In de reisbranche zelf is tegen deze bepaling al veel weerstand, heb ik vanmiddag vernomen, men blijkt achter de schermen al met een nieuwe opzet bezig te zijn, omdat men het ook te ver vindt gaan. Brandstof zal betaald moeten worden, daar is iedereen het over eens, maar er wordt gekeken naar een eerlijkere manier om dit in rekening te brengen.
Dit is een opvatting van een beheerder van een reisbureau (waar ik vanmiddag het restbedrag heb betaald). Zij was het volkomen met mijn kritiek eens.
Er is geen sprake van een bord voor mijn kop, het blijkt zoals gezegd dus om een groeiende weerstand in de branche zelf te gaan, omdat men ook wel in blijkt te zien dat het zo niet langer kan.
Ik ga de discussie niet uit de weg, dat weet je best. Mijn opmerking was dan ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen. Guikie, ik lees je mening wel, ik lees wel dat je schrijft dat dingen nou eenmaal zijn zoals ze zijn in de praktijk. Alleen accepteer jij het zonder meer, omdat je er nou eenmaal niets aan doet, en ik zet er een levensgroot vraagteken bij, met de betekenis van ´klopt dit wel´. Dat is een nuanceverschil.
Na vanmiddag voel ik mij in mijn mening gesteund uit de reiswereld zelf.