wie de winnaar, de verliezer en de mol is. Het L-vormige stukje dat we steeds zien is Sarah met tranen die over haar wangen biggelen omdat ze de verliezer is.