Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 94982 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #220 Gepost op: 11-10-2020, 13:10:14 »
https://youtu.be/YEnYIqXR6yo?t=652

Nu inderdaad grappig om dit te zien. Jeroen komt op mij ontzettend onrustig over tijdens deze q&a, en veel met zijn ogen naar boven kijkend, = teken van iets verzinnen / liegen. Deed hij ook tegenover Elly toen hij verklaarde waarom hij het gescheurde briefje tijdens Sleutel Bos achterhield...

Hij was als mol tussen veel te fanatiek spelende kandidaten niet echt in staat veel geld uit de pot te halen, maar hij heeft in het theater denk ik toch een poging gedaan. En verder vooral vertragen, afleiden, sarren, met geen doel dan het geheel niet te laten slagen.
Zijn (zeezieke?) uitstraling bij de executie lijkt misschien op een soort schuldbewuste reactie dat twee uit zijn groepje die de afgelopen 24uur zo close zijn opgetrokken met elkaar  toch moeten vetrekken.

Offline Wieisdemolieke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #221 Gepost op: 11-10-2020, 13:16:41 »
Hoewel ik zelf lang op Nikkie zat, begin in nu toch te twijfelen over Jeroen. Onder andere vanwege de volgende mogelijke hint, die ik hier op het forum nog niet heb kunnen vinden. Benieuwd wat jullie er van vinden.

In de leader zien we twee schilderijen voorbijkomen waaronder het geluid van een ‘schreeuw’ te horen is. In afl 4, bij de opdracht Meesterwerken zegt Jeroen dat zijn werk wel iets heeft van Munch. Hierbij moest ik meteen denken aan zijn schilderij ‘De Schreeuw’, vervolgens aan de leader en daardoor dus aan Jeroen.  ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #222 Gepost op: 11-10-2020, 13:18:44 »
Ik vind dat gescheurde briefje achterhouden wel een rare actie als mol. Zet hem totaal onnodig in de spotlight, denk maar aan de aanval van Tygo naar Jeroen aan tafel... Of speelt Jeroen het hier heel slim door dus juist zo obvious te doen dat het ongeloofwaardig wordt?


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #223 Gepost op: 11-10-2020, 13:25:43 »
juist zo obvious te doen dat het ongeloofwaardig wordt?
Dat  ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio:: ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #224 Gepost op: 11-10-2020, 13:34:54 »
Maar als Jeroen de mol is, is het niet logisch dat hij eerst een kandidaat uitsluit om een paar afleveringen verder er vol op te gaan. Toch maar weer tijd voor een heroverweging.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #225 Gepost op: 11-10-2020, 13:54:03 »
Jeroen was mijn schot-voor-de-boegmol en ik ben bij hem gebleven, omdat iedereen rare dingen deed. Maar waarom geeft iedereen hem ineens de schuld van die telefoon? Hij heeft al bij het ontbijt een telefoon gepakt, luid en duidelijk gemeld en in het zicht van iedereen. Het is dus logisch dat hij een telefoon heeft en dat de andere drie de andere telefoon krijgen. Patrick is er, net als steeds, weer als de kippen bij en hij is hier dus de schuldige, niet Jeroen. Dat hij vervolgens 'vergeet' dat hij 'm heeft, is natuurlijk wel raar maar het leverde wel leuke televisie op.  ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #226 Gepost op: 11-10-2020, 14:33:12 »
https://youtu.be/YEnYIqXR6yo?t=652

Nu inderdaad grappig om dit te zien
Ja! Wat een gelieg zeg. En Jan Willem die niks doorheeft, toch in de laatste Moltalk wel het licht ziet. Het is een straal andere Jeroen dan in zijn eigen seizoen. Het is 1 groot gelieg. We zien hier hoe hij het doet; bewezen feit dat ie zit te liegen want het hele jubileumseizoen was al opgenomen. Nu is ook duidelijk wat hij zat te focken met die nepspoilers. Hier in die Q&A begon het al.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #227 Gepost op: 11-10-2020, 14:57:29 »
https://youtu.be/YEnYIqXR6yo?t=652

Nu inderdaad grappig om dit te zien.

Geweldig. Vooral die grijns op 7 minuut 54. ;D (En vanaf 10:50 over een tweede deelname.)
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 15:02:02 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #228 Gepost op: 11-10-2020, 14:59:07 »
Tsja, hij moet natuurlijk liegen vanwege zijn deelname. Maar zien we hier de mol liegen of een kandidaat...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #229 Gepost op: 11-10-2020, 15:02:37 »
Dat kan je uit het filmpje niet halen natuurlijk, maar dat ie goed kan liegen wel. Dat is sowieso al leuk om te zien.

(En dat ie de eerste keer molliciteerde, maar dat was vast al bekende info.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #230 Gepost op: 11-10-2020, 15:28:04 »
Dat heb ik ook met Jeroen. Ik vergeet hem en dat maakt het juist verraderlijk... Ik heb hem afgestreept, maar ben vergeten waarom.  ??? Want écht onverdacht is hij ook niet... Toch ook maar beter in de gaten houden, denk ik.

Als Jeroen echt de mol is, dan is hij pas rond afl. 4 bij mij in beeld gekomen (en bij afl. 4 verdacht ik Tygo veel meer). En pas bij afl. 5 mijn hoofdverdachte. En nog steeds heb ik geen idee waarom ik hem eerder heb afgestreept.  ???

Mocht het kloppen: hulde aan iedereen die vanaf het begin in deze tunnel zit, want hij is lang onverdacht gebleven.  ::bravo::

Afwachten dan maar.

Met de telefoon was iedereen verdacht en/of minder scherp na het boot-avontuur  ;D. Maar we weten dat Jeroen sowieso een tel. pakte, dat zei hij ook. De fout ligt niet echt bij hem, maar ik denk dat hij het wel best vond zo en ervoor koos om het zo te laten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #231 Gepost op: 11-10-2020, 15:34:34 »
Je gaat het pas zien als je het doorhebt, maar Jeroens reacties op zijn groene schermen lijken me inderdaad (want al eerder door anderen opgemerkt) geacteerd. De spanning lijkt niet te verdwijnen.





Zo zag zijn reactie op een groen scherm in 2017 eruit:



Dan zie ik wel wat van opluchting.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 15:40:19 door Heinz »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #232 Gepost op: 11-10-2020, 16:03:24 »
In de testbiecht van aflevering 6 geeft Jeroen de reden waarom hij denkt dat Nikkie de mol is.

“Ik verdenk nog steeds Nikkie, omdat ik vind dat zij gedurende alle opdrachten en alle afleveringen zo waanzinnig vaag is geweest.
Zij heeft zich heel erg afzijdig gehouden eigenlijk van het spel, doet bijna nooit echt mee.
Ze staat er meer een beetje naar te kijken.
En het is ook niet zo dat ze heel erg enthousiast is om de groep op te zwepen om beter te presteren of wat dan ook.
En overal waar zij verschijnt, gebeuren gewoon rare dingen.”


 ::rofl:: Volgens mij is dat precies een beschrijving van hemzelf.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #233 Gepost op: 11-10-2020, 16:12:29 »
Er is gerotzooid met de test, want die verdenking is uit een eerdere aflevering. In de test van aflevering 4 zei hij nog dat hij Nikkie had afgestreept. Dus hij kan Nikkie niet ''nog steeds'' verdenken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #234 Gepost op: 11-10-2020, 16:33:00 »
en slim om iemand te verdenken die sowieso door is  8)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #235 Gepost op: 11-10-2020, 17:46:15 »
Er is gerotzooid
Dat gebeurt altijd met mollen. Dat maakt het allemaal raar en krom. Het wijst de mol aan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #236 Gepost op: 11-10-2020, 18:02:50 »
Jeroen is idd een goede acteur ::jaja::
Maaaaar, ik denk dat we worden gepootjehaakt door de regie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #237 Gepost op: 11-10-2020, 18:09:36 »
Ik zat nog na te denken over wat de mol zou willen, 4 of 6 kandidaten bij de test. Normaal gesproken wil je zand in ogen strooien. Een iemand (of nu zelfs 2) die je niet verdenkt veilig stellen. Maar in dit geval zit toch niemand op Jeroen behalve Nikkie die dus sowieso al door is. Het is zelfs een tikkie beter als zij in het ongewisse blijft wat er gebeurt die anderhalve dag.

M.a.w. waren er 3 kandidaten die hem al verdachten en 2 niet dan zou je proberen die 2 in de helikopter te krijgen. Of 2 om 3. Maar hier is het 1 om 4. Dan maakt het niet meer uit en speel je er maar gewoon op dat de sleutel / het koppel niet gevonden wordt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #238 Gepost op: 11-10-2020, 18:48:46 »
Hij twijfelde toch ook om dit seizoen mee te doen, dacht ik? Omdat hij bang was dat het zijn ervaring in Oregon niet kon overtreffen? Wie weet is het een reden om nu de mol te zijn.  ;) Want de mol zijn, lijkt mij toch de mooiste ervaring die je kunt hebben in dit programma.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #239 Gepost op: 11-10-2020, 18:53:25 »
Er is gerotzooid met de test, want die verdenking is uit een eerdere aflevering. In de test van aflevering 4 zei hij nog dat hij Nikkie had afgestreept. Dus hij kan Nikkie niet ''nog steeds'' verdenken.
Dat klopt want ik heb hem daardoor afgeschreven als mogelijke finalist.