Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90320 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #60 Gepost op: 23-09-2020, 00:54:39 »
Een anti MOL dus.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #61 Gepost op: 23-09-2020, 08:30:47 »
Als Jeroen de Mol is, dan was dit de aflevering om hem eens even ontzettend onverdacht te maken :P

- Probeert een bondje aan te gaan.
- Probeert opzichtig 100 euro te verduisteren om met Tygo te fucken.
- Schuift makkelijk door de kasteelopdrachten heen en is vervolgens de held door op mooie wijze het laatste schild te raken.

Zoveel viel er niet te mollen deze aflevering, dan maar juist het tegenovergestelde doen en jezelf onverdacht maken?
Niet dat Jeroen mijn hoofdverdachte is, maar probeer het voor iedere kandidaat uit te leggen.
Ik snap Gadoesja helemaal, maar denk dat het nog steeds kan. Vooral Jeroens gedrag in afl. 1 viel op en dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Een Mol die zich nog niet op z'n gemak voelt ...nog niet in de flow zit zou zich zo kunnen gedragen, toch?

In deze afl. bleek ineens dat Nikkie hem al langere tijd verdacht... wat dus eerder buiten de edit werd gehouden  ???

Niet vreemd toch dat ze bij Meer of Min achter hem aanliep? Lijkt me ook dat je in deze fase als Mol dan zo'n verdenking probeert weg te nemen. Als je überhaupt kunt mollen met iemand on your case. Trouwens, in de kasteelopdracht probeert Jeroen ineens om 'andere groepjes te maken dan de vorige keer'


^ iets na 40:05

Kan kandidaats zijn, tuurlijk, maar kan als Mol ook handig zijn. Nikkie kiest hier om bij Jeroen te blijven, terwijl ze net een duo opdracht met hem heeft gedaan.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #62 Gepost op: 23-09-2020, 12:47:21 »
Jeroen is niet de mol, hoor.
Welke mol schuift de kist met geld over de streep?


Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #63 Gepost op: 23-09-2020, 13:35:01 »
Jeroen is niet de mol, hoor.
Welke mol schuift de kist met geld over de streep?

Een Mol die heeft gezien dat de opbrengst toch zeer teleurstellend is, er wat verwarrende jokers in het spel gekomen zijn, en met het binnenhalen mooi de verdenkingen van zich kan laten en hiermee een leuk blij tv-moment creëert (toch weer beetje productieassistent). Bovendien hoefde hij echt nog maar een heel klein stukje, maar denk dat hij door de productie wat geholpen is door na het uitschakelen van Ellie wat slechter te gaan richten.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #64 Gepost op: 23-09-2020, 17:03:44 »
Ondanks dat ik (en veel met mij) vraagtekens had bij Jeroens deelname in dit toch wel All-Stars-seizoen, vind ik Jeroen eigenlijk hartstikke leuk. Ik kan me heel erg vinden in zijn fanatisme en fan-zijn. Ik zie hem wel winnen dit seizoen.

Maar, niet de mol.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #65 Gepost op: 26-09-2020, 22:54:54 »
Jeroen, hij zei meesterlijk op het dakterras...Ging lekker met Patrick in de draaimol(l)en, zei niet dat hij een drieluik had als schilderij, nam met P alleen kaarten van 50,- zodat anderen de €250,- niet konden doen. En zijn schilderij leek wel onder de grond, zo donker. Ik ben eruit. Last but nog least; hij wordt als minste verdacht.
  ::joehoe:: #tunnelvisie (bij zijn opmerking bij de test over hoe hij meer zou inmengen als Mol wist ik het zeker. :P)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #66 Gepost op: 26-09-2020, 23:41:45 »
Dat van dat drieluik wist hij ook niet, dat was voor hem niet zichtbaar.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #67 Gepost op: 27-09-2020, 00:15:15 »
Ja dat klopt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #68 Gepost op: 27-09-2020, 10:54:38 »
Dat van dat drieluik wist hij ook niet, dat was voor hem niet zichtbaar.

Correct, en dat vond ik een beetje flauw van de makers.  :-\\

Maar meer in het algemeen zie ik dat velen hier al in allerlei tunnels verdwenen zijn, maar dat de Jeroentunnel nog helemaal leeg is. Wordt hij door de montage niet gewoon ontzettend uit de wind gehouden?
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #69 Gepost op: 27-09-2020, 11:01:14 »
Zou kunnen. Ook gisteren hoorden we in een testbiecht weer dat Jeroen volgens diegene in elk geval niet de mol is. Dat is al de derde of vierde keer dat ik dat voorbij hoor komen. Dat is natuurlijk volkomen normaal als Jeroen een kandidaat is, maar dat Jeroen van de productie al zo vroeg zo onverdacht mag zijn vind ik toch opmerkelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #70 Gepost op: 27-09-2020, 11:08:53 »
Zou kunnen. Ook gisteren hoorden we in een testbiecht weer dat Jeroen volgens diegene in elk geval niet de mol is. Dat is al de derde of vierde keer dat ik dat voorbij hoor komen. Dat is natuurlijk volkomen normaal als Jeroen een kandidaat is, maar dat Jeroen van de productie al zo vroeg zo onverdacht mag zijn vind ik toch opmerkelijk.

Precies mijn gedachte. Terwijl wij hem niet buitensporig veel goed(s) zien doen. Sowieso lijkt hij net iets minder vaak in beeld te komen (maar dat lot deelt hij een beetje met Peggy), zelfs zodanig dat ik soms denk: 'O ja, Jeroen doet ook nog mee'. Ik schrijf hem nog niet af in elk geval.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #71 Gepost op: 27-09-2020, 11:48:31 »
Jeroen omschreef zijn schilderij wel heel goed. Inclusief "arrogante gezichtsuitdrukking" van de baby. ::rofl::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #72 Gepost op: 27-09-2020, 11:54:41 »
Zou kunnen. Ook gisteren hoorden we in een testbiecht weer dat Jeroen volgens diegene in elk geval niet de mol is. Dat is al de derde of vierde keer dat ik dat voorbij hoor komen. Dat is natuurlijk volkomen normaal als Jeroen een kandidaat is, maar dat Jeroen van de productie al zo vroeg zo onverdacht mag zijn vind ik toch opmerkelijk.

Ja, dat vind ik ook vreemd. Hoewel ik daarin mee ga en hij ook eigenlijk niet op mijn lijst staat ( als enige van de hele groep ). Maar waarom eigenlijk niet? Daar heb ik geen goed antwoord op. Ik vergeet Jeroen altijd een beetje. Hij lijkt wat passief en corrigeert soms fouten van anderen.
Maar hij zat wel bij de luiken opdracht op de juiste positie want in het dorp viel goed te mollen. Met de porto's niet. Ging wel lekker met Patrick mee op de carroussel en gooide met Tygo stenen van waarde uit de manden ( was Jeroen toch?).
Maar ik betrap hem eigenlijk verder zelden op iets echt verdachts. Wil nog niet zeggen dat hij het niet doet natuurlijk. Achter je rug om.  ::rofl::

Ik zou het prachtig vinden als hij als een duveltje uit een doosje komt aan het eind in elk geval. Vind het een leuke deelnemer ook.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #73 Gepost op: 27-09-2020, 14:16:07 »
Jeroen staat vaak op plaatsen waar dingen fout gaan (het groepje waar stenen verdwenen zijn, geld uit zijn koker verdwenen tussen de olijfbomen, luiken die dichtgaan en nu het schilderij van Peggy). Maar ik betrap me erop dat ik het iedere keer weg redeneer. Het enige echt goede dat hij gedaan is de kist over de streep trekken bij de laseropdracht en daar zat nou ook weer niet echt veel geld in. (Het noemen van vrouwennamen vind ik ook onmols, maar minder duidelijk goed voor de pot.)

Het probleem is dat ik het echt niet bij hem zie. Als hij het wel is, zou het fantastisch acteerwerk zijn. Zoals hij zichzelf in de nesten werkt met de verscheurde 100 euro, zoals hij slecht lijkt te kunnen liegen, zoals hij echt geëmotioneerd lijkt als hij de kist binnenbrengt. Het zou dan allemaal een fantastisch rookgordijn zijn.

Als ik terugdenk aan zijn vorige seizoen in Oregon, herinner ik mij dat hij net zo onhandig was in het metaspel (het liegen, het bedriegen, de bondjes). Dus ik denk dat het echt is. Ik streep hem voorlopig met potlood weg. Maar het is best mogelijk dat ik daar nog op terug kom.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #74 Gepost op: 27-09-2020, 14:49:37 »
Maar meer in het algemeen zie ik dat velen hier al in allerlei tunnels verdwenen zijn, maar dat de Jeroentunnel nog helemaal leeg is. Wordt hij door de montage niet gewoon ontzettend uit de wind gehouden?

Jeroen was mijn schot-voor-de-boegmol, geen idee waarom eigenlijk.
Maar ik heb nog geen duidelijke reden gezien om van mol te wisselen, want zoals gewoonlijk doet iedereen rare dingen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #75 Gepost op: 27-09-2020, 15:24:48 »
Jeroen lijkt het erg naar zijn zin te hebben, goedlachs en zo. Lijkt ontspannen.
Het is waar dat hij wel vaak in goede positie is voor een MOL.
Luiken, stenen, €50.- kaarten, en soms opvallend bezig, met de kist over de finish, als laatste snel gaan zitten, voor de neus van Ellie, bondje verzoek aan Ellie, bij de executie van Horace.
Maar heb nog niet het gevoel dat hij de MOL kan zijn. Hij is veel te gezellig bezig!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #76 Gepost op: 27-09-2020, 22:30:07 »
Ik zat al wel in Jeroen's tunnel en bij die opdracht waar die koffertjes doorgegeven werden (en ik buiten Patrick ook geen enkele oud-Mol had gezien) zei Jeroen, toen iemand Dennis vermeldde: "Nee, die was er de eerste dag toch ook bij?" (of zoiets, hij doelde op die opdracht met die vier kistjes waar ze oud-Mollen hadden ontmoet en ze hadden het er net over dat het andere mollen dan toen zouden zijn). Dennis was daar echter totaal niet bij en toen dacht ik dus... als zo meteen Dennis daar staat, is Jeroen echt volledig mijn Mol. Mensen van het spoor van Dennis afleiden, zodat ze hem niet zouden raden.

Daarnaast:
Bij de Steenrijk opdracht deed hij de boel flink vertragen. Ze zijn sowieso al pas X minuten later gestart en hij deed onderweg ook allemaal van au m'n schouder en oeh effe neerzetten. Was dat z'n opdracht als Mol om die groep te vertragen, zodat de andere groep al verder zou komen en ze dan bij een lager vermenigvuldigingsbordje zouden komen?

Hij trok de koffer inderdaad over de streep, maar die koffer stond al quasi op de streep plus er zat mingeld in, wat lekker wat extra verwarring in de groep veroorzaakt.

Hij zat bij de luikenopeners en blijkbaar zijn er luiken terug dicht gedaan.

Dat hele verscheurd geldbriefje gedoe. "Nee dat valt toch te hard op?" Nou, waarom geen reversed psychology? Iedereen vindt het te hard opvallen en dat zou een Mol niet doen. Dus heeft ie het daarom expres gedaan?

Maar hij raakt dan weer wel het laatste schild bij het kasteel... hmmm, misschien toch maar uit de tunnel kruipen. Tenzij ik hierbij verzin dat ie door had dat het toch sowieso zou lukken en hij zijn best maar probeerde en dan als held aanzien zou worden. Maar dat is écht tunneldenken.

En dan ja, zijn schilderij werd niet gevonden. Ik moet nog eens opnieuw kijken, maar heeft ie iets over die boom gezegd die in het midden stond?

En die 5€ kaarten zoals eerder gepost.

En het feit dat ik zo ver naar beneden moest scrollen om zijn topic te vinden. Heel onverdacht blijkbaar. En daarom juist wél verdacht voor mij.  ;D

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #77 Gepost op: 27-09-2020, 23:05:52 »
Jeroen was bij de voorlaatste, speciale executie als 1e aan de beurt, bedacht ik me net. Handig om daarna als productie eventjes kort met de Mol te kunnen praten.

Hij is trouwens opmerkelijk gestrest nadat ie z'n groene scherm heeft gezien. Je ziet een deel van de spanning van z'n gezicht wegebben, maar maar een deel...

Hierna mag ie dus als 1e weg en zie je dat Nikkie oogcontact probeert te maken, totdat ze merkt dat Jeroen, haar mol, naar de grond blijft kijken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #78 Gepost op: 27-09-2020, 23:55:53 »
Ja, dat vind ik ook vreemd. Hoewel ik daarin mee ga en hij ook eigenlijk niet op mijn lijst staat ( als enige van de hele groep ). Maar waarom eigenlijk niet? Daar heb ik geen goed antwoord op. Ik vergeet Jeroen altijd een beetje. Hij lijkt wat passief en corrigeert soms fouten van anderen.


Dat heb ik ook met Jeroen. Ik vergeet hem en dat maakt het juist verraderlijk... Ik heb hem afgestreept, maar ben vergeten waarom.  ??? Want écht onverdacht is hij ook niet... Toch ook maar beter in de gaten houden, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #79 Gepost op: 28-09-2020, 06:37:33 »
Dat heb ik ook met Jeroen. Ik vergeet hem en dat maakt het juist verraderlijk... Ik heb hem afgestreept, maar ben vergeten waarom.  ??? Want écht onverdacht is hij ook niet... Toch ook maar beter in de gaten houden, denk ik.

Ja precies. Je vergeet hem. Dat is grappig genoeg exact hetzelfde wat Jeroen over Patrick zei. Die stond op zijn verdachtenlijstje omdat hij hem steeds vergat. Ook heeft Jeroen al vanaf het begin steeds een andere verdachte gehad, eerst Nikkie, toen noemde hij Tygo, daarna Patrick en toen Ellie bij de laatste aflevering. Die er dus uit is.
Ook zijn Jeroen en Tygo de enige die Ellie van haar lijst af gestreept had.
Het feit dat meerdere mensen de test het slechts hadden gemaakt laat mij denken dat de mol dus wellicht of Tygo of Jeroen is. Die worden vast het minst verdacht. Alleen Nikkie zit op Jeroen en houdt hem goed in de gaten. Ik denk nog steeds dat zij de mol ( Jeroen?)  allang gezien heeft bij de eerste aflevering in het kasteel en daarom een vrijstelling heeft.

Ik heb gisteren alle afleveringen even terug gekeken en extra op Jeroen gelet. Er gaat inderdaad best wel wat fout bij hem.
Hij corrigeert dan ook weer andermans fouten zoals Peggy bij de tafelopdracht met die namen maar verder zie ik hem ook rare fratsen uithalen.
Het feit dat hij wel bij de luiken in het dorp staat is voor mij wel een reden om hem toch wat hoger op mijn lijst te gaan zetten. Terwijl ik hem eigenlijk totaal niet verdacht.
Nu heb ik helemaal geen mensen meer over die ik niet verdenk. Tja, Tygo wellicht maar die durf ik ook echt niet uit te sluiten. Al geloof ik echt niet in Ron. Dat is gewoon Jochem 2.0.


Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.