Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 68018 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 15-10-2020, 09:19:52 »
Klaagde Jeroen tijdens Steenrijk niet over zijn monnikskapspier?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 15-10-2020, 09:26:11 »
Ja, ik vond dat een rare opmerking vandaar dat ik verder zocht maar weet ook niet wat ik er  mee moet.

De monnikskapspier loopt wel vanuit de nek naar rug en schouder maar dat benoem je toch niet zo tijdens het lopen?

Bij "Stuk voor stuk" zegt hij ook iets raars in een biecht: Hij werd duizelig en viel bijna van zijn stokkie af....

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 15-10-2020, 10:02:40 »
Dit eiland hebben ze wel laten zien in de leader. Ik heb die daarom nog bewaard. Misschien kunnen we daar nog wat mee?


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 15-10-2020, 10:18:03 »
Een van de speurders op dit forum heeft uitgezocht dat dit het oostelijke eiland is van Isolae Gemini - De Tweeling Eilanden. Ellie heeft een tweelingzus en Jeroens sterrenbeeld is Tweelingen.

Daarover gesproken...tijdens opdracht 'Spiegelbeeld' horen we alle kandidaten een stukje voorlezen uit hun brief aan de Mol. Jeroen zegt het volgende:

"Lieve Mol. Enorm veel bewondering heb ik voor je om uitgerekend DIT seizoen deze rol op je te durven nemen.
Misschien ook wel daarom: Als je je hart eens wil luchten, je mag me altijd komen opzoeken."


Jeroen legt de nadruk op 'DIT seizoen' - het 21e. Het 21e woord in Jeroens praatje is 'misschien'. In spiegelbeeld (van achteren naar voren) is het 21e woord 'je'. De eerste letters daarvan zijn M en J. Mol Jeroen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 15-10-2020, 10:34:13 »
Een van de speurders op dit forum heeft uitgezocht dat dit het oostelijke eiland is van Isolae Gemini - De Tweeling Eilanden. Ellie heeft een tweelingzus en Jeroens sterrenbeeld is Tweelingen.

oke dat zou wel een sterke hint zijn idd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 15-10-2020, 11:09:12 »
Misschien heb ik er overheen gelezen en is deze al geplaatst. Als ik m al gezien had was ik niet van Peggy afgestapt als mol

Zij draagt dezelfde hoed als de personen met de koffertjes. Precies dezelfde! Kan bijna geen toeval zijn lijkt me. Hint naar Peggy

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 15-10-2020, 11:42:19 »
Daarover gesproken...tijdens opdracht 'Spiegelbeeld' horen we alle kandidaten een stukje voorlezen uit hun brief aan de Mol. Jeroen zegt het volgende:

"Lieve Mol. Enorm veel bewondering heb ik voor je om uitgerekend DIT seizoen deze rol op je te durven nemen.
Misschien ook wel daarom: Als je je hart eens wil luchten, je mag me altijd komen opzoeken."



Wat mij opvalt is dat is de overgebleven 'kandidaten' allemaal iets zeggen tegen de mol.
Waarmee ze aangeven dat zij niet de mol zijn...

Nikkie zegt dat haar tactiek is om de lieveling van de groep te worden.
Jeroen: Lieve Mol ...


Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 15-10-2020, 12:02:57 »
Hints naar de winnaars van deze editie in de titels? Met enig fortuin vind Tygo de verborgen spiegel, Jeroen & Tygo besluiten tot een meesterlijk bondje, Tygo werkt de kandidaten een voor een listig weg.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 15-10-2020, 12:19:23 »
Iets wat mij gelijk opviel bij de titel van aflevering 3 is de afwijkende spelling.

Ze waren in de forttuin en het ging niet om een fortuin.
Het vraagteken geeft in feite aan dat hier iets aan de hand is.

[Aflevering 3] - Opdracht 3: FortTuin? 


Moeten we op zoek naar letters of verwijst dit naar Tygo als mol?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 15-10-2020, 12:56:17 »
fortuin? in de zin van geluk, per toeval komen ze bij een verstopte spiegel in aflevering 1.1 en Tygo weet dat de mol hier aan het werk geweest is.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 15-10-2020, 15:09:41 »
Iets wat mij gelijk opviel bij de titel van aflevering 3 is de afwijkende spelling.

Ze waren in de forttuin en het ging niet om een fortuin.
Het vraagteken geeft in feite aan dat hier iets aan de hand is.

[Aflevering 3] - Opdracht 3: FortTuin?


Moeten we op zoek naar letters of verwijst dit naar Tygo als mol?

Verder valt het me op dat de laatste letters van de opdrachten nagenoeg TYGO GERNANDT vormen.
De A O zouden dan uit de eerste letters kunnen komen en de T uit voorgaande post.

Of er komen nog twee opdrachten die op A en O eindigen?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 15-10-2020, 15:36:01 »
ik zie laatste letters, eerste letter, twee letters in 1 titel.... nope.

Er valt iets op, en met zoeken, speuren, analyseren, regelmatigheden zien kun je op een hint komen die leidt naar een naam. Andersom werkt vaak nooit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 15-10-2020, 23:37:18 »
Nee, is een monnikskapplant, erg giftig niet zonder handschoenen aanpakken ::rofl::

Ja dat klopt, ik bedoelde dat deze plant daar als onkruid langs de weg groeit en niet zoals bij ons als potplant wordt verkocht. Dat deze plant de kleur paars/lila heeft moet dus toeval zijn en niet expres in beeld gebracht met het oog op Nikkie.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 16-10-2020, 00:15:10 »
Ik dacht dat dat roze op Jeroen van toepassing was.
Roze zaterdag, roze top 100, roze bij zwartgeel baby Jezus. Roze bloemen voor het laatste adres min of meer. Roze bloemen tijdens executie afl. 3 of 4 (alleen voor Jeroen en Nikkie, de rest zat op het terras).

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 16-10-2020, 09:32:50 »
Jeroen doet iedere test bij de laptop iets vreemds met zijn linkerhand.Hij maakt rare bewegingen. Leonardo da Vinci heeft Judas afgebeeld bij het laatste avondmaal met in zijn rechterhand een buideltje met geld en zijn linkerhand reikt naar het brood. De linkerhand is nogal krom afgebeeld. Het laatste avondmaal van Da Vinci hangt in een monikkenklooster

De handen van Jezus en Judas die reiken naar hetzelfde bord staan symbool voor het verraad. Jezus had gezegd: ‘Die de hand met Mij in den schotel indoopt, die zal Mij verraden.

Is Jeroen de Judas van het spel?  ::jaja::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 16-10-2020, 10:57:24 »

Is Jeroen de Judas van het spel?  ::jaja::

Hij heeft de zak met zilverlingen nog in zijn hand. ::jaja::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 16-10-2020, 11:53:19 »
Roze bloemen
Ja, maar het is steeds die paars-roze kleur die mij elke aflevering opvalt, aflevering 6 geen bloemen maar de ondergrond. En de nagels van Nikkie hebben ook die kleur. (Maar ik ben slecht in hints, al zeg ik het zelf.)

Update:
Bij het schilderen beschreef ze de kleding van de vrouw als zalmkleurig, niet als roze; dat valt op. (Maar ik ben slecht in hints, al zeg ik het twee keer zelf.)
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 12:14:40 door AvOgadrO »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 16-10-2020, 13:28:07 »
Nee, is een monnikskapplant, erg giftig niet zonder handschoenen aanpakken ::rofl::
Dus i.c.m. de Monnikskapspier van Jeroen, gaan we dan een terugblik krijgen dat hij vermomd als monnik met kap de vrijstelling uit de bakjes haalde?  :D

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 16-10-2020, 13:37:37 »
Komt er ook nog eens een opdracht aan (waarschijnlijk met aanwijzingen richting de Mol o.i.d.) in een klooster... :P

Vind hem zelf nog net niet overtuigend genoeg, maar dat heb ik vaak met hints: hoge drempel  ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 16-10-2020, 13:46:24 »
Jeroen doet iedere test bij de laptop iets vreemds met zijn linkerhand.Hij maakt rare bewegingen. Leonardo da Vinci heeft Judas afgebeeld bij het laatste avondmaal met in zijn rechterhand een buideltje met geld en zijn linkerhand reikt naar het brood. De linkerhand is nogal krom afgebeeld. Het laatste avondmaal van Da Vinci hangt in een monikkenklooster

De handen van Jezus en Judas die reiken naar hetzelfde bord staan symbool voor het verraad. Jezus had gezegd: ‘Die de hand met Mij in den schotel indoopt, die zal Mij verraden.

Is Jeroen de Judas van het spel?  ::jaja::



Mooi gevonden! Doet denken aan de Belgische Mol, waarin vaker verwijzingen naar de Bijbel voorkomen. Onder meer de reeks waarin de Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
een zoutvaatje omstoot op tafel, analoog aan het zoutvaatje dat omgevallen op tafel ligt vóór Judas (op hetzelfde schilderij van het Laatste Avondmaal door Da Vinci). Was toen een officiële hint.
En dit in combinatie met het geldbuideltje dat Jeroen op de brug in zijn (weliswaar linker-) hand houdt, zoals Moldo op voorgaande foto laat zien.

Edit: aanvulling bron.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 13:52:58 door Marisa »