Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn  (gelezen 56283 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2019, 22:35:35 »
Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken. Volgens mij krijgen niet beide team exact dezelfde volgorde. Dus niet eens de gespiegelde versie, maar allebei een volgorde die begint met 2x rood.

█ █ - █ █ - █ █ -

De theorie van @PvanKullevoetje is hardstikke mooi bedacht, maar als het klopt wat ik denk te zien doet dat wel wel een beetje af aan de sterkte van de hint.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2019, 22:47:07 »
Maar naar wie het ook mag wijzen ben ik er van overtuigd dat het niet naar de mol maar naar de afvaller zal hinten.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2019, 22:53:22 »
Overigens was het voor de Mol niet zo heel lastig te onthouden. Het is 4x RGG achter elkaar, 10 bordjes en de 2e is rood ipv groen. Ik denk ook dat het daarom in die gekke groepjes hing, dan zie je het patroon minder snel.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2019, 23:51:59 »
Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken. Volgens mij krijgen niet beide team exact dezelfde volgorde. Dus niet eens de gespiegelde versie, maar allebei een volgorde die begint met 2x rood.

█ █ - █ █ - █ █ -

De theorie van @PvanKullevoetje is hardstikke mooi bedacht, maar als het klopt wat ik denk te zien doet dat wel wel een beetje af aan de sterkte van de hint.

Ik had hier vanochtend al een bericht over geplaatst; beide lijnen zijn net voordat de opdracht begint, beiden in beeld te zien. De volgorde van beide lijnen zijn exact gelijk De ene lijn loopt van links naar rechts, de ander van rechts naar links. Maar van boven naar beneden zijn beide lijnen toch echt 100% hetzelfde. :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2019, 23:59:40 »
De ene lijn loopt van links naar rechts, de ander van rechts naar links. Maar van boven naar beneden zijn beide lijnen toch echt 100% hetzelfde. :)

Dankje.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #105 Gepost op: 11-02-2019, 00:43:01 »
Ik wil alleen even toevoegen dat het voor de productie prima mogelijk was om beide hints te laten werken.
- Ze doen eerst de executie.
- Ze hangen de schermen op de juiste volgorde op om i.c.m. de leeftijden van de kandidaten aan zowel de kandidaten als ons de uitslag van de test te kennen te geven. (Iemand merkte terecht op: Waarom anders deze opdracht pas na de test doen?)
- Opdracht wordt uitgevoerd.
- Later in NL wordt bij het monteren van de leader rekening gehouden met de volgorde van de kandidaten, zodat i.c.m. de ziplijn schermen d.m.v. in feite een binaire AND operatie te achterhalen valt wie de mol is.
(binaire operaties (AND, OR, XOR en NOT) zijn veel gebruikt in de computer en met name de netwerk wereld)

Een perfecte dubbele hint in een en dezelfde opdracht. Mooi speurwerk.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 00:45:28 door Vage logica »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2019, 00:52:41 »
Sorteren op leeftijd is echt te random, dan zou iets daarop moeten wijzen in de hint.

De hint naar RP is heel erg plausibel!! Alle kandidaten die er al uit zijn hebben rood in de leader, de overigen hebben rood aan de lijn, behalve de mol, die heeft als enige 2x groen, 0x rood. prachtig gevonden!

En het zou nog mooier zijn als de hint uit de leader op "Mol is" blijft staan, met dus de naam die daar achter hoort in deze hint in specifiek deze aflevering. maar het kunnen ook 2 losse hints zijn. Dat hangt van de komende leaders af.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2019, 00:55:16 »
Het lijkt mij vrij sterk dat uit deze volgorde duidelijk wordt wie de mol is.
De productie weet dat de molloten alles analyseren. Het lijkt mij niet zo dat je als productie nu al de mol wilt weggeven.
Misschien zat er wel een hint in naar de afvaller, maar ook dat is niet zeker.
Ik vind het lastig om te bepalen wat ik hiermee doen moet, want Sarah is wel mijn hoofdverdachte, maar ik durf nu eigenlijk hierdoor al geen punten op haar in te zetten. Maar.. stel dat ze wel de mol is, en dit gewoon toeval is, of een opzettelijk dwaalspoor van de productie?  ::rofl:: Dan ga ik achteraf heel hard balen dat ik geen punten op haar heb ingezet.
Waarom zouden ze de volgorde trouwens aan ons laten zien als dit een afvallershint is? Dan kunnen we daarmee dus iemand die er nog inzit uitsluiten van het mol zijn...? Ergens vraag ik me toch af of de productie dat wel zou toestaan.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2019, 00:57:30 »
Het lijkt mij vrij sterk dat uit deze volgorde duidelijk wordt wie de mol is.
De productie weet dat de molloten alles analyseren. Het lijkt mij niet zo dat je als productie nu al de mol wilt weggeven.
Misschien zat er wel een hint in naar de afvaller, maar ook dat is niet zeker.

Er staat nergens "Rick Paul is de Mol", dus is het prima als hint omdat de twijfel blijft of dit echt is wat bedoeld werd. Zoals een hint hoort te zijn. Ik denk dat dit na een 6e aflevering best wel ok is om als hint te dienen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2019, 00:58:44 »
Ik vind beide plausible. En heel eerlijk. Er zijn echt enorm veel random hints geweest in het verleden die toch wel echt hints waren.
Ik vind de leeftijd hint ook echt niet zo heel random. Leeftijd staat ook altijd vernoemd op de site voor de kijkers en is ook een onderdeel van het test formulier dat ze moeten invullen. Dus ook voor de kandidaten iets wat ze wel weten van elkaar.

Verder met Hulpmol eens. Er is nog steeds verdeeldheid over alles wat we gevonden hebben dus de gevonden hints geven allemaal nog niet teveel weg. 
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 01:00:35 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2019, 01:01:55 »
Maar je kan niet zomaar gaan selecteren op een van de persoonseigenschappen, dan moet er wel een link met leeftijd zijn. De hint naar rp is veel logischer.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2019, 01:05:38 »
Dat vind jij.
Maar die mening deelt niet iedereen en dat kan toch?
Ook b.v Wouter, Felix en Daan gebruiken de leeftijd hint in hun youtube filmpjes zag ik overigens net.
Dus er zijn ook mensen die het wel plausible vinden.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 01:13:19 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2019, 09:45:37 »
Tuurlijk, dat mag :) Maar we zitten hier op het forum om erover te discussieren toch, anders zijn wel snel uitgepraat.

Ik vind het nu een beetje zoeken, we rangschikken de bordjes net zo lang op allerlei manieren tot er een hint uitkomt. Zou ik geen sterke hint vinden, maar het kan er alsnog 1 zijn.

Maar wat waarschijnlijk niet kan is dat het en een hint is naar Sarah door ze op leeftijd te sorteren en een hint naar Rick Paul, door de bestaande volgorde naast de leader te leggen. En dan vind ik die laatste hint sterker opgebouwd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2019, 10:14:20 »


Maar wat waarschijnlijk niet kan is dat het en een hint is naar Sarah door ze op leeftijd te sorteren en een hint naar Rick Paul, door de bestaande volgorde naast de leader te leggen. En dan vind ik die laatste hint sterker opgebouwd.

Ik vind beiden hints eigenlijk vergezocht, maar als ik dan toch moet kiezen is die naar RP toch nog een stuk sterker.

Ik ook heb de opdracht nog eens herbekijken. Sarah had het dus van de eerste keer goedhangen. Ook RP op drie bordjes in het begin na, wat ook heel mols is. Ook Merel lijkt het goed te kennen. Mijn drie realistische mollen komen hier alledrie weer mols uit.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 11:29:35 door Belgian Mol »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #114 Gepost op: 11-02-2019, 11:55:32 »
Zoals al eerder werd opgemerkt, opvallend veel verwijzingen naar “oud” in deze aflevering. Zelfs een shot van een schildpad.....die heel oud kunnen worden.
Zou dat ons op het spoor hebben moeten zetten voor de hint “ van oud naar jong?” Oud beginnen?
Dat zou de sorteren op leeftijd nog wat sterker maken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #115 Gepost op: 11-02-2019, 12:00:34 »
Zelfs een shot van een schildpad.....die heel oud kunnen worden.

Misschien heeft de mol een schildpad als huisdier... Dan heeft hij wel gelogen bij Ver Tellen.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #116 Gepost op: 11-02-2019, 12:04:09 »
Er zit weer een echte dubbele in van Sarah: Bij het wachten tot Sinan wel of niet naar beneden komt zegt ze: “Ik hoop dat ie het doet” en daar komt een echo achteraan met dezelfde zin. Door de productie dus, niet door Sarah.

Offline JanWillem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #117 Gepost op: 11-02-2019, 12:20:42 »
Dat vind jij.
Maar die mening deelt niet iedereen en dat kan toch?
Ook b.v Wouter, Felix en Daan gebruiken de leeftijd hint in hun youtube filmpjes zag ik overigens net.
Dus er zijn ook mensen die het wel plausible vinden.

Die vloggers doen het leuk, zeker Wouter, maar ook zij zitten er nog wel eens naast. Neem Wouter die notabene op de zondagmiddag al lang had kunnen zien dat de hint naar Rick Paul veel makkelijker was dan hij nog door had. Waarom zou je namelijk eerst de zipline spiegelen om vervolgens van in spiegelbeeld te gaan lezen??? Dat is precies het zelfde als de zipline niet te spiegelen en normaal te lezen  ::rofl::  Ook spreekt hij zijn verbazing uit over het feit dat men bij opdracht 2 1900 euro kon verdienen en hij zelf maar tot 1200 euro maximaal kwam. Totaal gemist dat de enveloppen van Rick Paul en Niels het dubbele waard waren..

Kijkende naar de zipline hints, dan is er voor mij maar 1 die zeer duidelijk en niet vergezocht is en dat is de theorie van MissLeonie91. Het enige wat je hoeft te doen is de volgorde van de leader onder de volgorde van de zipline te zetten en je krijgt de opvallende uitslag met hint naar Rick Paul. Nergens hoef je met aannames aan de slag over welke groepsfoto, leeftijden, lengtes etc.

Alle andere theorieën zijn m.i. dus (veel) verder gezocht omdat er simpelweg meer aannames zitten in de (ook nog eens) extra tussenstappen. Bijvoorbeeld door eerst te moeten verzinnen dat de zipline voor het verschil in leeftijd staat... Is het dan niet veel logischer om in het verschil qua lengte te kijken tussen de kandidaten?? Het gaat immers om hoogteverschil bij het ziplinen en ook die gegevens krijgen wij aan het begin van het seizoen. Sterker nog, een van de eerste opdrachten met Nikkie en Rick Paul achter de porto benadrukte al de lengtes van de kandidaten...

Nee, de hint richting Sarah als afvaller is m.i. leuk gevonden, maar is gebaseerd op een extra tussenstap + aanname die ook nog eens variabel is. De hint richting Rick Paul van MissLeonie91 hoeft ook niet perse te kloppen, maar bestaat in ieder geval niet uit een extra tussenstap + aanname. In eerste instantie leek dat laatste mss te ingewikkeld doordat mensen eerst de lijn in spiegelbeeld zetten en in spiegelbeeld lazen, maar die onnodige tussenstap was dus totaal overbodig.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #118 Gepost op: 11-02-2019, 12:32:38 »
Ik zie in de theorie van MissLeonie91 twee groenen onder elkaar, dus niet alleen Rick Paul.

Offline JanWillem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Reddingslijn
« Reactie #119 Gepost op: 11-02-2019, 12:36:07 »
Ik zie in de theorie van MissLeonie91 twee groenen onder elkaar, dus niet alleen Rick Paul.

En dat is nou net de hint ;-)
Rick Paul is de enige die alleen maar groene schermen heeft, of anders gezegd de enige zonder rood scherm. En de mol krijgt nooit een rood scherm/kan nooit een rood scherm krijgen.