Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195873 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #460 Gepost op: 28-02-2019, 18:57:04 »
Ik had nog de gedachte dat bij de overige vijf opdrachten (buiten MOLIS) de letter op een andere manier zou moeten vinden, bijvoorbeeld door daar de eerste letter van de plaats te nemen. De motoropdracht was op Laguna Grande en de speciale executie in Medellín, dus het zou 'Merel' kunnen worden. Maar het strand van de vuurproef begon met een B dus daar gaat m'n theorie ;D
Maar misschien zet ik iemand op een goed spoor :)
...óf niet!

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #461 Gepost op: 28-02-2019, 20:27:52 »
Wat bedoel je dan wel? Er zijn drie volgordes:

- de volgorde waarin de opdrachten in de leader zitten: MOLV_IS_I_
- de volgorde waarin de opdrachten vervangen worden door de puzzel: _OILMSIV
- de volgorde van de opdrachten uit de leader in de tijd (afleveringen): OIMSLVI

Alledrie zijn ze uit het schema van annebeestje af te leiden.

Misschien is er nog een 4e volgorde:
Als we de stukjes film van de panelen op een logische volgorde zouden kunnen zetten, zodat het een kloppende aaneensluitende film wordt, heb je misschien een oplossing???
Mzahk hr cd lnk !

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #462 Gepost op: 28-02-2019, 20:33:33 »
Misschien is er nog een 4e volgorde:
Als we de stukjes film van de panelen op een logische volgorde zouden kunnen zetten, zodat het een kloppende aaneensluitende film wordt, heb je misschien een oplossing???
Hoe groot is de kans dat de eerste 3 letters in de volgorde waarin deze in de leader zitten precies het woord MOL maken? Zou dat niet een teken kunnen zijn dat we goed zitten met deze volgorde?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #463 Gepost op: 1-03-2019, 15:25:00 »
Ik denk dat ik hem heb.

Met de letters kwam ik al op MOL V19 IS <dan afbeelding van Niels> (zie foto)

Daarna komt het fragment van de opdracht "In het vizier".
IN HET VIZIER is een anagram van ZIE HINT VIER

Dan krijg je dus MOL V19 IS ZIE HINT VIER

En van wie was VIER ook al weer het geluksgetal? Wie had er sowieso al heel veel geluk. Dat begon al met die envelop die Nikkie pakte en waarvan niemand wist dat die goed werd gerekend. Behalve Nikkie moesten ook Rick Paul en Niels bij die kerk zijn. En laat Niels nou precies met Nikkie zijn meegegaan. Sarah viel ook al op in de biecht dat dit toeval was. Wie pakt uit bakje VIER de 3 jokers.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 15:31:49 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #464 Gepost op: 1-03-2019, 15:39:17 »
Zie hint vier —-> Merel is nr 4 in de leader
Klinkt een stuk geloofwaardiger

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #465 Gepost op: 1-03-2019, 16:18:41 »
Ik denk dat ik hem heb.
Mijn probleem met deze invulling (en ook de invulling die anderen op vergelijkbare wijze geven overigens) is dat je van de ene naar de andere methode gaat.
Citaat
Met de letters kwam ik al op MOL V19 IS <dan afbeelding van Niels> (zie foto)
Dat klopt niet. Je komt op MOLV_IS_I_ als je de beginletters neemt van de opdrachten. Die 19 is omdat je vanaf de 'V' eventjes een andere theorie neemt en een '1' en een '9' "verzint" (ik bedoel dat niet zo rot als het er staat). Vervolgens pik je de beginletter-theorie weer op (IS) en daarna laat je die vallen - terwijl er nog een gewijzigde opdracht volgt ('I'). Intussen schakel je over op de foto die dan voorbijkomt, terwijl dat natuurlijk al eerder gebeurd is (Merel is dan al in beeld geweest).

Citaat
Daarna komt het fragment van de opdracht "In het vizier".
IN HET VIZIER is een anagram van ZIE HINT VIER
Dan krijg je dus MOL V19 IS ZIE HINT VIER
En nu combineer je de 3 theorieën (beginletters, die '19', foto Niels) met een 4e, namelijk een anagram van de opdrachten.

In mijn beleving werken hints niet zo: die zijn mogelijk vaag, maar wel consistent.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #466 Gepost op: 1-03-2019, 16:21:45 »
Mijn probleem met deze invulling (en ook de invulling die anderen op vergelijkbare wijze geven overigens) is dat je van de ene naar de andere methode gaat.Dat klopt niet. Je komt op MOLV_IS_I_ als je de beginletters neemt van de opdrachten. Die 19 is omdat je vanaf de 'V' eventjes een andere theorie neemt en een '1' en een '9' "verzint" (ik bedoel dat niet zo rot als het er staat). Vervolgens pik je de beginletter-theorie weer op (IS) en daarna laat je die vallen - terwijl er nog een gewijzigde opdracht volgt ('I'). Intussen schakel je over op de foto die dan voorbijkomt, terwijl dat natuurlijk al eerder gebeurd is (Merel is dan al in beeld geweest).
En nu combineer je de 3 theorieën (beginletters, die '19', foto Niels) met een 4e, namelijk een anagram van de opdrachten.

In mijn beleving werken hints niet zo: die zijn mogelijk vaag, maar wel consistent.
De tijd van MOLCFKLAAS is voorbij, maar we zullen zien. Als dit het niet is dan ben ik reuze benieuwd wat het dan wel is. Want regisseur Rick had toch al toegegeven dat hier een hint in zat?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 16:25:01 door MartinJ »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #467 Gepost op: 1-03-2019, 16:35:14 »
De tijd van MOLCFKLAAS is voorbij, maar we zullen zien. Als dit het niet is dan ben ik reuze benieuwd wat het dan wel is. Want regisseur Rick had toch al toegegeven dat hier een hint in zat?
Hij hint er inderdaad wel op, maar je weet het ook dan nooit. Het zou mij ook niet verbazen als ze juist met opzet het tot MOL IS hebben laten komen om daarna de titelhint-tunnel in te laten storten door die V ;-)

Het kan ook simpelweg zijn: 'de mol werd in de titelrol vanaf het begin gevolgd door het beeld van het meer'. Of, als dat een opdracht blijkt te zijn: de naam van de mol is een subset van de opdracht titel. Anyway... nog even en we weten het ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #468 Gepost op: 2-03-2019, 01:00:05 »
Mijn probleem met deze invulling (en ook de invulling die anderen op vergelijkbare wijze geven overigens) is dat je van de ene naar de andere methode gaat.Dat klopt niet. Je komt op MOLV_IS_I_ als je de beginletters neemt van de opdrachten. Die 19 is omdat je vanaf de 'V' eventjes een andere theorie neemt en een '1' en een '9' "verzint" (ik bedoel dat niet zo rot als het er staat). Vervolgens pik je de beginletter-theorie weer op (IS) en daarna laat je die vallen - terwijl er nog een gewijzigde opdracht volgt ('I'). Intussen schakel je over op de foto die dan voorbijkomt, terwijl dat natuurlijk al eerder gebeurd is (Merel is dan al in beeld geweest).
En nu combineer je de 3 theorieën (beginletters, die '19', foto Niels) met een 4e, namelijk een anagram van de opdrachten.

In mijn beleving werken hints niet zo: die zijn mogelijk vaag, maar wel consistent.
Bij de 19 verzin ik geen andere theorie. Dit fragment wordt niet vervangen. Dus hier komt geen letter. Dit is dus een uitzondering en om hier 19 te nemen omdat dit fragment tussen aflevering 1 en 9 ongewijzigd is gebleven vind ik plausibel. Daarna komt de I en S en ga ik gewoon door met beginletters.
Dan kom je uit bij Niels. Hierna komt weer iets speciaals. Nu komt er een fragment dat geen opdracht is (de executie met de laserstralen). Dit scheidt het stukje MOL V19 IS van de rest. Voor de rest is er nog maar 1 opdracht die vervangen kan worden. Het zou erg vreemd zijn als je hier ook weer alleen de beginletter zou nemen. Daarom neem ik hier de volledige titel. Zo gek is dat niet volgens mij.

Volgens mij zijn er geen vaste regels voor hints. Die kunnen ze net zo makkelijk of moeilijk, of in jouw woorden inconsistent, maken als ze willen. Belangrijkste is om een hint te zien als je er een herkent. En dat doe ik.
Deze hint is volgens mij heel goed uit te leggen, daar hoef je geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd.
Maar dat is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Edit:
Zelfs bij de (te eenvoudige) MOLCFKLAAS hint moest je ook eerst de beginletters nemen van 5 zinnen en daarna de laatste letters. Hier zou je ook kunnen zeggen: waarom schakel je nu ineens over van beginletter naar eindletter? Ook gewoon een vrijheid die je kunt nemen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 01:09:39 door MartinJ »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #469 Gepost op: 2-03-2019, 03:14:23 »
Kan het niet zijn dat de productie het op M O L  I S heeft laten komen en nu gierdend van de lach de fora leest?  ::rofl:: ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #470 Gepost op: 2-03-2019, 10:58:49 »
Zie hint vier —-> Merel is nr 4 in de leader
Klinkt een stuk geloofwaardiger

Klinkt helemaal niet geloofwaardig. De V en de I staan niet op volgorde en de I komt zelfs na de V. Bij mijn weten is dat nog altijd 6.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #471 Gepost op: 2-03-2019, 11:39:24 »
Kan het niet zijn dat de productie het op M O L  I S heeft laten komen en nu gierdend van de lach de fora leest?  ::rofl:: ::rofl::
Dat is niet uit te sluiten. En dat ze daarom voor die opdracht die volgens mij niets met een VIZIER te maken heeft toch de titel IN HET VIZIER hebben gegeven. Het kan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #472 Gepost op: 2-03-2019, 12:30:07 »
Klinkt helemaal niet geloofwaardig. De V en de I staan niet op volgorde en de I komt zelfs na de V. Bij mijn weten is dat nog altijd 6.

Nee klopt. Mijn reactie was op MartinJ die een heel verhaal over vier had. Dan is de verwijzing naar Merel logischer.

Deze hele hint is niet logisch m.i

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #473 Gepost op: 2-03-2019, 13:33:09 »
Onderstaande is heel erg gezocht. Er is geen enkele aanleiding om af te wijken van de logica waarmee de hint begint. Maar toch...

Stel we moeten de hint zien in twee delen. Gescheiden door aflevering 7 waarin geen letter bekend werd.
Aflevering 2 t/m 6 geeft om MOL IS (heel mooi en logisch)

Voor de letter in aflevering 8 moet je die logica los laten; de twee nieuwe letters bekijken los van de eerdere letters; en de vertaal sleutel van letter naar cijfers (en terug) erbij pakken: A=1, B=2, C=3. En die van elkaar aftrekken.

V = 22
I = 9

22-9 = 13

13 = M = Merel

Als dit werkelijk de hint is geef ik de moed op, behalve als nog ergens uit af te leiden is dat je dit zou moeten doen.

---

Blijf benieuwd naar de puzzelstukken en hoe die tot stand zijn gekomen... en waar het mis is gegaan. Het gezicht is zo ongeveer 50% in elkaar gedrukt in de breedte, maar de neus heeft wel kloppende verhoudingen.

Offline Frooonk

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #474 Gepost op: 2-03-2019, 14:38:03 »
M O L I S V I …

(even husselen)

M … L S O IV

(van de streepjes van de M maken we NI, en IV wordt een N)

NI … L S O N


De missende E kan de E van Executie zijn of de 3 van afl. 3, n.a.v. het shot van de test & executie uit afl. 3. Of het ene shot met de bootjes hoort bij een nog komende opdracht met een E en niet bij de shots van het meer met de puzzelstukken.

En dat shot van de bak met jokers uit afl. 2, daar staat natuurlijk prominent 'De Mol' op.

Tot zover mijn tunnel. :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #475 Gepost op: 2-03-2019, 14:45:55 »
M O L I S V I …

(even husselen)

M … L S O IV

(van de streepjes van de M maken we NI, en IV wordt een N)

Niet direct voor de hand liggend vind ik dat dit het gaat zijn, maar van het uit elkaar halen van letters en dan husselen is nog niet eens zo ver gezocht. Goed gevonden en zou wel eens valide kunnen zijn. Is ook al eens voorgekomen binnen een spel van WIDM dat ze letters loshaalden, volgens mij vorig jaar.
Toch denk ik zelf niet dat dit het is.

Ik denk zelf Merel vanwege haar gedrag en akties en ben wat afgestapt van hints, omdat die er voor alle kandidaten steeds in worden verwerkt in de montage. Maar als het Niels zou zijn zou toch wel een leuke mol geweest zijn dan en ben ik erg benieuwd. Ik heb wel wat akties van hem gezien, maar ook veel teveel akties en mimieken die vooral van een kandidaat zijn. Als de apen in beeld op 'Nielson' zouden slaan en misschien nog een aantal andere subtiele hints zouden die wel goed gevonden zijn. Hij zou dan wel echt een superrelaxte mol geweest zijn en kan behoorlijk akteren. Maar toch geloof ik dat niet en blijf ik bij Merel :)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #476 Gepost op: 2-03-2019, 17:08:06 »
M O L I S V I …

(even husselen)

M … L S O IV

(van de streepjes van de M maken we NI, en IV wordt een N)

NI … L S O N


De missende E kan de E van Executie zijn of de 3 van afl. 3, n.a.v. het shot van de test & executie uit afl. 3. Of het ene shot met de bootjes hoort bij een nog komende opdracht met een E en niet bij de shots van het meer met de puzzelstukken.

En dat shot van de bak met jokers uit afl. 2, daar staat natuurlijk prominent 'De Mol' op.

Tot zover mijn tunnel. :)

Goed gevonden met het husselen van letters en creatief met de letters omgaan.
Dit is de beste hint met deze letters die ik tot nu toe gezien heb op dit forum.  ::ok::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #477 Gepost op: 2-03-2019, 17:14:13 »
Heel creatief ja! ::ok::

Doet me denken aan hoe we zo mooi Anniek Mol wisten te puzzelen uit de tekens die op haar foto's in de stoomtrein stonden. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #478 Gepost op: 2-03-2019, 19:36:14 »
M O L I S V I …

(even husselen)

M … L S O IV

(van de streepjes van de M maken we NI, en IV wordt een N)

NI … L S O N


De missende E kan de E van Executie zijn of de 3 van afl. 3, n.a.v. het shot van de test & executie uit afl. 3. Of het ene shot met de bootjes hoort bij een nog komende opdracht met een E en niet bij de shots van het meer met de puzzelstukken.

En dat shot van de bak met jokers uit afl. 2, daar staat natuurlijk prominent 'De Mol' op.

Tot zover mijn tunnel. :)
Bij het door elkaar husselen laat je voor het gemak maar een I weg. Komt zeker niet goed uit.
En waarom zit er al vanaf aflevering 1 een fragment in van de uiteindelijke opdracht.
En waarom staan de letters wel in de volgorde MOL V IS?
En het stukje van de "Executie" is nog steeds niet vervangen. Dat zou dan vanavond moeten gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 19:44:42 door MartinJ »

Offline Frooonk

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #479 Gepost op: 2-03-2019, 20:03:45 »
Bij het door elkaar husselen laat je voor het gemak maar een I weg. Komt zeker niet goed uit.
En waarom zit er al vanaf aflevering 1 een fragment in van de uiteindelijke opdracht.
En waarom staan de letters wel in de volgorde MOL V IS?
En het stukje van de "Executie" is nog steeds niet vervangen. Dat zou dan vanavond moeten gebeuren.

Goocheltruc!

Nee, potdikke, je hebt gelijk...