Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 61386 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #240 Gepost op: 13-10-2020, 01:46:27 »
Afleveringstitels:

1. Renaissance

Op Tygo zijn spiegel staat "mol wat had ik graag in jouw schoenen gestaan". Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte. Deze keer is Tygo wedergeboren als mol en staat hij letterlijk in de schoenen van de mol. Mol Inge heeft het hier ook nog over de wedergeboorte van mol Tygo ''jouw collega. de mol'' tijdens haar toespraak.

2. Listig

Tijdens de opdracht Steenrijk wil Tygo als maar door lopen, want hij weet dan komt er minder geld in de pot  ::vergroot::. Hij gooit er ook nog even de term ''come on bootcamp'' voor de kandidaten erin om ze stevig in de pas te houden.

3. Besluit

De mol besluit Jeroen verdacht te maken door hem publiekelijk aan te vallen daardoor lijkt Tygo heel erg kandidaats, maar maakt hij als mol Jeroen heel erg verdacht.

4. Meesterlijk

Tygo schildert heel meesterlijk de letters m-o-l in het schilderij. Hier laat hij als mol zijn handtekening achter.

5. Wegwerken

Tijdens de gehele aflevering draagt Tygo een shirt met "killer instinct" tja als de mol probeert hij ook op de kandidaten te jagen en ze zo weg te werken. Optioneel kan dit ook slaan op het feit dat mol Tygo met Ron in een auto wou zitten, maar dat Nikkie mol Tygo wou wegwerken van de opdracht in Elba en zo hem gevangen heeft gezet. Hij staat trouwens in de opdracht onvoorspeELBAar in de schoenen van Napoleon  :P.

6. Damocles

Zie hier.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #241 Gepost op: 13-10-2020, 02:43:39 »
Lees her en der dat napoleon waarschijnlijk naar Jeroen wijst. Dit is natuurlijk niet zo.

Dit is Napoleon die wijst naar Tygo en Nikkie. Als aanwijzing voor de groep dat ze daar zijn.
Maar hij wijst precies naar Tygo. En gezien de aanwijzing erbij is dit wel echt n grote hint naar Tygo ..

Napoleon is de sleutel tot het (mol)verhaal

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #242 Gepost op: 13-10-2020, 08:41:01 »
Het is voor de mol gunstig dat hij een tijdje buiten beeld is en kandidaten hard werken, want die maken veel mee en gaan allerlei verdachte zaken bij elkaar zien waardoor hij minder verdacht wordt.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 08:47:59 door Run »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #243 Gepost op: 13-10-2020, 09:09:28 »
Tygo lijkt dit seizoen nog ongeleider dan de vorige keer. In de biechten stelt hij zich stoer op (mensen weg tikken, etc) en hij neemt zich sluw te zijn en voor informatie heel slim alleen voor zichzelf te houden (bijv de info over het gescheurde briefje). Maar uiteindelijk lijkt het alsof hij zichzelf niet kan beheersen. Hij valt Jeroen openlijk aan over het briefje. Hij deelt zijn (ogenschijnlijk oprechte) verdenkingen met Ron terwijl Horace staat te luisteren. Als we het dagboek van de afvaller mogen geloven, deelde hij ook zijn (ogenschijnlijk oprechte) verdenking van Peggy met Patrick. Dat zie ik Tygo uit seizoen 14 niet zo snel doen. Zijn dit keer alle remmen los? Of is hij de mol?

Laat ik voorop stellen dat zijn verdachtmakingen naar andere kandidaten op zich mols is. Het is immers een taak van de mol zo min mogelijk verdacht te worden. En het lijkt erop dat dat Tygo is gelukt (mocht hij de mol zijn). Maar de belangrijkste taak van de mol is om geld uit de pot te spelen. Net als bij iedereen hebben we niet alles gezien en het kan zijn dat hij buiten beeld aardig wat geld heeft weggespeeld. Maar op basis van de beelden loopt hij bij mij qua verdachte acties toch wel ver achter de andere kandidaten (zie toelichting hieronder). En dan denk ik dat als Tygo de mol is, hij all in zou gaan en niet zo’n beheerst spel met een paar super subtiele acties. Dat is voor mij reden om hem toch niet als mol te kiezen.

Ik vind de hints naar hem wel leuk gevonden trouwens. Maar ik besluit mijn verdenkingen alleen op basis van hints als ze heel duidelijk zijn.

Toelichting per opdracht
1.1 belt geen informatie door, maar het bleek ook zonder die info goed te doen. Staat wel goed bij de spiegels (mogelijk omdat hij zag dat anderen al fout stonden)
1.2 weinig in beeld
1.3 geen geld gepakt
Conclusie aflevering 1: low profile, kan passen bij een mol

2.1 stenen verdwenen uit zijn groepje. Liep voorop bij de tweede balk (Jeroen achter), dus had meer invloed erop hoe ze langs de gouden stenen liepen.
2.2 vroeg afgeschoten. (Kan zelfde tactiek zijn als Patrick Stoof.)
2.3 geen invloed op geld
Conclusie aflevering 2: paar mogelijke sabotages, kon nog steeds

3.1 stond in de middenpositie en dus ideale kans om geld te laten verdwijnen. Er is ook geld verdwenen. Erg mols
3.2 de luiken.... weinig invloed op de opdracht of het sluiten van de luiken. Zouden de luiken dan toch gewoon dichtgewaaid zijn? Mogelijk benadrukt Rik het zo in zijn praatje om de aandacht bij Tygo weg te leiden? Onmols
3.3 weinig gelegenheid om goed te mollen
Conclusie aflevering 3: een eerste potentiële goede molactie, maar ook een eerste probleem met hem als mol.

4.1 het schilderen ging echt goed bij hem en Nikkie. En er werd ook veel geld verdiend. Onmols
4.2 tettert over de portofoon dat er gewisseld is terwijl dat dus niet zo was. Blijkt uiteindelijk niet zo relevant omdat de opdracht vooral over de oud-mollen ging. (Zou een mol zo veel risico nemen op een niet zo relevant deel van de opdracht? Aan de andere kant, het is Tygo, dus misschien wel.) Hij bevestigt de keuze voor Jon als mol, waarmee de eerste foute mol gekozen is. Maar andere kandidaten zijn in de discussie verdachter.
4.3 ging al met al wel goed in zijn groepje
Conclusie aflevering 4: Tygo zet niet echt door met zijn molacties

5.1 dit ging zo slecht dat de mol niets hoefde te doen
5.2 weinig invloed van achter het stuur en dan ook nog in de auto die naar de helicopter gaat. Hoe heeft mol Tygo zich zo onhandig op deze positie terecht laten komen? Of wil hij zo graag in de helicopter dat hij de pot maar even vergeet?
5.3 en 6 doet niet mee aan delen waar geld verdiend kn worden, gemiste kans
Conclusie aflevering 5 en 6: nog steeds maar weinig acties.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #244 Gepost op: 13-10-2020, 09:16:22 »
Afleveringstitels:

Sorry, maar dit zijn zo ongeveer de meest amechtige "verklaringen"  die ik hier in lange tijd heb gelezen... :-X
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #245 Gepost op: 13-10-2020, 09:25:23 »
Tygo lijkt dit seizoen nog ongeleider dan de vorige keer. In de biechten stelt hij zich stoer op (mensen weg tikken, etc) en hij neemt zich sluw te zijn en voor informatie heel slim alleen voor zichzelf te houden (bijv de info over het gescheurde briefje). Maar uiteindelijk lijkt het alsof hij zichzelf niet kan beheersen. Hij valt Jeroen openlijk aan over het briefje. Hij deelt zijn (ogenschijnlijk oprechte) verdenkingen met Ron terwijl Horace staat te luisteren. Als we het dagboek van de afvaller mogen geloven, deelde hij ook zijn (ogenschijnlijk oprechte) verdenking van Peggy met Patrick. Dat zie ik Tygo uit seizoen 14 niet zo snel doen. Zijn dit keer alle remmen los? Of is hij de mol?

Laat ik voorop stellen dat zijn verdachtmakingen naar andere kandidaten op zich mols is. Het is immers een taak van de mol zo min mogelijk verdacht te worden. En het lijkt erop dat dat Tygo is gelukt (mocht hij de mol zijn). Maar de belangrijkste taak van de mol is om geld uit de pot te spelen. Net als bij iedereen hebben we niet alles gezien en het kan zijn dat hij buiten beeld aardig wat geld heeft weggespeeld. Maar op basis van de beelden loopt hij bij mij qua verdachte acties toch wel ver achter de andere kandidaten (zie toelichting hieronder). En dan denk ik dat als Tygo de mol is, hij all in zou gaan en niet zo’n beheerst spel met een paar super subtiele acties. Dat is voor mij reden om hem toch niet als mol te kiezen.

Ik vind de hints naar hem wel leuk gevonden trouwens. Maar ik besluit mijn verdenkingen alleen op basis van hints als ze heel duidelijk zijn.


Je vergeet heel wat, lees dit draadje nog maar eens door. Als het om het geld gaat, welke kandidaten hebben het minste geld binnengehaald?
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 09:28:10 door Run »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #246 Gepost op: 13-10-2020, 11:05:35 »
Je vergeet heel wat, lees dit draadje nog maar eens door. Als het om het geld gaat, welke kandidaten hebben het minste geld binnengehaald?

Ik heb het op de grote lijnen gehouden en ik denk dat er niets groots is dat ik eruit heb gehouden (en ik heb wel alle pagina’s gelezen). Als ik de pagina’s nog eens scande, zag ik wel wat over ‘sturend’ gedrag maar nou niet dat dat consistent de verkeerde kant op ging. Is er een voorbeeld van een grote goede molactie die hij gedaan heeft?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #247 Gepost op: 13-10-2020, 11:10:34 »
Dit is Napoleon die wijst naar Tygo en Nikkie. Als aanwijzing voor de groep dat ze daar zijn.
Maar hij wijst precies naar Tygo. En gezien de aanwijzing erbij is dit wel echt n grote hint naar Tygo ..

Als dit Tygo en Nikkie zijn, dan wijst hij precies naar .... Nikkie.

Nikkie is groter dan Tygo.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #248 Gepost op: 13-10-2020, 11:11:06 »
Sorry, maar dit zijn zo ongeveer de meest amechtige "verklaringen"  die ik hier in lange tijd heb gelezen... :-X

Sinds 2018 zijn de afleveringstitels een stuk vager geworden om te linken aan de mol, dus ik probeer er überhaupt nog iets van te maken. Vind eerlijk gezegd de 1e en de laatste het meest sterk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #249 Gepost op: 13-10-2020, 12:30:19 »
Als dit Tygo en Nikkie zijn, dan wijst hij precies naar .... Nikkie.

Nikkie is groter dan Tygo.
Ze hadden natuurlijk gehoopt dat hij met Ron was gegaan. Dit was vooraf niet te voorspellen. OnvoorspELBAar.

Ik heb het op de grote lijnen gehouden en ik denk dat er niets groots is dat ik eruit heb gehouden (en ik heb wel alle pagina’s gelezen). Als ik de pagina’s nog eens scande, zag ik wel wat over ‘sturend’ gedrag maar nou niet dat dat consistent de verkeerde kant op ging. Is er een voorbeeld van een grote goede molactie die hij gedaan heeft?
Dat een aantal van jullie het niet (wil) zien, geeft aan dat hij een fantastische mol is.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 12:33:17 door Run »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #250 Gepost op: 13-10-2020, 12:53:43 »
Dat een aantal van jullie het niet (wil) zien, geeft aan dat hij een fantastische mol is.

Het feit dat hij (en Nikkie) zowel bij de route beschrijving als de volledige opdracht op het eiland geen invloed had op het geld (bij de routebeschrijving niet omdat die auto wel op tijd bij de heli aan moest komen omdat er anders geen vervolg is) en daarmee niets kan saboteren terwijl er in totaal 6000 euro met die 2 opdrachten te verdienen viel is voor mij genoeg om hem volledig af te strepen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #251 Gepost op: 13-10-2020, 13:05:11 »
Het feit dat hij (en Nikkie) zowel bij de route beschrijving als de volledige opdracht op het eiland geen invloed had op het geld (bij de routebeschrijving niet omdat die auto wel op tijd bij de heli aan moest komen omdat er anders geen vervolg is) en daarmee niets kan saboteren terwijl er in totaal 6000 euro met die 2 opdrachten te verdienen viel is voor mij genoeg om hem volledig af te strepen.
En dat is nu nét wat de makers willen, dat hij door veel mensen om die reden wordt afgestreept. Terwijl je toch weet: niets is wat het lijkt.
Hoeveel zit er nu in de pot?


Lees her en der dat napoleon waarschijnlijk naar Jeroen wijst. Dit is natuurlijk niet zo.

Dit is Napoleon die wijst naar Tygo en Nikkie. Als aanwijzing voor de groep dat ze daar zijn.
Maar hij wijst precies naar Tygo. En gezien de aanwijzing erbij is dit wel echt n grote hint naar Tygo ..

Napoleon is de sleutel tot het (mol)verhaal
De silhouetten zijn afkomstig uit de groepsfoto van alle WIDM kandidaten. Als je het silhouet neemt en over de groepsfoto legt, zijn het de silhouetten van links Tygo en rechts naast hem Peggie. Het is dus zéker Tygo die door Napoleon in de arm geprikt wordt en niet Nikkie.
« Laatst bewerkt op: 13-10-2020, 13:25:21 door Run »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #252 Gepost op: 13-10-2020, 13:30:07 »
Als dit Tygo en Nikkie zijn, dan wijst hij precies naar .... Nikkie.

Nikkie is groter dan Tygo.

Nikkie draagt strakkere jeans/leggings, toch?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #253 Gepost op: 13-10-2020, 13:30:42 »
Ze hadden natuurlijk gehoopt dat hij met Ron was gegaan. Dit was vooraf niet te voorspellen. OnvoorspELBAar.
Dat een aantal van jullie het niet (wil) zien, geeft aan dat hij een fantastische mol is.

Dat is één mogelijke interpretatie. De andere is dat Tygo geen (grootse) molacties heeft omdat hij simpelweg niet de mol is. Het is niet dat ik het niet wíl zien, maar ik zie het op dit moment gewoon echt niet in hem. Als hij wel de mol is: hartstikke leuk. Dan ben ik echter benieuwd waarom hij bijna anderhalve aflevering amper te zien is geweest, waardoor hij ook nog eens geen invloed op de pot kon uitoefenen. Maar misschien bestaat daar een hele goede verklaring voor die mij nu ontgaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #254 Gepost op: 13-10-2020, 13:31:42 »
Het feit dat hij (en Nikkie) zowel bij de route beschrijving als de volledige opdracht op het eiland geen invloed had op het geld (bij de routebeschrijving niet omdat die auto wel op tijd bij de heli aan moest komen omdat er anders geen vervolg is) en daarmee niets kan saboteren terwijl er in totaal 6000 euro met die 2 opdrachten te verdienen viel is voor mij genoeg om hem volledig af te strepen.

Helemaal mee eens. en daarbij nog gemold is in het theater. waarom zou een kandidaat dat doen om die aanwijzing te verstoppen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #255 Gepost op: 13-10-2020, 13:38:40 »
Als je het silhouet neemt en over de groepsfoto legt, zijn het de silhouetten van links Tygo en rechts naast hem Peggie.
Dat is wel verdacht, want waarom staat Peggy op die silhouetten?
Jammer dat Ron eruit is, anders hadden we ook nog kunnen speculeren over de letters RB die precies boven het eerste silhouet staan. ;D

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #256 Gepost op: 13-10-2020, 13:42:04 »
Ze zullen ongetwijfeld heel wat materialen last-minute maken, maar wellicht is dat niet altijd mogelijk. Dus bij deze poster mogelijk teruggevallen op eerder beschikbaar fotomateriaal, en gemaakt toen nog niet duidelijk was wie zich waar zou bevinden. Dan is het dus Tygo en toevallig Peggy, mocht dat kloppen. Zou dan graag van iemand met photoshop-talent (heb ik helaas (nog) niet) willen zien dat het echt klopt dat we naar een silhouet van Tygo kijken :P

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #257 Gepost op: 13-10-2020, 13:44:24 »
De silhouetten zijn afkomstig uit de groepsfoto van alle WIDM kandidaten. Als je het silhouet neemt en over de groepsfoto legt, zijn het de silhouetten van links Tygo en rechts naast hem Peggie. Het is dus zéker Tygo die door Napoleon in de arm geprikt wordt en niet Nikkie.

Kun je dit laten zien? Ik haal Tygo er namelijk niet uit met zijn lange haar en dunne benen... Peggy lijkt wel idd.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #258 Gepost op: 13-10-2020, 13:48:31 »
Dat een aantal van jullie het niet (wil) zien, geeft aan dat hij een fantastische mol is.

Ik heb het hele draadje nog eens gelezen. Het gaat veel over Tygo’s kleding, zijn karakter, zijn handgebaren en zijn gedrag buiten de opdrachten. Heel weinig over mogelijke sabotages, omdat er niet zo veel te bespreken is, zoals ook bij mijn eerdere overzicht al concludeerde.

Ik had daarin de volgende dingen nog niet meegenomen, maar die brengen me niet op andere gedachtes:
- 1.1 geen spiegel vinden (al liep hij met Patrick die wel veel spiegels vond, had hij Patrick niet weg van die spiegels kunnen leiden?)
- 1.2 noemt de on-Italiaanse naam Pablo.
- 2.1 wijst groep op eerste wissel punt (onmols). Wilde niet al te veel stenen ruilen (Mols).  Gooide overtollige stenen weg (komt voor de kijker misschien mols over, maar maakt niet echt een verschil voor de opdracht). Wilde doorlopen bij verdubbelaar, zodat ze uiteindelijk bij x 0.5 uitkomen
- 2.3 noemt keuze van Patrick een dilemma. Ik noem het maar omdat sommige mensen dit heel verdacht vinden.
- 3.3 een pijl mis (maar schampt het schild wel)
- 4.2 oppert Dennis (goed antwoord). Niet duidelijk of dit Mols (alles of niets) of onmols (per goed antwoord geld) is
- 4.3 gelijk een foto van Palazzo Priti betekent dat andere groep geen 250 e kan verdienen. Drukt echter ook foto van Dantebeeld door (250 e)

Ik ben nog steeds op zoek naar de mol, maar ik denk toch echt dat Tygo het niet is.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #259 Gepost op: 13-10-2020, 14:23:28 »
Ik ben het met je eens, Leendert. Jouw analyse komt overeen met mijn eigen, en bevestigt waarom ik hem eerder ook al nauwelijks verdacht vond. Ik vind hem in de opdrachten niet verdacht genoeg, en verder is het gewoon Tygo en daar is altijd wel iets verdachts aan. Of we moeten echt flink wat gemist hebben. Op het moment lijkt er dan een hoop 'mis' te zijn gegaan/niet uit de verf te zijn gekomen voor Mol Tygo. Hebben vooral de kandidaten zelf het weer verprutst?