Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91603 keer)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 21-10-2020, 14:52:04 »
Eens met Heinz. Ik weet voor 99,99% zeker dat Jeroen de mol is en ik ben heel benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Daar oordeel ik nu niet over. Dat doe ik pas na de laatste aflevering. Een mol moet voldoen aan:
1. Onder de radar blijven --> Alleen Nikkie verdenkt hem en weinig molloten tot 2 afleveringen terug (dus erg goed gedaan!)
2. Lage pot --> Ook prima gedaan
3. Zelf niet veel in de pot brengen --> Volgens de meeste overzichten meer dan Nikkie, maar hij is penningmeester en kan geld misschien laten verdwijnen of hergebruikt hebben zoals eerder is gedaan door mollen
4. Goede molacties --> Die weten we nog niet.
Al met al --> Prima gedaan tot nu toe ::bravo::

Nikkie kan het in mijn ogen niet meer zijn doordat zij zichzelf opsloot met Tygo door de helikopter-envelop te pakken, door de duizenden spiegels dit seizoen, doordat het handschrift van de mol niet van haar is.
Los van wie de mol is mijn feedback als kijker die al volgt vanaf de allereeste mol ooit op BRT.
1. Nee, dit is een algemene misvatting. Kijk de regels er maar op na. Dit maakt het de mol gemakkelijker om te mollen en is leuker voor ons. Maar een mol hoeft zich  dus niet altijd te verstoppen of niet ontdekt worden. Als hij zou ontdekt worden dan maakt het zijn taak lastiger maar niet onmogelijk.
2. Dat is zijn enige taak - wel officieel is het de opdrachten doen mislukken eigenlijk maar is nagenoeg zelfde. Ook hier vind ik het niet top aangezien teveel opdrachten onmogelijk waren. Fictief ze hebben 30 verdiend van de 100 ... goed van de mol maar realistich kon je eigenlijk maar 50 halen ... slecht van de mol
3. Gelukkig bestaat dit niet in de Vlaamse mol. Hopelijk heeft deze mol dat niet gedaan, zo flauw.
4. Daar hoop ik nu echt op en dat is belangrijkste. Graag laat ik me verrassen zaterdag  :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #801 Gepost op: 21-10-2020, 15:07:30 »
Los van wie de mol is mijn feedback als kijker die al volgt vanaf de allereeste mol ooit op BRT.
1. Nee, dit is een algemene misvatting. Kijk de regels er maar op na. Dit maakt het de mol gemakkelijker om te mollen en is leuker voor ons. Maar een mol hoeft zich  dus niet altijd te verstoppen of niet ontdekt worden. Als hij zou ontdekt worden dan maakt het zijn taak lastiger maar niet onmogelijk.
Wat voor bestaansrecht heeft überhaupt de titel van het programma als de Mol niet een beetje z'n best doet om onverdacht te blijven. Heel de test zou een waardeloos aspect van het spel worden als de Mol niet z'n best deed om onverdacht te blijven. Eens hoor dat het flauw is om dat te veel te zien als excuus om geld binnen te brengen, maar ik wacht eerst aflevering 8 af ::jaja::

On-topic: Jeroen ::bravo:: En ik denk dat hij genoeg heeft uitgevreten  ::jaja::
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #802 Gepost op: 21-10-2020, 15:19:42 »
Waar kan ik een duidelijk mol-duel* tussen beiden vinden? ik dacht: hier, nu het op Jeroen en Nikkie neerkomt..
*eigenlijk een overzicht van de plussen en minnen tussen de twee...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #803 Gepost op: 21-10-2020, 15:34:49 »
Waar kan ik een duidelijk mol-duel* tussen beiden vinden? ik dacht: hier, nu het op Jeroen en Nikkie neerkomt..
*eigenlijk een overzicht van de plussen en minnen tussen de twee...

Heinz had op zijn oude site (rip) altijd heel fraaie overzichten, met in rood negatieve (dus potentiële mol-)acties en positieve acties in groen, per kandidaat per opdracht. Maar hij heeft het vermoedelijk te druk met het blauwhelmen tussen kibbelende forummers om zich in het zicht van de finish nog aan iets dergelijks te wagen...
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #804 Gepost op: 21-10-2020, 15:57:51 »
Georgeisdemol heeft dat ook op Instagram. Heel handig!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #805 Gepost op: 21-10-2020, 17:47:37 »
Er staat natuurlijk ook het een en ander op de kandidatenpagina's (zie hieronder, fotootjes zijn klikbaar), maar nu een molduel nog maken voelt voor mij een beetje als mosterd na de maaltijd na wat eigenlijk al een ontknoping was door de onomstotelijke hint. Vandaar dat ik dat niet doe, maar zoals Sanmol al zegt zijn er vast genoeg goede alternatieven te vinden als je even speurt.

De kandidatenpagina's zijn voor de laatste keer geüpdatet



Maar als je aanvullingen of opmerkingen hebt kunnen ze natuurlijk nog worden bijgewerkt! Meld dit dan in de topics van Jeroen en Nikkie.

Wie is de Mol? ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-10-2020, 17:56:23 door Heinz »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #806 Gepost op: 22-10-2020, 07:58:18 »
En uiteraard staat het iedereen vrij om zelf een molduel te maken!  ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #807 Gepost op: 22-10-2020, 16:14:30 »
Het lijkt me het beste om de molacties eerst af te wachten alvorens de discussie over de molacties te starten. Nog een paar dagen geduld. ;)
Maar Heinz, de molacties bestempel ik altijd al vanaf Schotvoordeboeg  ;D. Mag ook nog steeds toch ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #808 Gepost op: 24-10-2020, 10:16:02 »
Tegen Nikkie:
- Duwt de kist misschien 2 meter. De mol gaat hier toch echt meer naar het einde willen en toch iets wat invloed uitoefenen. Nikkie doet niet eens moeite om in een bepaalde positie te komen, eerste vindt ze goed.
- Op het strand zit ze maar wat te roepen, maar door geen puzzelstukken te plaatsen heb je geen invloed
- Zet zichzelf gekozen anderhalve aflevering buitenspel
- Maakt zicht mateloos onnodig verdacht als mogelijke mol

Tegen Jeroen
- Is heel verbaasd dat de penningmeester zoveel macht heeft (maar kan een slimme opbouw zijn om de pot zelf te krijgen)
- Had Patrick meer kunnen afstoppen op Elba en ook bij de mijnopdracht had er geld kunne uitgaan (maar dat kan alsnog als penningmeester)

Nikkie is niet de mol => Jeroen is de mol

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #809 Gepost op: 24-10-2020, 10:16:25 »
En dan vliegen net voor de finale je beide mollen (mol Peggy en wensmol Tycho) er uit.

Zou het geweldig vinden als er een twist kwam dat Tycho het toch is, maar geloof er niet zo in.

Als ik dan tussen Jeroen en Nikkie moet gaan kiezen, ga ik toch voor Jeroen. Puur afgaand op zijn positie in de spellen.

Nikkie kan het evengoed zijn.

Afgaan op het handschrift doe ik dan niet. Zie de overeenkomsten met Jeroen, maar wellicht is het toch Nikkie's oude handschrift en heeft ze zich bij haar transformatie een ander handschrift aangeleerd.

Dus lastig, lastig, lastig en vind ik Jeroen tot nu toe de "leukste" dus ik wacht het in spanning vanavond af en baseer het maar op de molacties of het inderdaad een goede  mol is geweest :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #810 Gepost op: 24-10-2020, 16:38:37 »
 ::megafoon:: Jeroen

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #811 Gepost op: 24-10-2020, 18:25:24 »
Tygo. Omdat het kan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #812 Gepost op: 24-10-2020, 18:29:05 »
In deze poll niet. :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #813 Gepost op: 24-10-2020, 18:35:57 »
Jeroen ::rofl:: ::rofl::
Zou het niet leuk vonden als het toch Nikkie blijkt te zijn.
Waarom? Omdat zij niet erg positief en constructief bezig is geweest tijdens de opdrachten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #814 Gepost op: 24-10-2020, 19:01:19 »
Veel plezier bij de ontmaskering van Jeroen straks!

 ::bravo::

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #815 Gepost op: 24-10-2020, 19:02:52 »
inderdaad... het kan niet anders dan dat het Jeroen is!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #816 Gepost op: 24-10-2020, 19:04:20 »
Jeroen, Jeroen, Jeroen is on fire ::bravo::
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #817 Gepost op: 24-10-2020, 19:16:13 »
Hehe, ja ik ben heel benieuwd! Ouwe schavuit! ::joehoe:: Heb er nu al een goed gevoel over.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #818 Gepost op: 24-10-2020, 19:22:16 »
De poll is gesloten!

Jeroen staat nu duidelijk bovenaan, maar dat was het grootste deel van het seizoen verre van het geval. Na drie afleveringen jubileumseizoen was het aantal Jeroenverdenkers zelfs op één hand te tellen!

Hier alle polluitslagen onder elkaar met bovenaan die van voor aflevering 2 en onderaan die van nu, net voor de ontknoping in aflevering 8:














« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 19:29:28 door Heinz »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #819 Gepost op: 24-10-2020, 19:55:25 »
Toch is het gewoon Nikkie  ::bravo::
chipsverslaafde <3