Auteur Topic: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend  (gelezen 15608 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2019, 18:32:58 »
Zullen we dat verder voor het voor het feedback topic laten, en het hier weer over algemene zaken uit deze aflevering hebben?  ::ontopic::
Het feedback-topic gaat wel druk worden waarschijnlijk ::rofl::

Ik heb het gevoel dat de stijl van de afleveringen anders is dan andere jaren. Ik vind het wel wat hebben ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2019, 18:35:04 »
Dit is nu eens een hint van niveau. Momenteel heb ik wel geen enkele verdenking meer richting Niels, maar het is opvallend.

Is er misschien iemand die Niels al eerder met dit shirt heeft gezien. Dus vóór WIDM?
Moeite van het nagaan waard.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2019, 20:31:00 »
Waarom is een zwart shirt met een kus er op verblindend?

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2019, 20:49:11 »
Nou ik zeg niet dat het shirt verblindend is maar meer zo dat mijn aandacht er gelijk op werd gevestigd,

Definitie verblindend:

-Voor een ogenblik blind maken

-Zorgen dat iemand door de uiterlijke schijn wordt misleid.---> (vooral deze vind ik bijzonder, door de leader met de lippen etc, ga je denken dat de mol een vrouw is, echter heeft Niels dat shirt heel vaak aan en ook op beeldmateriaal. Dit kan dus betekenen dat de regie daarmee zorgt dat ze de iemand(ons) door uiterlijke schijn misleiden, en Niels de Mol is

Dat bedoel ik ermee
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 20:50:44 door Daanmolfan »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2019, 22:51:54 »
Het was bij de executie weer een beetje te zien dat Robert ging afvallen, aan het gezicht van Rik. Rik wil of kan geen pokerface opzetten?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2019, 22:58:22 »
Dat viel mij ook op, ja.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2019, 23:28:25 »
Ik vond het een leuke aflevering. Opdracht 1 was makkelijk maar het werd tijd om wat geld in de pot te krijgen. Een al te lege pot is niet leuk; waar heb je anders een mol voor nodig? Bovendien denk ik dat Merel Robčrt “verblind” heeft. Ik ben door deze aflevering overgestapt van hoofdmol  ::tandpastasmiley::

De opdracht met de auto’s was grappig. De opdracht met de waterval had ik zelf wel willen doen.  ;)
Graven, graven, graven...

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2019, 23:52:56 »
Het was bij de executie weer een beetje te zien dat Robert ging afvallen, aan het gezicht van Rik. Rik wil of kan geen pokerface opzetten?

Klopt. En meer nog: de laatste tijd was het een beetje gebruikelijk aan het worden dat ze de spanning op willen voeren. Ik wist wel zeker dat de eerste en ook de tweede kandidaat niet al het rode scherm kreeg.
Dat was al helemaal zo met die goed gevonden executie op die flats met de lasers de lucht in.
Dat was zo spectaculair, dat wilde de regie even vasthouden. ik was er echt van overtuigd dat het rode scherm bij de laatste twee zat, en toen ze daar eenmaal waren was ook de cliffhanger geen verrassing voor me.

Kortom: het wordt een beetje voorspelbaar allemaal.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2019, 09:36:01 »
Opvallendste voor mij is dat er opeens twee kandidaten zijn die zeggen: nou, ik ga naar huis, ik heb het wel gezien om die en die reden.
En een kandidaat die tijdens de spellen zegt: gaan jullie maar, ik kijk wel.
Wat is er aan de hand? Hebben de BN'ers al alles van de wereld gezien? Kan niemand ze meer vertellen dat ze iets moeten doen?
Als zij het niet meer spannend vinden, hoe kunnen wij het dan nog spannend vinden?

Gelukkig hebben we nog Moltalk, dat is supervermakelijk tot nu toe. ::ok::

Het wordt misschien tijd om de BN'ers aan de kant te zetten en met enthousiaste onbekende Nederlanders aan de slag te gaan.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 09:42:20 door Run »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2019, 09:51:49 »
Wat een kritiek zeg, ga lekker kijken in plaats van elk detail te bespeuren, dan kunnen de makers niemand meer verrassen... Rick de regisseur zegt het letterlijk in zijn podcast, draaf niet door met speuren.

Je komt vanzelf achter de mol als je goed op hem let. En zo gek is het niet hoor als je twijfelt of je van een enorme waterval wil abseilen..

Kijk vooral lekker en geniet van de mooie beelden en het waanzinnige spel.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2019, 10:38:38 »

Je komt vanzelf achter de mol als je goed op hem let.

De mol is dus een man.  ::vergroot::

Maar ja dat wisten al.  ;) ;D

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2019, 11:04:17 »
Hahaha, toevallig is de mol een mannelijk lidwoord dus vandaar.
Maar ik blijf ook bij een man  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2019, 13:15:25 »
Weet je ook hoe hij heet?

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2019, 14:01:48 »
Weet je ook hoe hij heet?
Rick Paul  ;)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2019, 20:32:43 »
Is het niet Niels die tijdens het abseilen zegt dat hij ook nog eens niets kon zien met het water van die waterval in zijn ogen (of iets van die strekking)?

Ik moest gelijk aan "verblinden" denken. Het hoeft niet persé dit licht te zijn,  lees ik ook.

Zou dat een mooie hint naar de Mol vinden. Zeker als hij - in het geval dat Niels de Mol is dus - achteraf iedereen heeft verblindt.. en hij eigenlijk best kan/durft (te) abseilen.
Laten we jabberen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2019, 00:23:49 »
Rick Paul  ;)

Ik bedoelde of Kloas het wist, maar jouw antwoord is ook goed hoor.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #56 Gepost op: 6-02-2019, 04:04:50 »
Sinan tikte volgens mij de letter I in morse code op tafel, oftewel IK.
Ook in zijn tekst beginnen de zinnen met I en M.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #57 Gepost op: 6-02-2019, 12:37:16 »
Mooie vondst.

Offline Mollenk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #58 Gepost op: 6-02-2019, 14:01:21 »
Nou ik zeg niet dat het shirt verblindend is maar meer zo dat mijn aandacht er gelijk op werd gevestigd,

Definitie verblindend:

-Voor een ogenblik blind maken

-Zorgen dat iemand door de uiterlijke schijn wordt misleid.---> (vooral deze vind ik bijzonder, door de leader met de lippen etc, ga je denken dat de mol een vrouw is, echter heeft Niels dat shirt heel vaak aan en ook op beeldmateriaal. Dit kan dus betekenen dat de regie daarmee zorgt dat ze de iemand(ons) door uiterlijke schijn misleiden, en Niels de Mol is

Dat bedoel ik ermee

Even een account gemaakt om hierop te kunnen reageren. Als je de tekst op de achterkant van het shirt leest, gaat het ook over spiegels en dat dingen nooit meer hetzelfde zullen zijn. Ik kan alleen niet alles goed lezen. Ik denk dat het shirt er meer mee te maken zou kunnen hebben.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 2 februari: Verblindend
« Reactie #59 Gepost op: 6-02-2019, 15:26:04 »
Het is de songtekst van 'The Diamond Sea' van Sonic Youth.