Er was dus een verklaring van die jongen, die joran Daury noemt.
Wat mij verbaast: die had meteen zijn alibi klaar: vraag maar aan justitie, zij kunnen bevestigen dat ik toen in Nederland was.
Wat nou, justitie kan bevestigen dat.......
Als je niets gedaan hebt, dan kan Justitie dat helemaal niet. Ze kunnen bevestigen NOCH ontkennen waar je destijds was, wanneer je niet in hun systemen voorkomt. Dat klopt dus ook helemaal niet. Wat het voor mij zo overtuigend maakt: een leugen vertel je iedere keer anders. De waarheid, daar hoef je niet echt over na te denken.
Wanneer je Natalee dan bewegingsloos in je armen houdt, het meest menselijke wat je kunt doen is medische hulp halen, ook al ben je ervan overtuigd dat ze niet meer leeft.
Als je die moed niet hebt, laat haar dan liggen waar ze ligt. Misschien leeft ze nog, wordt ze de volgende morgen wakker op het strand of in de struiken, en herinnert zich niets van de afgelopen uren. Maar dan leeft ze nog wel. Ook een schofterige streek, maar dan heb je geen dode op je geweten. Ook al is Natalee een natuurlijke dood gestorven, nu heeft joran dat wel. Hoe ie zich er ook uit probeert te leuteren.