Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 199245 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #400 Gepost op: 24-02-2019, 21:38:40 »
Cool filmpje! Ik zie de persoon linksonder steeds duidelijker, lijkt op een mevrouw met zwart haar en een sjaal om... en dat bootje bovenin is ook opvallend. Misschien zijn we te gefocust op de gehele afbeelding van de vrouw en moeten we meer in de delen kijken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #401 Gepost op: 24-02-2019, 21:40:58 »
Schitterend gedaan! ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #402 Gepost op: 24-02-2019, 22:01:13 »
Overigens, misschien al genoemd, maar het lijkt alsof er nóg een persoon op je puzzel staat, links beneden, Rat.
Ik denk dat ik zie was je bedoelt, maar denk eigenlijk dat het niks is. De hoek die jij omcirkeld hebt is het stuk waar de beelden het meest opgerekt en rechtgetrokken zijn. Daardoor ontstaan vage patronen. Onze hersenen zijn gevormd om dingen te herkennen in patronen, ook als ze er niet zijn.

Die blik in de ogen!
Het is toch net Merel?
De schildering is wel gedateerd op 2017. Volgens mij kan je aan zijn Instagram posts zien dat het ook echt uit die tijd komt. Hij heeft het werk eerst op doek gemaakt en vervolgens dat genomen als inspiratie voor de graffiti. Tussen de versie op doek en die op betonnen zit behoorlijk wat verschil.
Voor zo ver ik weet wordt de mol niet zo ver van tevoren gekozen. Ik ga uit van een vrouwengezicht naar fantasie.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #403 Gepost op: 24-02-2019, 22:17:19 »
Ik denk dat ik zie was je bedoelt, maar denk eigenlijk dat het niks is. De hoek die jij omcirkeld hebt is het stuk waar de beelden het meest opgerekt en rechtgetrokken zijn. Daardoor ontstaan vage patronen. Onze hersenen zijn gevormd om dingen te herkennen in patronen, ook als ze er niet zijn.
De schildering is wel gedateerd op 2017. Volgens mij kan je aan zijn Instagram posts zien dat het ook echt uit die tijd komt. Hij heeft het werk eerst op doek gemaakt en vervolgens dat genomen als inspiratie voor de graffiti. Tussen de versie op doek en die op betonnen zit behoorlijk wat verschil.
Voor zo ver ik weet wordt de mol niet zo ver van tevoren gekozen. Ik ga uit van een vrouwengezicht naar fantasie.

Oh, ik wist niet dat het stuk zoveel rechtgetrokken was. Blijft nog steeds wel staan dat beide werken op details van elkaar verschillen, er staan ineens scheepjes op i.p.v. huisjes en geen krullen aan de zijkanten, om maar een voorbeeld te noemen. Het voelt een beetje als een zoek de verschillen plaatje. De focus ligt op de grote vorm, zitten er in de verschillen niet juist de aanwijzingen verborgen? Een foto of schilderij van de mol zou wel heel erg klooster-hinterig zijn, denk ik...

Weten we zeker dat het dezelfde schildering is, of heeft deze artiest iets nieuws gemaakt/heeft een copycat een WIDM-versie gemaakt? Met hints erin? <laat maar, dit is paginas hiervoor al genoemd, ik had een bladzijde niet goed gelezen in dit draadje   ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 22:24:25 door Nijntjelief »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #404 Gepost op: 24-02-2019, 22:22:13 »
Ik weet niet precies waar de grenzen van de tekeningen liggen in de muurschildering. Het zou goed kunnen dat het hoofd met enkele versieringen gemaakt is door Chota, maar dat de huisjes er al eerder stonden of later door iemand zijn aangevuld.
Om toch het puzzelpaneel te vullen, zou er wat extra's kunnen zijn bedacht voor de zijkanten.

Maar het hoofd zelf is volgens mij vrijwel een 100% match. Moet je wel even de verkleuringen en wat vervormingen wegdenken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #405 Gepost op: 24-02-2019, 22:56:10 »
Ik weet niet precies waar de grenzen van de tekeningen liggen in de muurschildering. Het zou goed kunnen dat het hoofd met enkele versieringen gemaakt is door Chota, maar dat de huisjes er al eerder stonden of later door iemand zijn aangevuld.
Om toch het puzzelpaneel te vullen, zou er wat extra's kunnen zijn bedacht voor de zijkanten.

Maar het hoofd zelf is volgens mij vrijwel een 100% match. Moet je wel even de verkleuringen en wat vervormingen wegdenken.
Eens, wat betreft wegdenken van vervormingen. Volgens mij begon Chota met een vrij lege muur. Zie afbeelding 1. Hij, of iemand anders, heeft later ook nog de vlammende bladen knallender gemaakt. Ik twijfel nu overigens of het doek eerst kwam, maar 2017 lijkt me wel. Er is nog een versie met exact hetzelfde gezicht, met andere achtergrond, ergens in een café o.i.d.

Het leek er op dat er meer stukken zijn dus wellicht is de afbeelding niet compleet.

Ik heb geen andere hele stukken kunnen zien. Ik heb nog plaatjes bijgevoegd met delen van stukken. De ene is opgebouwd uit een camera swipe en ik heb een poging gedaan dat nog te vervormen tot iets. Ik denk dat die rechts onderin komt, maar kan dat verder niet onderbouwen. In een ander shot lijkt een hoekstuk te zitten, maar dat zijn twee losse stukken (zie stippellijn).

Die filmpjes van jou zijn echt super!

EDIT> Wat me nog opviel. In het shot waar de stukken aan elkaar worden gezet (van vorige week?) lijkt een stuk te zitten waar een wenkbrauw op staat, gelijk aan die er deze week bij is gekomen, maar dan gespiegeld. Alsof er toch nog wel een opdracht aan gekoppeld is en er ook foute stukken tussen zitten om verwarring te veroorzaken.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 23:33:17 door Rat »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #406 Gepost op: 25-02-2019, 00:38:25 »
Ik heb mijn animatie bijgewerkt met het ontbrekende stuk. Het leek er op dat er meer stukken zijn dus wellicht is de afbeelding niet compleet.

Mooi gedaan, Tim!

Misschien staat op één van de (nog?) ontbrekende stukken het detail dat de Mol prijsgeeft:
de muzieksleutel, zoals op het bijpassende origineel van Chota13,
of de vogel rechts op het hoofd, zoals op één van zijn veel hierop lijkende schilderwerken,
of wellicht toch een tasje... ;)

Edit: Dat ene eenzame, als door een kinderhand getekende scheepje daar linksboven met z'n ene vlaggetje blijft me wel intrigeren.
Edit edit: Verhip, nu ik wat beter kijk, zie ik toch drie scheepjes. Twee zijn behoorlijk onduidelijk, wazig. Naar analogie van meerdere opdrachten.  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 00:52:39 door Marisa »

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #407 Gepost op: 25-02-2019, 00:56:37 »
Stel je voor dat deze vrouw de mol moet voorstellen op wie lijkt ze dan het meest? Sarah of Merel.
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #408 Gepost op: 25-02-2019, 01:00:58 »
Stel je voor dat deze vrouw de mol moet voorstellen op wie lijkt ze dan het meest? Sarah of Merel.

Ik vind dat het voor geen van beide vrouwen een compliment zou zijn om te zeggen dat ze daar op lijkt. ;D

De wimpers zouden me naar Sarah duwen, maar de rest van het gezicht? Nee, daar herken ik niemand in.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #409 Gepost op: 25-02-2019, 11:56:02 »
Het idee achter de "MOL IS" hint was dat de letters in de juiste volgorde stonden. Nu daar een 'V' bijgekomen is, zie ik dat er opeens gedacht wordt aan "MOL IS V", maar dat is een andere theorie - dan kan je alles maken van de letter.
Ik vraag me af of, als er een hint in zit, we niet iets moeten met de volgorde waarin het beeld van de opdrachten verdwijnt/vervangen wordt door de panelen. Ook al omdat er vanaf het begin al zo'n beeld in zit. Dan kom je op dit lijstje:
5. -             
 2. OVER_BRUGGEN   : 1.1
 6. IN_ZICHT       : 1.2
 3. LINKS/RECHTS   : 6.2
 1. MIN_OF_MEER    : 4.1
 7. SLEUTELHANGER  : 5.3
 9. IN_HET_VIZIER  : 8.2
 4. VUURPROEF      : 8.1
 8. -             
10. -             
11. -          
waarbij de eerste nummers staan voor welk shot in de titel het is en achter de dubbele punt aflevering en opdrachtnummer. Wat dingen die mij opvallen:
- alleen opdrachten zijn vervangen door paneelshots (niet de executies en het joker splitsen)
- de opdrachten vormen een gekke symmetrie: het begint met opdrachten 1 en 2 uit aflevering 1 en het eindigt met opdrachten 2 en 1 uit aflevering 8

Geen idee of en wat we er mee moeten of kunnen. Maar misschien ziet iemand het licht... ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #410 Gepost op: 25-02-2019, 12:17:26 »
Ik begin steeds meer te denken dat er gewoon helemaal geen hint is. Er is een verwijzing naar een scène met puzzelstukken (waarvan we nog niet eens zeker weten of we die gaan zien in aflevering 9 of 10). De opdrachtletters hebben we er bij verzonnen, toen ontstond er MOL IS. Echter, dat vereiste dat een bepaald beeld niet werd vervangen (de fakkels); maar dat is nu toch vervangen waarvoor het MOLVIS wordt. Dus dat is nu weer door de war, dus ik denk dat we dat moeten loslaten. Er is geen "MOL IS".

Zelf denk ik echt dat er veel minder in zit dan we er in zoeken.

Het feit dat dit breeduit wordt opgepakt in Moltalk versterkt mijn vermoeden dat het niks is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #411 Gepost op: 25-02-2019, 12:22:52 »
Ik sluit me aan bij Erik...

Na deze week laat ik de hoop varen dat hier een hint in zit...

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #412 Gepost op: 25-02-2019, 12:53:03 »
Ik denk ook niet dat we hier nog iets van kunnen maken. Toch wel apart als we dit seizoen geen een doorslaggevende hint krijgen. :(

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #413 Gepost op: 25-02-2019, 13:49:56 »
Ik denk ook niet dat we hier nog iets van kunnen maken. Toch wel apart als we dit seizoen geen een doorslaggevende hint krijgen. :(

Misschien maken al die vogels in beeld toch deel uit van 'de' hint van dit jaar.  :P

Of misschien is het toch meer-L... de hint die zo dik erbovenop ligt dat iedereen denkt: neeee, dit zou toch nooit een hint kunnen zijn.  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #414 Gepost op: 25-02-2019, 16:28:45 »
Als het zou gaan om Mol is VI of Mol is IV, wie bepaalt er dan of het een 4 of 6 is? En waar moet gekeken worden of de mol 4e of 6e staat? In de veelheid van rijtjes is een 4 of een 6 aan iedere kandidaat te koppelen.

Als niemand deze vragen bevredigend kan beantwoorden, geloof ik niet in deze uitkomst.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #415 Gepost op: 25-02-2019, 16:35:26 »
De leader is niet gemaakt om ons woorden te laten zien maar is in mors code.

Opdrachtnamen bestaand uit 2 woorden een punt
Opdrachtnamen bestaand uit 1 woord een streep

Dan krijg je S C

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #416 Gepost op: 25-02-2019, 16:41:07 »
En wat doe je dan met "Min of Meer" en "In het Vizier"?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #417 Gepost op: 25-02-2019, 16:41:33 »
Ik denk dat er in de volgende aflevering wellicht nog een puzzelstuk wordt gegeven waardoor je kunt zien wat die puzzel moet afbeelden m.a.w. wie de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #418 Gepost op: 25-02-2019, 19:08:39 »
Ik denk dat er staat: MOL V19 IS Niels.
De 19 staat voor het stukje dat ongewijzigd is en dus aanwezig van aflevering 1 tot 9.
Niels is de kandidaat die in beeld komt na de tekst MOL V19 IS.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Hier nog even de 2 leaders onder elkaar in beeld gebracht:

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #419 Gepost op: 25-02-2019, 20:19:36 »
Waar staat de V dan voor? Of is dat een hele domme vraag?  ::)