Auteur Topic: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning  (gelezen 5641 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Gepost op: 5-03-2019, 04:13:14 »
Hier een idee:
Net toen ik de eerste aflevering terug keek, vroeg ik me af waarom de joker maker in het intro van de eerste aflevering duvels in de jokers plaatst. Extra en erg precies werk, het was makkelijker geweest om ze alleen te lijmen. En een open gebroken joker is toch niet meer geldig. Tenzij het de bedoeling was dat ze terug in elkaar gezet konden worden. Omdat het de bedoeling was dat Mol en tevens joker koning Niels ter zijner tijd een joker om zou kunnen wisselen en/of een nep joker terug in het spel zou kunnen brengen.

Daarbij komt, Rik wilde niet weten wie de mol was. De regie schijnt steeds voor executie getest te hebben of de Mol wel of niet duidelijk te bespeuren was door Rik zijn verdenking te laten geven. Rik zei bij Jinek afgelopen vrijdag dat hij het steeds fout had dus de mol het goed deed/goed verborgen bleef. In de podcast van de aflevering van de joker wissel zegt Rik dat hij verbaasd was dat de joker zo goed terug in elkaar kon, iets wat hij niet had verwacht. Je zou het inderdaad ook niet verwachten, wat is het nut ervan tenzij het opzet is? En is het niet bijzonder dat Rik die bovenop de kandidaten en de productie zit, heel lang geen clue heeft wie de Mol is? In zijn eigen seizoen deed hij het dan een stuk beter terwijl hij nu veel meer informatie moet hebben gehad. 

Het is daarbij prima te combineren met andere elementen in het seizoen. Er ligt veel nadruk op Niels en jokers:
- Wachtkamer: Wij zien als eerste fragment Niels met een joker in zijn hand. Die wil hij heel graag hebben, hij heeft er best geld voor over. Toch geeft hij geen kick als hij een joker kan krijgen maar vertrekt heel kandidaats met 250 euro.  Niet zó kandidaats overigens, zijn voorstel is om als enige te gaan om 250 in de pot te krijgen. En maant daar bovenop twee anderen te blijven zitten, terwijl het logischer is voor te stellen met zijn drieën te gaan en 750 in de pot te doen (maar Niels is het hele seizoen kei tevreden met lage bedragen).

- De omwisselactie is een rare actie vinden veel mensen. Zelf zit hij er niet al te erg mee. Het werkt als een bezetene, zowel kijkers, medekandidaten als Rik schrijven hem direct af als Mol en letten waarschijnlijk niet eens meer op hem. Wellicht voelt hij zich niet zo schuldig omdat het altijd al de bedoeling was vette nadruk op hem en jokers te leggen, al zal het niet de bedoeling zijn geweest een kandidaat uit het programma te zetten.

- Bij de bakjesopdracht waar hij volgens eigen zeggen al die dagen het meest naar uit keek. (bijna met voorkennis, hij herhaalt in de aflevering tegen mede kandidaten, in de biecht en in aflevering 9 als terug blik. En zo kikkuh was het toch niet om langs bakjes te lopen? Was het ook spannend omdat Rik nog niet wist wie de Mol was?, is hij hoogstwaarschijnlijk als eerste aan de beurt. Lucky bastard pakt ook nog drie jokers, je valt van minder uit je stoel van zoveel mazzel. Hij is als een hond zo blij en waarom niet, hij is de man die absurd graag jokers wil en bereid is daarvoor ver te gaan, zelfs een andere deelnemer te duperen. Dan hee gek, geeft hij op een belangrijk moment in het spel een van de drie jokers aan RP. Gewoon, omdat hij hem zo lief vindt en jokers bij nader inzien helemaal niet zo belangrijk zijn maar empathie en vriendelijkheid voor je medespelers(?)

- In de leader zitten fragmenten van opdrachten en een executie. Een fragment valt daar buiten, het fragment waarop Niels zijn joker stiekem open tikt. Het enige fragment wat geen onderdeel is van opdrachten en executie maar een individuele tussen actie, om te laten zien dat de jokers open getikt kunnen worden. (Waarom dan precies Niels en niet Merel die er werkelijk ene vrijstelling uit haalt?)

- Er zit een hint in de leader weten we. Iedereen is gefocust op de fragmenten die in de plaats van de oude fragmenten komen en puzzelt zich rot. Wat als de hint is dat het fragment van de joker koning en Mol Niels de enige is die er nu nog in zit? Mensen verwachten de oplossing van de puzzel volgende week maar dat is erg onlogisch, een hint die je pas kan begrijpen als alles voorbij is en we de laatste aflevering met ontknoping zitten te kijken. (Dan nog ver gezocht: De afbeelding lijkt erg op de vrouw in de clip van zijn hit, van het album waar hij twee jaar aan heeft zitten schrijven. Had hij vorig jaar al een idee voor de clip en zien we in het water een soort albumhoes? Samen met het rare fragment in aflevering 9 dat hij zingt 'My name is Frank' en nog even naar de cameraman lacht).

Enfin, ik ben heel enthousiast. Dus schiet er maar op, zit er een grondig lek in?



« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 15:41:13 door cinner »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2019, 07:34:34 »
Volgens mij bedoel je Rik (van de Westelaken), de presentator. Rick McCullough is de regisseur.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2019, 09:06:23 »
In het shot van jokers splijten in de leader  zitten 3 fragmenten
1x Sinan
1x Niels op de trap
1x Niels de vrijstellingsjoker

Zelf heb ik de verdwijnende shots in de gaten gehouden omdat steeds een shot vóór een afvaller vervangen werd. Niet in de juiste volgorde zodat er een afvallersvolgorde uit te halen was maar wel iedereen viel af of is finalist.  Evelien was een uitzondering maar dat is nu ook vervangen.  Er is nog maar één kandidaat waarbij het shot niet vervangen is en als dat volgende week ook niet gebeurt dan is dat volgens mij de aanwijzing naar de mol.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2019, 12:09:38 »


Enfin, ik ben heel enthousiast. Dus schiet er maar op, zit er een grondig lek in?

Weet niet of het een grondig lek is, maar ik heb alvast een bedenking :
Niels heeft - als ik het juist heb - 5 jokers verzameld.
Twee daarvan waren toeval (Jenga-joker en Merel's vrije val actie)
De Evelien-ruil gebeurt met de toevallige Jenga-joker, de vrijstelling is dankzij Merel.
Jokerkoning Niels valt dus deels buiten eigen controle.

Wat wel opvalt voor mij ivm Niels' jokers :
1. waarom zet hij Evelien's joker niet onmiddellijk in bij de test, maar zien we hem vertrekken, op zijn stappen terugkeren om de joker alsnog in te zetten?
2. gulle joker aan RP - hierbij dacht ik onmiddellijk : Is Niels zo zeker van zijn mol en Sarah zo dom dat ze hét moment om haar You-owe-me als dieverijhulpje te verzilveren aan zich laat voorbijgaan?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2019, 12:13:50 »
Niels heeft - als ik het juist heb - 5 jokers verzameld.

Zes jokers, die van Evelien erbij geteld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2019, 15:52:57 »
Volgens mij bedoel je Rik (van de Westelaken), de presentator. Rick McCullough is de regisseur.
Oef ja, schrijf het hele seizoen al verkeerd geloof ik. Heb het aangepast, ik bedoel inderdaad Rik.

In het shot van jokers splijten in de leader  zitten 3 fragmenten
1x Sinan
1x Niels op de trap
1x Niels de vrijstellingsjoker

Sinan is de enige die (met de dubbele executie) op Niels heeft gestemd in de test.

Weet niet of het een grondig lek is, maar ik heb alvast een bedenking :

Het hoeft ook niet geheel onder controle van de Mol te gebeuren, de Mol moet zijn best doen en een goede kans op slagen proberen af te dwingen. De Jenga opdracht stond hij vooraan voor de eerste joker en hij had daardoor de meeste controle op het verkrijgen van een joker. In het Jenga spel was dat moeilijker geweest (hoewel hij zich misschien lam geoefend heeft op het spel en precies zou hebben geweten welke blokjes te pakken).

Het spel met de pinnen is een frappant dingetje. Maar ga je er vanuit dat Merel een fout heeft gemaakt, weten we niet hoe het anders gelopen zou zijn. Het is wel Niels die direct na de uitleg van de opdracht de volgorde aan wil houden waar ze in staan. Zonder ook maar naar het bord te kijken. De anderen willen zich eerst suf tellen, komen in de stress en druk niet ver en leggen zich bij Niels voorgestelde volgorde neer.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2019, 16:14:55 »
Ik denk dat je de kennis van de presentator overschat. Al vaker hebben we kandidaten horen zeggen dat ze Art in eerdere seizoenen helemaal niet zo vaak zagen, eigenlijk alleen bij het uitleggen van en na afloop van de opdrachten. Dat Rik dus telkens mis gokte wie de mol was is niet zo bijzonder. Wel ben ik het met je eens dat het opvallend is dat de jokers op een manier zijn gemaakt, zodat ze na openbreken weer in elkaar gezet kunnen worden. Ik ben geen timmerman, het zou zomaar kunnen dat deze verbinding nu eenmaal een stuk steviger is dan lijmen, want die jokers zijn best wel dik, maar het kan ook zijn dat de makers hebben geprobeerd kandidaten aan te moedigen ermee te gaan klooien.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2019, 16:54:27 »
Ik ben geen timmerman, het zou zomaar kunnen dat deze verbinding nu eenmaal een stuk steviger is dan lijmen, want die jokers zijn best wel dik, maar het kan ook zijn dat de makers hebben geprobeerd kandidaten aan te moedigen ermee te gaan klooien.

Een lijmverbinding is wel makkelijker en bovendien een stuk sterker. Maar de jokers moesten dit jaar juist makkelijk open te maken zijn en dan is een pen/gat verbinding een logische keuze. Aanmoedigen om ermee te gaan klooien lijkt me zeer onwaarschijnlijk, de verbinding is zodanig dat de jokers altijd beschadigen bij openmaken.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2019, 18:31:06 »
Houtlijm is inderdaad heel sterk maar heeft 1 minpunt, het vind vocht niet zo leuk. Dus uit oogpunt van stevige verbinding snap ik de 'duvels' wel. Ook wat Wieowie zegt, de jokers moeten ook naar alle redelijkheid makkelijk uit elkaar kunnen met een beitel, dan zijn de 'duvels' ook een pré.

Aanmoedigen om ermee te klooien, misschien niet direct aangegeven maar ga er maar vanuit dat er altijd 1 slimmerik tussen zit die het toch gaat proberen. Het is en spel en zeker bij dit spel moet er altijd iemand zijn die de boel be-duveld  ;)

Denk dat Niels veel mazzel had met hoe zijn joker gespleten werd tijdens het open maken en de joker weer redelijk in elkaar kon zetten. Sinan had die van hem aardig aan gort gespleten en lijkt me ook niet het type om de joker weer in elkaar te zetten (al zal het zeker door zijn hoofd zijn gegaan)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2019, 22:17:31 »
Okee. Stel dat de duvels gewoon een betere keus waren naast het verlijmen (want ze zijn ook verlijmd dacht ik). Sinan ramt de zijne aan gort. Die van Merel zag er ook niet fraai meer uit. Die van Niels wel, de tweede keer ook. Hij laat het de tweede keer zelfs zien aan de anderen en zegt iets van 'zal ik hem terug in elkaar zetten want deze wil ik eeuwig bewaren'. Weet hij hoe als enige hoe ze heel open te maken zodat ermee gemolt kan worden?


Offline Denils

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2019, 23:24:00 »
Okee. Stel dat de duvels gewoon een betere keus waren naast het verlijmen (want ze zijn ook verlijmd dacht ik). Sinan ramt de zijne aan gort. Die van Merel zag er ook niet fraai meer uit. Die van Niels wel, de tweede keer ook. Hij laat het de tweede keer zelfs zien aan de anderen en zegt iets van 'zal ik hem terug in elkaar zetten want deze wil ik eeuwig bewaren'. Weet hij hoe als enige hoe ze heel open te maken zodat ermee gemolt kan worden?

Hij zag denk ik wel dat Sinan er vol op ging en met kracht de joker open snokte.
Uit zijn eigen eerste openbreek ervaring wist hij dat het voorzichtig moest, dat zag je hem ook doen bij de finale joker. Hij moest 2x met de bijl erin om deze ver genoeg open te maken zonder teveel te breken. Niels zegt zelf niet handig te zijn maar zoiets begrijpt ie wel.
Of hij het als enige wist, in dit geval wel omdat er weinig andere kandidaten met openbreekneigingen waren.
Hoe zou jij het aanpakken? Zoals Sinan, vol erin of zoals Niels (en ook Merel) voorzichtig?
Zelf zou ik het voorzichtig doen...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2019, 01:54:34 »
Hij zag denk ik wel dat Sinan er vol op ging en met kracht de joker open snokte.
Uit zijn eigen eerste openbreek ervaring wist hij dat het voorzichtig moest, dat zag je hem ook doen bij de finale joker. Hij moest 2x met de bijl erin om deze ver genoeg open te maken zonder teveel te breken. Niels zegt zelf niet handig te zijn maar zoiets begrijpt ie wel.
Of hij het als enige wist, in dit geval wel omdat er weinig andere kandidaten met openbreekneigingen waren.
Hoe zou jij het aanpakken? Zoals Sinan, vol erin of zoals Niels (en ook Merel) voorzichtig?
Zelf zou ik het voorzichtig doen...

Ik zou het niet te lomp doen. Maar zoals Niels het deed, zou ik het niet aanpakken denk ik. Hij is niet alleen voorzichtig, hij kiest zorgvuldig het midden, slaat de bijtel maar een klein stukje in, probeert dan of hij hem open kan klikken en doet dan hetzelfde aan de andere kant.

Vind dat wel knap als hij dat zo geleerd heeft door over de hoofden heen naar Sinan kijken die er volgens mij half voor staat ook nog (iedereen vraagt of er iets in zit en pas als Sinan zich omdraait en de helften laat zien, zien mensen dat hij leeg is) en dat het dan zó goed slaagt de eerste keer dat hij precies aan de goede kant zat, geen duvel doorgeslagen, gescheurd of afgebroken heeft, de bijtel perfect recht met de lijntjes aan de zijkant heeft kunnen zetten en een amper zichtbaar spoor achterlaat (je ziet waar de beitel gezeten heeft meer ook dat is moeilijk zichtbaar en is geen splinter aan te ontdekken) zodat Evelien bij het neerleggen niet ziet of voelt dat er iets vreemds mee is. Het moest ook wel goed gedaan zijn, anders was het risico gelopen dat Evelien haar joker checkt of bekijkt of toch nog open zal slaan en het dan ziet. Niels kan een intelligente jongen zijn en wellicht is hij stik handig ook nog, maar bij mijn weten is hij geen houtbewerker en is dit zelfs voor een houtbewerker wel een gelukzalige toevalstreffer.

Dat Rik er iets over gezegd heeft, zal niet bewust geweest zijn om te misleiden of iets. Hij wist pas laat wie de mol was dus ik denk dat het gewoon oprecht verbazing is geweest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2019, 03:49:05 »
Ik heb veel sympathie voor de Niels-tunnel, maar de jokerkoning worden lijkt me geen vooropgezet plan te zijn. Dit kan voor mij dan ook geen reden zijn om hem extra te gaan verdenken, al is het een aardige bijkomstigheid. En een uitstekende dekmantel ook: want dat Niels de finale gehaald heeft zal daar wel aan te danken zijn, toch? ;D Maar zoals anderen hierboven al zeggen: sommige (met name de finale-vrijstelling) zijn hem in de schoot geworpen. Hieraan toegevoegd: in de Wachtkamer had hij er makkelijk een aan zijn verzameling kunnen toevoegen, maar heeft hij die laten liggen. Waarom was hij daar opeens even niet joker-hungry? Die had ik als ik een plan met jokers had, zeker meegepakt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2019, 05:04:49 »
Ik heb veel sympathie voor de Niels-tunnel, maar de jokerkoning worden lijkt me geen vooropgezet plan te zijn. Dit kan voor mij dan ook geen reden zijn om hem extra te gaan verdenken, al is het een aardige bijkomstigheid. En een uitstekende dekmantel ook: want dat Niels de finale gehaald heeft zal daar wel aan te danken zijn, toch? ;D Maar zoals anderen hierboven al zeggen: sommige (met name de finale-vrijstelling) zijn hem in de schoot geworpen. Hieraan toegevoegd: in de Wachtkamer had hij er makkelijk een aan zijn verzameling kunnen toevoegen, maar heeft hij die laten liggen. Waarom was hij daar opeens even niet joker-hungry? Die had ik als ik een plan met jokers had, zeker meegepakt.

Alles wat je er tegen uitspreekt, spreekt juist voor hem. In de wachtkamer was met beïnvloeding heel veel geld uit de pot te houden én te halen en tegelijkertijd kandidaats te lijken door voor het geld te gaan. Daarbij was het aanbod in zijn kamer het beste om mee te manipuleren, stelt hij heel uitdrukkelijk voor dat alleen hij voor het geld gaat en zijn metgezellen niet en maant hij zijn metgezellen extra wel te blijven zitten om informatie te horen en aan hem te geven. Hij geeft ze verantwoordelijkheid over informatie en ze blijven ook zitten. Voor een mol moet dit toch wel gaan voor de magere opbrengst zonder molactie van een joker (Merel heeft werkelijk niemand beïnvloed, Nikki niet maar anderen ook niet).

Verder als je secuur kijkt, ligt de nadruk al steeds op hem in verband met jokers. In de wachtkamer start het filmpje met Niels die een joker vast heeft en zegt dat hij die wil, en veel ook. Verderop blijkt dat hij er duizend euro voor over heeft. En hij kiest voor jokers in plaats van een vrijstelling.

Ik heb nu opnieuw het fragment bekeken dat de jokers worden geopend. En het is bizar wat het verschil is. Sinan en Merel is de joker meer aan een kant open getikt, tikken ze flink door en scheuren hem open en zie je geen duvels zitten. Niels tikt exact in het midden, geeft gericht enkele tikken en klikt de helften dan los. De duvels en openingen zijn nog zichtbaar, hij kan hem perfect dicht klikken.

De actie de joker van Evelien om te wisselen, is goed geplant en uitgevoerd en geslaagd, ze heeft het niet gezien of gemerkt. Zelfs Rik is verbaasd dat de jokers zo goed dicht konden. De drie jokers in de bakjesopdracht, heeft Niels de sleutelpositie en als hij de mol is, heeft hij daar bewust gekozen voor drie jokers.

Hij geeft op het moment dat er een dubbele executie aan komt en hij niet zeker is van wie de mol is (al zijn mollen vlogen er steeds uit) ineens een joker aan RP. Opvallend als onverklaarbaar.

De enige mazzel is de joker met vrijstelling die hij van Merel kreeg. Al was er volgens mij al een goede kans dat hij hem zou kunnen krijgen vanwege zijn positie en is het zijn voorstel die posities aan te houden, werd dit hem in de schoot geworpen. Maar de rest is in beeld gebracht, aangedikt, over gebiecht, geplant en georganiseerd. Hij hoeft alleen maar hier en daar zijn 'geluk' te benadrukken en het woord joker koning te laten vallen en natuurlijk neemt iedereen dat over.

Ik vraag me af of Niels zijn vader houtbewerker is ;)




Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2019, 14:17:07 »
En ik vraag me af of Niels  bij de "jokermaker" van afl. 1, aanwezig is geweest ( weglopend silhouet van Niels)? ;)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2019, 03:03:04 »
Jongens, kijk even naar het fragment dat Evelien haar joker neerlegt. Echt, beter had Niels hem niet terug in elkaar kunnen krijgen. Plus, waarom doet hij zoveel moeite om de geldige joker te krijgen en loopt hij na de test eerst weg, bedenkt zich en komt terug en legt de joker neer?

En ik vraag me af of Niels  bij de "jokermaker" van afl. 1, aanwezig is geweest ( weglopend silhouet van Niels)? ;)

Ja hij lijkt er wel op maar het silhouet kan goed van de houtbewerker zijn ook. Ze staan, lopen beiden een beetje scheef met de schouders wat opgetrokken. Zou mooi zijn als het Niels is. of de houtberwerker zijn vader  ::tandpastasmiley::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2019, 08:57:33 »
Ja hij lijkt er wel op maar het silhouet kan goed van de houtbewerker zijn ook. Ze staan, lopen beiden een beetje scheef met de schouders wat opgetrokken. Zou mooi zijn als het Niels is. of de houtberwerker zijn vader  ::tandpastasmiley::

Dit is zijn vader:

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2019, 14:51:34 »
Waarom nadruk op jokers: Omdat een kandidaat graag jokers wil verzamelen
Waarom nadruk op jokerkoning: Zo noem je een kandidaat die daar succesvol in is ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2019, 19:23:56 »
Dit is zijn vader:

Dat is inderdaad niet de houtbewerker  ;D

Waarom nadruk op jokers: Omdat een kandidaat graag jokers wil verzamelen
Waarom nadruk op jokerkoning: Zo noem je een kandidaat die daar succesvol in is ;D

Zal maar concluderen dat je niets in de theorie ziet  ::rofl::

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Theorie: waarom nadruk op jokers en de jokerkoning
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2019, 12:59:59 »

- Er zit een hint in de leader weten we. Iedereen is gefocust op de fragmenten die in de plaats van de oude fragmenten komen en puzzelt zich rot. Wat als de hint is dat het fragment van de joker koning en Mol Niels de enige is die er nu nog in zit? Mensen verwachten de oplossing van de puzzel volgende week maar dat is erg onlogisch, een hint die je pas kan begrijpen als alles voorbij is en we de laatste aflevering met ontknoping zitten te kijken. (Dan nog ver gezocht: De afbeelding lijkt erg op de vrouw in de clip van zijn hit, van het album waar hij twee jaar aan heeft zitten schrijven. Had hij vorig jaar al een idee voor de clip en zien we in het water een soort albumhoes? Samen met het rare fragment in aflevering 9 dat hij zingt 'My name is Frank' en nog even naar de cameraman lacht).

Enfin, ik ben heel enthousiast. Dus schiet er maar op, zit er een grondig lek in?

We zijn gefocused op verdwijnende beelden. Beelden die ervoor terugkomen zijn autochtonen die met de puzzelstukken door het water slepen. Steeds meer water en watervogels.
Is al dat water een verwijzing naar de Biesbosch bij Dordrecht? Niels zijn woonplaats?
(Ik las dit van de Biesbosch op een ander forum)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 15:09:18 door Daisy, Reden: citaat gefixed »