Auteur Topic: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol  (gelezen 6472 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #40 Gepost op: 13-10-2020, 12:18:36 »
Jee, wat mooi geschreven weer!  ::bravo::
Mooi dat Ron iedereen zo noemt!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #41 Gepost op: 13-10-2020, 17:16:24 »
Iedereen wilde Ron die kans geven, was blij dat ie dat eerste groene scherm kreeg. Gaandeweg begonnen veel kijkers zich aan hem te ergeren. Het klungelige gedoe stoorde hen.

Ik heb me nooit aan Ron gestoord. Ron is zo, speelde de onhandige kandidaat. Zo iemand kan de mol toch niet zijn?

Nee, hij was de mol niet. Zijn dagboek toont aan dat hij een groot hart heeft.

Patrick: hij ontpopte zich als een zeer sympathieke kandidaat, je kon echt merken dat hij van zijn eerste deelname geleerd had. En ik zag hem de finale ook wel bereiken. Jammergenoeg is dat net niet gelukt.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #42 Gepost op: 13-10-2020, 17:36:58 »
Erg mooi geschreven door Ron. Volgens mij heeft hij er ook echt van genoten en is het mooi dat hij een echte tweede kans heeft gehad.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #43 Gepost op: 17-10-2020, 22:25:59 »
Dagboek van de laatste afvaller

In 2006 mocht ik mee met één van de grootste avonturen van mijn leven: Wie is de Mol?, een programma dat destijds nog lang niet zo bekend was als nu.

Naar Argentinië met 9 andere mensen. De meesten kende ik nog niet, ik was pas 6 jaar werkzaam als actrice. Het was geweldig. Voor mij de eerste keer buiten Europa op reis. Er ging een wereld voor me open. De opdracht op de prairie waarbij ik op een paard over de vlakte mocht razen op zoek naar enveloppen was de ultieme droom. Ik voelde me net de vrouwelijke variant van Ivanhoe. Ik heb bijna het avontuur van A-tot-Z mogen meemaken, vlak voor de finale lag ik eruit. Daardoor miste ik die geweldige opdracht op de zoutvlaktes. Een plek die ik nog heel graag had gezien. Ons jaar was heel bijzonder, daar leerde ik Frederique kennen. Een hele mooie vrouw, zowel qua uiterlijk als innerlijk, die ons helaas kwam te ontvallen vlak na de finale- uitzending. Dat maakte dat onze groep nog veel hechter werd en we jarenlang veel contact hebben gehad en met sommigen nog steeds. Onderdeel te mogen zijn van zo’n goed geproduceerd programma dat zich afspeelt op de mooiste locaties, zo veel fijne mensen te mogen ontmoeten en daar samen een hele bijzondere tijd mee hebben is uniek. En een ervaring voor het leven.

Dus toen ze me via mijn agent benaderden was mijn eerste reactie: Is de paus katholiek? JAAAAH ik wil heel graag weer mee. Dat je uit 200 voormalige kandidaten gekozen wordt om voor de 2e keer mee te mogen is zo’n eer en dus über-uniek!

Toen ik de groep tijdens de spiegelopdracht compleet zag werd ik helemaal gelukkig. Wat een heerlijk clubje vrolijke, lieve en grappige mensen bij elkaar. De meesten kende ik al goed en met de anderen was er ook meteen een klik. Je herkent iets bij elkaar. Het “we mogen weer”- gevoel. Op een schoolreisje doorspekt met bizarre opdrachten, elkaar legitiem beliegen en bedriegen om dan ‘s avonds onder het genot van een pasta piccante en Limoncello nog eens smakelijk te lachen en de dag door te nemen als een groep vrienden die samen op vakantie zijn. De stress weer te ervaren van de executies. Alsof je lijf daar een spiergeheugen voor heeft werd ik ineens weer 14 jaar terug in de tijd geworpen. Alles kwam weer terug. Hoe het was om onwetend het busje in te stappen en dan na uren rijden ter plekke pas te horen wat je gaat doen. De onzekerheid, de achterdocht, niemand meer te kunnen geloven en de continue mindfuck. Steeds als je denkt iets te weten, als je het gevoel hebt je Mol te hebben gevonden, wordt alles ineens weer anders en vliegt je Mol eruit of blijken de kaarten toch heel anders geschud. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat er in deze jubileumeditie gekozen was voor een steeds wisselende Mol om iedereen helemaal gek te maken en met name mij een loer te draaien. Ik was Piet Paranoia. Dat doet dit spel met je. En dat gaat 24/7 door. Ook als de camera’s niet draaien. En dat is intens maar ook te gek om mee te maken.

En daar zit ik weer, 14 jaar na dato, met trillende benen maar ook in berusting; de executie.

Al 2 keer eerder was ik ervan overtuigd dat ik eruit lag maar ik huppelde nog steeds rond daar in Italië. Maar bij deze executie wist ik het echt zeker; ik moet naar huis. En weer net voor de finale, net als in 2006. Dat is zo zuuuuuuuuurrrrr. Hier heb ik weer 14 jaar voor nodig om van bij te komen. Want voor iemand met FOMO (Fear Of Missing Out) is het heel erg moeilijk om iedereen achter te laten in de wetenschap dat zij nog mooie opdrachten mogen doen en dat gaan afsluiten met een feest. Maar ik ben blij en trots dat ik het zo ver geschopt heb en dat ik lid mocht zijn van dit zooitje ongeregeld, dat mollen naar een hoger level tilde.

Stel lieve Rick McCullough, meesterbrein van 20 jaar top amusement, jullie gaan nog eens 2 decennia door… Mag ik dan weer mee? In de versie die na Tina’s “Wie is de drol?” komt? De versie voor de ‘Net-nieters”?

Ik laat alles vallen en ga weer blind mee………de paus is tenslotte katholiek…

Peggy

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-laatste-afvaller/

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #44 Gepost op: 17-10-2020, 22:27:24 »
Mooi dagboek weer.  ::bravo::
En mooi dat ze Frederique noemt. <3
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 22:29:20 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #45 Gepost op: 17-10-2020, 22:28:28 »
 ::bravo::

Mijn favoriete kandidaat dit seizoen, samen met Tina.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #46 Gepost op: 17-10-2020, 22:38:00 »
Mooi dagboek en ik stem inderdaad voor een net nieters editie. Peggy  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #47 Gepost op: 17-10-2020, 23:14:40 »
En ach, wat was het die eerste keer zuur. Op haar verjaardag in het vliegtuig naar huis gezet worden. Moederziel alleen. Nou ja. Niet helemaal alleen uiteraard. Maar zonder je nieuwe vrienden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #48 Gepost op: 17-10-2020, 23:21:45 »
 ::bravo::

Hoe mooi  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #49 Gepost op: 24-10-2020, 22:01:33 »
Dagboek van de verliezend finalist



“Ik zie je in de finale. Of ik ben de Mol of ik ben de winnaar van dit seizoen!”. Ik heb steeds alles ingezet op één iemand. Vanaf aflevering één! Noem het tunnelvisie. Ik noem het mijn geluk!

Ik kon de tests zo snel invullen. Dat is mijn mazzel geweest dit seizoen! Want die finale heb ik mogen meemaken! En hoe....

De telefoon gaat... Lange dag… Net klaar met filmen… Hey… Ik word gebeld. “Waar ligt ie nou?” Ik word gebeld door iemand die onder een codenaam in mijn telefoon staat... “Maar dat is Wie is de Mol????? “Met Tygo” zeg ik…  “Tygo, ik moet je een vraag stellen in het geheim als je begrijpt wat ik bedoel.” Ik kreeg meteen kippenvel over mijn hele lijf! Volgens mij riep ik ook heel hard, staande bij mijn openslaande deuren: “Jaaaaaaaa!!! Maar echt??? Natuurlijk!!!” Alleen de vraag al: Wil je nog een keer meedoen met Wie is de Mol? Hoorde ik het goed? Of ik nog een keer mee zou willen doen?  “Jaaaa!” Ik besef dat de iedereen mij kan horen schreeuwen… haha.. Dus zeg ik heel zacht: “Dit meen je niet! Altijd! Is dit een grap? Nee toch?!” Het mooiste programma van Nederland, het vetste en coolste spel en mooiste avontuur ter wereld! Zo een droom die NOG een keer uit mag komen… zo te gek!

Ik kan je echt zeggen dat iedereen die de eer heeft gehad om aan dit avontuur mee te mogen doen in de afgelopen 20 jaar allemaal maar dan ook echt allemaal, de wens hebben om deze rollercoaster nog een keer mee te mogen maken! En dat ik dan één van de uitverkorenen ben... WAUW! Ik was er ook echt een paar dagen stil van… ik mag deze droom nog een keer gaan beleven! Yesssssss... Ik had niet eens gevraagd wanneer de opnames zouden plaatsvinden… Alles zet ik hiervoor opzij! Maar echt alles…

Wat een vet seizoen! Wat een vet spel! Hoe bedoel je “kokerzicht”? (tunnelvisie op z’n Belgisch) Haha.. Ik gun het iedereen op de wereld om dit één keer in je leven mee te mogen maken! Het spel der spellen! En jullie hebben het kunnen zien. Wat een feest! Wat mooi! En het is me gelukt! Weet niet of je het kon zien maar ik stond wat rustiger in the game dan de vorige keer... zo kunnen genieten! Wie is de Mol? winnen is prachtig maar het mee mogen doen voor een tweede keer en dan in de finale te mogen staan naast Nik en Jeroen is echt net zo mooi! Je wilt alle opdrachten hebben meegemaakt… Dat is het mooiste. Je wilt niks missen... En ik mag vol trots zeggen dat ik de meeste opdrachten ooit in Wie is de Mol? heb gespeeld in twee seizoenen! Meer dan 45 zeker...  Zo vet! Ja... vind ik echt stoer ja! Het was een heerlijk avontuur! Een droom! Kippenvel over mijn hele lijf... pfffjjj...

En dan thuiskomen... in je hoofd zit je nog vol in Wie is de Mol?... het zit door je hele lijf. Zo een reis, die opdrachten, zo bizar, zo heftig, zo spannend, zo fijn, zo alles! Alle opdrachten gaan één voor één nog aan je voorbij. Dat duurt wel een paar weken... Heel moe maar zo voldaan! Heel soms als ik bijvoorbeeld boodschappen doe denk ik: “Onthouden! Witte gympen, blauwe spijkerbroek met gaten, geel shirt, haar in een staart! Niet vergeten...” Haha.. zo diep zit Wie is de Mol? in je.. Langzaam krijgt het gelukkig een plekje. Denk je! Want dan begint het; zeven maanden je mond houden.. haha.. Wat een programma! Heerlijk!

Heel veel liefde aan alle mensen die aan dit programma hebben meegewerkt en daarmee deze droom een tweede keer voor mij hebben laten uitkomen... Jullie zijn echt familie.

Kusss Tygo

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-verliezend-finalist-3/
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:05:09 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #50 Gepost op: 24-10-2020, 22:02:28 »
Dagboek van de winnaar



Meedoen aan Wie is de Mol? was altijd al mijn grote droom. Jarenlang keek ik met grote ogen naar sluwe streken van meesterlijke mollen als Dennis en Kees.

In 2018 kreeg ik hèt befaamde belletje: “Wil je met ons mee op reis voor seizoen 19?”. Nog voordat het team hun zin af kon maken, zei ik al gillend ja! Mijn droom... het gaat gebeuren, ik ga mee! Stiekem had ik al vaak in de spiegel “geoefend” hoe ik als mol naar voren zou stappen, apetrots de winst in ontvangst nam, of vredevol m’n verlies zou pakken. Alle scenario’s in vijftig verschillende versies kwamen voorbij.

En dan klopt het leven aan, en trekt je zonder pardon die droom weer uit. En wordt duidelijk wat ècht belangrijk is in het leven: Gezondheid en geluk, en dan vooral die van je familie. Net op tijd ben ik thuis om afscheid te nemen van m’n kleine broertje, die ook ongelofelijk fan was van het programma, en wat beteuterd constateert dat ik niet gewonnen heb, haha.

Een wervelwind gaat voorbij en op een willekeurige dag gaat de telefoon nog een keertje: “Stel, we maken een seizoen waar oud kandidaten een tweede kans krijgen... zou je dan ja zeggen?”. Ik krijg het warm en het zweet breekt me uit. “Een tweede kans?!” In traditie kan het team niet eens antwoord geven of ik heb alweer ja gegild.

Een tweede kans. Een nieuw avontuur om èxtra van te genieten, maar ook om hopelijk één van die vijftig scenario’s in de spiegel uit te laten komen! En voordat ik het weet sta ik daar... in Italië. Dit keer voelt alles anders... ik sta er niet alleen voor. Ik voel ‘m. Ik voel z’n kracht en elke keer weer heb ik ‘t gevoel dat ‘ie me de goede richting op laat kijken. Mikai...

Een van de vijftig scenario’s is uitgekomen! Namelijk dat ik apetrots die winst heb gegrepen... maar toen, in de spiegel, deed ik het alleen. Dit seizoen deed ik het samen, maar vooral vóór Mikai. Hopelijk geniet je van onze overwinning daar boven vriendje!

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-winnaar-3/
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 22:04:45 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #51 Gepost op: 24-10-2020, 22:03:13 »
Dagboek van de Mol



Als ik hier alles zou delen dat ik zou kunnen vertellen over dit bizar mooie avontuur, over mijn Molschap, over die zalige groep mensen, over dat prachtige Toscane… Dan weet ik zeker dat ik door de baas van het internet teruggefloten zou worden, wegens het gebruik van te veel MB’s.

Maar ik wil je ook graag meenemen in mijn avontuur als Mol. In dat gevoel. Want er is veel gevoel. En mijn gevoel zit altijd in muziek. Muziek is emotie en zegt meer dan 1000 MB’s. Dus ik heb een playlistje voor je gemaakt met nummers die voor, tijdens en na de reis belangrijk voor me waren. Als je ze d’r ff bij zoekt en aanzet terwijl je dit leest, sta je dus heel even echt in het leven van de Mol van 2020.2! Dichterbij kom je niet, mensen! :-))
1. DUA LIPA - BE THE ONE

Dat was mijn ultieme track tijdens mijn O.Y. (Original Year, red.) in Oregon, USA, in 2017. Tijdens de opnames was dit nummer een enorme hit, draaide ik het vaak op m’n oortjes. En ik keek de Vlaamse versie van De Mol waarin Gilles de Mol was. Ik bewonderde hem om zijn eerlijkheid, vrolijkheid, spelplezier en fanatisme. Hij inspireerde me om in Oregon voor het Molschap te gaan. Ik heb destijds gemolliciteerd, maar had geen idee. Geen plan. Geen tactiek. Ik werd niet de Mol. Hahaha. Maar het nummer bleef. En elke keer als ik het hoorde, zat ik weer in het gevoel. En voelde ik ook steeds weer hoezeer ik fanboy ben van Wie Is De Mol?

Dus toen ik in de zomer van 2019 gebeld werd met de vraag of ik misschien nóg een keer mee wilde doen (WTF!!!!!), zette ik het weer aan om te genieten van het moment en de kans. Natuurlijk zei ik ‘JAAA!’. En wist ik ook dat ik weer moest gaan nadenken over de vraag of ik de Mol wilde zijn. Wat een vraag ook eigenlijk. Ik had een idee. Een plan. Een tactiek. En tijdens de mollicitatie wist ik al: dit gaat góóééd! Ik heb ‘m. Ik ben het. Geen idee waarom. Maar ik voelde het gewoon. Ik liep naar buiten en werd overmeesterd door een soort paniek. Shiiiiit! Wat is er daarnet gebeurd? Alsof je een brandende fakkel in een benzinestation dropt en wegrent in de hoop dat de boel niet ontploft. Een paar dagen later werd ik gebeld. ‘Jeroen, wil jij onze Mol zijn?’ Maar natuurlijk!! I am The One. Mijn hemel…
2. PAOLO CONTE - GLI IMPERMEABILI

Voor vertrek had ik, ook als Mol, geen idee wie mijn medekandidaten waren. Ik had het kunnen weten als ik had gewild, maar ik wílde het niet weten. Ik liet me graag verrassen, als een echte kandidaat.
Mijn hart maakte dan ook een sprongetje toen ik tijdens onze eerste opdracht in Monticchiello Nikkie tegenkwam. Ik had er al op gehoopt. Meteen schreef ik me bij haar in als kamergenoot. Gezelligheid gegarandeerd, dacht ik. En zo was het.  ‘Je moet er wel tegen kunnen dat de wekker vroeg gaat’ zei ze. ‘Ik vind het lekker om de tijd te nemen voor m’n make-up’.
'Schat, ik ben niet anders gewend. Voor mijn werk voor de ochtendshow op Radio 2 gaat mijn wekker elke dag om 4.15’, zei ik. En die serene vroege ochtenden herinner ik me misschien nog wel het meest van de hele reis. Nikkie’s wekker (dat melodietje zal me altijd bijblijven), lampje aan, raam open, frisse lucht, geluiden van het Italiaanse platteland. Ze stiefelt naar de badkamer, zet een krukje of een stoel voor de spiegel en begint aan haar kunstwerk.

‘Vind je het goed als ik muziek draai?’ vraag ik.

‘Prima!’ antwoordt ze uit de badkamer.

‘Heb je nog voorkeuren?’ probeer ik.

’Nee, hoor. Ik vind alles best.'

Ik draai mijn meest obscure favorietjes en haal ondertussen koffie voor ons beiden. Een heerlijke time-out. We spraken op de kamer nóóit over het spel. Dat hadden we niet persé afgesproken. Dat gebeurde gewoon niet. Dit ritueel herhaalt zich dagelijks. Na een week begint de ruimte te ontstaan om te genieten en te beseffen hoe bijzonder deze reis is. Ik zet Gli Impermeabili van Paolo Conte keihard aan.

We zijn in Italië op de reis van ons leven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #52 Gepost op: 24-10-2020, 22:03:30 »
3 HARRY RABINOWITZ - ITALIA

Sommigen slapen, tijdens de (soms lange) ritten in het busje naar een volgende opdracht. Anderen schrijven in hun Molboekje. Ik soms ook, hoor. Voor de vorm. Allerlei onzinnige dingen. Maar dan schrijf ik tenminste. Althans: alleen als ik weet dat ik in de gaten gehouden word. En ik kijk naar buiten en geniet van het landschap. Dat prachtige Toscane. De kerkjes. De cipressen. Enfin, je hebt het op tv gezien. Ik raak enorm muzikaal geïnspireerd en maak een playlist aan met alle muziek die m’n hoofd binnen fladdert. ’s Avonds, als iedereen gebiecht en gedoucht heeft en we met een limonchellootje bij het vuur zitten gaat de muziek aan. Het zijn heerlijke momenten waarbij de ervaring van de kandidaten om de hoek komt kijken. Het spel is klaar. Nu zijn we weer gewoon vrienden.

Toen ik na de reis thuiskwam vond ik het zonde om de playlist voor mezelf te houden. Dus heb ik aan Nic Vegter (de muziektovenaar van Wie is de Mol?) gevraagd of hij er misschien wat mee kon en wilde. Dat kon en wilde hij wel. Het gevolg is dat een heleboel tracks (waaronder deze vrij prominent) een rol kregen in de serie.
4 DANNY VERA - ROLLER COASTER

Volgens mij was het Peggy die dit nummer op onze limoncello-en-haardvuur-avondjes steeds opzette. Dan zong ze hard mee. Uiteindelijk wij allemaal, trouwens. En het werd daardoor volkslied van ons jaar als bonuskinderen. Een maand later kwam dit nummer gierend hoog binnen in de Top 2000. (Leuk wist-u-datje: het appgroepje van de finalisten heet daarom ook ’Roller Coaster’)
5 BARBRA STREISAND - GUILTY

Barbra Streisand!!

WAT?

BARBRA STREISAND!!!

WAT??

Enfin. Wij zaten in het busje naar La Foce, de locatie van de finaletest en de ontknoping. De dag daarvoor had ik verzonnen dat ik vroeger een poster van Barbra Streisand boven m’n bed had hangen. Niet waar, maar ik vond het idee heel grappig en haar muziek is soms gewoon zo lekker. Dus zette ik deze knaller van haar aan op m’n oortjes, terwijl Nikkie en Tygo druk hun molboekjes aan het bestuderen waren. Het, door de regen verzadigde, Toscaanse land spiegelde aan ons voorbij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #53 Gepost op: 24-10-2020, 22:03:44 »
6 SUPERTRAMP - FOOLS OVERTURE

De finale staat d’r op. Tussen buien door kwam in de tuin van La Foce het hoge woord d’r uit. IK BEN DE MOL! We drinken bubbels met iedereen van die prachtige, talentvolle, vasthoudende en stressbestendige ploeg.

Als de volgende grijze lucht zich aankondigt duiken wij als finalisten ons busje in. Op naar het hotel voor onze laatste nacht in Italië. We rijden door de donkere avondspits naar Florence. Nors kijkende Italianen focussen zich op de weg naar huis. Geen idee van ons avontuur.

Ik voel dat ik een jas heb uitgetrokken. Want hoe mooi het avontuur ook is, om drie weken haast dag en nacht ‘aan’ te staan is best pittig. Op mijn oortjes een nummer dat ik tijdens de reis heb herontdekt. En dan is daar het besef. WTF is er gebeurd? Ik was de Mol! En het is gewoon gelukt!! En volgens mij is het best goed gegaan.

Nikkie en Tygo zijn ook kapot, zitten ook in hun eigen wereld. Te appen met thuis en hebben niet in de gaten dat mijn besef er in dikke tranen van geluk uit komt.
7 ZUCCHERO - IL VOLO

Onze lieve groep gunt elkaar de wereld. We zijn door het leven en het spel gepokt en gemazeld. Er werd overdag heerlijk hard en fanatiek gespeeld. Maar ’s avonds was er de limoncello, de muziek en het spel bestond even niet. Vertelden we sterke verhalen en slappe moppen. En elke afvaller was een aderlating. Want geloof me: dat ik de Mol ben, wil niet zeggen dat ik geen gevoel heb. En echt iedereen had zijn eigen heerlijke aandeel in de groepsdynamiek.

Eenmaal terug in Nederland wilden we elkaar dan ook maar wat graag weer zien. Om te zien hoe het gaat. En om onze stoere Wie Is de Mol? verhalen uit te wisselen. Maar toen kwam Tante Corona. Onze dates gingen keer op keer niet door. Tot het in de zomer allemaal wat relaxter werd en de regels het toestonden om een barbecue in mijn tuin te organiseren. En íédereen was er. Wat een geluk om deze mensen te kennen. Natuurlijk had ik weer een playlistje gemaakt om de avond extra glans te geven. Deze track zal voor mij altijd aan dit avontuur blijven kleven.

Dikke vette geluksvogels zijn we. Dat we dit avontuur nóg een keer mochten meemaken. En al helemaal dat deze dikke vette geluksvogel de Mol mocht zijn. Misschien wel het mooiste dat ik ooit heb mogen doen. En wat een voorrecht om dat met jou als fan, als trouwe molloot te mogen delen. Wat heb ik genoten van jullie enthousiasme. Ik ga jullie missen.

GRAZIE!!
Jeroen

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-mol-3/

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #54 Gepost op: 24-10-2020, 23:37:59 »
Wauw wat een mooie dagboeken! Met een grote glimlach heb ik alle verhalen gelezen. Ik ga morgen zeker die playlist van Jeroen beluisteren, super leuk dat zijn muziek ook nog in de serie is beland!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Dagboek van de afvallers, verliezend finalist, winnaar en Mol
« Reactie #55 Gepost op: 25-10-2020, 00:39:26 »
Wauw, weer zulke prachtige dagboeken!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Mooie belevenissen van iedereen.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)