Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 83597 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #220 Gepost op: 1-10-2020, 22:24:40 »
Nikkie keek achterom in het kasteel van Poppi, maar waarschijnlijk niet op het moment dat de mol de vrijstelling weg stool (zie analyse bij die opdracht waar is uitgeplozen op basis van oogreflectie wanneer de diefstal waarschijnlijk is gedaan).

Er is heel weinig zeker in dit spel, maar als Nikkie de mol heeft gezien in het kasteel van Poppi, kan ik daar uit de beelden geen enkele aanwijzing over halen. Ik acht de kans dat Nikkie de mol heeft gezien bijna gelijk aan de kans dat bijvoorbeeld Ron de mol heeft gezien (en die kans acht ik dichtbij nul).

Het feit dat Nikkie secundair / met voorkennis reageert, dat zie ik niet zo. Ik verdenk Nikkie omdat (1) zij staat vaak op posities waar er iets misgaat (eg verdwenen stenen bij steenrijk, de luiken die weer dicht gingen, het fotoduo met Ron), (2) zij heeft een paar molse dingen in beeld gedaan (discussie over oud-mollen, zeggen dat alleen Italiaanse mannennamen telden), (3) relatief weinig onmolse acties (maar wel een paar) en (4) ik denk dat mensen haar onderschatten, wat een goede eigenschap voor de mol is. Dit is een optelsom en daardoor staat Nikkie bij mij bovenaan (maar ook niet met een enorme voorsprong en na de volgende aflevering kan het er weer anders uitzien.)

Bij het vragenvuur had alleen de penningmeester invloed op het eindresultaat. Dus voor de pot is het praktisch gezien irrelevant hoe goed Nikkie het in die opdracht deed. Als ze de mol is,  heeft ze mogelijk besloten zich van de domme te houden (voordelen: geen voorkennis verraden en zorgen dat mensen je zien als een onhandige kandidaat zodat ze je fouten in andere spellen sneller vergeven).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #221 Gepost op: 2-10-2020, 15:11:56 »
Ja dat is een goed betoog. En sowieso, ben je de mol, dan draai je toch om?!

Alle opdrachten tot nu toe, ja, het wordt weer eens tijd voor een Molduel, Heinz  ::) ::tandpastasmiley::

Om de een of andere reden blijven mensen steeds Peggy en masse verdenken dus ik stel voor met haar?! Die mannen zijn het toch niet  :o ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #222 Gepost op: 2-10-2020, 15:17:58 »
Ik ga geen molduel maken want ik vind ze allemaal gewaagd aan elkaar. Maar wie er wel eentje wil maken: ga vooral je gang!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #223 Gepost op: 2-10-2020, 15:25:43 »
Voor mij geldt het omgekeerde. Nikkie staat tegen elke andere kandidaat al 20-0 voor. Dus voor mij heeft het ook geen zin een Molduel te maken. Iemand anders? ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #224 Gepost op: 2-10-2020, 18:29:51 »
Op facebook weer een nieuw filmpje afl. 5. De ketting die je ziet, een soortgelijke kun je in afl. 4 ook terugvinden (maar ook in dit draadje) . Toeval toch?  :-\\

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #225 Gepost op: 2-10-2020, 18:46:27 »
Vast niet. En rond. Case closed ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #226 Gepost op: 3-10-2020, 11:47:43 »
Ik ga geen molduel maken want ik vind ze allemaal gewaagd aan elkaar. Maar wie er wel eentje wil maken: ga vooral je gang!

Hier zat ik nog aan te denken, maar voor mij gaat het tussen Tygo & Peggy als mol ::vergroot::.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #227 Gepost op: 3-10-2020, 14:37:44 »
Wacht maar even tot je Nikkie in het vizier hebt   ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #228 Gepost op: 3-10-2020, 14:39:17 »
Voor mij geldt het omgekeerde. Nikkie staat tegen elke andere kandidaat al 20-0 voor. Dus voor mij heeft het ook geen zin een Molduel te maken. Iemand anders? ::hypocriet::

Mijn aantekeningen zijn niet gedetailleerd genoeg om een molduel te maken. Maar als ik er een zou maken, stond Peggy 6-2 voor (zie hieronder). Ik verdenk Nikkie toch meer, omdat (1) de regie Peggy’s mogelijke acties allemaal laat zien en haar niet / nauwelijks uit de wind houdt en (2) Peggy heeft niet echt een dekmantel: iedereen denkt wel dat ze het zou kunnen.

Gesimplificeerd molduel:
1-1: Peggy wint, omdat ze geen spiegels vindt. (Nikkie stond weliswaar verkeerd, maar ze was niet de enige dus haar verkeerd staan was niet noodzakelijk om het geld mis te lopen.)
1-2: Peggy wint, omdat ze een rol lijkt te hebben in het plan om mensen te laten liegen over hun naam, waardoor de groep tijd hieraan verspilde. (Beiden hebben een rol in het besluit alleen mannennamen te doen, wat ik geneigd ben als ‘Mols’ te tellen. Nikkie verdeelt de lijst niet echt handig, maar ik weeg Peggy’s liegende dorpelingen zwaarder.)
1-3 gelijkspel - geen van beiden brengt geld op
2-1 gelijkspel - beiden zitten in groepje waar stenen verdwijnen. Beiden lopen voorbij de gouden stenen.
2-2 Peggy wint omdat ze geen geld in de kist stopt (Nikkie deed dat wel)
2-3 gelijkspel - geen van beiden invloed op het geld
3-1 Peggy wint omdat meer geld door haar handen ging, dus ze had meer gelegenheid geld achter te houden
3-2 gelijkspel - beiden kunnen verantwoordelijk zijn voor gesloten luiken
3-3 Peggy wint omdat Nikkie haar enige pijl raak schiet en Peggy fakkels onhandig gooit.
4-1 Peggy wint omdat haar schilderij niet gevonden wordt
4-2 Nikkie wint omdat ze een grotere rol heeft in de keuze van de foute oud-mollen (aangenomen dat per goed antwoord geld te verdienen was, anders gelijkspel omdat het onhaalbaar was)
4-3 Nikkie wint omdat haar groepje minder oplevert

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #229 Gepost op: 3-10-2020, 20:47:31 »
Nikkie maakt vanavond met die 1e opdracht geen vriendjes......

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #230 Gepost op: 3-10-2020, 20:56:54 »
Per seconde irritanter.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #231 Gepost op: 3-10-2020, 21:37:16 »
Per seconde irritanter.

Inderdaad  :-X ::niet-ok::

Valt me wel op hoe snel ze die envelop pakt en het met alles wat ze heeft verdedigd.


Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #232 Gepost op: 3-10-2020, 21:41:02 »
Steeds weer lijkt de kleding en de sieraden van Nikkie ons iets te willen verklappen.
Het zal me dan ook niks verbazen als het shirt met Dumbo (het olifantje dat kon vliegen)  gaat verwijzen naar de helicopter die in het begin van de leader zit. De opvallende parel-clipjes in haar haar zouden eventueel naar het eiland Elba kunnen verwijzen....
Ik had dus gelijk. Nikkie vliegt naar Elba.  ::jaja::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #233 Gepost op: 3-10-2020, 21:43:29 »
Ik had dus gelijk. Nikkie vliegt naar Elba.  ::jaja::

Mooie  ::ok:: Ook verrassend dat Nikkie de simpelste antwoorden op vragen over Italië tijdens het vragenvuur niet weet, maar wel opeens doorheeft dat ze naar Elba vliegen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #234 Gepost op: 3-10-2020, 22:21:44 »
Door 30% verdacht in de app  ::oink::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #235 Gepost op: 3-10-2020, 22:31:42 »
Door 30% verdacht in de app  ::oink::
  De reden waarom ik nu ga twijfelen aan Nikkie als mol.
chipsverslaafde <3

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #236 Gepost op: 3-10-2020, 22:35:33 »
Door 30% verdacht in de app  ::oink::

Ik heb haar op veel punten staan in de app, puur voor de punten omdat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar verdenk haar eigenlijk niet echt. Zo redeneren mogelijk meer mensen die de app spelen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #237 Gepost op: 3-10-2020, 22:39:51 »
Ik heb haar op veel punten staan in de app, puur voor de punten omdat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar verdenk haar eigenlijk niet echt. Zo redeneren mogelijk meer mensen die de app spelen.

Dit heb ik ook.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #238 Gepost op: 3-10-2020, 22:41:05 »
Ik vond haar frustratie tijdens de opdracht op het strand zo puur, dat ik Nikkie daarom voorzichtig afschrijf. (Gefrustreerd omdat haar mol Jeroen de opdracht in haar ogen verstierde)

Ook denk ik dat de mol liever niet in de helikopter zou zitten.
Zowel geen invloed op het wel/niet op tijd Pisa bereiken, als geen invloed op het zoeken van geld in het tweede deel van de opdracht.
Dan mis je 2 opties om de pot te beïnvloeden.

Wie weet komt er volgende week nog een twist, waarbij Nikkie en Tygo ineens wel invloed krijgen op het te verdienen geld, maar voor nu zet ik een streep door haar naam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #239 Gepost op: 3-10-2020, 22:50:07 »
Mooie  ::ok:: Ook verrassend dat Nikkie de simpelste antwoorden op vragen over Italië tijdens het vragenvuur niet weet, maar wel opeens doorheeft dat ze naar Elba vliegen.

Precies dit, vond ik ook heel opmerkelijk. Tygo had dat helemaal niet door.

En natuurlijk dat zij dit envelop pakt en vervolgens zegt dat je heel goed moet opletten wie de envelop pakt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.