Auteur Topic: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen  (gelezen 21800 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2019, 11:11:42 »
Dat dit niet een van de plezierigste afleveringen was voor de kandidaten blijkt ook wel uit de extra foto's. Dat het zo verschrikkelijk warm was, er twee naar huis moesten en bananen versjouwen nou niet het eerste is waar je aan denkt als je met WIDM mee gaat doen heeft vast niet geholpen.
Bananen plukken? We gingen toch wie is de mol? doen? Nog een geluk dat Freek en Tygo inmiddels de kokosnoten al uit de bomen hebben gehaald.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2019, 11:25:10 »
Sarah was geniaal bij de puzzelblokken. Daarom heb ik haar al die tijd als mol afgeschreven...
Maarja,  daarna kan ze niks meer lijkt het.

Daar zit ik ook over na te denken. Wil graag openstaan voor alle opties.
Het enige wat ik kan bedenken is dat zij wil aantonen dat het in 30 minuten had gekund... en zij hoeft zich niet met de buizen bezig te houden.
Ik zit er mee dat Sarah aantal maal sleutelposities had
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2019, 11:42:58 »
Blijkbaar ben ik de enige (?) die het een mooie, leuke aflevering vond? Met als klap op de vuurpijl deze fantastische executie!
Wel jammer voor mijn pool dat mijn winnaar (Jamie) eruit ligt.

Nee hoor ik ook, al was het ook een fantastisch beeld van de bananen die onder de brug doorgingen.

Ik vond de tweede en derde opdracht leuk, een dubbele executie ook  >:D
Graven, graven, graven...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2019, 11:59:00 »
Mind is blown! Mijn mol (nu wist ik het bijna zeker: Jamie!) en de enige die het eventueel ook nog zou kunnen zijn eruit  ::oink::
Dit programma blijft me verbazen  :o
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2019, 12:01:43 »
Ik vind het een leuk seizoen.
Graven, graven, graven...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #65 Gepost op: 17-02-2019, 12:33:19 »
Dit. Noem 5 opdrachten van de 21 so far die écht goed in elkaar zaten.
Ik daag jullie uit.
NA het seizoen gaat het feedbacktopic open, dus tot die tijd graag alleen zinnige en onzinnige dingen posten die te maken hebben met de aflevering die in de topictitel vermeld staat.  ::ontopic::

Dit geldt overigens voor iedereen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 12:34:50 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2019, 13:03:24 »
Blijkbaar ben ik de enige (?) die het een mooie, leuke aflevering vond? Met als klap op de vuurpijl deze fantastische executie!
Wel jammer voor mijn pool dat mijn winnaar (Jamie) eruit ligt.
Ik zit ook echt met heeeel veel verbazing te lezen, ja. Ik vond het eerlijk gezegd een pareltje van een aflevering. De tweede opdracht vond ik zo'n geniale mindfuck. De executie was super spannend. Mijn mol is eruit  ::oink::

Ik heb genoten ::bravo:: Maar ik weet het nu echt niet meer. Is het dan toch Merel?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2019, 13:06:09 »
Die 3de opdracht vond ik ook wel leuk bedacht eigenlijk... 2de opdracht was ook een goede twist, misschien net iets te makkelijk om -1.000 te hebben, maarja kiezen de kandidaten natuurlijk nog altijd gedeeltelijk zelf voor en de factor geluk speelt hier ook een rol.

De eerste opdracht kon beter voor mij. Zat weinig diepgang in. Nochtans was de opzet wel goed, maar slecht uitgewerkt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2019, 13:26:13 »
Nog 2 afleveringen met opdrachten. Nog steeds kunnen zij het voor mij allemaal zijn. Ondanks dat ik de een wel meer punten geef dan de ander.

Voor de aflevering van gisteren:
Merel 1250
Rick Paul 1100
Sarah 1025
Sinan 950
Jamie 575
Niels 420

Nog geen tunnelvisie, maar nu nog zo veel spreiding is ook niet handig.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2019, 14:41:19 »
Aardig statistisch dilemma.

Kies je voor een joker, dan is de kans daarop 1/2, dus een verwachtingswaarde van 1/2 joker. 0.5
Kies je voor twee jokers, dan is de kans daarop 2/3, dus een verwachtingswaarde van 4/3 joker. 1.33
Kies je voor drie jokers, dan is de kans daarop 3/4, dus een verwachtingswaarde van 9/4 joker. 2.15
Zo bezien is drie jokers wat lucratiever.

Neem je echter mee, dat je dan ook de kans op mingeld vergroot, en dat wil een kandidaat niet, dan kan de keus voor twee jokers in de buurt komen.

Niet helemaal juist...

Kies je voor 1 joker, dan heb je 1/2 kans. Dus verwacht je 0,5 joker.
Kies je voor 2 jokers, dan heb je 1/3 kans. Dus verwacht je 0,67 joker.
Kies je voor 3 jokers, dan heb je 1/4 kans. Dus verwacht je 0,75 joker.

Je kunt er ook nog anders naar kijken: Je wilt jokers en het aantal maakt niet uit. Dan krijg je de volgende vergelijking:
Kies je voor 1 joker, dan heb je 1/2 kans.
Kies je voor 2 jokers, dan heb je 1/3 kans.
Kies je voor 3 jokers, dan is de kans 1/4.

En dan heb ik de kans op shit (geen joker) nog geen eens mee laten wegen. Geen idee hoe de verdeling was in de grabbelbak. Zaten er veel minbedragen in? Vaak een rood scherm? Veel nulbedragen? We hebben op dat gebied geen informatie om iets er over te kunnen zeggen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2019, 18:06:23 »
Wauw, Rick-Paul eruit, dat had ik niet verwacht. Alhoewel hij in de vorige aflevering wel wat verdacht werd neergezet dacht ik toch dat hij het was.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2019, 18:24:13 »
Wat mij opvalt bij de test is dat Niels vol op Jamie gaat. Maar wat schetst mijn verbazing: Hij zit vol op Jamie maar bij de testvraag …. begon de mol bij een geldpunt antwoorde hij op zichzelf en Sinan. Ik zit al een tijdje op Niels, dus ik hoop ook dat hij het is.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2019, 19:39:19 »
Wat mij opvalt bij de test is dat Niels vol op Jamie gaat. Maar wat schetst mijn verbazing: Hij zit vol op Jamie maar bij de testvraag …. begon de mol bij een geldpunt antwoorde hij op zichzelf en Sinan. Ik zit al een tijdje op Niels, dus ik hoop ook dat hij het is.
Hij antwoordde op Jamie en zichzelf, Sinan begon wel bij een bananenstation, Jamie en Niels niet.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2019, 20:29:30 »
Ook ik vond dit weer een episode met een verrassende wending. Yo: twee rode schermen. Ge-wel-dig. En we gaan een mol krijgen waarover geen unanimiteit bestaat. Dat willen we toch, na de klucht met Klaas?  ::ohno::
Hier op dit forum lijkt het of we vooral zoeken naar nepmollem. We zijn doorgedraaid. De jongste deelnemers aan dit forum waren nog niet eens geboren toen De Mol begon. Voor hen moet het ook spannend zijn.
Mijn hulde aan de productie  ::bravo::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2019, 21:18:58 »
Dat dit niet een van de plezierigste afleveringen was voor de kandidaten blijkt ook wel uit de extra foto's. Je ziet er op geen één iemand vrolijk kijken. Dat het zo verschrikkelijk warm was, er twee naar huis moesten en bananen versjouwen nou niet het eerste is waar je aan denkt als je met WIDM mee gaat doen heeft vast niet geholpen. :P

...en dat is nou precies wat een aantal, waaronder ik, toch wel erg graag wel willen van het programma! Sorry Moderators voor het geval dit niet ::ontopic:: is.

Ben het wel met Rämon eens.

En twee rode schermen hakt er natuurlijk wel in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2019, 21:42:36 »
Excuses aanvaart  ;) - maar zoals eerder aangegeven, da's niet voor hier en dus nu weer  ::ontopic::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2019, 13:34:13 »
Iets anders: de titel "inhalen" terwijl er nu flink uit de pot is gehaald, vorige week "uithalen", hmm.
Ik bedenk twee dingetjes:
  • lopen de titels een week achter, met andere woorden, slaat de 'uithalen' op deze week, en de  eerste titel 'op sleeptouw' op de 9e waarin we de sleeptouw opdracht zien?
  • Moeten we de titels misschien omdraaien? Dus deze week inhalen  = uithalen, vorige week ging er flink wat geld in de pot, dus uithalen = inhalen? Dan 'verblindend' = 'zichtbaar maken' o.i.d.
  • draaf ik door?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2019, 14:42:12 »


Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 16 februari: Inhalen
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2019, 17:04:34 »
Ben benieuwd of ze in aflevering 9 naar Aruba of curacao gaan  ;D

Jamie ze opmerking voordat de leader start... Iedereen die er voor deze plek uit ligt. Sorry jongens, Nee schuddend. Inclusief hij zelf zal hij bedoelen ::zwaai::
De plek waar ze naar toe gingen ligt op de mol kaart in de buurt van Aruba... of beter gezegt: De locatie waar ze zijn, ligt voor Aruba en Curacao.

Ik vond het al vreemd dat Jamie en niet Rik de leader inluide. Daarnaast lijkt er soort van raar ding voor Rik te dansen bij zijn inleiding. Flamingo ?  curacao blijt een Flamingo eiland te hebben..
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 17:19:41 door Pierce_Brosnan »