Auteur Topic: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?  (gelezen 40258 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 22-11-2019, 15:29:44 »
Mooi lijstje Pac! Persoonlijk zou ik jouw 2 op 1 zetten. Die vijf landen waren gaaf natuurlijk en een absurde twist maar inhoudelijk was het eigenlijk alleen maar slecht voor het spel in de zin van dat de eerste executie echt een loterij werd.
Deels eens hoor ;) Maar ik besloot om 'grootste verbazing' als belangrijkste criterium te nemen - de 'beste' twist was waarschijnlijk de Mol in de bus wat mij betreft 8)

En ik heb het al eens gezegd maar de toekomst-naar-je-hand-zettentwist mag zeker nog wel een keer gebruikt worden ::bravo::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 22-11-2019, 15:31:28 »
Ja, zoals de Belgen het zo mooi deden met de caravan-opdracht (2017)!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 22-11-2019, 16:26:26 »
Ik vind de 5 landen start in 2018 wel het gaafste dat ze ooit bedacht hebben. Ook gezien het tijdverschil in de diverse landen.
"Wij zijn niet in Kiev, vriend!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 22-11-2019, 17:57:10 »
Volgens mij is Heinz nog een hoogtepunt vergeten:

Jouw optreden bij DWDD  ::bravo::




Roder en roder werd het gezicht van Kim. Het enige dat ze kon uitbrengen: "Fascinerend......".

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 22-11-2019, 18:03:17 »
Een van mijn meest favoriete momenten is de finaleopdracht in de bieb in Johannesburg (seizoen 13). Hoe Paulien en Carolien Kees’ boekje vonden en hem daarmee probeerden te chanteren, gevolgd door een discussie tussen Kees en Carolien... echt een super speltechniek! Ook in combinatie met Kees’ acteerwerk, echt prachtig gespeeld ::jaja::

Het moment dat Kees de koker voor de ogen van Zarayda en Carolien wegkaapt staat ook op mijn lijstje ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 22-11-2019, 19:13:30 »
Hee allemaal!!!

Ontzettend leuk initiatief!
Wij wilden als Actieve leden ook het 20 jarig bestaan niet ongemerkt voorbij laten gaan. Wanneer het nieuwe seizoen van start gaat wilden we via een poulefase en knock-outsysteem. Het molmoment van de afgelopen 20 jaar bepalen. Het liefst echt 1 moment, dus niet een hele reeks aan goede molacties etc.

We wilden jullie om input vragen voor de momenten, maar ik zie dat Pac ons voor is geweest! Blijf dus vooral hier momenten noemen/beschrijven zodat deze momenten mogelijk meegenomen kunnen worden in deze competitie!
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 22-11-2019, 19:16:09 »
Dan benoem ik er nog 2

seizoen 2: Een hele boze Cor, nadat (na later blijkt ook echt) de mol de nachtelijke zandloper opdracht heeft laten mislukken
seizoen 3: Karen: "Dan doen ze het maar zonder mol!"


Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2019, 19:22:42 »
Etherdiscipline uitgelegd door Ellie Lust mag voor mij ook niet ontbreken! ::bravo::

En Paulien die het echt in d'r 'vrouwelijke geslachtsorgaan' voelde, blijft ook heerlijk. ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 22-11-2019, 20:08:51 »
Poeh.

1. In 1999 de ontdekking van dit nieuwe programma. Een geheimzinnige speurtocht waaraan je zelf kon meedoen, een interessant psychologisch spel en ik vind het wel vet dat ik het dus vanaf het begin al volgde.

2. In 2006 de ontdekking dat er zoiets bestond als een forum over de mol! Toen ben ik voor het eerst online gaan posten en meediscussiëren over de mol.

3. Seizoen 2011, toen mijn fanschap nieuwe hoogten aannam en ik ècht molloot werd. Sowieso is seizoen 2011 één groot hoogtepunt van begin tot eind! De mol in de bus, het optreden in aflevering 3, de busrace, de Cerro Negro, de "het is zover", de bomenopdracht, de test-twist daaromheen, de eerste finaletest-nieuwe-stijl en de, wat mij betreft, mooist gemaakte ontknoping ooit. Alles aan dat seizoen klopte.

4. Ook 2011: mijn eerste bezoek aan de molfandag. Fantastisch om andere molloten in real life te spreken! (En enkele kandidaten niet te vergeten.)

5. Joeri van Breukelen met zijn Vodcast

6. In 2013 de lancering van Molpunten, waardoor ik echt een "eigen" bijdrage had aan de fancommunity.

7. Ga ik nu niet uitleggen, maar: Ewout.

8. Ook in 2013, de start van Moltalk met Arjen Lubach.

9. Het feit dat ik één van mijn vrienden Molfan heb gemaakt.

10. De herlancering van de Vlaamse mol (en de hulp van forumlid Kaaasje met de Vlaamse Molpunten).

11. Hoe aflevering 50 van de podcast Eeuw van de Amateur (met Paulien Cornelisse en Jan-Peter Pellemans over o.a. de mol) mij into podcast bracht. En natuurlijk, Trust Nobody, de podcast over de mol.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 22-11-2019, 22:07:05 »
Ik kijk pas een paar jaar mee, maar ik vond het missen van een envelop door Rik en Chris in Sri Lanka ongelooflijk...

En ik heb me de krampen gelachen  om Jan Versteegh in die raft-opdracht... ik had hem uit die boot gekieperd als ik Simone was  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 22-11-2019, 22:22:52 »
Hoe de Mol in serie 4 aan het begin van elke aflevering instructies kreeg van Angela. Heerlijk mysterieus. Een beetje zoals we vorig jaar bij de Vlaamse Mol weer zagen.



(De handschoenen van de Mol die je bij deze instructies ziet zijn trouwens voor een habbekrats verkocht op de molfandagveiling dat jaar. Maar het duurste item was toen ook maar 43 euro. :P)
Dit is een van de dingen uit mijn jeugd die me altijd is bijgebleven van dat seizoen. En in alle seizoenen erna hoopte ik op weer zoiets mysterieus als dit. Leek inderdaad op de briefings uit de Mol inderdaad  ::jaja::

Hee allemaal!!!

Ontzettend leuk initiatief!
Wij wilden als Actieve leden ook het 20 jarig bestaan niet ongemerkt voorbij laten gaan. Wanneer het nieuwe seizoen van start gaat wilden we via een poulefase en knock-outsysteem. Het molmoment van de afgelopen 20 jaar bepalen. Het liefst echt 1 moment, dus niet een hele reeks aan goede molacties etc.

We wilden jullie om input vragen voor de momenten, maar ik zie dat Pac ons voor is geweest! Blijf dus vooral hier momenten noemen/beschrijven zodat deze momenten mogelijk meegenomen kunnen worden in deze competitie!
Ook leuk initiatief van jullie kant Niek  ::ok::

Verder ga ik ook eens nadenken over wat mijn hoogtepunten zijn per seizoen.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2019, 22:25:19 door MollenvangR-Art »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 22-11-2019, 22:50:52 »
Omdat iedereen allemaal dingen uit oude seizoenen noemt, wil ik graag wat noemen uti het afgelopen seizoen... Ik denk dat de rooftop executie een hoogtepunt (uit een over het algemeen zwak seizoen) is, die we kunnen zien als één van de best opgebouwde executies ooit over een paar jaar. Vet idee!

En nog iets uit de recentere seizoenen wat nog niet is benoemd: hoe seizoen 18 afsloot hoe het ook begon, met Art op een tv op de hotelkamer, vond ik zo vet! Zo was het cirkeltje van dat seizoen rond ::love::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 23-11-2019, 09:17:12 »
Mijn favorieten zijn hier al genoemd, maar wat ik nog wel mis is Wie is de Mol Junior, dat vond ik ook echt een leuke, verfrissende afwisseling tussendoor. Jammer dat ze dat niet meer doen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 23-11-2019, 09:35:50 »
* Marc-Marie is kritisch
* Koffertje verwisselen in Australië (seizoen 5)
* Angela en Karel die op bezoek komen in Japan
* "Jullie zaten in de bus met de mol"  van seizoen 11
* "Het is zover" van seizoen 11
* De openingsopdracht (incl. de priester zijn toespraak) in Zuid-Afrika

Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 23-11-2019, 10:43:06 »
Dan noem ik er nog eentje uit ‘het zwakste seizoen’. De openingsopdracht in Ijsland vond ik wel geweldig. Meteen 3 uur lang hard labeur met je bagage  ::bravo::

Ook werden er prachtige beelden gemaakt tijdens deze opdracht.

Offline mollootje1210

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 23-11-2019, 11:20:01 »
Wat leuk om deze momenten allemaal weer op te halen! Kijk zelf sinds 2012, maar heb alle seizoenen wel terug gezien. Misschien miste ik daardoor de magie van het landelijk zoeken naar de Mol, maar toch blijft elk seizoen weer bijzonder. Ook als je het al drie keer gekeken hebt.
Qua hoogtepunten moest ik ook gelijk aan deze twee denken:

[...]
De vijflanden-start uit seizoen 18.

Het Frédérique-moment uit seizoen 6, waarbij WIDM even ophield te bestaan.

Vind wel dat de eerste 7 seizoenen een stuk mysterieuzer waren dan dat ze nu nog zijn. Angela en Karel hadden echt zo hun eigen manier van presenteren.
In heel veel opzichten was seizoen 6 voor mij toch wel één van de beste: de opdrachten (over de brug, in de metro, op de zoutvlakte), het prachtige land, de sfeer in de groep die goed was, maar waar ook spelletjes gespeeld werden (jokers jatten) en natuurlijk een steengoede mol en een fantastische winnares.

Een echt hoogtepunt, naast die twee eerder genoemde, heb ik niet. Dat zijn er zo veel en soms ook niet uit te leggen. Kleine dingen maken een seizoen. Zoals de onbevangenheid van de kandidaten in seizoen 1 (bv. Arnoud die zijn vrijstelling eigenlijk niet eens wilde aannemen en dat geweldige feest georganiseerd door Foke Arnoud en John) of de sfeer binnen een groep.

Nu kijk ik weer heel erg uit naar het komende seizoen en de nieuwe hoogtepunten die dat zal brengen. :D  :D
Trust nobody!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2019, 12:23:38 »
Natuurlijk zijn er talloze hoogtepunten te noemen, maar die twee schoten me als eerste te binnen.


Ik zou er nog aan toe willen voegen dat George kandidaat Dick in seizoen drie  het zwemtrauma van zijn leven bezorgde.

Maar ook daarmee ben ik er nog niet. (veel van de andere hoogtepunten zijn overigens intussen ook al genoemd).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 23-11-2019, 13:57:12 »
Meteen 3 uur lang hard labeur met je bagage  ::bravo::

Nou ja, meteen.. de kandidaten hadden ivm een zware storm al een hele dag de tijd gehad om elkaar te leren kennen. Maar inderdaad, op tv was daar niks van te merken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mollootje1210

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 23-11-2019, 15:56:35 »
Dan noem ik er nog eentje uit ‘het zwakste seizoen’. De openingsopdracht in Ijsland vond ik wel geweldig. Meteen 3 uur lang hard labeur met je bagage  ::bravo::

Ook werden er prachtige beelden gemaakt tijdens deze opdracht.
En die 3 uur werden door de Mol toch vermaakt tot 2 uur? Los daarvan vond ik deze opdracht een heel sterke opening. Het was de eerste aflevering van Wie is de Mol? die ik zag en die ook maakte dat ik fan werd ;)
Trust nobody!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoogtepunten van 20 jaar Wie is de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 23-11-2019, 18:16:54 »
Nog een goede. Seizoen 8: Dennis en Patrick in de uitbeeld/doorseinopdracht. Zelden zo hard gelachen bij Wie is de mol.