Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 29543 keer)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #60 Gepost op: 7-09-2020, 21:43:52 »
Bij die foto denk ik vooral, hoe hou jij die telefoon vast.. als ik dat probeer te reproduceren voelt dat wel heel onnatuurlijk. Niet alleen die duim maar ook die 3 vingers... maar dat is natuurlijk ook een mooi dwaalspoor van een kandidaat die anderen zand in de ogen wil strooien

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #61 Gepost op: 7-09-2020, 23:00:00 »
Horace zei dat alleen zij drie spiegels hadden gevonden maar dat klopt dus niet.
Ja en nee. Nadat er 4 spiegels zijn verzameld wordt besloten om te gaan zoeken naar de overige 6 spiegels. Ze splitsen dan op in groepjes. Je zou dus kunnen zeggen dat dan het wedstrijdje spiegels zoeken begint. Van deze 6 vinden Horace en Ellie er inderdaad 3 en Patrick maar 2. Hier doelde Horace wellicht op.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #62 Gepost op: 7-09-2020, 23:08:41 »
Als Ellie als enige geen telefoon had is het wel raar.
Ellie had wel een telefoon...

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #63 Gepost op: 8-09-2020, 08:27:45 »
Ze splitsen dan op in groepjes.

Ja, dit. Zij hij ook niet specifiek dat ze "het enige koppeltje" waren dat 3 spiegels vond? Ik vermoed dat hij niet meetelt, of niet heeft meegekregen dat Patrick & Nikkie samen een spiegel hadden gevonden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #64 Gepost op: 8-09-2020, 11:38:29 »
Ik vond het al bijzonder dat ze alle spiegels vonden. Eentje minder en er was helemaal niets in de pot gekomen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #65 Gepost op: 8-09-2020, 12:04:16 »
Dan zou je weer kunnen denken, 'de 1e opdracht moet lukken om de boel op gang te brengen', in dat kader vind ik Horace en Patrick verdacht dat ze vrij sturend zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #66 Gepost op: 8-09-2020, 12:44:04 »
En vooral Patrick omdat hij toevallig een frame had gezien waar de spiegels in moesten.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #67 Gepost op: 8-09-2020, 12:59:04 »
Ik vond het al bijzonder dat ze alle spiegels vonden. Eentje minder en er was helemaal niets in de pot gekomen.
Ze hadden ruim een uur om 10 grote spiegels in een klein dorpje te vinden, toch? Vind ik niet zo bijzonder, dat dat lukt.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #68 Gepost op: 8-09-2020, 13:20:48 »
Bij WIDM is elke groepsopdracht die lukt bijzonder....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #69 Gepost op: 8-09-2020, 15:23:15 »
Citaat
Ze hadden ruim een uur om 10 grote spiegels in een klein dorpje te vinden, toch? Vind ik niet zo bijzonder, dat dat lukt.

Een deel van dat uur was de helft van de kandidaten aan het rijden. Er is eigenlijk niet met de telefoons gecommuniceerd en toch kwam de boel in het dorpje zelf al op gang en werd de bedoeling duidelijk.

Het is onbegrijpelijk dat er eigenlijk niet gebeld is. Horace breekt af of wordt afgebroken. Ron belt het verkeerde nummer. Ellie herkent een telefoon niet.

Ellie is sturend bij het zoeken. Patrick ook. Jeroen vindt de eerste?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #70 Gepost op: 9-09-2020, 14:16:38 »
De meeste kandidaten waren niet te verstaan in die autootjes. Blijkbaar is m'n Nederlands toch minder dan gedacht. Heb de subs toen maar aangezet, maar toen kreeg ik meteen spoilers. Stond er Tygo: "... ruim voordat Tygo's boevenkop voor het eerst in beeld was. WTF. ::rofl::

Lekker amateuristisch weer. Maar weer uitgezet toen totdat iedereen in beeld was geweest. Amper iets kunnen verstaan natuurlijk.

Wie verzint zoiets? Zet er dan standaard ondertitels onder zonder spoilers. ::dom::

Had zeker in het begin ook erg moeite met het geluid. Ook intro van Rik waar hij van nogal dichtbij werd gefilmd. Leken last te hebben van de wind? Kan me niet herinneren dat ze eerder moeite hadden met eigenlijk zoiets simpels buiten opnemen. Is er met kleinere productie daar gedraaid? Snellere montage met minder aandacht voor geluid?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #71 Gepost op: 9-09-2020, 15:14:22 »
Wanneer Ellie en Horace alleen bij de spiegels staan te kijken, zegt Ellie over haar eigen spiegel heel zachtjes “nee volgens mij niet”.

Patrick biecht eerst dat hij werkelijk niet wist welke spiegel van hem was. Later biecht hij dat hij wist dat Ellie bij zijn spiegel stond. Waarom saboteert hij in zijn biechten? En natuurlijk, waarom corrigeerde hij Ellie niet?

Jeroen, Nikkie en Patrick vonden allemaal spiegels, maar Peggy is de enige kandidaat (naast Tina) die geen enkele spiegel vond maar wel vanaf de start in het dorp was.Ik vind het bij deze opdracht lastig om te bepalen wat de strategie van de mol is. De “productieassistent”-mol zou wel spiegels vinden, maar wel verkeerd staan. Of juist goed staan als hij ziet dat iemand anders fout staat.

Of je heet Horace met "Trust Nobody" en kan je dus niet verkeerd gaan staan, want iedereen kent je uitspraak. Horace die als enige vanuit de auto een aanwijzing doorgeeft, Horace die zomaar 3 spiegels vindt en dat is volgens hem dankzij speurneus Ellie. Horace die je als gevolg van het vinden van 3 spiegels wel heel vaak in spiegelbeeld ziet.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2020, 16:31:04 door foxhunter »

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #72 Gepost op: 9-09-2020, 15:58:26 »
In de “intro” zégt ron: “ik ga proberen mijn eigen record te verbreken” maar er staat geschreven: “ik ga proberen mijn eigen record te verbeteren”

Weet niet wat en of we hier in moeten zien :O
Glow in the dark

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #73 Gepost op: 9-09-2020, 16:00:17 »
Horace die belt, kan inderdaad het "Waar in Kiev ben je?" zijn. Voor als ze nog nergens mee bezig zijn. Ze een schop onder de kont te geven.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #74 Gepost op: 10-09-2020, 21:50:39 »
Patrick biecht eerst dat hij werkelijk niet wist welke spiegel van hem was. Later biecht hij dat hij wist dat Ellie bij zijn spiegel stond. Waarom saboteert hij in zijn biechten? En natuurlijk, waarom corrigeerde hij Ellie niet?

Hij zegt dit in twee verschillende biechten. Wellicht wist hij het ten tijden van de opdracht echt niet. We weten immers dat er een biecht is opgenomen waarin ze hun eigen brief lezen ten behoeve van de opening (waarin alle uitspraken in beeld komen). Dus Patrick kan het vergeten zijn en er toen hij die brief weer kreeg voor de latere biecht gedacht hebben: “Hee, maar dan stond Ellie op mijn plek”.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #75 Gepost op: 10-09-2020, 22:46:15 »
Ik denk eigenlijk dat hij aan het testen was wie zijn spiegel zou gaan pakken. Daarom gaat hij denk ik ook apart met Ellie later een opdracht doen. Volgens mij deed Ron een beetje hetzelfde, eerst dom ergens staan en kijken wie jouw spiegel claimt. Alleen ging Ron uiteindelijk wel goed staan.

Hoe deze tegenstrijdigheid in de biechten komt weet ik ook niet precies. Of er is wat geknipt, of hij wist het pas toen alle spiegels naast elkaar stonden en de eerste opmerking ging nog ging over het zoeken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #76 Gepost op: 11-09-2020, 13:03:35 »
Hebben we trouwens ook ergens de tekst die de automobilisten zagen? Zou daar een hint in kunnen zitten?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #77 Gepost op: 11-09-2020, 13:56:56 »
Bordje Tygo:

Dit bochtige weggetje omgeven door cipressen, leidt naar het dorpje Monticchiello. Een aantal  medekandidaten is daar al. Terwijl jij geniet van het uitzicht kun je hen alvast vragen op zoek te gaan naar zichzelf en datgene waarin ze de anderen zien.

Geen nummer gezien

Bordje Ron:

Benvenuto in Val d’ Orcia. Een streek in Toscane die bestaat uit een heuvellandschap te zuiden van Siena en meerdere dorpjes. Vanaf nu hebben julle tot elf uur de tijd.

347 1573804

Bordje Ellie:

Dit bochtige weggetje omgeven door cipressen, leidt naar het dorpje Monticchiello. Een aantal  medekandidaten is daar al. Terwijl jij geniet van het uitzicht kun je hen alvast vragen op zoek te gaan naar zichzelf en datgene waarin ze de anderen zien.

Geen nummer gezien

Tweede bordje Tygo:

Op het dorpsplein moeten jullie door zelfreflectie samen in zich komen. Dat levert €1000 op voor de pot.

Geen nummer gezien

Tweede bordje Nadja:

Volg de weg tot aan de enige toegangspoort van Monticchiello; Porte Sant’Agata. Ga daar te voet verder.

Geen nummer gezien

Bordje Horace:

Niet gezien, maar is hetzelfde als de eerste van Tygo: Dit bochtige weggetje omgeven door cipressen, leidt naar het dorpje Monticchiello. Een aantal  medekandidaten is daar al. Terwijl jij geniet van het uitzicht kun je hen alvast vragen op zoek te gaan naar zichzelf en datgene waarin ze de anderen zien.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #78 Gepost op: 11-09-2020, 18:41:06 »
Reed iedereen dan dezelfde route, met dus dezelfde opeenvolging van bordjes?

Heb deze opdracht dan niet teruggekeken, maar van de eerste keer kijken kon ik niet goed hoogte krijgen van hoe de autootjes van elkaar verschilden behalve kleur en inzittenden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #79 Gepost op: 11-09-2020, 19:25:40 »
Ik heb daar ook niet op gelet. Ik heb alleen gelezen in welke volgorde dit voorbijkwam. Of er veel tijd tussen zat, of zelfde bordjes op meerdere locaties waren of dat er met de volgorde is geknoeid in de montage... Al die dingen weet ik niet. De vraag was wat de teksten waren. Toevallig had ik dat net getikt.