Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81492 keer)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #40 Gepost op: 7-09-2020, 12:41:46 »
Ik vind het vreemd dat Nikkie naar pagina 2 is afgedaald,

Zij is bij opdracht 1 al direct heel sturend, en verwarrend, door bijvoorbeeld de tekst op de spiegel niet te herkennen als Nederlands, maar ook door bij een verkeerde tekst te gaan staan.

Wat bij mij opviel is dat de discussie die ontstaat nadat Ron (Onmols) Patrick wegstuurt van zijn spiegel, Nikkie direct deze discussie afkapt door te zeggen: Maar laten we eerst even een foto maken, waarna dat ook direct gedaan word.

Opdracht 2:

Bij het opstellen van de namen is het Peggy die suggereert dat het enkel mannen namen moeten zijn, dit ontkracht Jeroen, maar Nikkie is als eerst om Peggy haar foute aanname te bevestigen.

Nu is het hier wel de vraag of dit een molactie van een van de 2 dames is, aangezien de lijst het best wat korter had moeten zijn, en of het dan uitmaakt dat er enkel mannen op de lijst staan.

Opdracht 3:

De enige (samen met Ron) die een troef in handen krijgt, maar wel de enige die achterom kijkt, wanneer er word gezegd dat de Mol achter je rug om saboteert.

Dit kan een subtiele hint zijn, naar ons als publiek, dat zij gerust kan omkijken, aangezien bij haar toch niemand de vrijstelling zal weghalen, misschien weet Nikkie namelijk allang dat ze de joker zal gaan pakken.

(Ik moet het terug bekijken, maar ik kan me niet herinneren dat we bij Nikkie zagen dat het bakje daadwerkelijk leeg was)


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #41 Gepost op: 7-09-2020, 13:53:08 »
(Ik moet het terug bekijken, maar ik kan me niet herinneren dat we bij Nikkie zagen dat het bakje daadwerkelijk leeg was)

Dat zien we wel bij meer mensen niet.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #42 Gepost op: 7-09-2020, 13:56:57 »
Interessant jijbentdemol
Wat opdracht 2 betreft, helemaal eens. De vraag is ook: maakt het uit?
Ik kan daar alleen bij bedenken dat er dan steeds meer namen op de lijst komen die minder vaak voorkomen. Ook nam Nikkie de leiding bij het zoeken naar de namen. Ze scheurde de lijst in 3. Hierdoor wordt het zoeken en vinden meer beperkt.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #43 Gepost op: 7-09-2020, 15:06:23 »
Interessant jijbentdemol
Wat opdracht 2 betreft, helemaal eens. De vraag is ook: maakt het uit?
Ik kan daar alleen bij bedenken dat er dan steeds meer namen op de lijst komen die minder vaak voorkomen. Ook nam Nikkie de leiding bij het zoeken naar de namen. Ze scheurde de lijst in 3. Hierdoor wordt het zoeken en vinden meer beperkt.

Dat is exact wat ik ook me momenteel nog afvraag, Peggy oppert natuurlijk dat het enkel mannen namen moeten zijn, en Nikkie gaat daar als eerste in mee, maar ik twijfel behoorlijk of het echt uitmaakt, en zo ja, op welke manier, want hoe dan ook is het zowel Mols als Kandidaats uit te leggen.

Dit puntje echter, laat bij mij de molradar flink afgaan:

Wat bij mij opviel is dat de discussie die ontstaat nadat Ron (Onmols) Patrick wegstuurt van zijn spiegel, Nikkie direct deze discussie afkapt door te zeggen: Maar laten we eerst even een foto maken, waarna dat ook direct gedaan word.

Dit punt, zo'n sneaky opmerking, waardoor de opdracht per direct gefaald heeft, is een absolute molactie, er word namelijk ook op haar opmerking gereageerd, door Horace, die daarna ook de foto maakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #44 Gepost op: 9-09-2020, 14:51:20 »
Ik zie haar niet als mol, maar ben blij dat ze nu wel goed meedoet. Wat een verschil met Colombia. Het zal toen met haar broertje te maken hebben gehad. Ze heeft me nu al aangenaam verrast.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #45 Gepost op: 9-09-2020, 17:58:37 »
Ik vind het vreemd dat Nikkie naar pagina 2 is afgedaald,

Zij is bij opdracht 1 al direct heel sturend, en verwarrend, door bijvoorbeeld de tekst op de spiegel niet te herkennen als Nederlands, maar ook door bij een verkeerde tekst te gaan staan.

Wat bij mij opviel is dat de discussie die ontstaat nadat Ron (Onmols) Patrick wegstuurt van zijn spiegel, Nikkie direct deze discussie afkapt door te zeggen: Maar laten we eerst even een foto maken, waarna dat ook direct gedaan word.

Opdracht 2:

Bij het opstellen van de namen is het Peggy die suggereert dat het enkel mannen namen moeten zijn, dit ontkracht Jeroen, maar Nikkie is als eerst om Peggy haar foute aanname te bevestigen.

Nu is het hier wel de vraag of dit een molactie van een van de 2 dames is, aangezien de lijst het best wat korter had moeten zijn, en of het dan uitmaakt dat er enkel mannen op de lijst staan.

Opdracht 3:

De enige (samen met Ron) die een troef in handen krijgt, maar wel de enige die achterom kijkt, wanneer er word gezegd dat de Mol achter je rug om saboteert.

Dit kan een subtiele hint zijn, naar ons als publiek, dat zij gerust kan omkijken, aangezien bij haar toch niemand de vrijstelling zal weghalen, misschien weet Nikkie namelijk allang dat ze de joker zal gaan pakken.

(Ik moet het terug bekijken, maar ik kan me niet herinneren dat we bij Nikkie zagen dat het bakje daadwerkelijk leeg was)

Helemaal mee eens, dat van die foto maken bij opdracht 1 vond ik ook extreem opvallend en Mols, in feite is zij hier doorslaggevend in het direct beeindigen en laten mislukken van de opdracht op het moment dat er mensen op de verkeerde plek staan.

Het omkijken bij "achter je rug" is buitengewoon opvallend. Waarom? De Mol vertoont afwijkend gedrag, Nikkie kijkt als enige achterom. De Mol weet wat er gaat gebeuren, vat een opdracht sneller en kan hier dus leuk de slimme kandidaat spelen die achterdochtig achterom kijkt terwijl een echte kandidaat waarschijnlijk niet zo snel kan denken en veel te veel onder de indruk is van wat er allemaal gebeurt op dat moment.

Nikkie is voor mij de absolute hoofdverdachte na aflevering 1.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #46 Gepost op: 10-09-2020, 23:38:52 »
Ik ga switchen naar Nikkie. Dat gemanipuleer heel de tijd. En dan die uitspraak van Kim, die ons mss moest spoonfeeden dat we hier toch echt met een nepmollende kandidaat te maken hebben. Dat we het weten, zo aan 't begin van het seizoen. Er vooral niks achter zoeken. ::fluit::

Nou ja, het zou kunnen. De introductie van Tygo was opvallender, en bij Ellie was het er echt over dat Thomas de andere kant op draaide en Ellie als enige aan de andere kant van de bakjes terugliep, maar deze bleef hangen bij me.

Toen ik de executie terugkeek viel me trouwens op hoe Rik naar Nikkie keek. Ik probeer op dat soort tells te letten. Zag ik daar een twinkeling in z'n ogen, zo van 'dit is niet echt'? 

Deze van Duffie op widm.nl is wèl sterk


Wat er op kan wijzen dat Nikkie de mol is, is de quote van Tina.
Ze zegt namelijk: “
tot in de finale,kleine, bruine slechtziende rakker” maar in haar quote op de spiegel is het woordje ‘kleine’ weggelaten, wat wellicht betekent dat de mol niet klein is, maar zelfs de grootste van de groep is, en dat is Nikkie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #47 Gepost op: 11-09-2020, 08:03:06 »
Goede punten en mooie mogelijke hint! Dat van Rik was mij ook opgevallen.

Dat Nikkie haar joker niet heeft ingezet (zie extra beelden) vind ik ook heel opmerkelijk. Maar ook weer zo opvallend dat ik het een domme zet zou vinden van de Mol. En een onbegrijpelijke, tenzij er nog iets gaat komen waarbij de Mol baat heeft bij een joker.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #48 Gepost op: 11-09-2020, 08:45:23 »
Dat Nikkie haar joker niet heeft ingezet (zie extra beelden) vind ik ook heel opmerkelijk. Maar ook weer zo opvallend dat ik het een domme zet zou vinden van de Mol.
Zij keek achterom; zij heeft, zou je denken, de Mol gezien. Waarom je joker inzetten als je al weet wie de Mol is?

En wellicht een slimme zet van de makers om het in de extra beelden te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 08:52:34 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #49 Gepost op: 11-09-2020, 09:29:37 »
Er wordt nergens op gehint dat ze de Mol zou hebben gezien.

En hoezo slimme zet?
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 11:31:30 door Heinz, Reden: tikfout »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #50 Gepost op: 11-09-2020, 11:05:34 »
Er wordt nergens op gehint dat ze de Mol zou hebben gezien.
Zij is de enige die achterom kijkt in de beelden.

En hoeoz slimme zet?
Zij heeft de Mol gezien zou je dan denken, dat zij dan juist niet de Mol zou zijn.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #51 Gepost op: 11-09-2020, 12:04:25 »
Om deze tunnel nog iets dieper te graven: in de extra beelden vraagt Nikkie wie Merel heeft gezien. Is dit een uitspraak van een Mol die zich van de domme houdt terwijl ze heel goed weet welke Mollen er aanwezig waren? Om daarmee dus als kandidaat over te komen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #52 Gepost op: 11-09-2020, 12:15:28 »
Ik vind die schaduw op zichzelf niet zo interessant. Wat ik interessanter vind is dat deze zo laat komt, namelijk nadat al is gezegd dat de Mol achter je rug om saboteert. Je kan verwachten dat tegen die tijd wel iemand zijn hoofd zal omdraaien zoals Nikkie deed. De echte Mol zal veel eerder toeslaan en wel op het moment dat de kandidaat voor het eerst oog in oog staat met zijn of haar oud-Mol.
Waar ik naartoe wil is dat als Nikkie de Mol is en Nikkie ook een leeg laatste bakje aan wil laten treffen, iemand van de productie de vrijstelling weg moet pakken. Die hoeven zich in dat geval niet te haasten want Nikkie weet dan immers dat de vrijstelling achter haar rug wordt weggehaald.
Verder kan het ook opzet zijn van de makers om zowel Nikkie haar hoofd te laten draaien als de schaduw te laten zien. Ze weten langzamerhand wel dat wij die schaduw gaan opmerken...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #53 Gepost op: 11-09-2020, 12:22:53 »
Ik denk nog steeds dat ze de mol niet op dat moment in actie hebben laten komen, maar op een beter en veiliger moment zoals wanneer de oud mol zich omdraait en de focus dus 100% zeker naar voren is. En zelfs al zou Nikkie wel iemand hebben gezien, dan was diegene denk ik ook wel vermomd en niet direct herkenbaar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #54 Gepost op: 11-09-2020, 13:01:17 »
Ik denk dat het een bewuste schijnbeweging was. Het niet inzetten van de joker versterkt het idee dat zij niet de Mol zou zijn maar wel zou hebben gezien.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 13:04:17 door Avogadro »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #55 Gepost op: 11-09-2020, 19:03:36 »
Jullie zijn hier vast veel beter in dan ik: hoeveel voorbeelden zijn er van deelnemers die (1) een joker in aflevering 1 hebben, en (2) deze vervolgens niet inzetten?

Ik ben nog niet overtuigd van Nikkie als Mol, maar in de loterij die de eerste executie is, zet je zo'n joker toch altijd in?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #56 Gepost op: 11-09-2020, 19:41:02 »
Ik kan me niet herinneren dat iemand de eerste aflevering een joker had en deze niet inzette. Wel werden jokers waar een vrijstelling verstopt kon zitten wel eens bewaard, maar dat was na de eerste aflevering. Met één joker ben je in de eerste aflevering vrijwel zeker van een kaartje voor ronde 2 aangezien de meeste kandidaten a) veel spreiden en b) geen idee hebben wie de Mol is. Het is dan voornamelijk een gok en een kwestie van slim spreiden zodat je minimaal een bepaald aantal vragen goed hebt.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #57 Gepost op: 11-09-2020, 19:52:35 »
Ik herinner me Geert Hoes, die er maar liefst ZES had, en vervolgens niet in heeft gezet.

Wat moet je anders met 6 ronde houtjes, je koopt er in de test even zoveel foute antwoorden mee af.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #58 Gepost op: 11-09-2020, 19:54:30 »
hoeveel voorbeelden zijn er van deelnemers die (1) een joker in aflevering 1 hebben, en (2) deze vervolgens niet inzetten?
Waarschijnlijk is dit de eerste keer.

Ik ben nog niet overtuigd van Nikkie als Mol, maar in de loterij die de eerste executie is, zet je zo'n joker toch altijd in?
Nou, Nikkie dus niet!

En voor de molloten is dus de vraag waarom. Is zij nou de Mol? Of weet zij, als kandidaat, dan al wie de Mol is, en heeft ze die joker dus niet nodig?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #59 Gepost op: 11-09-2020, 20:15:56 »
De vraag zal altijd zijn: waarom heeft de Mol een joker of een vrijstelling nodig?

Nou, die heeft hij (mol is grammaticaal mannelijk) inderdaad nodig, maar niet voor zichzelf. Het is slechts een middel om zichzelf voor de medekandidaten en voor de kijker thuis als kandidaat voor te doen. Voor de rest hebben de hulmiddeltjes voor de mol geen enkele waarde.