Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 28974 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2020, 15:05:23 »
Wat ik mij afvraag: zou de mol hier in het dorp begonnen zijn en spiegels hebben verplaatst?
Nu ik de opdracht eens terugkijk valt het me op dat de spiegel die Patrick op een oprit tussen de bosjes/planten vond wel heel out of place was. Terwijl veel andere spiegels wel gewoon duidelijk te zien waren of op duidelijke plekken stonden.

wat mij opviel, en ook door anderen eerder is gemeld, is dat de spiegel met "ik heb je door, Mol" op zn kant lag, ergens achter plantjes, beter verstopt dan de andere spiegels...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #41 Gepost op: 6-09-2020, 16:57:51 »
Wat me bij het terugkijken opviel en wat ik hier nog niet langs heb zien komen is dat Ron het telefoonnummer op het bord wel lijkt te proberen te bellen, maar hij krijgt geen contact met een van de andere kandidaten. Heeft hij gewoon het verkeerde nummer ingetoetst of is hier iets anders aan de hand?
Ron leest het verkeerd van het bord af, hij draait de laatste 2 nummers om. En krijgt vervolgens zo te horen een "dit nummer bestaat niet" in het Italiaans.

Offline Jolly89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Iets is wat het lijkt... maar wat ~
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2020, 17:39:13 »
Ron: "ik ga proberen m'n eigen record te verbreken". Dat interpreteren we allemaal als de 2e aflevering halen. Maar misschien schrijft Rob in de persoon van mol en gaat zijn eigen record, de pot zo laag mogelijk houden, verbreken.

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #43 Gepost op: 6-09-2020, 18:59:40 »
Ik heb voor de lol alle zinnen achterstevoren (dus spiegelbeeld) getypt om te kijken of ik daar wat mee kon.
De zinnen worden dan als volgt:

nekew 2 revo ej eiz ki lom
nekeozpo nemok djitla jim ej gam lethcul liw snee trah ej ej sla lom
naatseg neneohcs wuoj ni gaarg ki dah taw
lom rood uoj beh ki
moord njim feel ki
nedrow peorg ed nav gnileveil ed liw ki
tneb ej eiw nego ej ni tcerid ki eiz neihcssim
...ydobon tsurt
rekkar edneizthcels eniurb elanif ed ni tot
neretebrev et drocer negie n'm nereborp ag ki

Paar opmerkelijke dingen hierbij:
1. Droom andersom is moord, ellie stond bij deze spiegel (weliswaar fout)
2. Als je de zin van Tygo pakt (3e zin), die in google translate gooit en de taal laat herkennen, krijg je de volgende zin terug in het Nederlands:
"U bladert momenteel door de archieven voor de categorie Marketingtips". Archieven als in.. oude kandidaten, marketingtips kan op de pot/geld slaan. Je zou het dus kunnen vertalen naar "Je kijkt op dit moment naar oud kandidaten in wie is de mol" of "Je kijkt op dit moment naar oud kandidaten die geld voor de pot proberen te krijgen". De taal overigens was Malayalam (wat ook in spiegelbeeld Malayalam is).
3. Er vorm geen zin met de eerste/laatste letters.
4. de 20e letter pakken kan niet overal helaas

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #44 Gepost op: 6-09-2020, 19:03:05 »
Even over de quotes an sich:
Die van ellie (misschien zie ik direct in je ogen wie je bent) vind ik verdacht omdat ze allen in de spiegel kijken.
Bovendien is het een domme uitspraak voor een politieagent, misschien wilde Elllie er daarom niet voor staan.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 19:05:18 door Run »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #45 Gepost op: 6-09-2020, 20:20:27 »
2. Als je de zin van Tygo pakt (3e zin), die in google translate gooit en de taal laat herkennen, krijg je de volgende zin terug in het Nederlands:
"U bladert momenteel door de archieven voor de categorie Marketingtips". Archieven als in.. oude kandidaten, marketingtips kan op de pot/geld slaan. Je zou het dus kunnen vertalen naar "Je kijkt op dit moment naar oud kandidaten in wie is de mol" of "Je kijkt op dit moment naar oud kandidaten die geld voor de pot proberen te krijgen". De taal overigens was Malayalam (wat ook in spiegelbeeld Malayalam is).
::rofl:: Zeer creatief gevonden!
Tell me what your telescope says

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #46 Gepost op: 6-09-2020, 20:56:10 »
Ik vind dit eigenlijk de minst leuke opdracht van deze aflevering, vooral omdat ik nog zoveel vragen heb. Wat was het nu van de autootjes? Waren er meerdere borden? Legden ze dezelfde route af? Waarom belt bijna niemand? ???
 
Ik vond de manier hoe de kandidaten bekend werden gemaakt wel leuk. Dat je eerst alleen een stem hoorde, en daarna de kandidaat zag.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #47 Gepost op: 6-09-2020, 21:47:54 »
Nut van de autotjes?  Couleur locale, fiatjes

Maar ook dat zij In de achteruitkijk spiegels konden lezen dat ze op het dorpsplein moesten zijn, op zoek naar reflectie van zichzelf.
Tuurlijk had rik dit ook gewoon uit kunnen leggen terwijl ze allemaal op plein stonden.

Verder is de achteruitkijkspiegel wel een leuke vondst In een jaar waarin ik denk dat er veel terugblikjes zullen zijn naar 20 jaar widm. Bv nu al Met oud mollen.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #48 Gepost op: 7-09-2020, 13:58:00 »
Citaat
Elke auto had een telefoon en elk bord had een nummer.

Ellie zat wel in een auto maar antwoordt 'nee' op de vraag of ze een telefoon heeft.

Als Patrick zijn eerste spiegel vindt, vind Tygo dat erg knap. Tygo laat echter niet blijken dat het zijn eigen tekst is. Waarom houdt hij dit onder de pet?

Zomaar wat losse gedachten.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #49 Gepost op: 7-09-2020, 13:59:42 »
Er waren er meer die dat deden
Niemand wilde gelijk zijn kaarten op tafel leggen denk ik
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #50 Gepost op: 7-09-2020, 14:04:01 »
Bij Tina gebeurde inderdaad hetzelfde, maar ik denk toch dat zij het niet is  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #51 Gepost op: 7-09-2020, 15:02:13 »
De meeste kandidaten waren niet te verstaan in die autootjes. Blijkbaar is m'n Nederlands toch minder dan gedacht. Heb de subs toen maar aangezet, maar toen kreeg ik meteen spoilers. Stond er Tygo: "... ruim voordat Tygo's boevenkop voor het eerst in beeld was. WTF. ::rofl::

Lekker amateuristisch weer. Maar weer uitgezet toen totdat iedereen in beeld was geweest. Amper iets kunnen verstaan natuurlijk.

Wie verzint zoiets? Zet er dan standaard ondertitels onder zonder spoilers. ::dom::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #52 Gepost op: 7-09-2020, 15:13:48 »
Haha! Weg zorgvuldig opgebouwde spanning.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #53 Gepost op: 7-09-2020, 17:18:47 »
De meeste kandidaten waren niet te verstaan in die autootjes. Blijkbaar is m'n Nederlands toch minder dan gedacht. Heb de subs toen maar aangezet, maar toen kreeg ik meteen spoilers. Stond er Tygo: "... ruim voordat Tygo's boevenkop voor het eerst in beeld was. WTF. ::rofl::

Lekker amateuristisch weer. Maar weer uitgezet toen totdat iedereen in beeld was geweest. Amper iets kunnen verstaan natuurlijk.

Wie verzint zoiets? Zet er dan standaard ondertitels onder zonder spoilers. ::dom::

Verstond er ook niets van. Kwam dat niet ook omdat de muziek onder de beelden erg hard stond?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #54 Gepost op: 7-09-2020, 18:31:11 »
Opvallende losse flodders…

- Ik heb niet op álle bordjes nummers gezien
- Ron belt het nummer op zijn bordje, maar leest hardop de laatste cijfers verkeerd voor (3840 in plaats van 3804). Ook opvallend dat de auto van Ron op 09:59:56 leeg is.
- Tygo vindt twee bordjes waarop ik geen nummer zie
- Nadja belt het nummer niet
- Horace belt wel, maar bij de herhaling die hij wil voorlezen valt de lijn weg.

Nikkie, Jeroen, Tina, Peggie en Patrick niet bij een bordje gezien.

Volgorde van binnenkomst:

Ellie (“ik heb geen telefoon”)
Ron
Nadja
Tygo
Horace (er staan vijf auto’s)

Plaatsing spiegels:
Patrick wijst met hulp van Jeroen op de stellage waar de spiegels op moeten.

Gevonden spiegel:

Tina vindt spiegel 1.

Nikkie vraagt wat het betekent, maar het is Nederlands.

Nikkie vindt spiegel 2.
Ron vindt spiegel 3.
Patrick vindt spiegel 4.
Patrick vindt spiegel 5.

Daar staat de tekst van Tygo op, die slaat daar niet op aan.

Horace vindt spiegel 6.
Jeroen vindt spiegel 7.
Patrick vindt spiegel 8.
Ellie vindt spiegel 9.
Horace/Ellie vinden spiegel 10.

Patrick vindt er dus drie in zijn eentje. Tygo ziet het allemaal echt niet.

Ook Ellie herkent haar eigen tekst niet.

Ron: “Denk je dat ik gezegd heb dat ik mijn record ging verbeteren?”

Ron stuurt Patrick weg bij zijn tekst. Dat was correct. Ron staat goed.

Verkeerd staan:

Patrick (tot twee keer toe dus)
Jeroen
Ellie
Nikkie

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #55 Gepost op: 7-09-2020, 18:56:54 »
Volgens mij is het toch echt Jeroen die de eerste spiegel vindt en niet Tina.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #56 Gepost op: 7-09-2020, 18:59:58 »
Dat deel vond ik lastig om te zien.

Ron: Verkeerd nummer bellen
Ellie: Geen telefoon hebben
Patrick: De meeste spiegels vinden maar twee keer verkeerd staan

Blijven voor mij voorlopig het meest opvallend. Daarbij is de actie van Patrick met het oog op de pot de duurste.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #57 Gepost op: 7-09-2020, 20:50:41 »
Als Ellie als enige geen telefoon had is het wel raar.
Ron heeft het verkeerd gedaan.
Horace maar 1 keer gebeld 20 seconden en
Ellie dus zogenaamd niks
en nadja snapte er niks van ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #58 Gepost op: 7-09-2020, 20:58:57 »
Horace zei dat alleen zij drie spiegels hadden gevonden maar dat klopt dus niet.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #59 Gepost op: 7-09-2020, 21:18:13 »
Wanneer Ellie en Horace alleen bij de spiegels staan te kijken, zegt Ellie over haar eigen spiegel heel zachtjes “nee volgens mij niet”.

Patrick biecht eerst dat hij werkelijk niet wist welke spiegel van hem was. Later biecht hij dat hij wist dat Ellie bij zijn spiegel stond. Waarom saboteert hij in zijn biechten? En natuurlijk, waarom corrigeerde hij Ellie niet?

Jeroen, Nikkie en Patrick vonden allemaal spiegels, maar Peggy is de enige kandidaat (naast Tina) die geen enkele spiegel vond maar wel vanaf de start in het dorp was.


Ik vind het bij deze opdracht lastig om te bepalen wat de strategie van de mol is. De “productieassistent”-mol zou wel spiegels vinden, maar wel verkeerd staan. Of juist goed staan als hij ziet dat iemand anders fout staat.