Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen  (gelezen 35380 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2019, 22:00:03 »
*checkt geslacht van Naty en grinnikt  ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2019, 22:00:54 »
*checkt geslacht van Naty en grinnikt  ;)
::rofl::

Edit; betekent niet dat ik niet even van kaart was geslagen  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2019, 22:01:47 »
Even over nagedacht. De actie van Merel lijkt mij wel echt. Ik denk dat ze zo erg in haar hoofd zat dat ze die pin niet eruit moest halen en dan onbewust dat toch deed.

Dit heb ik ook weleens dus kan deze actie redelijk begrijpen  ::rofl::

Dit is inderdaad wel iets wat kan gebeuren....
In het schaken gebeurt dat ook wel eens... Dan ben je in je berekeningen in je hoofd al een stukje vooruit en vergeet je de eerste zet van wat je berekend hebt te spelen
Wit is ook een kleur!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2019, 22:02:38 »
Merel gunde het Niels denk ik wel. Ze was ook enorm blij dat Sarah groen had. Denk dat ze toen al de finalisten wist en het de mensen die het hardst gerend hebben het toch het meest gunde.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2019, 22:02:57 »
Volgens Chris zou de vrijstelling eigenlijk voor Sinan zijn........... ::hypocriet::

Volgens mij deed Chris dat niet goed.. zie afbeelding.
Merel was aan de beurt en zou rechtsboven pakken.
Dan Niels, Sinan en Sarah de onderste 3. En dan rust de joker nog op 2 staafjes. En Merel had die er inderdaad dan uitgetrokken 

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #45 Gepost op: 23-02-2019, 22:04:57 »
Volgens mij deed Chris dat niet goed.. zie afbeelding.
Merel was aan de beurt en zou rechtsboven pakken.
Dan Niels, Sinan en Sarah de onderste 3. En dan rust de joker nog op 2 staafjes. En Merel had die er inderdaad dan uitgetrokken

Zodra Niels 1 van de onderste 3 eruit zou trekken (of willekeurig welke andere ook), zou de volgende de joker kunnen laten vallen. Sinan was volgens mij na Niels en zou dan dus winnen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2019, 22:06:28 »
Dit is inderdaad wel iets wat kan gebeuren....
In het schaken gebeurt dat ook wel eens... Dan ben je in je berekeningen in je hoofd al een stukje vooruit en vergeet je de eerste zet van wat je berekend hebt te spelen

Zat ik ook aan te denken, dus daarom vond ik het ook niet geheel en al onrealistisch als fout.

Zodra Niels 1 van de onderste 3 eruit zou trekken (of willekeurig welke andere ook), zou de volgende de joker kunnen laten vallen. Sinan was volgens mij na Niels en zou dan dus winnen.

Yup.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2019, 22:07:00 »
Zodra Niels 1 van de onderste 3 eruit zou trekken (of willekeurig welke andere ook), zou de volgende de joker kunnen laten vallen. Sinan was volgens mij na Niels en zou dan dus winnen.
Precies dit! Op tv snapten ze dat ook niet helemaal: je wil helemaal niet alle drie die staafjes eruit halen. Zodra één van die drie staafjes door jouw voorganger eruit is getrokken kun je direct de joker pakken door een van de staafjes erboven weg te halen.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2019, 22:09:08 »
Zodra Niels 1 van de onderste 3 eruit zou trekken (of willekeurig welke andere ook), zou de volgende de joker kunnen laten vallen. Sinan was volgens mij na Niels en zou dan dus winnen.

Je hebt gelijk! ::jaja::

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #49 Gepost op: 23-02-2019, 22:11:18 »
Het blijft toch haast onmogelijk om dergelijke wiskundige problemen zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt in zo’n korte tijd op tv :’)
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2019, 22:12:31 »
Als merel die rechtsboven eruit zou trekken dan haalt Niels die rechtsonder eruit. Sinan neemt dan rechts van de joker. Dan valt de joker recht naar beneden en kan hij rechtsom of linksom vallen. Valt hij naar recht is hij voor sinan. Valt hij naar links dan was hij voor Sarah!

Dus of sinan of Sarah zou de joker krijgen!
« Laatst bewerkt op: 23-02-2019, 22:17:59 door mollie85 »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2019, 22:12:41 »
Als de afbeelding van Chris klopt zou Sinan hem dus winnen. Als Merel de Mol is heeft ze m dus van de ene aan de andere kandidaat gegeven (waarom? Omdat Niels haar als enige niet door zou hebben? Leuker voor aflevering 10?)
Als Merel niet de Mol is had ze inderdaad een black-out maar geeft het niet, omdat ze hem toch niet zou winnen. Of ze denkt dat Niels de Mol is en wil niet dat een kandidaat hem heeft ..

Overigens is t volgens mij best lastig om als kandidaat je positie vantevoren te bepalen...je ziet al dat je hier een aantal mogelijke “eindpinnen” hebt.

Klein beetje psychologie ook: Wat als je uitrekent dat t Sinan is en hij is níet je mol, maar degene náást je is wel je mol...dan kun je de joker aan de mol “geven”

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #52 Gepost op: 23-02-2019, 22:16:32 »
Het blijft toch haast onmogelijk om dergelijke wiskundige problemen zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt in zo’n korte tijd op tv :’)

Het 'probleem' is helemaal niet zo ingewikkeld hoor, zeker niet met die illustratie erbij. Warhoofd Chris kan het gewoon niet uitleggen, waarschijnlijk omdat hij het zelf niet snapt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2019, 22:18:46 »
Ja of ze gunde het degene die het minst had gedaan gewoon niet zo. Als ik haar was en de mol dan had ik ook gehoopt dat Niels en Sarah die beide heel fanatiek zijn geweest in de finale zouden komen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Micah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2019, 22:19:01 »
Het 'probleem' is helemaal niet zo ingewikkeld hoor, zeker niet met die illustratie erbij. Warhoofd Chris kan het gewoon niet uitleggen, waarschijnlijk omdat hij het zelf niet snapt.

Nee, weet ik. Maar dat is ook precies wat ik bedoel met op tv. Chris legt het niet goed uit, ze hebben bijna geen tijd en moeten alweer verder terwijl 3 mensen van alles door elkaar ertegenin brengen :(
Als je de vrijstelling pakt gooien wij je in de rivier!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2019, 22:23:07 »
Als we het voorwerk van Chris even vertrouwen, en met deze stand Merel aan de beurtvwas geweest, had Sinan de vrijstelling. Of Merel had een brainfart (geloof ik eigenlijk niet) of Merel gunde het Niels meer dan Sinan.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2019, 22:24:49 »
Als we het voorwerk van Chris even vertrouwen, en met deze stand Merel aan de beurtvwas geweest, had Sinan de vrijstelling. Of Merel had een brainfart (geloof ik eigenlijk niet) of Merel gunde het Niels meer dan Sinan.

Of Sarah! Als de joker naar links valt! Hij valt naar beneden en botst dan tegen de onderste pin. De vraag is of hij dan naar rechts of naar links stuitert!


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2019, 22:26:03 »
Hij valt denk ik niet recht naar beneden
Wit is ook een kleur!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2019, 22:30:12 »
Hij valt denk ik niet recht naar beneden
Dat hoeft ook niet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ten val brengen
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2019, 22:40:49 »
Het is niet zeker te bepalen volgens mij. Stel die 6 van Chris zijn nog over, Merel pakt rechtsboven, Niels pakt rechtsonder, dan gaat Sinan de joker laten vallen met het rechtse staafje van de 2 bovenste die nog over zijn, maar onder liggen er ook nog 2 en daar zou hij nog op kunnen blijven liggen, want de joker valt dan precies middenop de rechts van de 2 onderste staafjes, en dan zou ie weer voor Sarah zijn. Of hij valt toch meteen en dan is ie voor Sinan.



Of zou die toch iets meer naar rechts vallen en sowieso rechts langs de rechter van de onderste 2 vallen en dus in t bakje?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2019, 23:10:18 door Theovv »