Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 95142 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #180 Gepost op: 10-10-2020, 23:22:55 »
Het is in elk geval opvallend hoe hij ook na zijn groene scherm compleet in elkaar gedoken zit. Alsof hij niet weet waar hij het zoeken moet. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet interpreteren. De anderen kijken wat meer gelaten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #181 Gepost op: 10-10-2020, 23:24:06 »
Ik zeg ook allemaal niet wat jij verwijt. Ik ben gewoon een gekke meid.
Maar toch veel vaker? Wat dacht je bijv. van zijn wispelturige toenadering tot Ellie? Dat ging meer over dat kapotte briefje van 100 dan over zo nodig een bondje willen. Was een heel curieus moment, en ik zoek altijd wel naar rare momenten. Die wijzen de mol aan.

Theo, ja niet alles hoeft mols te zijn. Op het strand was de opdracht al gauw totaal mislukt verklaard dus dat hij daar niet harder aan getrokken heeft vind ik logisch. Het was vooral Nikkie die met kinderachtig gedrag kwam "vraag Jeroen lekker" toen Patrick haar hulp vroeg  ::rofl::
Niet alles hoeft mols te zijn idd, maar voor Jeroen is bijna alles kandidaats  ;)


Nog een kandidaats punt voor Jeroen. Als mol had hij meteen de sleutel kunnen vinden. Dan waren ze sneller bij het kasteel geweest en hadden ze minder geld gevonden. Het hebben van beide telefoons leidde ook tot geld, Patrick die op de kade ging zoeken. Zonder elkaar te hoeven zoeken en met de sleutel was dat allemaal niet gebeurd, gewoon snel naar de oplossing van het spel, minder geld vinden.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 23:25:39 door Theovv »

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #182 Gepost op: 10-10-2020, 23:25:36 »
Nou, ik heb het idee dat Jeroen het haast wel moet zijn, maar ik heb eigenlijk helemaal geen idee waarom. Wat heeft hij nu allemaal waarschijnlijk uitgevreten in al die tijd? Hij is nooit bij mij op de radar geweest, maar de rest heb ik naar mijn idee ondertussen wel om een of andere reden kunnen afstrepen...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #183 Gepost op: 10-10-2020, 23:30:55 »
Niet alles hoeft mols te zijn idd, maar voor Jeroen is bijna alles kandidaats  ;)

Heb je mijn voorgaande 3 posts hier gelezen? Ik wijs precies de molacties aan. Mag jij zeggen waar Peggy het dan beter deed. Ik zie het niet. Jeroens molacties waren allemaal van zeer hoge geldwaarde, dit heeft de pot hard getroffen. Toegegeven zoals bij de laseropdracht is het nog geen zekerheidje want dit zien we pas in de laatste aflevering maar feit is daar wel dat hij in de kroonpositie zat, alles te doen wat hij maar wilde. En dat bleek dan ook toen die kist eenmaal door Rik werd opengemaakt......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #184 Gepost op: 10-10-2020, 23:31:19 »
Gaat Jeroen op 20:39 nou voor het geldzakje bij het standbeeld van Napoleon staan, zodat Patrick het zakje niet kan zien? Patrick maakt zelfs nog een opmerking dat hij bij het beeld vandaan moet stappen, omdat hij het wellicht kan omstoten met zijn tas. Vreemd moment..

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #185 Gepost op: 10-10-2020, 23:31:45 »
Heb je mijn voorgaande 3 posts hier gelezen? Ik wijs precies de molacties aan. Mag jij zeggen waar Peggy het dan beter deed. Ik zie het niet. Jeroens molacties waren allemaal van zeer hoge geldwaarde, dit heeft de pot hard getroffen. Toegegeven zoals bij de laseropdracht is het nog geen zekerheidje want dit zien we pas in de laatste aflevering maar feit is daar wel dat hij in de kroonpositie zat, alles te doen wat hij maar wilde. En dat bleek dan ook toen die kist eenmaal door Rik werd opengemaakt......
Heb je mijn complete uiteenzetting gelezen met alle kandidaatse acties van Jeroen en zo goed als geen molse?

Sorry, mij overtuig je niet, maar dat hoeft ook niet natuurlijk ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #186 Gepost op: 10-10-2020, 23:33:00 »

Maar toch veel vaker? Wat dacht je bijv. van zijn wispelturige toenadering tot Ellie? Dat ging meer over dat kapotte briefje van 100 dan over zo nodig een bondje willen. Was een heel curieus moment, en ik zoek altijd wel naar rare momenten. Die wijzen de mol aan.

Ja, genoeg redenen om Jeroen te heroverwegen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #187 Gepost op: 10-10-2020, 23:36:55 »
Heb je mijn complete uiteenzetting gelezen met alle kandidaatse acties van Jeroen en zo goed als geen molse?
Jij hebt alleen maar de lap tekst gekopieerd en ingeplakt en erbij gezegd wat je mols vindt of niet. Ik heb uitgebreid bij elke opdracht de molactie beschreven. Zolang dat weerlegd wordt houd ik het maar bij sterke molacties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #188 Gepost op: 10-10-2020, 23:39:22 »
Het is in elk geval opvallend hoe hij ook na zijn groene scherm compleet in elkaar gedoken zit. Alsof hij niet weet waar hij het zoeken moet. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet interpreteren. De anderen kijken wat meer gelaten.
Klopt, Jeroen is extreem gestrest, maar de spanning valt/glijdt niet of nauwelijks van hem af direct na z'n groene scherm. Was de (enige) vorige keer ook al zo.

Jan voelde zich ook erg bekeken als mol bij de executies en had daar veel stress van. Jeroen zat nu ook nog met Nikkie tegenover hem die hem vanaf afl. 1 verdenkt. Tygo zat ook even op hem. Dan zit je niet lekker.

Jeroen reageerde anders in Oregon bij de executies. Alleen de eerste keer leek het er een klein beetje op. De tweede helemaal niet. De opluchting was daar goed te zien.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 23:48:46 door Amethyst »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #189 Gepost op: 10-10-2020, 23:39:42 »
Jij hebt alleen maar de lap tekst gekopieerd en ingeplakt en erbij gezegd wat je mols vindt of niet. Ik heb uitgebreid bij elke opdracht de molactie beschreven. Zolang dat weerlegd wordt houd ik het maar bij sterke molacties.
Ik heb heel duidelijk bij alle acties die aan Jeroen gekoppeld zijn duidelijk gemaakt wat kandidaats en en wat niet en waarom. Bijna alles is groen en aan het eind wordt ie iets verdachter neergezet, mooi dwaalspoor. Ik zie geen enkele weerlegging daarvan van iemand die me in de richting van Jeroen als mol zet. Ik verdenk Jeroen op basis van zijn acties niet. Dus agree to disagree ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #190 Gepost op: 10-10-2020, 23:41:02 »
Niet alles hoeft mols te zijn idd, maar voor Jeroen is bijna alles kandidaats  ;)


Nog een kandidaats punt voor Jeroen. Als mol had hij meteen de sleutel kunnen vinden. Dan waren ze sneller bij het kasteel geweest en hadden ze minder geld gevonden. Het hebben van beide telefoons leidde ook tot geld, Patrick die op de kade ging zoeken. Zonder elkaar te hoeven zoeken en met de sleutel was dat allemaal niet gebeurd, gewoon snel naar de oplossing van het spel, minder geld vinden.

Bedankt voor het overzicht! Het kan inderdaad twee kanten op. Datzelfde heb ik ook met Peggy. Ze oogt ook mols, maar ik meen bij haar ook kandidaatse acties te zien. Hoe dan ook: een van deze twee moet de mol wel zijn.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #191 Gepost op: 10-10-2020, 23:45:57 »
Ik vond Jeroen wel MOLS vanavond.
Hij hield Patrick de 1e x tegen om naar de put te gaan kijken en liep alvast weg. De 2e x probeerde hij Patrick weer tegen te houden naar de put te gaan. Maar Patrick liep er toch naar toe en vond de sleutel. Daar was Jeroen niet blij mee zo te zien.
Ook zijn poging om de geldbuidel op de voet van het Napoleon standbeeld uit zicht te houden was opvallend. Wat hij precies in het theater uitvoerde kon ik niet goed zien. Morgen terug kijken.
En, je kan mij niet wijsmaken dat hij niet wist dat hij de telefoon in zijn zak had. Hij had hem eerder al naast zich op de tafel gelegd.
Hij probeerde Patrick te vertragen en klaagde maar over het weer.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 11:16:10 door Gadoesja »

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #192 Gepost op: 10-10-2020, 23:54:20 »
Over zijn gedrag in de executies: in mijn vorige post had ik ook kort iets gezegd over hoe ik hem vind over-acteren in veel situaties. Ik ben erop gaan letten, ook omdat ik het hilarisch vind, maar hoeveel momenten Jeroen de persoon is die heel duidelijk ergens op reageert (echt hardop HUH zeggen, of heel hard inademen van schrik). Ik vind het allemaal heel nep overkomen, maar ik ken hem natuurlijk niet echt dus ik heb geen idee of hij echt zo is of niet. Het enige waar ik het mee kan vergelijken was zijn eigen seizoen en ik kan me hem niet zo herinneren. Hebben andere mensen dit ook?  ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #193 Gepost op: 11-10-2020, 00:09:43 »
Het is in elk geval niet te vergelijken met drie jaar geleden. Toen oogde hij wel een beetje nerveus bij de executie, maar dat lijkt me normaal. Na een groen scherm was hij duidelijk opgelucht. Maar wat ik tijdens de laatste executies van dit seizoen van hem heb gezien is toch wel een stuk heftiger. En vanavond sloeg toch wel alles. Ik had op een bepaald moment toch wel opluchting bij hem verwacht, maar hij zag er vreselijk ellendig uit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #194 Gepost op: 11-10-2020, 00:26:17 »
Over zijn gedrag in de executies: in mijn vorige post had ik ook kort iets gezegd over hoe ik hem vind over-acteren in veel situaties. Ik ben erop gaan letten, ook omdat ik het hilarisch vind, maar hoeveel momenten Jeroen de persoon is die heel duidelijk ergens op reageert (echt hardop HUH zeggen, of heel hard inademen van schrik). Ik vind het allemaal heel nep overkomen, maar ik ken hem natuurlijk niet echt dus ik heb geen idee of hij echt zo is of niet. Het enige waar ik het mee kan vergelijken was zijn eigen seizoen en ik kan me hem niet zo herinneren. Hebben andere mensen dit ook?  ::rofl::
ja  ::rofl::

Pareltjes, die acteermomentjes  ::rofl::
 
Vond het de moeite waard om delen van S17 nog eens te bekijken. Jeroen was daar helemaal de kandidaat die geen idee had wie de mol was. Ademde dat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #195 Gepost op: 11-10-2020, 00:27:54 »
Jeroens money block

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #196 Gepost op: 11-10-2020, 00:28:54 »
Behoorlijk mols van Jeroen, dat geld blokkeren. Maar dan vind ik het wel weer raar dat dit zakje geld meteen daarna zo nadrukkelijk in beeld komt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #197 Gepost op: 11-10-2020, 00:41:59 »
Ik vond Jeroen wel MOLS vanavond.
Hij hield Patrick tegen om naar de put te gaan kijken en liep alvast weg. De 2e x probeerde hij Patrick weer tegen te houden naar de put te gaan. Maar Patrick liep er toch naar toe en vond de sleutel. Daar was Jeroen niet blij mee zo te zien.
Theovv zijn punt is wel valide: wat kan hem die sleutel schelen? Maar je hebt gelijk, het antwoord zit hem in het vertragen zodat zo min mogelijk resteert om geld te zoeken. Dat ze al helemaal terug moesten voor die sleutel heeft veel tijd gekost.

Je zag hem aan het begin al zo maniakaal tegen Peggy uitvaren toch vooral NIET naar geld te gaan zoeken.

Daar hield hij zich ook aan. De feiten spreken boekdelen. Peggy, Patrick en Ron vinden 3400 euro. Jeroen 0 euro.

Dan was het weer subtiel dat hij de dag ervoor nog best voor geld zou willen gaan en liet daar Ron het molse verhaal doen. Op het moment supreme ontpopte hij zich echter tot een mol vol in de aanval.

En die telefoon was een meesterzet. Wel wat in de schoot geworpen natuurlijk, een gelukje. Het is vooral meesterlijk dat zelfs hierna nog niemand hem verdacht. Ze zetten allemaal de test in op Nikkie en Peggy. Ik hoop dat hij zo gedurfd blijft mollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #198 Gepost op: 11-10-2020, 01:58:11 »
Weet iemand of Jeroen n gehoorapparaat draagt?

Of n verbindinkje met de regie 🤔

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #199 Gepost op: 11-10-2020, 02:37:17 »
Neem aan dat ze allemaal een microfoon en zendertje dragen ; anders horen wij ze niet ;)