Poll

Wie is er het verdachtst in beeld?

Jamie
37 (25.7%)
Merel
30 (20.8%)
Niels
19 (13.2%)
Rick Paul
19 (13.2%)
Sarah
28 (19.4%)
Sinan
11 (7.6%)

Totaal aantal stemmen: 94

Auteur Topic: Wie komt er het verdachtst in beeld?  (gelezen 5156 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Gepost op: 3-02-2019, 19:26:54 »
'Die verdenk ik niet, dat zou er te dik bovenop liggen.' Het is een argument dat je hier vaak om de oren vliegt: de montage zou nooit zoveel nadruk leggen op de verdachte acties van X als die de Mol was. Maar op de plaats van X wordt letterlijk iedere kandidaat wel genoemd. De een vindt dat Rick Paul superveel schermtijd krijgt,  de ander vindt dat hij juist uit de wind wordt gehouden.

Je krijgt op een gegeven moment zelfs het komische effect dat mensen eerst ontzettend gaan tunnelen op één persoon, vervolgens zoveel aanwijzingen vinden naar die persoon en dan plots concluderen dat die het dus wel niet zal zijn

Daarom is het tijd voor een poll: wie wordt er nu écht onnodig verdacht in beeld gebracht en is het daarom niet? Dan kunnen we eens kijken hoe de meningen hierover nu eigenlijk liggen.
(En misschien is het ook wel leuk voor in de taart ;D)
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2019, 19:29:41 »
Ik denk Sarah of Sarah. :-X (een van die twee moet Sinan zijn gok ik :P)

Vanaf aflevering 1 vind ik dat Niels echt héél veel schermtijd krijgt. Verder vind ik niet dat er iemand obvious verdacht gemaakt wordt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2019, 19:36:22 »
Mij viel het afgelopen aflevering juist op dat ze dit jaar veel meer verdenkingen naar iedereen in beeld brengen. Volgens mij heeft iedereen al eens iets raars gedaan wat uitgebreid naar voren wordt gebracht in biechten. Dus ik denk dat deze theorie dit jaar eindelijk weer eens niet opgaat :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2019, 19:37:30 »
Mij viel het afgelopen aflevering juist op dat ze dit jaar veel meer verdenkingen naar iedereen in beeld brengen. Volgens mij heeft iedereen al eens iets raars gedaan wat uitgebreid naar voren wordt gebracht in biechten. Dus ik denk dat deze theorie dit jaar eindelijk weer eens niet opgaat :D

Vorig jaar ging hij ook niet op. Ik had toen de indruk dat Simone gespaard werd in de montage terwijl Stine naar voren geschoven werd als potentiële Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2019, 19:41:52 »
Ja, Stine werd erg verdacht gemaakt. Zelfs met een knip-en-plakwerkje waarin gesuggereerd werd dat er een pijnlijke stilte viel nadat ze vroeg of ze vertrouwd werd door de groep. Zo bont hebben ze het dit jaar nog niet gemaakt. Ik zou ook niet weten op wie ik in deze poll zou moeten stemmen. (Ja, Rick Paul is in élke biecht verdacht maar daar kunnen de makers volgens mij niet zoveel aan doen. ;))

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2019, 19:42:11 »
Vorig jaar ging hij ook niet op. Ik had toen de indruk dat Simone gespaard werd in de montage terwijl Stine naar voren geschoven werd als potentiële Mol.
Maar ik neem aan dat ze alleen de mol uit de wind houden. In hoeverre de andere kandidaten wel of niet verdacht worden gemaakt, ligt meer aan hun acties en verdenkingen, lijkt me. En ik had het gevoel dat Jan vorig jaar wel uit de wind werd gehouden. Maar misschien lette ik gewoon totaal niet op hem omdat ik hem niet verdacht, en lag dat aan mij ;)

Dat is natuurlijk sowieso het probleem: wat de ene persoon ervaart als "verdacht maken in de montage" of "uit de wind houden" hoeft helemaal niet overeen te komen met wat de andere persoon ervaart. Laat staan met wat echt de bedoeling was van de montage :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2019, 19:42:32 »
Sarah
Bij de auto opdracht lijkt t dat ze de A naar 5 roept vlak nadat Merel zegt dat de A naar 4 moet.
Dit lijkt verdacht veel op een misleiding in de montage omdat Merel niet lijkt te reageren oa.

Is m.i een shot wat iets eerder plaatsvond

Sarah wordt hier expres verdacht in beeld gebracht

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2019, 19:49:49 »
Voor mij verschilt t per aflevering. Jamie en Sarah kwamen voor mij afgelopen zaterdag enorm verdacht naar voren, terwijl ik die door de wachtkamer opdracht eigenlijk al heb afgeschreven. De enige die ik constant verdacht vind overkomen, behalve zaterdag, is Merel. En daarom hoop ik juist dat ze het niet is.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2019, 20:05:19 »
Mij viel het afgelopen aflevering juist op dat ze dit jaar veel meer verdenkingen naar iedereen in beeld brengen. Volgens mij heeft iedereen al eens iets raars gedaan wat uitgebreid naar voren wordt gebracht in biechten. Dus ik denk dat deze theorie dit jaar eindelijk weer eens niet opgaat :D

Mee eens.

Maar wat nu als je het omdraait? Wie wordt in een positief daglicht gezet? Opvallend daar in vind ik de biechts over Merel. In het kort komt het hier op neer:

Jamie: “Merel is gewoon warrig”
Sarah:”Merel is een nepmol”
Robèrt: “Prettig mee samengewerkt”

Volgens mij wordt een kandidaat liever niet opgehemeld in biechts. Hoe is dat bij andere kandidaten dit seizoen? Weet iemand dat toevallig?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2019, 20:06:56 »
Sarah en Niels komen veel in beeld, maar niet persé verdacht. Ze zijn beiden ook gewoon leuke kandidaten.

Op basis van het consistent, maar niet te opvallend, verdacht in beeld brengen, dan kom je toch weer bij Merel uit.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2019, 20:09:18 »
Ik vind dat Niels en Rick Paul de laatste 3 afleveringen verreweg het verdachts in beeld komen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2019, 20:12:50 »
Merel door haar warrigheid openlijk te tonen en de verdachtmakingen van de kandidaten naar haar toe.
Sarah door montage dingetjes, bijv. bij de autoscrabble iets anders in de porto zeggen dan wat Merel zegt en de laserstralen waar ze op een overdreven opzettelijke manier leek te vallen, wat nog een beetje benadrukt werd door de manier waarop het in beeld werd gebracht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2019, 20:14:29 »
Ik vind dat iedereen eigenlijk wel verdacht in beeld komt, Sinan misschien nog wel het minste van iedereen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2019, 20:17:22 »
Het is natuurlijk altijd subjectief.
Ik denk wel dat de makers gebruik maken van wat voor handen is en gebruikt kan worden zolang het geloofwaardig is. soms zie je dat kandidaten de eerste afleveringen erg verdacht worden neergezet en daarna minder. Meestal vallen ze dan ook snel af en wordt er een ander verdacht neergezet.
( Evi,Evelien) Soms is het ook andersom. Dit jaar viel Sarah de eerste afleveringen niet op maar wordt nu veel verdachter naar voren geschoven.
Zo werden in serie 15 Ajouad en Chris al in aflevering 1 verdacht neergezet maar haalden de finale niet. Liesbeth, Anniek, Art, Paulien,Rik zijn voorbeelden van kandidaten die verdacht werden neergezet en de finale haalden maar niet de mol waren.
Dit jaar vind ik dat Merel een verdachte edit krijgt vanaf aflevering 1, potentiële molacties worden uitvergroot. Sarah komt nu ook naar voren.
Van de mannen kreeg Sinan de eerste 4 afleveringen een verdachte edit, vallen Niels en Jamie op door hun gedrag ( en dat moet natuurlijk gebruikt worden). Rick Paul is iig in WIDM een opvallende persoonlijkheid en trekt hierdoor aandacht. Hij wordt in beeld niet erg geassocieerd met molacties en dat is verdacht.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2019, 20:23:29 »
Ik vind dat iedereen eigenlijk wel verdacht in beeld komt, Sinan misschien nog wel het minste van iedereen.

Het zegt al genoeg dat er allemaal verschillende namen worden genoemd, er wordt naar mijn idee niet gestuurd richting één kandidaat. Ik denk juist dat ze voor de kijker zoveel mogelijk opties open willen laten. Sinan wordt inderdaad het minst verdacht in beeld gebracht, daar ben ik het mee eens.




Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2019, 21:24:47 »
In de poll wordt Sarah twee keer genoemd.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2019, 22:08:24 »
In de poll wordt Sarah twee keer genoemd.
Dat is verdacht...  ;)
Goede jacht!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2019, 23:39:22 »
Vorig jaar werden Stine en Simone verdacht gemaakt. Weet niet meer goed in welke volgorde.
Dit jaar zie ik voornamelijk Sarah geprofileerd worden als Mol. Dat begon al met die laseropdracht en bij de laatste aflevering wordt de vermeende dyslexie van Sarah enorm uitvergroot. Nou en! Ze staan er met z'n tweeën en het zijn geen ingewikkelde woordjes die ze moeten maken, zoals przewalskipaard.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2019, 23:52:41 »
In de poll wordt Sarah twee keer genoemd.
Haha ja... HAD ik Sinan een keer willen stemmen, kan het WEER niet ;). Want die Sinan komt zo'n beetje elke biecht wel met verdachtmakingen naar andere kandidaten... wijzen naar de ander... altijd verdacht in beeld. Ik denk finalist bij hem, en dat ze het zo nog een beetje spannend willen houden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie komt er het verdachtst in beeld?
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2019, 00:10:32 »
Ze moeten ook wel iedereen verdacht in beeld laten komen en de mol daar tussen plakken. En juist bv een kandidaat dan minder verdacht in beeld laten komen. Anders kunnen die molloten op deze manier weer de mol achterhalen. 😜😂
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy