Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 21880 keer)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #60 Gepost op: 4-09-2020, 20:40:25 »
De stiltes die Pieter Jan Hagens in zijn zinnen.moest leggen van regisseur Rick.  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #61 Gepost op: 4-09-2020, 21:26:41 »
Nog even wat opvallende quotes uit het NU.nl artikel met Rik van de Westelaken:

Over de groep kandidaten:
Citaat
"Dat merk je al met de kandidaten van dit seizoen: omdat ze allemaal al eens meegedaan hebben, zijn ze bloedfanatiek en heel bedacht op wat er eventueel zou kunnen komen."

Over de samenstelling van de kandidaten:
Citaat
"We hebben natuurlijk allemaal lijstjes met mensen van wie we willen dat ze terugkomen. We hielden ook veel te veel mensen over, het was moeilijk kiezen. En daar komt nog eens bij dat dit seizoen in het najaar van 2019 is opgenomen, nog voor corona dus, toen iedereen het nog gewoon heel druk had en overvolle agenda's had. Het was best lastig dat allemaal bij elkaar te krijgen."

Over de verwijzingen naar oude seizoenen in het jubileumseizoen:
Citaat
"Je kunt natuurlijk geen jubileumseizoen maken zonder verwijzingen, maar ik vind het aan de kijker die te ontdekken."

Heel opvallend over de zogenoemde finale aflevering die wij eerst dachten dat in aflevering 8 zat:
Citaat
"We hebben meerdere scenario's liggen, maar alles is nog mogelijk. We weten gewoon niet hoe het nu verder gaat, dus ik kan daar weinig over zeggen. Het afgelopen seizoen heb ik dat grootse moment in het Vondelpark wel echt gemist. Je gunt het de kandidaten ook: ik weet nog hoe bijzonder het was tussen alle fans te staan toen ik won. Het is als deelnemer een ongekende ervaring, natuurlijk hoop je dat het gewoon weer zo kan."

Edit: Dus is het nou 8 gewone afleveringen + aflevering 9 finale. Of is er toch nog een twist met meerdere afvallers?  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 4-09-2020, 21:29:35 door Sanmol »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #62 Gepost op: 4-09-2020, 21:41:22 »

Edit: Dus is het nou 8 gewone afleveringen + aflevering 9 finale. Of is er toch nog een twist met meerdere afvallers?  ::oink::

In de Avrobode staat dat morgen aflevering 1/8 is en Moltalk aflevering 1/7.
Het lijkt er dus op dat aflevering 8 de gebruikelijke aflevering 10 gaat worden.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #63 Gepost op: 4-09-2020, 21:44:54 »
In de Avrobode staat dat morgen aflevering 1/8 is en Moltalk aflevering 1/7.
Het lijkt er dus op dat aflevering 8 de gebruikelijke aflevering 10 gaat worden.

Interessant  ::vergroot::. Geen idee hoe ze dat dan precies gaan doen, maar we zien het wel. Kan natuurlijk ook nog 4 in de finale en valt net iemand af voor de laatste drie zoals 2014.
« Laatst bewerkt op: 4-09-2020, 21:46:35 door Sanmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #64 Gepost op: 4-09-2020, 22:01:32 »
Zullen ze niet gewoon finale en reünie in 1 aflevering samenvoegen?
1 opdracht, test, ontknoping en terugblikken? Zou toch moeten passen. Of aflevering 7 is inderdaad vergelijkbaar met aflevering 9 van 2014.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #65 Gepost op: 4-09-2020, 22:21:42 »
Ik hoop dat laatste, want juist voor het jubileumseizoen zou het geweldig zijn als we een aparte ontknoping/reünie aflevering kregen. Misschien zelfs vanuit het kasteel in Lisse? Zou heel passend zijn  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #66 Gepost op: 5-09-2020, 01:27:52 »
Zoals eerder aangegeven: je had haar dit niet 12 jaar geleden ofzo moeten vragen, want dan had ze geen woord gezegd. Maar gaandeweg is ze milder geworden. Ik heb nooit een hekel aan haar gehad, had ik al eens aangegeven.

De ontmoeting na afloop in Lisse tussen haar en Yvonne vd Hurk: Als daar een vuurkorf buiten had gestaan, waren de vlammen acuut bevroren.

Victoria had (en heeft) alle reden om niet met al te veel warmte terug te kijken op haar seizoen. Ze was verreweg de jongste dat jaar, en kende - anders dan veel andere kandidaten - niemand van de groep.

Ik denk dat ze mede hierdoor de neiging had zich te overschreeuwen, waardoor ze op televisie behoorlijk vervelend, arrogant en irritant overkwam. Zij heeft wat dat betreft echt de 'vilain's edit' gekregen. Het boterde overduidelijk niet tussen haar en Yvonne van den Hurk. Daar is door de montage dankbaar gebruik van gemaakt. Victoria's bitchy gedrag kwam volop in beeld, terwijl de al wat oudere Yvonne behoorlijk uit de wind werd gehouden.

Nu weet ik uit betrouwbare bron (ja, daar gaan we weer) dat Yvonne niet makkelijk was om mee te werken. Zij was toen (nog steeds?) de partner van mediamagnaat Harry de Winter, en was duidelijk niet van plan haar luxueuze levensstijl te onderbreken voor een spelletje. Ze schijnt steen en been geklaagd te hebben over de povere accomodaties, stond erop dat ze haar slaappilletje in kon nemen etcetera. Dit drukte een zwaar stempel op de groep, maar dat is allemaal niet uitgezonden. Al  spreekt de avondscene op het strand en Yvonnes commentaar op het kamperen in de terugblik denk ik boekdelen.

En dan is er natuurlijk de molwissel, die Victoria niet lekker zat (en zit). Zij was mede doordat ze weinig aansluiting bij de groep had superfanatiek, en wist al vanaf dag 1 dat Roeland de mol was. Ze zat op het goede spoor, maar toen begon het spel in feite opnieuw. Ja, ik kan me voorstellen dat ze daar flink van baalde, vooral omdat ze daar nooit ruchtbaarheid aan zou mogen geven.

Ik ben benieuwd wanneer er nou écht eens uit de school geklapt gaat worden over dat merkwaardige seizoen.
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #67 Gepost op: 5-09-2020, 11:32:12 »
...óf niet!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #68 Gepost op: 5-09-2020, 11:38:13 »
Goed artikel! Toch weer wat nieuwe dingen geleerd, vooral over Deborah.

Die serie met oud-mollen mag er best nog wel eens komen.
Tell me what your telescope says

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #69 Gepost op: 5-09-2020, 11:42:44 »
Leuk! Ik plaats het hier zodat het meteen bewaard blijft:

Oud-Mollen over hun rol als saboteur: ‘Je bent niet de clown van het circus, eerder de directeur’
door: Gudo Tienhooven


Rob Dekay en Deborah Coutinho. © Marco Okhuizen

JubileumseizoenMet het 20-jarig jubileumseizoen van Wie is de Mol voor de deur, vanaf vanavond op NPO 1, blikken de eerste en meest recente saboteur van het roemruchte spelprogramma samen terug op hun ‘Molschap’. Hoe bedrogen de ‘onbekende’ Deborah Coutinho en muzikant Rob Dekay heel Nederland en welke impact had die rol op hun leven?

Rob: ,,Jij was dus de eerste Mol ooit! Hoe kwam je daar terecht?’’

Deborah: ,,Dat was in 1999. Mijn man sparde voor zijn werk veel met mensen van productiehuis IDTV en dacht mee over wat iedereen inmiddels al twintig jaar kent als Wie is de Mol?. ‘Mijn vrouw is ideaal voor dit programma’, riep hij daar, waarna ik al snel auditie deed. Er werden allemaal vragen gesteld over mijn persoonlijkheid.’’

Rob: ,,Je zit daar vier weken hè? In China in mijn geval, in het seizoen dat eerder dit jaar werd uitgezonden. En het spel gaat altijd maar door, ook als de camera’s uit zijn. Het is geen dagje Disneyland. De makers kijken vooraf of je het wel echt aankan. Kreeg je net als ik tijdens mijn ‘Mollicitatie’ de vraag of je rancuneus bent?’’

Deborah: ,,Dat weet ik niet meer zo goed. Ik kan me wel een sporttest herinneren. Even kijken of zij fysiek wel in orde is. En eenmaal daar, in ons geval drie weken in Australië, moest ik het allemaal zelf doen. Ik wist, net als de rest van de kandidaten, niet welke opdrachten allemaal kwamen.’’

Rob: ,,Het is soms ook beter niets te weten over een opdracht.’’

Deborah: ,,Bij ons was het zo dat iedereen dacht aan een spel mee te doen waarmee je geld kon verdienen. Bij aankomst werd door de toenmalige presentator Angela Groothuizen verteld: maar er zit wel een saboteur in jullie midden. Dat kon uiteraard alleen bij seizoen 1. Had jij als mentale strategie ook dat je steeds iemand in gedachten had die net zo goed de Mol kon zijn? Zoiets jezelf wijs maken om in je rol als kandidaat te blijven, dat hielp mij wel in het spel.’’

Rob: ,,Ja! Ik dacht dan vooral: wie zouden de makers als alternatieve Mol aanwijzen als ik halverwege mijn been zou breken. Bij wijze van spreken dan.’’

Deborah: ,,Ik heb mezelf gelijkgesteld aan de rest en keek tijdens opdrachten waar ik subtiel links en rechts wat kon vernachelen. Hoe ging jij te werk dan?’’

Rob: ,,Ik was die fanatieke guy, een blije fan van het programma die zó graag eens mee wilde doen – dat klopte overigens! – dat zelfs wanneer iedereen bij het optellen van alle feiten bij mij zou uitkomen, ze tóch zouden denken: mijn hart zegt dat Rob de Mol toch niet kan zijn.’’

Deborah: ,,Dat zeiden ze achteraf ook tegen mij. Ik ben volgens mij een vriendelijk mens, maar ik kan soms ook best onsympathiek zijn en mezelf even afzonderen. Ze vonden me te grillig om de Mol te kunnen zijn. Te veel moodswings.’’

Rob: ,,De meeste kandidaten waren bekender dan ik. De rol van het gretige groentje, die mensen uit het spel willen hebben omdat hij als de Mol-fan van het eerste uur wel eens zou kunnen winnen, heb ik goed aangedikt. Bij een opdracht moesten de kandidaten ná een signaal van de makers een envelop openmaken. Ik wist dat iedereen me zag dus maakte ik die envelop alvast half open. ‘Verdorie Rob, die moest nog dicht blijven’, riep de regisseur geërgerd. Iedereen vond me een kneus en dus geen Mol. Toen ik zag dat dit werkte, wist ik: dit gaat wel lukken.’’
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 11:47:01 door Heinz »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #70 Gepost op: 5-09-2020, 11:42:59 »
De angst gesnapt te worden

Deborah: ,,Weet je wat ik moeilijk vond? Wij gingen surfen en ik bleek daar – nadat iedereen heel kort les kreeg – best goed in te zijn. Sta je trots op zo’n plank. Ik dacht alleen telkens: oh ja, ik moet wel vallen natuurlijk. Shit, het gaat te goed haha. Ik was best zenuwachtig. Zullen de anderen me doorhebben? Het gevoel dat je mag niet blunderen, had ik de volle drie weken.’’

Rob: ,,Ik voelde veel verantwoordelijkheid. Het programma leunt veel op jou als Mol. Je bent niet de clown van het circus, eerder de directeur. En het zal dan toch niet zo zijn dat je de snelst ontdekte Mol aller tijden bent? Ik ben best goed in het oplossen van puzzels, dat weet ik gewoon. En het zit in me om te willen winnen. Ik moest mezelf er soms aan helpen herinneren dat dit dus níet de bedoeling is.’’

Het vergrootglas van de kijker

Rob: ,,Ik vond het heel stijlvol van de makers dat ze een sabotage van mij gewoon in beeld lieten komen. Anders zeggen kijkers: ‘Ze timmeren in de montage alles dicht, zo kan ik nooit meepuzzelen.’ Ik schrok wel even toen ik het terugzag op tv. Het was die opdracht waarbij auto’s in een bepaalde volgorde geparkeerd moesten worden. Het werd niet héél duidelijk getoond, maar je kon daar zien dat ik een verkeerde route oplas. Dat is zo mooi aan dit spel. Je wordt als kijker een soort detective.’’

Deborah: ,,In mijn seizoen was er natuurlijk nog geen Twitter en Instagram. Je had net een mobieltje waar je toen ook nog een godsvermogen voor betaalde. En toch kwamen er al e-mails met theorieën binnen. Dat is alleen maar gegroeid natuurlijk.’’

Rob: ,,Had je al direct het gevoel: dit kan een enorme tv-hit worden?’’

Deborah: ,,Nee, ook al waren de kijkcijfers meteen goed. Maar ik was er niet zo mee bezig. Dat jaar werd mijn man heel erg ziek en hij is uiteindelijk ook overleden. Mijn drie kinderen waren nog heel jong. Dan ben je met heel andere dingen bezig. Ik heb ook nooit meer echt naar Wie is de Mol? gekeken. Zeker niet toen ze na een paar jaar besloten door te gaan met bekende Nederlanders. Dat trok me niet zo. Dus heel eerlijk: desinteresse. Ik ben van mezelf al niet zo’n tv-kijker hoor. Al zou ik beslist nog eens meedoen als ze een seizoen maken met oud-Mollen!’’

Deborah: ,,Zeven maanden na de dood van mijn man ben ik biertjes gaan tappen, want er moest toch brood op de planken komen. Inmiddels werk ik al jaren als secretaresse in een groot advocatenkantoor. Het gebeurt nog steeds wel eens dat ik op straat loop, iemand me heel lang aankijkt en dan roept: ‘Jij was de Mol!’ Natuurlijk blijft dat leuk.’’

Rob: ,,Wie is de Mol? is een van de best bekeken programma’s van de Nederlandse televisie en dat merk je. Ik woon in Deventer, een erg toeristische stad. In het centrum wisten er veel al wie ik ben, maar dagjesmensen... Voor ik de supermarkt uitloop, ben ik wel een hele rits aan foto’s verder. En ik werd meer gevraagd voor optredens.’’

Deborah: ,,Dankzij de Mol?’’

Rob: ,,Ik had een nichepubliek. Ik werd wel gedraaid op de radio, maar veel mensen wisten nog niet wie ik was. Dit programma kenterde de boel. ‘Nee, dat is dus niet Waylon.’ Er stonden tachtig shows gepland dit jaar, helaas veegde corona er weer een hoop weg. Er speelt ook een en ander aan nieuwe tv-programma’s waar ik nu nog niets over mag zeggen. En ik ga waarschijnlijk een rol spelen in een film of serie. Een bekende naam in dat wereldje, sorry ik moet wat vaag blijven, belde me op. ‘Jij? De Mol?!’ Hij was zo in shock dat hij serieus samen wilde zitten om over acteren te praten. Ik wilde dat altijd al eens doen, maar het zit niet in me nog een complete opleiding te gaan volgen. Nu is De Mol mijn cv: kijk, ik kan wel degelijk acteren!’’

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #71 Gepost op: 5-09-2020, 11:43:10 »
Wie is de Mol? voor dummies

‘Ondanks tunnelvisie de executie overleven vanwege een vrijstelling...’ Pardon? Na vanavond praat half Nederland weer wekenlang in Wie is de Mol?-jargon. Voor nieuwkomers en iedereen die bij het spelprogramma nog steeds de wenkbrauwen fronst: deze krant helpt graag om van alle hocus pocus chocola te maken.

Een groep bekende Nederlanders kan geld verdienen met het uitvoeren van opdrachten. Een van hen probeert, zonder zich kenbaar te maken, de boel te saboteren. Deze Mol wil de geldpot juist zo leeg mogelijk hebben. Elke aflevering eindigt met ‘de test’ waarin alle kandidaten vragen moeten beantwoorden over de identiteit van de Mol. (Bijvoorbeeld: ‘Is de Mol een man of een vrouw?’) Bij het inzetten van een joker wordt een fout antwoord goed gerekend. Wie een vrijstelling inzet (soms te winnen bij een opdracht), is gevrijwaard van de test.

Tijdens ‘de executie’ zit presentator Rik van de Westelaken met een laptop tegenover de kandidaten die zojuist de test maakten. De kandidaat met de meeste foute antwoorden ziet een ‘rood scherm’ en moet het spel verlaten. Wie een ‘groen scherm’ ziet, mag blijven. De Mol blijft sowieso in de race door voorkennis, maar speelt het spelletje mee. Uit de finale rolt een winnaar (de geldpot is voor hem of haar), een verliezer en natuurlijk...de Mol.

Vanavond gaat het twintigste seizoen van start, voor het eerst met oud-deelnemers. Er is nog niet bekendgemaakt wie de deelnemers zijn.

Wie is de Mol? Vanaf vanavond wekelijks om 20.30 uur op NPO 1

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #72 Gepost op: 5-09-2020, 11:46:57 »
Wat een ontzettend leuk interview! Wat leuk dat Deborah weer eens aan het woord komt  :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #73 Gepost op: 5-09-2020, 13:16:42 »
Superleuk inderdaad ::bravo:: Interessant om te lezen dat ze haar als eerste Mol hebben gescout omdat haar man met IDTV samenwerkte, dat wist ik nog niet ::vergroot::
...óf niet!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #74 Gepost op: 5-09-2020, 13:34:18 »
Zeer leuk interview met Jantien uit seizoen 3;

https://www.lc.nl/cultuur/media/Wie-is-de-Mol-begon-ooit-met-onbekende-Nederlanders.-LC-redacteur-Jantien-de-Boer-deed-mee-en-blikt-terug-op-het-Mol-universum-25987690.html?harvest_referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2Fhttps%2Fwww.google.com

Wie is de Mol? begon ooit met onbekende Nederlanders. LC-redacteur Jantien de Boer deed mee en blikt terug op het Mol-universum


Vanavond begint de Nederlandse jubileumserie van het televisieprogramma Wie is de Mol?. In twintig jaar tijd is er veel veranderd. Te beginnen met het verdwijnen van de afritsbroek.
 
Er was een periode, je kunt het je nu bijna niet meer voorstellen, dat er nog geen Bekende Nederlanders aan Wie is de Mol? meededen. In 2001 sloot presentatrice Angela Groothuizen de tweede Nederlandse serie af met een oproep aan de kijkers. ,,Wil je meedoen?’’, vroeg ze. ,,Stuur dan een brief.’’

Ik kon en kan niet rennen, klimmen of een bal vangen, maar ik had wel zin in iets geks. ,,Deze week zat ik mistroostig op een natte wc-bril in een bowlingcentrum’‘, schreef ik. ,,Telkens als ik had gegooid, liet het scherm boven de baan een dooie, kale kip zien.’’
Lang verhaal kort. Na twee gesprekken, proefopnames en een medische test op sportcentrum Papendal, werd ik samen met tien andere, doodgewone burgers uitverkoren.

Nu schrijft de AvroTros dat de kandidaten, ,,anders dan voorgaande edities geheim blijven voor elkaar en voor het publiek’’, maar destijds hadden we totáál geen benul. Werkelijk iedereen in het vliegtuig naar Porto kon een potentiële mol-kandidaat zijn. We waren immers Onbekende Nederlanders. Pas toen we met zijn elven overbleven bij een lege, spookachtig piepende bagageband viel het kwartje. Alle elf waren we onze spullen kwijt. Alle elf hadden we getekend voor een grimmig spel.

Op 13 september 2001 om half acht moesten we ons melden op Schiphol, twee dagen na de aanslag op de Twin Towers in New York. De wereld stond in brand, op avontuur gaan voelde vreemd, toch doken we onder in het Mol-universum. Als we in een restaurant of hotel zaten, of toevallig langs een televisie in een etalage liepen, probeerden we flarden van het nieuws op te vangen, maar we hadden te veel aan ons hoofd om de werkelijkheid te kunnen vatten.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 13:40:54 door E-ri-Q »

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #75 Gepost op: 5-09-2020, 13:39:42 »
We moesten van een stuwdam abseilen, over een angstwekkend diepe afgrond parallellen, ingewikkelde speurtochten doen, elkaar afknijpen in een kouwe gevangenis, hoog in de lucht op een vliegtuigvleugel staan, en o ja, we werden op de verkeerde plek uit een vliegtuig gegooid. Telkens als we dachten dat we een opdracht begrepen, bleken we de dubbele bodem weer over het hoofd te hebben gezien.
Ik herinner me een spel met een geldwagen, waarin de bedenkers acht maanden voorbereiding hadden gestoken. In nog geen twee uur tijd maakte ik er een zootje van. Per ongeluk. Paniek, faalangst en zelfspot streden in mijn hoofd om voorrang.
                               
De opdrachten waren wreder dan nu het geval is, en contact maken met de crew was verboden. De geluidsmannen gooiden zwijgend microfoontjes in je blouse. De camera’s moest je vergeten. Langzaam werd je afgepeld.
Soms kijk ik daarom met verbazing naar de jongste series. Met de komst van de Bekende Nederlanders werd het steeds gezelliger. O, o, wat doen ze nu leuke puzzels in gekke autootjes, of bootjes. En o, o, wat wordt er soms geschmierd.
Kennelijk wil het Nederlandse publiek BN’ers. Toen Marc Marie Huijbregts en Yvonne Jaspers in 2005 meededen schoten de kijkcijfers omhoog. Alleen in België, de bakermat van de Mol, spelen ze het spel nog met onbekende Vlamingen. Daar worden kandidaten nog 30 centimeter onder de grond in een kist wakker. Daar dalen ze diep af in de krochten van de aarde. ,,O nee, ik kan niet meer’’, piept een kandidate paniekerig. Zo hoort het. Dát is De Mol.
En er is nog iets. Ik ben vaak verbaasd over de kleding van de BN’ers. Over hun haar. Hun make-up. Wij droegen afritsbroeken en bergschoenen en de eerste dagen trokken we zelfs braaf de lelijke sandalen uit het Avro-pakket aan. Een kandidaat slechts had een rolkoffer en leuke jurkjes mee, en zij viel al in aflevering twee af.
                               
Eigenlijk wisten we van toeten noch blazen, de televisie-uitzendingen waren van later zorg. Ik had niet kunnen denken dat ik later vanaf bouwsteigers toegeroepen zou worden. Dat ik ineens beroemd zou zijn op de basisschool waar mijn zoon in groep twee zat. In de V&D sloeg een wildvreemde vrouw haar handen voor mijn ogen. ‘Wie is de Mol’, siste ze in mijn oor.
Ineens voelden wij, de kandidaten uit 2002, een beetje hoe het is om BN’er te zijn, maar we vonden het eerder ingewikkeld dan leuk. Zeker toen de mailbox van mol George door speurders werd gekraakt.
De faam van het programma groeide. Op het widm-forum ontleedden hardcore-fans de kleinste aanwijzingen die bij nader inzien helemaal geen aanwijzingen waren. De fan-gemeenschap werd groter en groter. De fandag, waar liefhebbers na afloop samenkwamen met de makers, was tot dan toe kleinschalig maar in 2002 werden we allemaal overvallen door de drukte.
                               
Ik herinner me een brij van gezichten. We deelden handtekeningen uit. We gingen met wildvreemden op de foto. En tegenwoordig geniet ik vooral van de luxe dat ik de mol niet meer hoef te zoeken. Om de tests goed te maken moet je namelijk frustrerend veel onthouden, zeker als je verschillende medespelers verdenkt.
Mijn molboekje, dat destijds nog een gewoon notitieboekje was, zonder gelikt logo op de voorkant, staat vol met aantekeningen. Harry weegt 80 tot 82 kilo, noteerde ik. George 79,6 kilo. En op dag 15, op een donderdag, zat Ellen rechts naast me aan het ontbijt. Ze at brood met kaas en dronk een cafe com leite.

Werkelijk alles kan tijdens het spel, dat nooit stopt, van belang zijn. Toen ik na drieënhalve week in oktober 2001 thuiskwam was ik gesloopt. Ik had nachtmerries over opdrachten. Ik werd wakker van mijn eigen stem. In mijn slaap zette ik mijn bril zelfs op.
En nu moet een selectie BN-ers uit de laatste tien moljaren dus nog een keer in de centrifuge. Nou ik hoop dat ze, net als de onbekende Vlamingen in de Belgische serie, alle hoeken van de kamer zien. Ik wil een duistere Mol. En daarna wil ik weer een serie met gewone Nederlanders die je misschien gemakkelijker in een luchtbel onder water kunt bewaren, of van een gebouw af mag gooien.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 13:42:29 door E-ri-Q »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #76 Gepost op: 5-09-2020, 13:44:02 »
Wat een geweldig stuk. Zo leuk om weer wat te horen van onbekende  oud kandidaten  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #77 Gepost op: 5-09-2020, 13:46:48 »
Jantien was nog niet eens zo heel lang geleden in een aflevering van Buitenhof te zien. Als journaliste, niet als voormalig molkandidaat.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #78 Gepost op: 5-09-2020, 13:47:42 »
Wauw, heerlijk stuk. Hardop gelachen en volmondig ja geknikt met wat ze schrijft over afzien en een duistere Mol. ::bravo::

Dat George zijn mailbox was gekraakt was nieuw voor me. Sneu zeg.

O en eindelijk krijgen we wat meer context bij de fameuze natte wc-bril quote. ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #79 Gepost op: 5-09-2020, 13:52:00 »
Heerlijk stukje ja ::bravo:: We worden getrakteerd vandaag ::love::
Leuk al die insiders info en ook leuk om Jantiens kijk op WIDM nu te lezen ::cheerleader::
...óf niet!