Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 59685 keer)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #320 Gepost op: 16-10-2020, 02:13:13 »
In de opdracht meer of min zegt Tygo door de porto wanneer hij en Ron de opdracht aan Peggy en Patrick uitleggen dat ze de luiken van binnenuit moeten openen, maar zodra Patrick de bezig gebruikt, komt hij daar niet meee op terug en zegt hij volgens mij zelfs iets als goedzo.
Hebben wij dit stukje uitleg van de opdracht niet te horen gekregen van Rik en is dit 1 van de fout gekeurde luiken?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #321 Gepost op: 16-10-2020, 09:36:10 »
Newbie hier :)

Ook ik zit in mijn Tygo tunnel, eigenlijk al vanaf de eerste aflevering.
Nu door al deze hinten hier gelezen te hebben nog meer !
De eerdergenoemde hint 'Wedergeboorte' met betrekking tot de film 'van God los' komt van mij, leuk om te zien dat een ander deze hint is opgevallen :)
Ik heb nog een nieuwe hint gelezen vandaag die volgens mij hier nog niet genoemd is...Tygo zijn favoriete boek is nml "De donkere kamer van Damocles"

(https://nathaliedegraaf.nl/wp-content/uploads/2018/01/Tygo-F44_EIND.pdf)

Ik vind het heel sterk, het verband tussen 'Van God Los' en Wedergeboorte -> Renaissance.
Hint naar Damocles, aha, daar zocht ik al naar!

Nog niet genoemd in het rijtje: de prostituee die op de weg stond net toen Tygo moest plassen, daar verwijst de titel 'wegwerker' naar.

Ik mis ook nog in het rijtje dat Tygo door foute wissel te noemen en daarover door te zeuren, anderen afleidt van het feit dat er oud-mollen op het plein voorbij komen.

Ook een duidelijke richting naar de mol is dat Tygo de auto bestuurde naar de helikopter toe, die gevonden moest worden en dat zou heel goed kunnen mislukken als dat via aanwijzingen uit een andere auto moest gebeuren.

Dan nog het feit dat ze nét op tijd wisten te ontsnappen, wat was er gebeurd als ze een uur eerder waren ontsnapt? Nu konden ze, net als in een film, door de deur ontsnappen die net was open gemaakt door de andere kandidaten. Hoe toevallig?
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 09:45:28 door Run »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #322 Gepost op: 16-10-2020, 11:05:58 »
In de opdracht meer of min zegt Tygo door de porto wanneer hij en Ron de opdracht aan Peggy en Patrick uitleggen dat ze de luiken van binnenuit moeten openen, maar zodra Patrick de bezig gebruikt, komt hij daar niet meee op terug en zegt hij volgens mij zelfs iets als goedzo.
Hebben wij dit stukje uitleg van de opdracht niet te horen gekregen van Rik en is dit 1 van de fout gekeurde luiken?

Ik vermoed dat in de uitleg iets is gezegd als dat de kandidaten bij de mensen kunnen aanbellen om de luiken te openen. Tygo kan dat vervolgens net op iets andere - meer dwingende - manier zeggen. Alle andere luiken die we zien ga je niet van buitenaf kunnen openen, want te hoog.

Het is ook apart dat Patrick het zo bedenkt, en zag het mogelijk nog als een molactie als dat deze methode zou worden afgekeurd. Helaas hebben die info niet, en Patrick is in ieder geval de Mol niet. Tygo heeft hier in ieder geval niet direct invloed op. Ik neem aan dat er niet uitgeknipt is dat Tygo zegt dat Patrick het maar van buiten moet proberen.

Wat ik al eerder heb aangegeven in het opdrachtentopic, is dat P+P in het begin al naast dit luik staan, deze niet lijken te zien en vervolgens weglopen. Tygo (en Ron) snappen er niks van waarom ze weglopen, wij ook niet, totdat ik eens goed keek waar ze stonden.

Ik vind het zeer frustrerend dat we bij deze groepsopdracht niet hebben gezien hoe de groepsindeling tot stand kwam. Mollen in het dorp is veel eenvoudiger, dus of Mol Tygo heeft een 'fout' gemaakt met de positie of de productie maakt een zeer interessant keuze/Tygo is niet de Mol.

In het dorp ben je heel makkelijk uit het zicht van degene op de uitkijk, dus dat de mensen in het dorp zo gezegd meer ogen op zich gericht hebben, vind ik erg meevallen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #323 Gepost op: 16-10-2020, 11:49:48 »
Misschien slaat de titel van de opdracht wel op de uitleg van Tygo die regels "min of meer" zelf interpreteert en onvolledig doorgeeft.

Ik weet eiegenlijk niet of de titel van de opdracht voor de kandidaten ook al onder die noemer van te voren bekend was. Dacht dat de meesten het hebben over "de luiken opdracht".
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 12:07:00 door annebeestje »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #324 Gepost op: 16-10-2020, 12:01:21 »


Ik vind het zeer frustrerend dat we bij deze groepsopdracht niet hebben gezien hoe de groepsindeling tot stand kwam. Mollen in het dorp is veel eenvoudiger, dus of Mol Tygo heeft een 'fout' gemaakt met de positie of de productie maakt een zeer interessant keuze/Tygo is niet de Mol.


Als de mol in het dorp is om luiken te openen, kan hij niet mollen want alles wordt aan de overkant gadegeslagen. Hij kan geen foute luiken openen.
Staat hij aan de overkant, dan kan hij bij een fout luik door de portofoon roepen: Goed zo!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #325 Gepost op: 16-10-2020, 13:02:10 »
Maar dat zeg ik toch juist ook nog in mijn bericht: in het dorp is het zeer makkelijk je te onttrekken aan het zicht van waarnemers :P Onder het mom van zoeken kunnen je zo buiten beeld zijn, en nog steeds hebben de mensen met de porto zeer indirect invloed op het verdienen van geld.

De focus ligt hier behoorlijk op zogenaamde 'groene luiken' openen, waarschijnlijk omdat we Peggy een keer alleen van binnen een luik zien openen. In het opdrachtentopic hebben we behoorlijk goed onderbouwd waarom het zéér waarschijnlijk is dat dit gewoon een rood luik was. Het lijkt mij geen moltactiek om 'groene luiken' te openen, omdat - zoals je zegt - wordt bekeken en dit niet waarschijnlijk is vanuit de deelnemende bewoners die hun huis ter beschikking stellen. Het beste is dus vertragen, 'zoeken', vertragen etc.

Wat we op beeld zien is een Tygo die best duidelijke aanwijzingen geeft. Meest opvallende is dat hij Ellie verdacht maakt bij Ron. Ron zegt op het eind dat 'ze luiken mogelijk hebben zien dichtwaaien' maar er vanuit gingen dat het wel al goed zat. Dus dat suggereert dat Tygo er wel van weet (en dit misschien niet wilde melden). Ik zie dit als enige mogelijke molactie, maar die vind ik zeer indirect en alleen gebruikmakend van een opportuniteit.

Jeroen vertraagt wel in het begin, maar als het eenmaal regent en ze op gang zijn, spoort hij Nikkie wel heel erg aan. Nikkie is dan juist traag (zoals wel vaker...), behalve nét voor het einde maakt ze wel vaart om het laatste luik nog even te openen. Peggy (en Patrick) zijn wel rommelig aan het zoeken in het begin en verliezen tijd, maar dat gaat uiteindelijk toch steeds soepeler. Met Patrick in de buurt blijkt toch altijd maar weer dat het moeilijk is af te remmen. :P Plus Peggy is/speelt een gedreven kandidaat. Zij stuurt op het einde wel aan om het verste luik in het dorp nog te proberen, terwijl ze vlak langs een luik meer centraal lopen. Tygo masseert Ron dan een beetje dat het toch niet meer gaat lukken, zou je nog in kunnen zien dat een Mol probeert een kandidaat 'lui' te maken.

Om dus bij Tygo te blijven, aansluitend op mijn vorige bericht: hij heeft hier niet de beste uitgangspositie, en is niet bepaald verdacht als het op portoverkeer aankomt. En daarom zou ik graag willen weten hoe de verdeling dorp-uitkijk tot stand is gekomen.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #326 Gepost op: 16-10-2020, 20:04:10 »
Tygo doet heel veel aan show, maar levert vervolgens slechts een kleine bijdrage om een opdracht naar een goed resultaat  te leiden.

Bij Meeslepend/laseropdracht:

Hij legt de opdracht uit voor de kijker: “De knijptang is gereedschap om boobytraps te ontmantelen.” (zit vervolgens aan zijn gezicht) en maakt graag anderen verdacht; ergert zich samen met Horace dat de overige kandidaten deze niet doorknippen en daarmee de weg niet vrijmaken, wat hij zelf trouwens ook niet zal gaan doen (hij heeft wel de kniptang in kontzak, Nadja heeft vervolgens het probleem dat de boobytraps eerder komen dan de kniptang ). Verder over Patrick zegt hij: “Hij had alles nog op zak, das weg.”

Tygo speelt hier de fanatieke en enthousiaste kandidaat; en zegt o.a. : “I shot someone” , “we gingen lekker“, “tijgerend naar de kist toe” en bij de eindafrekening “Nice job guys”.

Hij komt meerdere keren dicht bij geld, maar doet deze iig niet in beeld in de kist, slechts de joker van Horace. Heeft hij dit geld laten liggen of misschien opzettelijk in zijn broekzak laten zitten ?

Hij zegt heel theatraal dat hij wil aanleggen en op dat moment wordt afgeschoten, terwijl op de beelden alleen te zien is dat hij al afgeschoten is (geen groene lampjes meer op schouders) en vervolgens de kist wegduwt. Heeft hij zich zelf achter de kist afgeschoten ? (zie screenshot Tgrlampjes.png )

ps. wilde wat screenshots toevoegen, maar hij geeft aan uploadmap vol ? 
Edit: screenshots toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 14:17:59 door ErikY »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #327 Gepost op: 16-10-2020, 20:06:03 »
ps. wilde wat screenshots toevoegen, maar hij geeft aan uploadmap vol ?

Ik geef het door aan Compuart.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #328 Gepost op: 16-10-2020, 20:08:03 »
Thx : )

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #329 Gepost op: 16-10-2020, 21:16:41 »
Zeg, wat is dit trouwens voor biecht? Kort en bondig, het is een hele snelle knip tussendoor en gelijk weer verder opletten wat er gezegd wordt. Maar zeg je dit als kandidaat? Die eerste zin, prima, maar met die tweede beweert hij eigenlijk dat hij de Mol is. Sure, je kan het interpreteren als een verduidelijking op zijn eerste zin, maar je zou het ook kunnen interpreteren als ware dit een molbiecht is. Is het iets voor Tygo om dat te doen als hij kandidaat was, ja, maar er is toch wel een duidelijk verschil in montage tussen beide biechten, waarin die laatst genoemde biecht wordt vervolgd door een stukje instrumentaal waardoor je als kijker tijd hebt om het te verwerken. En bij die ander is het hup klaar, zonder dat je Tygo er verder over hoort. 

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #330 Gepost op: 17-10-2020, 12:41:50 »
Jullie hebben mij overtuigd.

Vijf voor twaalf switch ik van Jeroen naar Tygo.

Beter ten halve gekeerd, dan ten heele gedwaald.  :)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #331 Gepost op: 17-10-2020, 13:10:59 »
Wat ik nog een beetje vreemd vind bij Tygo (en Nikkie) is hun positie bij het schilderen van Meesterwerken.

Het lijkt mij volledig een keuze van de productie wie in welk busje zit en naar welke locatie ze gaan en welke schilderijen ze gaan doen. De schilderijen van Tygo en Nikkie zijn minder gecompliceerd als het aankomt op compositie en afgebeelde situatie (mensen met duidelijke handelingen, grote figuren prominent aanwezig, rond schilderij) vergeleken met die van Jeroen en Peggy. Hier is dus minder ruimte om het als Mol te verprutsen.

Nu zou je kunnen zeggen dat door het gebrek aan doorzetten van Ron enkel die van Peggy niet gevonden is, ondanks die hond. Als Jeroen geen Da Vinci doek had die een prominente plek heeft, deze mogelijk niet gevonden was door de wat vage beschrijving.

Nikkie heeft Jezus op verkeerde schouder (door Tygo?), maar dat is niet doorslaggevend. Het schilderij van Tygo hing als enige op andere verdieping. Heeft Tygo pech met de kandidaten, met name doortrekken de Patrick en helder communicerende Ellie? Ik zie hier geen molactie, en kom alsjeblieft niet aan met het woord mol op het doek, want daar houd je geen geld mee uit de pot.

Er zit een nacht tussen schilderen en deel 2 in museum. Bij Jeroen en Peggy wordt het beeld in stand gehouden dat ze elkaars doek pas helemaal op het eind weer zien. Bij Nikkie en Tygo is dit vager, bij hun intermezzo's lopen ze rond en moeten ze elkaars doek wel gezien hebben. Als je elkaars doek lang niet ziet, is er best ruimte om wat te sjoemelen met wat je te horen hebt gekregen of wat je doorgeeft, durven ze dit niet?

Ik ben hier dus opzoek naar een moltactiek, die het liefst ook is toegepast, al dan niet mislukt.

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #332 Gepost op: 17-10-2020, 13:17:54 »
Zeg, wat is dit trouwens voor biecht? Kort en bondig, het is een hele snelle knip tussendoor en gelijk weer verder opletten wat er gezegd wordt. Maar zeg je dit als kandidaat? Die eerste zin, prima, maar met die tweede beweert hij eigenlijk dat hij de Mol is. Sure, je kan het interpreteren als een verduidelijking op zijn eerste zin, maar je zou het ook kunnen interpreteren als ware dit een molbiecht is. Is het iets voor Tygo om dat te doen als hij kandidaat was, ja, maar er is toch wel een duidelijk verschil in montage tussen beide biechten, waarin die laatst genoemde biecht wordt vervolgd door een stukje instrumentaal waardoor je als kijker tijd hebt om het te verwerken. En bij die ander is het hup klaar, zonder dat je Tygo er verder over hoort.


Wow.....je hebt gelijk.....ik ben over de streep nu. Goed gevonden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #333 Gepost op: 17-10-2020, 13:35:32 »
Zeg, wat is dit trouwens voor biecht? Kort en bondig, het is een hele snelle knip tussendoor en gelijk weer verder opletten wat er gezegd wordt. Maar zeg je dit als kandidaat? Die eerste zin, prima, maar met die tweede beweert hij eigenlijk dat hij de Mol is. Sure, je kan het interpreteren als een verduidelijking op zijn eerste zin (...)

Zo vat ik het inderdaad op: een aanvulling op/verduidelijking van zijn eerste zin.

Een nepmolbiecht lijkt het inderdaad niet te zijn. Molbiecht zou kunnen maar dan zou hij oprecht niet weten of Ron hem verdenkt of niet. Dat kan natuurlijk, al is het ook aannemelijk om te denken dat de Mol dit soort informatie wel krijgt van de redactie en niet pas in het midden van of na zo'n biechtmoment. (Als een redacteur dat al weet.)


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #334 Gepost op: 17-10-2020, 14:01:31 »
Zeg, wat is dit trouwens voor biecht? Kort en bondig, het is een hele snelle knip tussendoor en gelijk weer verder opletten wat er gezegd wordt. Maar zeg je dit als kandidaat? Die eerste zin, prima, maar met die tweede beweert hij eigenlijk dat hij de Mol is. Sure, je kan het interpreteren als een verduidelijking op zijn eerste zin, maar je zou het ook kunnen interpreteren als ware dit een molbiecht is. Is het iets voor Tygo om dat te doen als hij kandidaat was, ja, maar er is toch wel een duidelijk verschil in montage tussen beide biechten, waarin die laatst genoemde biecht wordt vervolgd door een stukje instrumentaal waardoor je als kijker tijd hebt om het te verwerken. En bij die ander is het hup klaar, zonder dat je Tygo er verder over hoort.
Wow, Tygo was als kandidaat echt briljant ::love::

Zo jammer dat ik toen nog niet keek. Ben het eens dat deze molbiecht-achtige biecht heel anders in de edit zit.



Anyways, wat mij de Tygo-tunnel induwt:

- wat Rik zei dat ze het voor het eerst hadden aangedurfd om de kandidaten los te laten. Met de mol erbij is daar geen sprake van

- Tygo's gedrag op het plein in Florence en daarna bij het noemen van de oud-mollen. Eerst verwarring zaaien en dan precies hetzelfde reactieve gedrag als Thomas Cammaert in de rechtbank op het laatst. Meegaan met foute antwoorden. In begin ging ie nog verder, door de foute naam die Peggy en Nikkie inbrachten en resp. bevestigden meteen veilig te stellen.

Peggy, Nikkie & Jeroen lijken ook verdacht, maar je ziet ze de andere kandidaten niet lezen zoals Tygo dat doet. Die zit er daar als enige bovenop.

- we worden door de montage op een bijna clownesque manier gevoerd (2 vd 6 getoonde testvragen  ::zingen:: ) dat de mol bij de luikenopdracht in het dorp was. Rik benadrukt het ook nog even fijntjes, alsof het nog niet genoeg was.  ::)

- de nadruk op Tygo in het begin (je ziet als 1e Tygo's gezicht, hij zegt als 1e deelnemer iets en zit als 1e in de leader) terwijl hij in het seizoen juist niet verdacht in de edit zit.

Inge is later veel enthousiaster bij Tygo dan bij Peggy. Er hangt iets in de lucht. Magisch momentje daar. Dat Tygo volgens Inge 'wederom' alles wil doen om verdenkingen op zich te laden blijkt vervolgens nergens uit.

Ineens is Tygo de stereotype ADHD'er die er niks aan kan doen dat ie Jeroen bij de hele groep verdacht maakt na het Sleutelbos, en Jeroen bij Nikkie bij de laatste executie. Hij heeft ADHD en kan het dus(?) niet laten om "Wat een show" te zeggen...

waarom ik vooral twijfel over Jeroen... lijkt me ongeschikt, niet jubileumseizoen-waardig, plus geen testbiechten die je bij een mol zou mogen verwachten. Spreekt zelfs geen duidelijke verdenking naar Nikkie uit bij halve finale-test. Lijkt eerder alsof we z'n hoofdverdachte niet mogen weten.

En dingetjes zoals dat ie Patrick duizenden euro's liet verdienen, zonder daar op te willen splitsen en zo makkelijk geld te kunnen lozen.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 14:03:39 door Amethyst »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #335 Gepost op: 17-10-2020, 15:33:32 »
Misschien slaat de titel van de opdracht wel op de uitleg van Tygo die regels "min of meer" zelf interpreteert en onvolledig doorgeeft.

Ik weet eiegenlijk niet of de titel van de opdracht voor de kandidaten ook al onder die noemer van te voren bekend was. Dacht dat de meesten het hebben over "de luiken opdracht".

Vind dit weer heel creatief gevonden hoor! Wat goed.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #336 Gepost op: 17-10-2020, 17:04:55 »
Ik ben hier dus opzoek naar een moltactiek, die het liefst ook is toegepast, al dan niet mislukt.

Nu ik die opdracht zo terugkijk merk ik dat er een biecht over Tygo zijn uitleg is geplakt. Is dat niet al verdacht genoeg eigenlijk? En komen de details met Nikkie's beschreven schilderij overeen? Nee, niet echt. Ik zou het een leuke actie vinden voor aflevering 8 om Tygo zijn volledige beschrijving dan aan te horen en hoe dat totaal niet overeenkomt met het schilderij.


Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #337 Gepost op: 17-10-2020, 17:55:29 »
Ik weet het niet. Het is een keuze in de montage, en daarbij speelt ook altijd mee dat ze leuke en diverse tv willen maken. Bij Peggy zie je veel van haar uitleg (en Nikkie, zij beginnen beide met de uitleg), Jeroen al wat minder. Bij Tygo en Nikkie laten ze dan ook weer niet heel veel zien, want meer van hetzelfde. Behalve als er iets grappigs gezegd wordt als iemand likt aan een voet of 'hij houdt zijn zak vast'. Bij Jeroen dat hij het wat vaag houdt en inderdaad bij Tygo als laatste een miniem stukje en dan een biecht van Nikkie. Al met al niet veel om op af te gaan.

Kunnen eigenlijk alleen zeggen dat Peggy in korte tijd veel details naar Jeroen gooit en dan andersom Jeroen vaag en weinig nauwkeurig (en niet gelet op de grote elementen behalve een hond) Peggy aanstuurt (beiden licht mols). Nikkie deelt twee cruciale details omtrent Jezus (niet zo mols, maar ze had het niet zo overdreven aan hoeven te zetten en was ze er mee weg kunnen komen het niet zo te noemen).
Ik kan net zo goed andersom zeggen dat het gek is als de Mol vrijwel helemaal buiten beeld blijft. Uit wat Nikkie uiteindelijk maakt, blijkt nu niet meteen dat Tygo er iets geks van gemaakt heeft in zijn omschrijving. Als je beetje denkt à la Tygo (chaotisch dus), kan je je beetje inbeelden hoe het waarschijnlijk is gegaan. Met veel handgebaren ook :P Aangezien Tygo het ronde schilderij moet omschrijven met weinig centrale personen (weinig verwarring mogelijk in museum), zou - als hij de Mol is - hij eerder mollen in wat hij zelf schildert en door belt, denk ik.

Alhoewel... Wat Nikkie er van maakt lijkt er niet super veel op natuurlijk  ::rofl::  Buiten baby aan de andere kant, staan de hoofden met name ook centrale en lijkt lichaam grotendeels te ontbreken. Niet duidelijk of dit nou aan Nikkie ligt. Of ze komt er hier al achter dat Tygo de Mol is? :P (Neem aan dat ze aan het einde wel het origineel zien of dit zelf opzoeken, als beetje goede kandidaat?)

Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #338 Gepost op: 17-10-2020, 18:02:48 »
Bij aflevering 1 "trust nobody" zegt Tygo op 14:55

https://www.youtube.com/watch?v=UCpT9SeBg_A

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #339 Gepost op: 17-10-2020, 18:24:00 »
Bij aflevering 1 "trust nobody" zegt Tygo op 14:55

https://www.youtube.com/watch?v=UCpT9SeBg_A
Haha! Wat zie jij veel!  ;D  ::respect::