Auteur Topic: Leader  (gelezen 27093 keer)

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #100 Gepost op: 14-10-2020, 23:42:36 »
Zijn de cijfers in de leader misschien coördinaten? 30.0 30.6? Aangezien daarna de windrichtingen zo duidelijk in beeld komen, dacht ik dat dat misschien een mogelijkheid was.

Ik kom met die coördinaten uit in Egypte, nabij Alexandrië en Giza. Toen ik googlede op Egypte en Renaissance kwam ik uit bij een schilderij van Leonardo Da Vinci: Sint Hiëronymus in de Wildernis. Hiëronymus was één van de kerkvaderen en is frequent terugkerend onderwerp van renaissancekunst. Hij verbleef een tijd lang nabij Egypte, waar hij in een grot een deel van de Bijbel vanuit het Hebreeuws vertaalde.

Het enige dat ik me kan bedenken is een mogelijke verwijzing naar Jeroen (de naam Jeroen stamt af van de naam Hiëronymus). Al is het denk ik te ver gezocht.

Edit: ik zie net dat het de precieze coordinaten van de pyramides van Giza zijn. Wat geinig.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 00:57:41 door bloemetjes »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #101 Gepost op: 15-10-2020, 00:37:39 »
Of ze bruikbaar zijn laat ik graag aan jou over. ::tandpastasmiley::

Bevestiging voor de Jeroentunnelaars aan de ene kant van de tafel. Lachvoer ende vermaeck voor mensen aan de andere zijde. Enjoy!







Wat een initiatief en wat een werk :)
Is dit letterlijk "ver" gezocht of toch niet?
Krijg werkelijke medelijden met de makers van dit programma. Als dit allemaal klopt, wat moeten ze dan weer verzinnen de volgende keer ???

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #102 Gepost op: 15-10-2020, 09:15:25 »
Die zullen niet wakker liggen van mijn hersenspinsels, aangezien daar over het algemeen weinig van klopt. ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #103 Gepost op: 15-10-2020, 12:30:33 »
Ik vind dat je ze goed uitdaagt er weer eens een echt mooie hint/hints in te stoppen :P

Hoop vooral van harte dat er thematische hints (Renaissance o.i.d.) in het seizoen zitten, maar dat is meestal tegen beter weten in. En die muziek hints die je vindt, die vind ik ook verplicht  ;D

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Leader
« Reactie #104 Gepost op: 15-10-2020, 12:41:33 »
Nog een toevoeging m.b.t. het stuk kaart van Portoferraio dat op een deel van de Noordoostpolder lijkt.

Rechtsonder zien we munten met 'De Mol' en '50'> De Mol N 50. Via de N50 kom je in Emmeloord, de geboorteplaats van Jeroen.





Ik ben nog niet helemaal mee denk ik. Hoe zie je overeenkomsten tussen de kaart uit de aflevering en de kaart van de Noordoostpolder? Op het feit dat het beide een landkaart is na, zie ik weinig overeenkomsten.  :-X

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #105 Gepost op: 16-10-2020, 10:04:33 »
De locatie (brug oid) waar Jeroen loopt in de leader, uit welke opdracht komt die? Die valt op tov de andere kandidaten? Wel dezelfde kleren aan volgens mij als op de groepsfoto van afl 1.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #106 Gepost op: 16-10-2020, 10:26:35 »
Ik ben nog niet helemaal mee denk ik. Hoe zie je overeenkomsten tussen de kaart uit de aflevering en de kaart van de Noordoostpolder? Op het feit dat het beide een landkaart is na, zie ik weinig overeenkomsten.

Een combinatie van factoren. We zien eerst het kompas dat naar het noordoosten wijst en daarna de kaart van Portoferraio. Als je ervan uitgaat dat de Molmunt de woonplaats van de mol is en de loepjes drie omliggende dorpen, kom je uit op Emmeloord (linksonder, geboorteplaats Jeroen), Bant (linksboven), Luttelgeest (rechtsboven) en Marknesse (rechtsonder). Naast de Molmunt ligt een munt met 50 erop. De N50 komt precies op die plek Emmeloord binnen.

Nu de locaties van aflevering 7 bekend zijn, zie je ook opvallende gelijkenissen met de opdrachtlocaties in Toscane. Hou daarbij de volgende passage uit de wikipagina in gedachten:

"Bij de inrichting van de polder ging men uit van één centrale plaats (Emmeloord), en stervormige verbindingswegen naar tien kleinere dorpen."


Alle opdrachten hebben plaatsgevonden op locaties die grofweg op dezelfde plek liggen als de polderdorpen. Urk (een eiland vóór de inpoldering en nog steeds een aparte gemeente) ligt in dat geval op de plaats van Elba. En de bakjesopdracht in het vervallen klooster uit de vooruitblik ligt exact in het midden van alle voorgaande opdrachtlocaties. Waarom die laatste opdracht in the middle of nowhere? Omdat het seizoen moet eindigen in het midden natuurlijk, in Emmeloord. De geboorteplaats van de Mol.



En het Tweelingeiland (sterrenbeeld Jeroen) uit de leader vertoont eveneens opvallende gelijkenissen met de vorm van de Noordoostpolder.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #107 Gepost op: 17-10-2020, 22:13:18 »
Heeft iemand deze aflevering de 30:30 gecheckt?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #108 Gepost op: 17-10-2020, 22:17:48 »
Heeft iemand deze aflevering de 30:30 gecheckt?  ::vergroot::

Ik zie een biecht van Tygo. Vlak daarna is Jeroen wel in beeld, maar dan is 30:30 al voorbij

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #109 Gepost op: 17-10-2020, 22:18:43 »
Net gedaan. Tygo is dan in beeld. Jeroen is op 30:31 pas in beeld. Geen hint dan?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #110 Gepost op: 17-10-2020, 22:24:31 »
Net gedaan. Tygo is dan in beeld. Jeroen is op 30:31 pas in beeld. Geen hint dan?

Hm, dat is jammer. Ik zag het echt wel als dé hint.  ::jaja::
Toch niet, misschien of een motage-dingetje?

Bedankt voor het nakijken Blip en Rinusoide!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #111 Gepost op: 17-10-2020, 22:30:22 »
Ik vond hem sowieso al vrij dubieus, met die 0 op het vat die niet gebruikt werd en het feit dat er bij sommige 30:30 shots ook andere kandidaten te zien waren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #112 Gepost op: 17-10-2020, 22:34:14 »
Het was wel leuk dat het in de eerste afleveringen zo mooi leek te kloppen. Maar misschien niet helemaal waterdicht. Toch toeval dus.  :D

Edit: wat me vanavond opviel in de leader (misschien heb ik dat niet goed gezien, want een kleine tv  ::rofl::), is dat voor het beeld van Jeroen een rug in beeld was, van een oud-mol?

Ik moest meteen denken aan de ‘achter je rug’-aanwijzing. Het beeld van Jeroen was letterlijk achter de rug.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 00:13:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Leader
« Reactie #113 Gepost op: 18-10-2020, 12:02:10 »
Net gedaan. Tygo is dan in beeld. Jeroen is op 30:31 pas in beeld. Geen hint dan?

Huh. Bij mij is op 30:30 Jeroen in beeld die een ton met daarop de letter I rolt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #114 Gepost op: 18-10-2020, 13:33:49 »
Je hebt gelijk, bij mij nu ook. Dus toch een hint, denk ik.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #115 Gepost op: 18-10-2020, 13:36:22 »
De missende i?

Of heeft ie nog  "kidv mo"l gespeld?
 :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #116 Gepost op: 18-10-2020, 13:39:26 »
Huh. Bij mij is op 30:30 Jeroen in beeld die een ton met daarop de letter I rolt.

Dus tóch!  ::ok::

Blip, geweldige aanpassing van jouw avatar.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #117 Gepost op: 18-10-2020, 18:54:22 »
Alle credits daarvoor aan Hulpmol, die ooit opmerkte (ik parafraseer hier denk ik): "Het programma heet Wie Is De Mol, niet Wat Is De Hint."

Wat natuurlijk helemaal waar is. Maar toch. ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #118 Gepost op: 18-10-2020, 18:55:25 »
Ik vond hem sowieso al vrij dubieus, met die 0 op het vat die niet gebruikt werd en het feit dat er bij sommige 30:30 shots ook andere kandidaten te zien waren.
Die 0 op dat vat is toch de bovenste punt van de dubbele punt in 30:30? De onderste punt is de onderste (kleine) 0.
Ik weet ook niet wat ik verder met deze hint aanmoet trouwens.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Leader
« Reactie #119 Gepost op: 18-10-2020, 20:12:01 »
Als je de shots uit de leader koppelt aan de aflevering zou het resultaat naar Jeroen kunnen wijzen.


« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 20:22:28 door missmolly »