Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette  (gelezen 47312 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #100 Gepost op: 17-02-2019, 18:50:52 »
Het geld open en bloot in een bakje vond ik echt een beetje raar, zeker omdat het maar 250 was. Had dan in het eerste of tweede bakje 1000 gelegd, dan zorg je echt voor een dilemma.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #101 Gepost op: 17-02-2019, 18:58:51 »
En dan telt de groep de huidige pot en dan klopt er opeens niets meer van -> betrapt/verdacht
En dan pakken kandidaten misschien juist wel geld en verdienen dus geld -> Mol moet er juist voor zorgen dat er geen geld verdiend wordt.

Dit lijkt me dus niet echt een actie die de mol kan uithalen. Of ik snap je niet...
Als je als laatste bent komt dat geld niet in de pot. Gaat de groep tellen dan zeg je gewoon dat je bent bestolen of zo.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Russisch roulette
« Reactie #102 Gepost op: 17-02-2019, 19:20:17 »
Ja Moedermol, Je zult best gelijk hebben. ik voelde het alleen zo.
 
O. maar ik ben het wel met je eens hoor. ;)
Ik vind ook dat ze behoorlijk van streek was en dat dat niet gespeeld was.
Bijzonder is ook dat haar de tranen in de ogen stonden bij de exit van Evi, ook toen reageerde ze emotioneel.

Ik probeerde een verklaring te vinden voor het geval ze de mol blijkt te zijn.

De opmerking die ze maakte( ik zou best de mol kunnen 
zijn maar zou het ook ongemakkelijk vinden)  kun je ook echter anders uitleggen namelijk dat dit voor haar reden was om niet de mol te willen zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #103 Gepost op: 17-02-2019, 19:34:14 »
Voor mij blijft het punt, dat we niet weten hoe belangrijk het was dat er twee kandidaten naar huis gingen. Dat is allesbepalend voor het beoordelen van de opdracht. Was het belangrijker dan -1000? We weten het gewoon niet.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #104 Gepost op: 17-02-2019, 19:36:49 »
Voor mij blijft het punt, dat we niet weten hoe belangrijk het was dat er twee kandidaten naar huis gingen. Dat is allesbepalend voor het beoordelen van de opdracht. Was het belangrijker dan -1000? We weten het gewoon niet.

RegieRick vertelt in de podcast dat hij het heel mooi vond toen er in eerdere seizoenen (onder andere Tygo en Chris) in aflevering 9 nog iemand af moest vallen halverwege de aflevering. Dus wat dat betreft hoefde het niet perse volgens mij.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #105 Gepost op: 17-02-2019, 19:47:54 »
RegieRick vertelt in de podcast dat hij het heel mooi vond toen er in eerdere seizoenen (onder andere Tygo en Chris) in aflevering 9 nog iemand af moest vallen halverwege de aflevering. Dus wat dat betreft hoefde het niet perse volgens mij.

precies dit!

Rick vertelt dat er altijd een aflevering is wanneer er niemand afvalt en dat het een puzzel is. Het is ook een keuze is hoe ze dat aanpakken, meestal rondom aflevering 4/5 (maar hij wilde dat niet teveel benoemen) Hij gaf inderdaad aan dat het zijn voorkeur heeft als er in aflevering 9 iemand  zou afvallen. Dat maakt de 9e aflevering minder saai.

Nu kunnen ze dat niet ieder jaar doen dus er zal ook dit jaar een voorkeur zijn geweest maar ze hebben zelf de opties van 2x geen afvaller gecreëerd dus zullen ze ook over een oplossing hebben nagedacht.

Verder hebben zowel Rik (ook in deze podcast) als Rick meermaals aangegeven dat de kandidaten het spel spelen. Ik hoop toch echt niet dat de mol hierin een rol heeft gehad.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #106 Gepost op: 17-02-2019, 21:08:22 »
Hieronder bedoelde ik STIPJE. Niet stukje..was autocorrect.

Er staat duidelijk een stip op die enveloppe, maar ik weet niet hoe ik een screenshot kan maken, die wordt zwart.

Is het iemand opgevallen dat op de enveloppe die Merel lijkt te gaan pakken, een stukje staat voor het vraagteken?
Zouden ze nu werkelijk op die manier laten zien welke enveloppe ze moest pakken ipv gewoon te zeggen in welk bakje hij zit?

EDIT: het is de enveloppe die ze laten zien tijdens haar biecht, dat ze zegt: "Is het nu deze enveloppe die ik moet pakken".

Helaas is een screenshot met je telefoon maken niet mogelijk..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #107 Gepost op: 17-02-2019, 21:09:47 »
ik weet niet hoe ik een screenshot kan maken, die wordt zwart.

Ja bij mij wordt ook alles zwart met screenshot maken. Voorheen kon dat wel  ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #108 Gepost op: 17-02-2019, 21:10:20 »
Ja bij mij wordt ook alles zwart met screenshot maken. Voorheen kon dat wel  ???

Dopje van de lens gehaald?  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #109 Gepost op: 17-02-2019, 21:10:47 »
Dopje van de lens gehaald?  ;D

 ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #110 Gepost op: 17-02-2019, 21:12:45 »
Als je me een tijdsaanduiding geeft, zal ik er eens naar zoeken. ;)

Edit: Wat snel gekeken en het enige stipje dat ik zie op Merel haar envelop staat onder het vraagteken, maar dat staat er altijd. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 21:26:30 door Hulpmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #111 Gepost op: 17-02-2019, 21:30:48 »
Ja idd.. ik zie ook niks bijzonders. Misschien kan Shiba t ff toelichten

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #112 Gepost op: 17-02-2019, 21:37:52 »
Er is wat geknipt in de montage en als Merel langs de bakjes loopt zie je een shot van een enveloppe, het lijkt of hier een stipje op zit. We zien echter niet dat Merel deze pakt. Op de enveloppe die ze openmaakt is niets bijzonders te zien

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2019, 21:41:35 »
Hieronder bedoelde ik STIPJE. Niet stukje..was autocorrect.

Er staat duidelijk een stip op die enveloppe, maar ik weet niet hoe ik een screenshot kan maken, die wordt zwart.
Hierbij het gevraagde screenshot. Het stipje is te zien bij een envelop die ze niet pakt. De envelop die ze openmaakt heeft geen stipje (zie tweede screenshot). EDIT> Heb het beperkt tot een detail van het stipje, omdat Moedermol inmiddels de beide shots al geplaatst heeft.

Vuiltje in het papier, insect of aanwijzing dat ze deze moet overslaan. Dat laatste had haar toch ook gewoon verteld kunnen worden?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2019, 21:43:42 »
Ik heb geprobeerd om de volgorde te vinden bij deze opdracht, dus welke kandidaat was als eerste aan de beurt t/m laatste. Dit heb ik gedaan a.h.v. het aantal enveloppen dat zichtbaar is in het kistje dat voor Rick staat, wanneer zij uitleg krijgen over de opdracht.

Volgorde waarop deze opdracht is uitgevoerd is volgens mij:
1) Rick Paul (kiest 2 jokers; 0 euro)
2) Merel (kiest 2 jokers, krijgt envelop met dubbele executie)
3) Jamie (kiest 2 jokers, krijgt 2 jokers)
4) Sinan (kiest 3 jokers, -1000 euro)
5) Niels (kiest 3 jokers, krijgt 3 jokers)
6) Sarah (kiest 1 joker, -1000 euro)

Zie hieronder de eerste foto met daarop van elke kandidaat het bakje met enveloppen. Bij een aantal is het verschil nauwelijks zichtbaar, mogelijk dat daar iets net andersom kan zijn. Duidelijk is wel dat Sarah in ieder geval de laatste was. ( Niels had 3 enveloppen weggenomen, vandaar dat je veel minder enveloppen bij Sarah ziet ).


Dank. Dit bevestigt mijn eerder geopperde hypothese dat Sarah laatste was en mijns inziens dus in control was om nog -1000 eruit te halen (vanuit tunnel). Classic.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2019, 21:44:33 »
Vuiltje in het papier, insect of aanwijzing dat ze deze moet overslaan. Dat laatste had haar toch ook gewoon verteld kunnen worden?

Inderdaad. Al weten we sinds 2015 dat kennis "M ACHT" is en dus nam M een envelop uit bakje 8. ;)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2019, 22:29:55 »
Hmmz... Pakken zonder terugleggen. Dus hoe eerder je ging, hoe meer keus uit de enveloppen.
Als mol wil je denk ik als één van de eersten gaan. Dan heb je nog ruim keus. Kun je met voorkennis vast één of twee positieve enveloppen eruit halen en laten liggen in de bakjes, en één negatieve envelop die je zelf gaat meenemen.
Als je later gaat, heb je kans dat er geen (hele) negatieve enveloppen meer te pakken zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2019, 22:31:22 »
Hmmz... Pakken zonder terugleggen. Dus hoe eerder je ging, hoe meer keus uit de enveloppen.
Als mol wil je denk ik als een van de eersten gaan. Dan heb je nog ruim keus uit de enveloppen. Kun je met voorkennis vast één of twee positieve enveloppen eruit halen, en één nagatieve envelop die je zelf gaat pakken.
Als je later gaat, heb je kans dat er geen (hele) negatieve enveloppen meer te pakken zijn.
Ik denk dat er van alle opties meerdere exemplaren waren.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2019, 23:08:57 »
Dat er meerdere exemplaren waren van de negatieve opties denk ik ook.
Maar dat maakt de tactiek van de mol niet anders. het blijft Roulette, maar je kunt de kans beinvloeden. Je wilt denk ik de hoogste positieve enveloppen eruit halen om zelf te laten liggen, zodat er meer kans is op een negatieve envelop die een kandidaat meeneemt.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 23:10:36 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2019, 00:31:45 »
Sinan houdt het lekker simpel. Effe voelen aan die enveloppe en als het wat dikker is bv 4 briefjes dan is het mingeld. Sinan heeft deze aflevering meerdere eenvoudige molacties. Tip Merel als winnaar en van de andere 2 geen idee welke de verliezer wordt.  Er komt nog een vrijstelling voor de finale.