Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 56111 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #80 Gepost op: 10-02-2019, 13:49:27 »
Ook die geloof ik niet  ::rofl::

Maar klinkt al logischer dan n afvallershint
Ik vrees dat we pas aan het einde van dit seizoen gaan horen of en zo ja wat erachter de zipline zat.
Persoonlijk lijkt mij een hint naar de afvaller onlogisch, want wat heeft men daaraan? Ik geloof ook eerder dat als er iets inzit het ons op weg had kunnen helpen naar de mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #81 Gepost op: 10-02-2019, 13:52:55 »
Ik vrees dat we pas aan het einde van dit seizoen gaan horen of en zo ja wat erachter de zipline zat.


Nou .. dat is geen vrees.. dat is gelukkig maar  :)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2019, 14:02:45 »
Ik denk dat dit eerder een hint is naar de Mol. ::jaja::

MissLeonie91 legt 'm net even anders uit.

Als je de volgorde van de schermen op de zipline vergelijkt met de leader dan kom je op het volgende uit:

Jamie: rood
Nikkie: groen
Robèrt: groen
Merel: rood
Rick Paul: groen
Evi: groen
Niels: rood
Evelien: groen
Sinan: rood
Sarah: rood

De enige van de overgebleven kandidaten met een groen scherm is Rick Paul, dus de Mol? ::joehoe::

Gaat mij te ver. Eerst de zipline spiegelen, dan krijgen afvallers een groen scherm en blijvers een rode. Behalve RP dus het wijst naar de mol.

Ik ga mee met de theorie van rood scherm Sarah. Iedereen is op zoek naar wie het niet kan zijn terwijl het niet direct de mol aanwijst. Een afvaller weten is belangrijke informatie.
En waarom anders de zip- line opdracht uitvoeren na de test en koppelen aan de vrijstellingen? Dan hadden ze gewoon de zipline kunnen doen voor de test toch?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2019, 14:02:49 »
Leuk gevonden Fabiann, ik geloof er wel in, maar ja, ik ben niet geheel objectief meer. ;D
Same here... ::hypocriet::
🜃

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #84 Gepost op: 10-02-2019, 14:17:10 »
Dank u!  ::zwaai::

Ik vind hem zelf ontzettend sterk! Alleen Rick Paul houdt een groen scherm over. De rest een rode!

Voor en na Evelien zat ik op Rick Paul en nu blijf ik in deze tunnel :) ::bravo::

Maar de winnaar krijgt ook nooit een rood scherm.... dus hoe zit dat dan met maar 1 groen scherm ?

of zullen we dit jaar geen winnaar hebben omdat de 2 kandidaten op elkaar stemmen en de mol op 1 van hun 2 ?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #85 Gepost op: 10-02-2019, 14:30:25 »
Gaat mij te ver. Eerst de zipline spiegelen, dan krijgen afvallers een groen scherm en blijvers een rode. Behalve RP dus het wijst naar de mol.
Je kan ook denken: van begin (van de leader) naar eind (van de leader) moet je van laag naar hoog. Daarvoor moet je de ziplijn omdraaien. Als je toch aan het spiegelen bent, dan kan je ook van rood groen maken en omgekeerd. En dan zou opeens Rick Paul een rood scherm gekregen hebben. Voor de mensen in de Sarah tunnel wel fijn...
Citaat
En waarom anders de zip- line opdracht uitvoeren na de test en koppelen aan de vrijstellingen? Dan hadden ze gewoon de zipline kunnen doen voor de test toch?
Gelet op de uitvoering (rode/groene schermen) en de timing van de opdracht ben ik er zeker van dat er een hint in zit. Maar ik gok eerder op een hint naar de afvaller van de aflevering dan naar de mol. Voor de thuispuzzelaars is het bruikbare informatie.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2019, 14:33:47 »
Ik volg het switchen van de schermen totdat je een uitkomst krijgt die je verdachten aanwijst niet zo, als ik heel eerlijk ben.

De volgorde van de schermen is zoals hij is. De schermen wisselen in een andere volgorde daarmee kan je toch altijd wel op iemand uitkomen die je wilt?

Ik vind het persoonlijk logischer om de kandidaten er bij op een simpele logische volgorde te krijgen zodat de schermen overeenkomen met de afgevallen kandidaten. Zoals bv op leeftijd zoals al gedaan is.
Dus vind die persoonlijk veel sterker.
Ik vraag me alleen wel af of je dan naast Sarah was de afvaller ook zou kunnen concluderen dat Sarah dus dat rode scherm dat ze eigenlijk zou hebben gehad juist niet heeft gezien dus ook daarom nog de mol kan zijn. 🤔
Maar vind de verwijzing naar Sarah wel verreweg het meest voordehandliggend.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 14:35:50 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2019, 14:54:34 »
Ik volg het switchen van de schermen totdat je een uitkomst krijgt die je verdachten aanwijst niet zo, als ik heel eerlijk ben.

De volgorde van de schermen is zoals hij is. De schermen wisselen in een andere volgorde daarmee kan je toch altijd wel op iemand uitkomen die je wilt?

Ik vind het persoonlijk logischer om de kandidaten er bij op een simpele logische volgorde te krijgen zodat de schermen overeenkomen met de afgevallen kandidaten. Zoals bv op leeftijd zoals al gedaan is.
Dus vind die persoonlijk veel sterker.
Ik vraag me alleen wel af of je dan naast Sarah was de afvaller ook zou kunnen concluderen dat Sarah dus dat rode scherm dat ze eigenlijk zou hebben gehad juist niet heeft gezien dus ook daarom nog de mol kan zijn. 🤔
Maar vind de verwijzing naar Sarah wel verreweg het meest voordehandliggend.

Er wordt helemaal niet geswitcht.. Ik hou de juiste volgorde van de ziplijn aan en ook van de intro.
Er is niks aan gesleuteld

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2019, 16:47:55 »
Ah ok. Dat heb ik gemist dan. Dacht dat er gisteren iets gespiegeld werd of dat de schermen op een andere volgorde werden gezet.
Maar als je de volgorde van de leader aanhoudt met deze schermen dan kloppen de schermen toch niet meer?
Dan krijgen sommige mensen die er al uit zijn een groen scherm en mensen die er nog in zitten een rood scherm. Gisteren zelf namelijk ook al gedaan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2019, 17:24:59 »
Het aardige van de leeftijdshint is dat dit voor de mol een heel goed ezelsbruggetje zou zijn; deze hoeft dan niet op de kleuren te letten, maar kan van te voren de kandidaten naar leeftijd onthouden (lijkt mij makkelijker), weet welke kandidaten al rood hebben gehad en heeft gehoord wie er eventueel rood gaat krijgen. Als het de bedoeling is dat er niemand afvalt, is het mogelijk ook aannemelijker dat de mol in het groepje zit waar het rode scherm zou zijn, om zo hoe dan ook op een aflevering zonder afvaller te komen. (Is het toevallig dat deze groep bij de executie als 2e aan de beurt komt met "dreigend" de laptop open?) Gaan we ervan uit dat dat Sarah is dan zou de mol dus Jamie of Sinan zijn. Ja maar hoor ik u zeggen, Sinan ging niet. De opdracht was al geslaagd; hij hoefde niet...ook weer een mindfuck, omdat de kijker ervan uit gaat dat de mol hoe dan ook gaat. Ik vind Jamie wel met elke aflevering verdachter worden. Hij grijnst me teveel  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 17:26:56 door tureluurs »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2019, 17:28:25 »
Gaan we ervan uit dat dat Sarah is dan zou de mol dus Jamie of Sinan zijn. Ja maar hoor ik u zeggen, Sinan ging niet. De opdracht was al geslaagd; hij hoefde niet...ook weer een mindfuck, omdat de kijker ervan uit gaat dat de mol hoe dan ook gaat.
Exact! ::ok::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2019, 20:06:46 »
Wat ik heel vreemd aan deze opdracht vond is waarom Rick Paul zijn best zou doen om geen schermen te zien.
Hij heeft per slot van rekening als enige een joker en daarmee voordeel boven de rest. Er komt toch een moment dat er iemand naar huis moet. Hij gooit zijn joker als het ware dus weg.

Wat mij ook opvalt is dat Rick Paul alleen de 3 mensen in zijn driemansbondje vertrouwt. Beetje naïef. Als kandidaat moet je vaak op de hoede zijn voor mensen in je eigen bondje. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat de Mol er achter elkaar de kandidaten uitwerkte die in zijn bondje zaten? Ik kan me ook niet voorstellen dat wat hij hier zegt de waarheid is.
Verder valt ook weer op dat iedere kandidaat die namen noemt bij de test Rick Paul noemt. Bij Niels zien we de namen niet. Waarschijnlijk omdat hij als enige niet op Rick Paul zit en daarom de eerstvolgende aflevering naar huis mag (eindelijk).

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2019, 20:07:47 »

Waarom worden ze precies verdeeld in groepjes van 2 - 4 - 3 - 1?

Misschien moet je ze in volgorde zetten, dan krijg je:
R RR RGG GRGG

Lijkt me misschien ook een ezelsbruggetje voor de mol om de volgorde makkelijker te onthouden.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2019, 20:37:20 »
TJA:
. . -./ -- .- -.


in combinatie met de leader hint zou je al een heel eind kunnen komen  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 20:42:24 door Leek »

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #94 Gepost op: 10-02-2019, 20:46:15 »
Ah ok. Dat heb ik gemist dan. Dacht dat er gisteren iets gespiegeld werd of dat de schermen op een andere volgorde werden gezet.
Maar als je de volgorde van de leader aanhoudt met deze schermen dan kloppen de schermen toch niet meer?
Dan krijgen sommige mensen die er al uit zijn een groen scherm en mensen die er nog in zitten een rood scherm. Gisteren zelf namelijk ook al gedaan.

Dit gaat mijn laatste poging zijn  ::jaja::

Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #95 Gepost op: 10-02-2019, 20:51:41 »
Dit gaat mijn laatste poging zijn  ::jaja::

Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.

Die vind ik wel leuk. Hij gebruikt een volgorde (de leader) die ook echt bij het programma hoort (daar waar leeftijden toch moeten opgezocht worden) en de rode schermen passen exact waar er alleen nog kandidaten staan die in het spel zitten.

Past prima. ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #96 Gepost op: 10-02-2019, 22:15:54 »
Het aardige van de leeftijdshint is dat dit voor de mol een heel goed ezelsbruggetje zou zijn; deze hoeft dan niet op de kleuren te letten, maar kan van te voren de kandidaten naar leeftijd onthouden (lijkt mij makkelijker), weet welke kandidaten al rood hebben gehad en heeft gehoord wie er eventueel rood gaat krijgen. Als het de bedoeling is dat er niemand afvalt, is het mogelijk ook aannemelijker dat de mol in het groepje zit waar het rode scherm zou zijn, om zo hoe dan ook op een aflevering zonder afvaller te komen. (Is het toevallig dat deze groep bij de executie als 2e aan de beurt komt met "dreigend" de laptop open?) Gaan we ervan uit dat dat Sarah is dan zou de mol dus Jamie of Sinan zijn. Ja maar hoor ik u zeggen, Sinan ging niet. De opdracht was al geslaagd; hij hoefde niet...ook weer een mindfuck, omdat de kijker ervan uit gaat dat de mol hoe dan ook gaat. Ik vind Jamie wel met elke aflevering verdachter worden. Hij grijnst me teveel  ;)

Twee dingen die hier wat tegenwringen. Het eerste is dat Jamie en Sinan vrij onstabiele tunnels om het zagt uit de drukken. Het tweede is, is dat net Sarah als enige alles goed hangt. Al komt RP ook aardig in de buurt.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #97 Gepost op: 10-02-2019, 22:18:20 »
Het aardige van de leeftijdshint is dat dit voor de mol een heel goed ezelsbruggetje zou zijn; deze hoeft dan niet op de kleuren te letten, maar kan van te voren de kandidaten naar leeftijd onthouden (lijkt mij makkelijker), weet welke kandidaten al rood hebben gehad en heeft gehoord wie er eventueel rood gaat krijgen. Als het de bedoeling is dat er niemand afvalt, is het mogelijk ook aannemelijker dat de mol in het groepje zit waar het rode scherm zou zijn, om zo hoe dan ook op een aflevering zonder afvaller te komen. (Is het toevallig dat deze groep bij de executie als 2e aan de beurt komt met "dreigend" de laptop open?) Gaan we ervan uit dat dat Sarah is dan zou de mol dus Jamie of Sinan zijn. Ja maar hoor ik u zeggen, Sinan ging niet. De opdracht was al geslaagd; hij hoefde niet...ook weer een mindfuck, omdat de kijker ervan uit gaat dat de mol hoe dan ook gaat. Ik vind Jamie wel met elke aflevering verdachter worden. Hij grijnst me teveel  ;)


Aanvullend op deze theorie. Zou het een rede van de mol kunnen zijn dat het hem heel goed uitkomt dat er deze aflevering niemand naar huis gaat. Dan doel  ik op het voorproefje van volgende week waar een opdracht Russisch roulette op het programma staat. Hoe meer kandidaten, hoe groter de kans is dat het er een groot bedrag uit de pot gespeeld kan worden ?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #98 Gepost op: 10-02-2019, 22:25:46 »
Dit gaat mijn laatste poging zijn  ::jaja::

Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.

Dat is wel goed gevonden en past precies in mijn (RP)straatje.. ::ok::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #99 Gepost op: 10-02-2019, 22:31:01 »
Dit gaat mijn laatste poging zijn  ::jaja::

Deze zag ik namelijk op het internet wat hetzelfde laat zien. Maar het is mooi onder elkaar gezet door PvanKullevoetje.
Het is heel toevallig dat als je de schermen van de ziplijn boven de mensen van de leader stopt dat precies de mensen die er al uit zijn een groen scherm hebben. En alle mensen die er nu nog inzitten allemaal dan een rood scherm krijgen, behalve.. Rick Paul.

Ah ja dat is duidelijker idd.
Zou idd ook nog kunnen. Alhoewel ik hem wel vele malen  sterker had gevonden als de mensen die er al uit waren dan ook rood zouden hebben gehad.
Maargoed dat kon dus niet. Vandaar dat ik het niet volgde.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy