Auteur Topic: Wie is de Mol? 2020  (gelezen 688578 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1020 Gepost op: 20-11-2019, 20:49:57 »
Maar dat kan toch nog steeds zo zijn...niks is nog duidelijk.....

daarom ik heb echt het idee dat we een code moeten ontfutselen en die achter de url in youtube moeten plakken...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1021 Gepost op: 20-11-2019, 20:51:42 »
daarom ik heb echt het idee dat we een code moeten ontfutselen en die achter de url in youtube moeten plakken...
Dat zou zo eens kunnen maar wat het dan moet zijn...... geen idee....
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1022 Gepost op: 20-11-2019, 20:53:03 »
Ben al bezig geweest met uploading

dit is het iig niet:
e z v y k n s x q - 10 letters voorwaards
k f b e q t y d w - 10 letters achterwaards

ik ben uitgegaan van 10 uur aangezien het toen gepost is op de socials
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1023 Gepost op: 20-11-2019, 20:57:49 »
Ik dacht, ga toch eens iets puzzelen.

Uploading is omgezet in cijfers. 21.16.12.15.1.4.9.14.7 
Is in ieder geval geen website adres.

Omgezet in coördinaten kom ik  uit in No. 45 Zhongshan 3rd Road, Yamuliao, Kaohsiung City 806, Taiwan  ::rofl::

Niet dat ik daar iets in kon vinden, maar ach, toch even bezig geweest :D

Denk dat het hoog tijd wordt om te gaan slapen en hopen op iets meer nieuws morgen ;)
Hoe heb je die cijfers omgezet in coördinaten?

Prima lokatie voor een stadsopdracht, trouwens.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1024 Gepost op: 20-11-2019, 21:02:16 »
Hoe heb je die cijfers omgezet in coördinaten?

Prima lokatie voor een stadsopdracht, trouwens.

https://www.gps-coordinaten.nl/
En dan de cijfers bij adres gezet en gekeken waar ik dan op uit kwam.
Dus niet echt logica, maar qua locatie vond ik het wel verrassend ergens.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1025 Gepost op: 20-11-2019, 21:06:23 »
https://www.gps-coordinaten.nl/
En dan de cijfers bij adres gezet en gekeken waar ik dan op uit kwam.
Dus niet echt logica, maar qua locatie vond ik het wel verrassend ergens.
Thnx. ik kwam (op een andere site) steeds in Afrika uit. Ongeacht waar ik de komma/punt plaatste. :P

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1026 Gepost op: 20-11-2019, 21:09:42 »
Thnx. ik kwam (op een andere site) steeds in Afrika uit. Ongeacht waar ik de komma/punt plaatste. :P
Uhm, ik kom nu ook ineens in India uit. Strange... +

Edit

https://www.gps-coordinaten.nl/gps-coordinaten-converteren
Die heb ik gebruikt :D

Edit2.
Heb overigens ook geprobeerd op de uploading achter de website links te zetten en op youtube achter het user adres van wie is de mol, maar ook niets.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2019, 21:26:46 door Syllie10 »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1027 Gepost op: 20-11-2019, 22:09:44 »
Even over de landen............
Zat Taiwan daar ook bij?
Officieel wordt Taiwan niet erkend door Nederland (onder druk van de Chinese grootmacht), dus dat lijkt mij een ding waardoor het minder waarschijnlijk is.

Ik zie eigenlijk geen reden voor de makers om met 12 kandidaten te beginnen.
Hoeven ze geen afleveringen te bedenken waarbij er niemand uitgaat, scheelt weer!

Zo. Het NOS journaal staat weer op voor de zekerheid  ::rofl::. Maar toch zet ik in op morgen!
Krijgen we ook nog eens wat nieuws mee ::trots::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1028 Gepost op: 20-11-2019, 22:21:26 »
Als ik het woord uploading in cijfers omzet krijg je 21161215149147 en als je dat in de link zet bij YouTube bij het kanaal van Wie is de Mol? dan wordt het dit: https://m.youtube.com/watch?v=21161215148&client=mv-google die cijfers heb ik dus in die link verwerkt en dan als ik dat dan ga opzoeken zie ik dit in beeld staan deze video is niet beschikbaar. Maar als ik iet anders in die link zet en dat dan ga opzoeken dan staat er in het beeld er is iets misgegaan. Dat is raar want dan krijg je iets anders te zien..... Wat krijgen jullie te zien als je de link op zoekt die ik hier boven net hebt getypt?

De eerste afbeelding is het beeld dat je te zien krijgt als je de link opzoekt met de cijfers van het woord uploading.

De tweede afbeelding is het beeld dat je te zien krijgt als je gewoon wat anders invoert in die link inplaats van die cijfers.

Edit: Als ik het via de app van YouTube de links invoer krijg ik het zelfde beeld te zien maar zonder de app niet.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2019, 22:23:45 door Mol-Cooper »
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1029 Gepost op: 20-11-2019, 22:26:28 »
Lieve mensen, ik denk dat we het uploading niet te serieus moeten nemen en gewoon af moeten wachten tot er iets geupload wordt.  ;)
Frankje Lapi

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1030 Gepost op: 20-11-2019, 22:28:32 »
video is niet beschikbaar, wilt zeggen dat de url code al wel bestaat, alleen de video die bij de code hoort is nog niet toegevoegd. Dit is youtube die zichzelf future-proofed door honderdduizenden van die links alvast klaar te zetten. zodat uploads sneller kunnen verlopen.

Ik ben alleen bang dat we niet zomaar een verborgen video te vinden zullen krijgen. De url codes van video's zijn altijd heel apart.
Lieve mensen, ik denk dat we het uploading niet te serieus moeten nemen en gewoon af moeten wachten tot er iets geupload wordt.  ;)

Daarom had ik vandaag iets verwacht waarmee we dit konden oplossen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1031 Gepost op: 20-11-2019, 22:29:49 »
video is niet beschikbaar, wilt zeggen dat de url code al wel bestaat, alleen de video die bij de code hoort is nog niet toegevoegd. Dit is youtube die zichzelf future-proofed door honderdduizenden van die links alvast klaar te zetten. zodat uploads sneller kunnen verlopen.

Ik ben alleen bang dat we niet zomaar een verborgen video te vinden zullen krijgen. De url codes van video's zijn altijd heel apart.
Daarom had ik vandaag iets verwacht waarmee we dit konden oplossen.
Oke!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1032 Gepost op: 20-11-2019, 22:32:37 »
Lieve mensen, ik denk dat we het uploading niet te serieus moeten nemen en gewoon af moeten wachten tot er iets geupload wordt.  ;)
Daar ging ik wel vanuit, maar moet toch iets tot die tijd  ::rofl::
Als we dan geen hints krijgen, dan maar wat puzzelen :)

Officieel wordt Taiwan niet erkend door Nederland (onder druk van de Chinese grootmacht), dus dat lijkt mij een ding waardoor het minder waarschijnlijk is.
 Hoeven ze geen afleveringen te bedenken waarbij er niemand uitgaat, scheelt weer!
 Krijgen we ook nog eens wat nieuws mee ::trots::
Wist dat er geen diplomatieke betrekkingen waren, maar zou dat echt tegenhouden een programma daar op te nemen?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1033 Gepost op: 20-11-2019, 22:37:16 »
maar moet toch iets tot die tijd  ::rofl::
Als we dan geen hints krijgen, dan maar wat puzzelen :)

Tsja... als je je verveelt... je kunt natuurlijk altijd nog de .gif uitelkaar trekken in frames en dan kijken of er een morsecode in het loadbalkje verstopt zit. #succes  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1034 Gepost op: 20-11-2019, 22:39:02 »
Tsja... als je je verveelt... je kunt natuurlijk altijd nog de .gif uitelkaar trekken in frames en dan kijken of er een morsecode in het loadbalkje verstopt zit. #succes  ::rofl::

oh no  :o
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1035 Gepost op: 20-11-2019, 22:47:40 »
Ik hoop echt dat de makers ons morgen gaan verblijden met de Locatie en de namen.

Ik vind de donderdag (buiten de 19e) eigenlijk ook de enigste logische datum aangezien het precies een week voor het molboekje uitkomt valt. Vrijwel alle afgelopen jaren werden de kandidaten precies 1 week voordat het boekje uitkwam gepresenteerd.
Verder is een donderdag ook een soort heilige Mol dag uit het verleden en als het morgen niet komt heeft de post van Rick Mc vorig weekend echt onnodig nieuwsgierigheid en hysterie opgewekt.

Laten we het hopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ::megafoon:: ::fluit:: ::zweep:: #FingersCrossed

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1036 Gepost op: 20-11-2019, 22:51:18 »
Tsja... als je je verveelt... je kunt natuurlijk altijd nog de .gif uitelkaar trekken in frames en dan kijken of er een morsecode in het loadbalkje verstopt zit. #succes  ::rofl::
::rofl:: nou zo erg is het nou ook nog niet  ::rofl::

Al ben ik ook niet heel "technisch" aangelegd.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1037 Gepost op: 21-11-2019, 00:02:36 »
Misschien is Petra Knoth wel gewoon de eerste deelnemer? Rick vroeg op Instagram welke oud-deelnemer we zouden willen terugzien en gisteren plaatst hij een foto van Petra.. Zou wel mooi zijn om het jubileum rond te maken...

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1038 Gepost op: 21-11-2019, 00:09:22 »
Als ik het woord uploading in cijfers omzet krijg je 21161215149147 en als je dat in de link zet bij YouTube bij het kanaal van Wie is de Mol? dan wordt het dit: https://m.youtube.com/watch?v=21161215148&client=mv-google die cijfers heb ik dus in die link verwerkt en dan als ik dat dan ga opzoeken zie ik dit in beeld staan deze video is niet beschikbaar. Maar als ik iet anders in die link zet en dat dan ga opzoeken dan staat er in het beeld er is iets misgegaan. Dat is raar want dan krijg je iets anders te zien..... Wat krijgen jullie te zien als je de link op zoekt die ik hier boven net hebt getypt?

Ik denk niet dat je hoeft te proberen om een url te zoeken bij een derde partij zoals youtube. Video's krijgen generiek ID en dat heeft WIDM dus niet in de hand.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2020
« Reactie #1039 Gepost op: 21-11-2019, 07:33:35 »
Ik hoop dat vandaag iets wordt bekend gemaakt......
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!