Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 59662 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #300 Gepost op: 15-10-2020, 17:52:10 »
Maar goede poging hoor  ::love::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #301 Gepost op: 15-10-2020, 17:55:14 »
Bedankt Sanmol (ook voor je eerdere bericht met molacties) en Chardo! Erg interessant, natuurlijk zou ook Tygo het kunnen zijn. Toch mis ik dan een of twee echt vette gedurfde molacties die ik van Tygo als Mol zou verwachten. (Van Jeroen zijn mogelijke molacties sla ik ook nog niet steil achterover, maar van Tygo zou ik meer verwachten.)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #302 Gepost op: 15-10-2020, 17:57:52 »
Bedankt Sanmol (ook voor je eerdere bericht met molacties) en Chardo! Erg interessant, natuurlijk zou ook Tygo het kunnen zijn. Toch mis ik dan een of twee echt vette gedurfde molacties die ik van Tygo als Mol zou verwachten. (Van Jeroen zijn mogelijke molacties sla ik ook nog niet steil achterover, maar van Tygo zou ik meer verwachten.)

Tygo zijn grootste molactie is vooral het manipuleren van de andere kandidaten. Er zijn heel wat momenten dat hij anderen verdacht maakt en zo overhaalt op een verkeerde mol te zitten.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #303 Gepost op: 15-10-2020, 18:02:03 »
Als hij zelf op een andere mol zit, kun je dat ook als kandidaats interpreteren. Mijn indruk is dat hij de mol in het vizier denkt te hebben en dat hij daarom anderen op het verkeerde spoor probeert te zetten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #304 Gepost op: 15-10-2020, 18:05:13 »
Als hij zelf op een andere mol zit, kun je dat ook als kandidaats interpreteren. Mijn indruk is dat hij de mol in het vizier denkt te hebben en dat hij daarom anderen op het verkeerde spoor probeert te zetten.

Ik zeg alleen dat als mol dit een hele goede tactiek is en dat hebben meerdere oud-mollen ook gedaan (denk aan Kees S13 die Zarayda voor het lapje hield). Er zit nu niemand meer op Tygo, en wat zou het toch tof zijn dat hij de eerste niet ontdekte mol zou worden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #305 Gepost op: 15-10-2020, 18:14:09 »
Ik zou het bijna in een ander topic plaatsen: in een cel geďsoleerd van de groep. (Isoleercel)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #306 Gepost op: 15-10-2020, 18:18:44 »
Ik zeg alleen dat als mol dit een hele goede tactiek is en dat hebben meerdere oud-mollen ook gedaan (denk aan Kees S13 die Zarayda voor het lapje hield). Er zit nu niemand meer op Tygo, en wat zou het toch tof zijn dat hij de eerste niet ontdekte mol zou worden.

Een goede tactiek wanneer mensen je ook effectief verdenken. Maar als je bij voorbaat al niet verdacht bent heeft dit als mol weinig zin.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #307 Gepost op: 15-10-2020, 18:33:52 »
Ik vond het erg verdacht van Tygo dat hij de actie van Jeroen over het verstopte briefje aan de groep vertelde, daarom verdacht ik hem ook even. Natuurlijk wil een mol anderen verdacht maken maar voor Tygo als kandidaat is daar ook een goede verklaring voor: hij weet wie de mol is en wil beletten dat anderen hem op het spoor komen. Hij maakt daarom Jeroen verdacht in de groep omdat hij hem niet verdenkt.
Ik zie Tygo ook als winnaar. In zijn aflevering zat hij ook snel op de goede mol maar miste de finale op een haar door de vrijstelling van Freek die niet op de juiste mol zat.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #308 Gepost op: 15-10-2020, 18:43:20 »
Ellie was gevaarlijk en moest onschadelijk gemaakt worden. Bij de actie in het sleutelbos is het briefje denk ik niet gescheurd. Kijk de beelden na.

Tygo zegt eerst tegen Ellie over dit issue, vervolgens gaat Jeroen bondje aan met Ellie, heel zenuwachtig. Ellie zegt Jeroen te dekken. Tygo geeft Jeroen de lunch de volle laag voor de groep.

Vanaf dit moment stopt Tygo met mol acties, behalve zwartmaken, en Jeroen wordt schaduwmol.

Het is een tunnel waar ik in zit, maar ik zit lekker.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #309 Gepost op: 15-10-2020, 19:09:46 »
Ik vond het erg verdacht van Tygo dat hij de actie van Jeroen over het verstopte briefje aan de groep vertelde, daarom verdacht ik hem ook even. Natuurlijk wil een mol anderen verdacht maken maar voor Tygo als kandidaat is daar ook een goede verklaring voor: hij weet wie de mol is en wil beletten dat anderen hem op het spoor komen. Hij maakt daarom Jeroen verdacht in de groep omdat hij hem niet verdenkt.

Dat zou kunnen, ware het niet dat Tygo in zijn biecht vertelt wel Jeroen te verdenken, alsmede Ellie. Dus wat hij tegen Ron zei was de waarheid. Nu Patrick is afgevallen weten we dat Tygo hem ook stuurde op Peggy en dat is de hoofdverdachte van Tygo. En dan komen we dus op het punt dat dit niet de manier is waarop kandidaat Tygo speelde voorheen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #310 Gepost op: 15-10-2020, 20:11:06 »
Tygo probeert steeds de andere kandidaten op een verkeerd been te zetten of hen te sturen naar de verkeerde mol. Dat deed hij ook in zijn aflevering, alleen was hij toen meer dominant. Ik denk ook dat Peggy allang zijn hoofdverdachte is.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 20:12:44 door Luc »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #311 Gepost op: 15-10-2020, 20:24:46 »
Dat denk ik ook! ::jaja::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #312 Gepost op: 15-10-2020, 20:26:43 »
Een goede tactiek wanneer mensen je ook effectief verdenken. Maar als je bij voorbaat al niet verdacht bent heeft dit als mol weinig zin.

Tygo was tijdens aflevering 2 een verdachte voor zowel Jeroen als Nikkie. Jeroen switchte van Tygo naar Nikkie na zijn aanval in aflevering 3  ::vergroot::. Toch nog goed gelukt denk ik dan maar.

Maar nu terug on-topic over Tygo zijn molacties, want ik zie nu weer duizend keer dezelfde argumenten tegenkomen.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 20:29:14 door Sanmol »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #313 Gepost op: 15-10-2020, 20:57:46 »
Ik zou het echt geweldig vinden om bij de onthulling te zien hoe Tygo zijn fiatje stopt aan de rand van het dorpje, en zo door de bosjes sluipt om een spiegel tussen de struiken te verstoppen.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #314 Gepost op: 15-10-2020, 21:50:00 »
Groeten uit Florence:
-Pakt de makkelijke 50 euro.
-Doet er samen met Ellie heel lang over om het juiste perspectief te creëren. 8 minuten op z'n minst.
-Hoewel Tygo doet lijken alsof ze er zo zijn, hadden ze blijkbaar toch veel tijd ingeleverd, want de eerste foto is ongeveer in 10 minuten gemaakt en de laatste die ze willen nemen doet suggereren dat ze dat nipt hebben gehaald. Maar ze hadden 45 minuten.
-Geeft pas aan het beeld op de ansichtkaart van 250 te herkennen nadat die gekozen en min of meer gelokaliseerd was. 250 was bovendien geďnitieerd door Peggy.

Bij de laatste 250 vindt ik Tygo nog verdachter dan jij schetst. Ze vragen hulp aan een local en Tygo geeft snel al aan te weten waar het dan is, Florence staat echter vol met beelden en het zou me niets verbazen dat hij naar een verkeerde plek toe zou zijn gegaan. Peggy vraagt echter door en vraagt aan de local of het om het beeld van (volgens mij als ik het goed onthouden heb) Michaelanchelo, de David, gaat. Dit doorvragen van Peggy is overigens ook weer een dik kandidatenpunt voor haar en een kans minder voor Tygo

Routebeschrijving:
-Hij had toch geen invloed meer op het geld, dan hoef je niet te mollen.

Geen molactie wel iets wat niet bij Tygo als kandidaat past: hij accepteert het dat Nikkie de telefoon van de speaker afgehaald heeft. Lijkt mij dat nagenoeg geen enkele kandidaat, maar Tygo zeker niet, dit zou laten gaan en niets van de communicatie tussen de andere kandidaten mee zou willen krijgen
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 21:55:09 door sherlock »

Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #315 Gepost op: 15-10-2020, 22:04:52 »
Newbie hier :)

Ook ik zit in mijn Tygo tunnel, eigenlijk al vanaf de eerste aflevering.
Nu door al deze hinten hier gelezen te hebben nog meer !
De eerdergenoemde hint 'Wedergeboorte' met betrekking tot de film 'van God los' komt van mij, leuk om te zien dat een ander deze hint is opgevallen :)
Ik heb nog een nieuwe hint gelezen vandaag die volgens mij hier nog niet genoemd is...Tygo zijn favoriete boek is nml "De donkere kamer van Damocles"

(https://nathaliedegraaf.nl/wp-content/uploads/2018/01/Tygo-F44_EIND.pdf)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #316 Gepost op: 15-10-2020, 22:24:36 »
Ik zou het echt geweldig vinden om bij de onthulling te zien hoe Tygo zijn fiatje stopt aan de rand van het dorpje, en zo door de bosjes sluipt om een spiegel tussen de struiken te verstoppen.

Eens. Maar dat geldt net zo hard als we bij de onthulling zien dat Jeroen, Nikkie of Peggy de spiegel verstopt heeft. Tygo had de spiegel tenminste nog in zijn Fiatje kunnen laden en 2 km buiten het dorp kunnen dumpen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #317 Gepost op: 15-10-2020, 22:43:51 »
Ik heb nog een nieuwe hint gelezen vandaag die volgens mij hier nog niet genoemd is...Tygo zijn favoriete boek is nml "De donkere kamer van Damocles"

Puur toeval of niet, dat is inderdaad wel opmerkelijk. 

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #318 Gepost op: 15-10-2020, 23:33:23 »
De titel van dat boek is wel ‘De donkere kamer van Damokles’, dus met een K geschreven in plaats van een C. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat boek een hint naar de mol bevat.

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #319 Gepost op: 16-10-2020, 01:09:38 »

Hierbij een foto van de Mol van het jubileumseizoen en van een kandidaat van seizoen 21.


De titel van dat boek is wel ‘De donkere kamer van Damokles’, dus met een K geschreven in plaats van een C. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat boek een hint naar de mol bevat.
Damokles met een k geschreven is gewoon gebaseerd op de Griekse spelling (Δαμοκλῆς, Damoklē̂s), maar in het Nederlands is het Damocles. Dezelfde persoon dus.